gewoon ik 8.348 Geplaatst: 12 november 2025 Geplaatst: 12 november 2025 59 minuten geleden, BMWMB zei: Dit is een terechte opmerking, want zelfs een Europese EV geraak je aan de straatstenen niet meer kwijt. Ben echt benieuwd als het aantal tweedehands EV's fors begint te groeien over een paar jaren, wat dat gaat doen met de prijzen. Ik zie vandaag al hoe weinig ik terug krijg voor mijn etron GT moest ik 'm vandaag willen verkopen. ik denk dat je het anders moet zien Die etron is een grote luxe-wagen en de klassieke 2de hands markt voor grote luxe-wagens wil die die EV's niet. En mensen die met kleinere wagens 2de hands rondrijden die kopen die grote luxe-wagens niet, zelfs al zitten ze in hun budget. Iemand die een 2de hands A3 koopt, gaat niet naar een A8 gaan kijken die dezelfde prijs heeft (of toch maar weinig), voor sommigen is een A4 dan al een limiet (om even voorbeelden in hetzelfde merk te geven). Quote
Logic 538 Geplaatst: 12 november 2025 Geplaatst: 12 november 2025 2 minuten geleden, BMWMB zei: Dit is een terechte opmerking, want zelfs een Europese EV geraak je aan de straatstenen niet meer kwijt. Ben echt benieuwd als het aantal tweedehands EV's fors begint te groeien over een paar jaren, wat dat gaat doen met de prijzen. Ik zie vandaag al hoe weinig ik terug krijg voor mijn etron GT moest ik 'm vandaag willen verkopen. Helemaal correct, en ik zou d'eraan willen toevoegen dat het volgens mij ook niet evident zal zijn om eender welke EV lange termijn op de baan te houden... hoe zit het met support (foutenmanagement en recalls), onderdelen (beschikbaarheid), software (up-to-date inzake veiligheid)? (Europees zijn er wel een aantal verplichtingen als ik me niet vergis, maar de details ken ik niet). Als het met de Audi al niet zou lukken, dan hangt er echt str*nt aan de knikker. Alleszins, ik denk dat de industrie voor grote uitdagingen staat... zeker als je kijkt naar de razendsnelle evoluties in China, veel merken gaan daar sneuvelen, anderen gaan de legacy niet kunnen blijven ondersteunen zoals we dat gewend zijn. Ze updaten razendsnel en proppen de wagens boordevol gadgets (met alle potentiële valkuilen op de lange termijn), puur om mekaar de loef af te steken op de korte termijn. De -met name Chinese- consument mispakt zich daar momenteel aan denk ik, gok ik. Mij lijkt het belangrijk om een paar stappen terug te zetten en naar de essentie van het autorijden te gaan, met een focus op eenvoud en duurzaamheid, want de huidige evolutie (en overdaad) zie je als een Titanic richting ijsberg varen. Je voelt aan dat mensen zich vastrijden in de keuze tussen ICE, complexe hybride of EV... en liever nog wat langer met hun ouwe wagen blijven rijden, omdat geen enkele optie echt inspeelt op die behoefte. Als een wagen dan tegenwoordig zo duur moet zijn, laat 'em dan op z'n minst ook duurzaam zijn, ... maar ik zie dat autofabrikanten daar niet echt op inspelen. Duurzaamheid in hun ogen is zetels van pet-flessen bouwen. Da's echt niet voldoende hoor. 3 1 Quote
Super95 412 Geplaatst: 12 november 2025 Geplaatst: 12 november 2025 Ik zie particulieren nog wel overstappen op ev's als ze goedkoper zijn dan wagens met verbrandingsmotor. Alles wat ze nu tegenhoudt strookt niet met de realiteit, kwestie van tijd eer men dat inziet. 1 Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 12 november 2025 Geplaatst: 12 november 2025 6 uren geleden, gewoon ik zei: Alles chinees moet speciaal gevraagd worden bij ons. En vag is toch pakje duurder dan de koreanen tenminste als je warmtepomp en batterij wil. Klein en rond de kerktoren, ja de europeanen zijn er Wij kunnen nu de nieuwe ID4 kopen met grotere batterij dan hetgeen we 2 jaar geleden voor dezelfde nieuw betaald hebben (waar toen al meer dan 10k euro korting op zat). Die kortingen geven de Chinezen niet + er vallen er veel af op de 4x4 + voldoende bodemvrijheid. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 13 november 2025 Geplaatst: 13 november 2025 Op 12/11/2025 om 12:38, Logic zei: Mij lijkt het belangrijk om een paar stappen terug te zetten en naar de essentie van het autorijden te gaan, met een focus op eenvoud en duurzaamheid, want de huidige evolutie (en overdaad) zie je als een Titanic richting ijsberg varen. Je voelt aan dat mensen zich vastrijden in de keuze tussen ICE, complexe hybride of EV... en liever nog wat langer met hun ouwe wagen blijven rijden, omdat geen enkele optie echt inspeelt op die behoefte. Als een wagen dan tegenwoordig zo duur moet zijn, laat 'em dan op z'n minst ook duurzaam zijn, ... maar ik zie dat autofabrikanten daar niet echt op inspelen. Duurzaamheid in hun ogen is zetels van pet-flessen bouwen. Da's echt niet voldoende hoor. Heel juist. Iedereen een W124 of een Lexus uit de jaren '90. Op O-platen zwieren en karren maar! 2 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 13 november 2025 Geplaatst: 13 november 2025 Ik reed deze morgen achter een Zeekr01 : alvast langs achter, geen lelijke auto. Als het is met auto’s gelijk met madammen, kan het van de andere kant gezien echter serieus tegenvallen 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari (aangepast) Op het salon stond een knappe 001. Was precies een Honda Civic Type R. Enkel spijtig dat die Honda natuurlijk manueel was en een geluid produceerde en heerlijke VTEC. Hier de foto's van de 001 FR 15 januari aangepast door Liquid Li0n Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Het stadium van die interieurs ben ik toch wat ontgroeid. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari 5 minuten geleden, tuscani zei: Het stadium van die interieurs ben ik toch wat ontgroeid. ja, dat vierkantig stuur hoeft voor mij ook niet en dat rode interieur doet me ook wel huiveren, maar daarom dat het me dus aan petjesvolk deed denken dat met een Honda Civic rijdt. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Ik ben een tegengekomen op de E40 en vond het precies niet mis. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Vind dat het front (lichten) hard op de Lynk en Co trekt. Buitenkant idd nog wel ok. Interieur enkel die tablet weg doen. Quote
Jantes 135 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Ik ben net naar een Volvo... euh, Lynk & Co 02 gaan zien voor m'n dochter. Keuze uit twee uitrustingsniveaus, een Core en een More. Er stond een More in de showroom. Van buiten ziet dat er echt wel een volwassen kar uit. Interieur is m'n ding niet (maar dat interesseert m'n dochter niet), maar de zithouding is wel goed. En bij alles wat je doet, een audiosignaal, typisch Chinees zeker? WLTP van 445 km. Met 10% korting heb je 'm voor ongeveer een 37k. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari 1 uur terug, Bjorno zei: Vind dat het front (lichten) hard op de Lynk en Co trekt. Buitenkant idd nog wel ok. Interieur enkel die tablet weg doen. ja idd, je ziet dat het allemaal uit de Geely stal komt. Die 7X is dan beter als je dat niet wil. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.