Ga naar inhoud

Toekomstige modellen: vragen, spypics, proto's etc.


gTa

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Tjeu zei:

Hier schreef je toch net het omgekeerde? Hier was het de dealer die zei dat de GS meer off road ging worden. Het is naar die post dat ik trouwers verwees.  

Ah ja, was ik al vergeten. Wel, nu zei die de laatste keer (volgens mij op basis van concrete info) 't omgekeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, voor hetzelfde geld ... 't is een nieuwe verkoper en hij komt uit de autosector ... en slikt-ie de brand PR als koek, wat ervoor gezorgd heeft dat hij "de gewone basis GS is zoveel percent beter in dit terreindomein en is zoveel tienden procent sneller op het zandparcours van daar" uit de interne dossiers heeft vertaald als "de GS wordt meer terreingericht" :D    Blijft wel exact dezelfde (ttpe) moto en het wordt dus alles behalve een T700 of een KTM 890R, maar "hij heeft wél gelijk hé". Als er één ding is waar BMW sterk in is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Nu ja, voor hetzelfde geld ... 't is een nieuwe verkoper en hij komt uit de autosector ... en slikt-ie de brand PR als koek, wat ervoor gezorgd heeft dat hij "de gewone basis GS is zoveel percent beter in dit terreindomein en is zoveel tienden procent sneller op het zandparcours van daar" uit de interne dossiers heeft vertaald als "de GS wordt meer terreingericht" :D    Blijft wel exact dezelfde (ttpe) moto en het wordt dus alles behalve een T700 of een KTM 890R, maar "hij heeft wél gelijk hé". Als er één ding is waar BMW sterk in is...

Zou me vreemd lijken mocht de "Adventure" versie meer op baan gericht zijn dan de gewone versie.

Nuja, uiteindelijk is de "Adventure" ook maar meestal krak dezelfde moto maar met grotere tank, valbeugels en kofferset..

En voor mij moet een GS spaakwielen hebben! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, CharlesV zei:

Zou me vreemd lijken mocht de "Adventure" versie meer op baan gericht zijn dan de gewone versie.

Nuja, uiteindelijk is de "Adventure" ook maar meestal krak dezelfde moto maar met grotere tank, valbeugels en kofferset..

En voor mij moet een GS spaakwielen hebben! 

Jaja, I know, maar de GS en GS Adventure zouden volgens de eerdere berichten wat meer op dual gebruik afgestemd zijn (met de 'Adventure' dan nog eens meer op langere reizen mikkend, met een grotere tank en betere windbescherlming) dan voorheen, da's al wat men initieel zei, niet dat de Adventure minder op terreingebruik zou zijn afgestemd dan de gewone. En de kofferset is op de Adventure nu evenmin standaard of groter of wat dan ook dan op een gewone. Tank en windbescherming zijn de grootste veranderingen; spaakwielen en valbeugels ook (maar die zijn ook op de gewone GS te krijgen). De échte offroad artiesten rijden trouwens géén Adventure maar de gewone. (Maar dan nog is dat als trackdriving met een camionette :D )

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, jan.van.gent zei:

Er is veel gravel en boerenpaden waar je op mag rijden hoor in la Belgique.

Singletracks is iets anders en wat moeilijker te vinden, maar daar heb je met een GS niet veel te zoeken 

Hoe weet je eigenlijk of je op een onverharde weg mag rijden? 

Heb al een paar keer mijn Svartpilen meegenomen op weekend naar de ardennen en dan kom ik soms op baantjes die overgaan naar onverharde baan die dan het bos binnengaan waarop ik perfect zou kunnen blijven rijden, maar ergens voelt het vreemd. Ondanks dat er daar geen enkel bord staat dat het verboden is.

