Ga naar inhoud

2022 Mercedes Benz EQE SUV


Rabbit

Aanbevolen berichten

Zag deze daarnet passeren op autoblog.

De suv variant van de EQE.

Range tot 550 km.

3 fase laden mogelijk tot 22kw. Snelladen tot 175.

Amg variant is er ook direct al.

image.jpeg.476c30ab4959b8ffd7a99e9394856173.jpeg

image.jpeg.756f9d3f4b8f70dc1199f3f9906c963c.jpeg

image.jpeg.bd894f3840e00db4196419ac0cf669c2.jpeg

@William Blake zit dat ding niet keihard in t vaarwater van de EQC, die altijd zo wat tussen E en C inhing ? (qua model meer C qua prijs meer E) 

image.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me persoonlijk zeer weinig. 

Looks zijn weinig spraakmakend. Specs ook niet zo vernieuwend.

Dan vind ik een Polestar 3 toch een pak origineler om mee rond te bollen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Tommie zei:

Gaat dit niet gewoon de EQC vervangen?

was ook mijn eerste gedachte.

Ook de benaming SUV begint hier toch al wat misplaatst te zijn, het is meer het principe van de R klasse zaliger, maar dan afgerond

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Gaat dit niet gewoon de EQC vervangen?

zal tijdelijk de rol overnemen, model stopt half volgend jaar wegens platform wissel door nieuwe GLC

er komt ook nog een nieuwe EQC, eerst in Berline en normaal ook SUV

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kwiekie zei:

Hoe knap de gewone modellen van Mercedes zijn de laatste jaren, zo 'onknap' vind ik de EQ modellen.

Idem, ik snap niet dat ze dat zo "speciaal" moeten maken.

De nieuwe A, de nieuwe C, CLS ( 🥰), allemaal knappe bakken en dan die EQ modellen 🥱

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, kwiekie zei:

Hoe knap de gewone modellen van Mercedes zijn de laatste jaren, zo 'onknap' vind ik de EQ modellen.

Dit is iets wat ik wel meer hoor...

Aléé toch bij autoliefhebbers 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/17/2022 at 12:44 PM, kwiekie said:

Hoe knap de gewone modellen van Mercedes zijn de laatste jaren, zo 'onknap' vind ik de EQ modellen.

Het is altijd hetzelfde wat terugkomt. Die gedrongen neus en die afgeronde achterkant. Zal wel voor de stroomlijn zijn, maar mooier wordt het er idd niet op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is altijd hetzelfde wat terugkomt. Die gedrongen neus en die afgeronde achterkant. Zal wel voor de stroomlijn zijn, maar mooier wordt het er idd niet op.

 

Idd, en om één of andere reden heb ik bij alle EQ modellen van mercedes een beetje Tesla lijn gevoel...

Nu ja, zoals al een paar keer gezegd zit het vooral de vreemde beslissing om die nieuwe EV modellen een compleet andere look te geven dan hun huidige gamma. Terwijl dat net zo goed zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Naish zei:

Idd, en om één of andere reden heb ik bij alle EQ modellen van mercedes een beetje Tesla lijn gevoel...

Nu ja, zoals al een paar keer gezegd zit het vooral de vreemde beslissing om die nieuwe EV modellen een compleet andere look te geven dan hun huidige gamma. Terwijl dat net zo goed zat.

Bij ieder merk.

Wat is er fout met dat op een gewone auto te laten lijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Bij ieder merk.

Wat is er fout met dat op een gewone auto te laten lijken?

Wel op dat gebied vind ik persoonlijk de taycan er wel uitspringen.

En daar is de terechte opmerking dat het voordeel van Porsche natuurlijk is dat het design nooit echt op een rooster is geörienteerd gezien motor achteraan en dat goed uitkomt voor EV natuurlijk.

Maar op de tweede plaats vind ik eerlijk gezegd de audi E-tron gt ook vrij normaal ogen. De lijn van de auto is klassiek, ja de voorkant is iets specialer met die gesloten roosters...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Naish zei:

Wel op dat gebied vind ik persoonlijk de taycan er wel uitspringen.

En daar is de terechte opmerking dat het voordeel van Porsche natuurlijk is dat het design nooit echt op een rooster is geörienteerd gezien motor achteraan en dat goed uitkomt voor EV natuurlijk.

Maar op de tweede plaats vind ik eerlijk gezegd de audi E-tron gt ook vrij normaal ogen. De lijn van de auto is klassiek, ja de voorkant is iets specialer met die gesloten roosters...

Klopt. Taycan is mooier dan Panamera IMO. Die neus is idd een voordeel.

Die GT E-tron idem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Naish zei:

dd, en om één of andere reden heb ik bij alle EQ modellen van mercedes een beetje Tesla lijn gevoel...

EQA vs GLA is toch niet zo'n groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

EQA vs GLA is toch niet zo'n groot verschil.

Tja, de GLA behoort voor mij nu ook niet tot de huidige geslaagde Merc modellen :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Tja, de GLA behoort voor mij nu ook niet tot de huidige geslaagde Merc modellen :ninja: 

Akkoord maar lijkt dus wel op een gewone auto en het design van hun non-EV vloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nu ook al veel gewone auto's die de look van de EV's hebben gekregen zonder EV te zijn...  Dus je reverse logica gaat niet op...

Een prius had ook al een beetje die vorm imo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al vind ik de EQE die op luchthaven Zaventem staat niet verkeerd.

Maar het had mooier kunnen zijn, zie maar naar bv. Taycan en GT E-tron, toch een pak beter gelukt.

De EQ SUV's zijn dan weer zeer 'generisch'. Straalt weinig Mercedes uit voor mij, komt weinig edel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Maar ik volg je wel...  Oh ja, de BMW I4 is ook ok imo. De SUV's van BMW dan weer niet :fp:

Ah bon? iX3 is identiek aan X3, iX1 is identiek aan X1. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

Maar ik volg je wel...  Oh ja, de BMW I4 is ook ok imo. De SUV's van BMW dan weer niet :fp:

Ah ajamaja, eigenlijk klopt je vergelijking niet, want een i4 is geen dedicated EV platform, en heeft eigenlijk nog een aantal nadelen daardoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Naish said:

Idd, en om één of andere reden heb ik bij alle EQ modellen van mercedes een beetje Tesla lijn gevoel...

Stroomlijn dus, voor de range.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid