Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Los van de brandstofkosten, welke wagen zou je kiezen. De 320d of de 328i?Voordelen 320d: - Grotere autonomie - Rustiger motorkarakter (?) - Moet gemakkelijk 300.000km aan kunnen - 3.000 goedkoper in aanschaf Voordelen 328i - De zachtheid van een benzine - Meer snelheid - Goedkoper in onderhoud en minder gecompliceerd (geen roetfilter en geen dure olie nodig) Vul maar aan ... Waar ik ook mee zit is die duurzaamheid. Een dieselblok kan in de basis altijd 300.000km aan. Wat zijn de ervaringen met BMW benzine motoren? Let wel, van 0-300.000km zelfde eigenaar die met respect warm rijdt en voornamelijk lange afstanden, soms ook langdurig zwaar belastend.. BMW is nog maar net met hun turbo benzine motoren bezig hé, dus kwa duurzaamheid is dat moeilijk in te schatten. Hun atmo blokken hebben toch de reputatie van onverslijtbaar te zijn , zeker als het een 6 in lijn is Hangt er vooral vanaf hoeveel km je bolt hé. Diesel zal op korte termijn minstens even duur worden als benzine. Dus je zit met een 2l/100km meerverbruik bij de bezine. Lagere aankoopprijs voor de benzine, lagere onderhoudskosten, lagere taksen (binnenkort). Je moet zien of je dan met je km's het meerverbruik goedmaakt ofz niet. En dan nog is er de persoonlijke afweging of je liever met diesel of benzine rijdt. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 BMW is nog maar net met hun turbo benzine motoren bezig hé, dus kwa duurzaamheid is dat moeilijk in te schatten.Hun atmo blokken hebben toch de reputatie van onverslijtbaar te zijn , zeker als het een 6 in lijn is Hangt er vooral vanaf hoeveel km je bolt hé. Diesel zal op korte termijn minstens even duur worden als benzine. Dus je zit met een 2l/100km meerverbruik bij de bezine. Lagere aankoopprijs voor de benzine, lagere onderhoudskosten, lagere taksen (binnenkort). Je moet zien of je dan met je km's het meerverbruik goedmaakt ofz niet. En dan nog is er de persoonlijke afweging of je liever met diesel of benzine rijdt. De aankoopprijs is helaas juist 3.000 euro hoger bij de benzine Maar voor mij zowat de ideale wagen denk ik... sneller dan een hothatch, ook net een slag groter en comfortabeler en representatiever. Heel zeker dat ik liever met een benzine rijdt. :cool: De wagen wordt privé aangekocht en privé onderhouden, wel nog 'even' met de baas praten over toestemming om over te schakelen naar benzine (tankkaart) Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 De aankoopprijs is helaas juist 3.000 euro hoger bij de benzine Ja, maar je moet wel appels met appels vergelijken hé. 330d = 328i 320d= 320i of 323i (geen idee welke het zal zijn) Je zit meestal 4000 euro goedkoper met een evenwaardige Benzine in die klasse. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Ja, maar je moet wel appels met appels vergelijken hé.330d = 328i 320d= 320i of 323i (geen idee welke het zal zijn) Je zit meestal 4000 euro goedkoper met een evenwaardige Benzine in die klasse. True ... Maar een atmo benzine past minder bij mijn gebruik. Uiteindelijk toch erg veel autostrade (=hernemingen) waar je meer op koppel rijdt. Een 320i zal vermoedelijk de 328i zonder turbo zijn.. Binnenkort maar eens een proefrit regelen Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 True ... Maar een atmo benzine past minder bij mijn gebruik. Uiteindelijk toch erg veel autostrade (=hernemingen) waar je meer op koppel rijdt. Een 320i zal vermoedelijk de 328i zonder turbo zijn.. Binnenkort maar eens een proefrit regelen De 320i of 323i is een lichtere versie van de 2l turbo zoals die in de Z4 en F20. Zal sowieso turbo zijn hoor Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 De 320i of 323i is een lichtere versie van de 2l turbo zoals die in de Z4 en F20.Zal sowieso turbo zijn hoor Dan zullen het drie proefritten worden en moet ik de lichtere versie van de 328i meenemen in het plaatje, thx! Quote
Jeroen_M5 1.933 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Best wel knappe sound ook die ze uit die 28i krijgen. Dat zou ik toch zeker bij mijn lijstje van pluspunten zetten. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Best wel knappe sound ook die ze uit die 28i krijgen. Dat zou ik toch zeker bij mijn lijstje van pluspunten zetten. Heel zeker! Zojuist erbij gezet Een voor mij perfect uitgeruste 328i Modern line met sportstoelen/xenon/navi prof en nog een boel goodies komt op GBP 37.205 nu nog wachten tot de koers weer wat gunstiger is want ik ben niet van plan om meer dan € 40K aan een wagen uit te geven .. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Best wel knappe sound ook die ze uit die 28i krijgen. Dat zou ik toch zeker bij mijn lijstje van pluspunten zetten. In het interieur klinkt dat nogal zwakjes vind ik. Langs buiten klinkt dat best wel vet zelfs. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 In het interieur klinkt dat nogal zwakjes vind ik.Langs buiten klinkt dat best wel vet zelfs. Conclusie: Ook nog open dak aanvinken op optielijst :unknown: Quote
Jeroen_M5 1.933 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Je hebt ook zijramen hé, die zijn standaard geloof ik Quote
Thebiemerke 5.390 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 http://www.youtube.com/watch?v=BUS4CzNouzk Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 In het interieur klinkt dat nogal zwakjes vind ik.Langs buiten klinkt dat best wel vet zelfs. Inderdaad. Ik was echt verrast toen ik 'm voor de eerste keer hoorde. Toen ik er mee reed vond ik het een stuk minder... Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Inderdaad.Ik was echt verrast toen ik 'm voor de eerste keer hoorde. Toen ik er mee reed vond ik het een stuk minder... Heb je ook al met de 320D gereden? Hoe verhouden deze twee zich tot elkaar? Wat zijn nu effectief de merkbare verschillen? - Gewicht in de neus, 45kg verschil: merkbaar? - Karakter van het blok, toeren/pk versus rust/koppel, of ligt dit dichter bij elkaar? - Snelheidsverschil: merkbaar? Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Waar ik me aan stoor (en blijkbaar ben ik de enige...) is die zwarte vijs aan de zijkant van de voorbumper. Hadden ze daar echt geen kapje (of iets dergelijks) voor in het kleur van de wagen? Ga je de klinken ook wegwerken en de uitsparing van de nummerplaat achteraan opvullen? Ik heb namelijk gehoord dat je wel een liefhebber bent van greeploos. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Die wijzerplaten zijn zo ontypisch BMW vind ik. Quote
Wouterr 883 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Waarom? Die zijn toch niet zo veel veranderd? Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Waarom? Die zijn toch niet zo veel veranderd? 't Zal tussen mijn oren zitten. Quote
B3noît 4.411 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Gisteren ook voor de eerste keer irl gezien op het salon. Op foto's was ik niet overtuigd, maar met hem vanuit alle hoeken eens te kunnen aanschouwen ben ik verliefd geworden. Als ik de binnenruimte ook vgl met E90 moet ik zeggen dat die er ook sterk op verbeterd is; Niet alleen qua ruimte, maar qua styling sterke vooruitgang. Daarna ook eens naar het sportpack gaan zien. Ik moet eerlijk zijn, ik ben altijd pro-sportpack geweest maar hier zou ik toch twijfelen. De voorbumper staat met sterk aan (op een paar minpunten na), maar over de achterbumper ben ik minder overtuigd... De elektrische zetels: gewoon genieten! De aanpasbare zijdelingse steunen gaan zowaar nog dieper inwaarts dan bv de comfortzetels van de E60 van m'n pa. Alleen die retro elementen van het alcantara, wat is me dat zeg... Sportstuur: Ligt me echt niet... dikte van het stuur wel ok, maar de spijlen zijn me veel te dun. Het stuur van die 328i was daarentegen terug hoe ik het eigenlijk verwacht had. Soundsystem Harman-Kardon daarboven ook eens uitvoerig kunnen uittesten (aangezien daar veel minder volk aanwezig is ); zou ik graag erbij aanvinken eigenlijk De velgen van het sportpack; jummie! De rode 328i die er stond op 20's zijn ook wel knap, maar ik vond ze eerlijk gezegd te groot. had gerust een maatje kleiner gemogen met een subtiele drop daarbij in de plaats. Wat me ook opviel: ook de remklauwen waren opnieuw blauw (net zoals de F10 M5) en voorzien van een ///M embleem. Is dit standaard altijd zo?Ok, op dat Monte Carlo blauw zoals hij daar stond kan ik daar nog inkomen, maar op andere exterieurs zou ik het toch niet moeten... Wat betreft de voorbumper van ///M pack: wat me vooral stoorde is dat in de middengrille onderaan ze precies 2 plaatjes 'vergeten' waren. Zijn ze het effectief vergeten of blijft dit standaard zo en heeft dit wel degelijk een functie? En dan finally: iemand een idee wanneer sport pack gereleased wordt? Waar ik me aan stoor (en blijkbaar ben ik de enige...) is die zwarte vijs aan de zijkant van de voorbumper. Hadden ze daar echt geen kapje (of iets dergelijks) voor in het kleur van de wagen? Is wel degelijk een sensor voor de side view dus een plaatje daarop hangen zou redelijk zinloos zijn, tenzij het automatisch naar beneden/boven zou klappen ofzo: Quote
B3noît 4.411 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 En nog wat foto's voor de liefhebbers: Quote
Jenkins 2.094 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Vind hem echt knap, zeker in een kleurtje. Ik betwijfel wel of je hem ook daadwerkelijk gaat zien rijden in zo'n setup, meeste mensen kiezen toch voor de bravere tinten. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Die wijzerplaten zijn zo ontypisch BMW vind ik. Je bedoelt dat ze er niet uitzien alsof ze uit een Playmobil auto komen deze keer? Quote
toere 17.054 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 En dan finally: iemand een idee wanneer sport pack gereleased wordt? Te bestellen vanaf maart 2012 , eerste leveringen juli 2012 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Ik blijf dat nieuwe stuur echt zalig vinden. De rest van het interieur net iets te rommelig en speels. Maar daar valt iets aan te doen mits juiste configuratie. Dikke remmen ook op die M-Sport, nice. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.