Ken jij regelgeving daarover?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vlaanderen mag je overal, zolang het openbare weg is (dus geen privé terrein), en er geen verbodsborden staan. In praktijk is dat niet zo veel, maar toch heb ik een leuke route in Gent en Leuven die grotendeels legaal is en flink wat onverhard. Wel opletten geblazen ook voor natuurreservaatjes (en tegenwoordig hoeft dat niet veel meer voor te stellen... een stuk langs de autostrade van een scheet groot kan al zo gecatogeriseerd worden)

In Wallonië zit je met het Lutgen bosdecreet. Daar mag je nergens in bos rijden. Wat is bos? Meerdere (minstens 3 rijen) bomenrijen zowel links als rechts van het pad.
Als er enkel links bomen staan, of enkel rechts (bosrand maw), bv een pad tussen bosrand en weideland, is er geen enkel probleem.

Opnieuw, in praktijk wil dat zeggen dat als je georganiseerde ritten mee doet, je toch grotendeels legaal bezig bent en er in België toch nog steeds leuk offroad kan gereden worden.

Voorbeeldje van een ritje in ardennen:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/6/2023 om 14:50, Tjeu zei:

't Is niet dat we veel gravel hebben waar je op mag gaan rijden. anders zouden er wss wel meer effectief off road gaan met zo een ding. 

 

Denk je?
Een vetpens van 270 kg met normale asfalt banden verkopen als “adventure” en “offroad”. Dat kan enkel BMW.
Ttz, als je de adventure neemt, een standaard GS heeft dan nog gegoten wielen. Kwestie van de offroad kwaliteiten nog wat extra in de verf te zetten :D
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, jan.van.gent said:

In vlaanderen mag je overal, zolang het openbare weg is (dus geen privé terrein), en er geen verbodsborden staan

In Vlaanderen mag je nergens een bos in, of er nu een bord staat of niet.

https://natuurenbos.vlaanderen.be/toegankelijkheid-en-activiteiten/wat-mag-u-doen-onze-natuur-bezoekers

 

Quote

Gemotoriseerde voertuigen, bedoeld voor recreatief gebruik, zijn niet toegelaten in de bossen en de natuurgebieden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hier dan wel als een groene ridder afgeschilderd worden maar IMO heb je ook gewoon niks te zoeken met een verbrandingsmotor in de bossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zal hier dan wel als een groene ridder afgeschilderd worden maar IMO heb je ook gewoon niks te zoeken met een verbrandingsmotor in de bossen.

En daar heb je, voor België, wel gelijk in (land is te klein, te bevolkt).

Daarom dat we het ook zo min mogelijk doen.
Voorbeeld van wanneer we het niet doen (en een half jaar geleden ook voor 1ste keer boete voor gekregen heb na 10+j offroad rijden):
Een stuk weg (gravel/semi-verhard) waar duidelijk dagelijks tractoren op rijden, met links weide en rechts bos, gaat na 2 km over in een kort stukje van 50 meter waar zowel links als rechts bos is (nog steeds even breed en semi-verhard), om dan terug over te gaan in een paar km enkel links bos en rechts weide.
Dan zijn we die 50 meter wel in overtreding... Zo'n stukken zitten wel (jammergenoeg) sporadisch nog in ons routes.

Nu, het ging hier over zware obese hoogpoters, daar heb je in een bos sowieso niet veel te zoeken. Mijn punt is dat grindwegen/boerenwegen er nog wel genoeg te vinden zijn. Je zal ze niet vanzelf tegenkomen, maar als je uitgestippelde routes rijdt met organisaties, zal je er van verschieten hoeveel er nog zijn. (in mijn regio, is er in de regio rond Wachtebeke een groot aanbod aan legale brede grindwegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, jan.van.gent said:

En daar heb je, voor België, wel gelijk in (land is te klein, te bevolkt).

Gaat daar niet over. Er leven dieren in de bossen. Die hebben iets minder last van een (elektrische) mountainbike dan van een enduro motorfiets.

7 minutes ago, jan.van.gent said:

Nu, het ging hier over zware obese hoogpoters, daar heb je in een bos sowieso niet veel te zoeken. Mijn punt is dat grindwegen/boerenwegen er nog wel genoeg te vinden zijn. Je zal ze niet vanzelf tegenkomen, maar als je uitgestippelde routes rijdt met organisaties, zal je er van verschieten hoeveel er nog zijn. (in mijn regio, is er in de regio rond Wachtebeke een groot aanbod aan legale brede grindwegen)

Gewoon tussen de velden door moet je toch nog wel wat vinden? Waar ik vaak fiets bv lijkt me goed te doen. Alleen ga je op sommige stukken toch wel wat agieler materiaal nodig hebben dan zo een GS, wegens slechte ondergrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, jan.van.gent zei:

 

Nu, het ging hier over zware obese hoogpoters, daar heb je in een bos sowieso niet veel te zoeken. Mijn punt is dat grindwegen/boerenwegen er nog wel genoeg te vinden zijn. Je zal ze niet vanzelf tegenkomen, maar als je uitgestippelde routes rijdt met organisaties, zal je er van verschieten hoeveel er nog zijn. (in mijn regio, is er in de regio rond Wachtebeke een groot aanbod aan legale brede grindwegen)

Zijn dat die TET-routes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog enduro reed probeerde ik altijd om in de week te gaan rijden, veel minder volk op de weggetjes/in de bossen dan tijdens het weekend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, DDke said:

Toen ik nog enduro reed probeerde ik altijd om in de week te gaan rijden, veel minder volk op de weggetjes/in de bossen dan tijdens het weekend. 

Hier in de streek, zeker meer uwe kant op, is er wel al veel gebetonneerd in de velden jammer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, GTX zei:

Zijn dat die TET-routes?

in frankrijk en nederland zijn die de moeite, in België maar triestig. De linesmen van België hebben 2 jaar terug de route dermate aangepast dat het bijna puur nog verhard is 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Gaat daar niet over. Er leven dieren in de bossen. Die hebben iets minder last van een (elektrische) mountainbike dan van een enduro motorfiets

mij gaat het vooral over overlast, voor mens/natuur/dier. Als je in midden frankrijk rijdt, passeert daar op een week tijd misschien nog 2 andere moto's ofzo in de desolate gebieden. In de Ardennen, mocht je daar stukken hebben in een bos waar je in zou mogen rijden, passeert daar per dag x aantal moto's, dan is de overlast gewoon te groot.

nu, ook op veldwegen kom je veel wild tegen, en heb toch de indruk dat die niet te hard opkijken. Reeën, konijnen etc al meermaals tegengekomen en die blijven gewoon staan. Enige beesten die als een maloot beginnen te vluchten zijn fazanten, maar dat doen ze ook bij fietsers etc, en de enige reden waarom die stoeme beesten rondhangen bij ons is omdat die moeten dienen als kanonnenvlees voor de jacht. Een wandelaar met loslopende hond is imo een pak schadelijker... zl

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, jan.van.gent said:

mij gaat het vooral over overlast, voor mens/natuur/dier. Als je in midden frankrijk rijdt, passeert daar op een week tijd misschien nog 2 andere moto's ofzo in de desolate gebieden. In de Ardennen, mocht je daar stukken hebben in een bos waar je in zou mogen rijden, passeert daar per dag x aantal moto's, dan is de overlast gewoon te groot.

nu, ook op veldwegen kom je veel wild tegen, en heb toch de indruk dat die niet te hard opkijken. Reeën, konijnen etc al meermaals tegengekomen en die blijven gewoon staan. Enige beesten die als een maloot beginnen te vluchten zijn fazanten, maar dat doen ze ook bij fietsers etc, en de enige reden waarom die stoeme beesten rondhangen bij ons is omdat die moeten dienen als kanonnenvlees voor de jacht. Een wandelaar met loslopende hond is imo een pak schadelijker... zl

Fazanten ... zelden zo een domme beesten tegengekomen :lolz: Wat die soms allemaal doen als ze ineens door hebben dat je eraan komt. En hoe lang het soms duurt eer ze door hebben dat je eraan komt :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid