Vicious 3.886 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Vind je? Viel me gisteren op, toen ik door de foto's aan 't bladeren was op de website. Mocht ik zoveel rosse florren neerdokken voor een Alpalavalinalalalaaaa-interieur of whatever, de stikkingen zouden verdomme récht moeten zijn. Precies ne zatte Zwitser die dat heeft gestikt! Ik had het ook opgemerkt, maar het ging me vooral om het feit dat quasi alles in leder of alcantara was geknald! Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Enkel maar dat wat normaal in leder is + de interieurlijsten? Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Enkel maar dat wat normaal in leder is + de interieurlijsten? Ja, maar ik vind het leuk dat interieurlijsten niet in plastic, hout of zelf metaal worden aangeboden. Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Ze worden toch wel in plastic, hout of aluminium aangeboden? :D (sorry, 'k kon het ni laten) Maar ook in alcantara, leder en koetswerkkleur, yep. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 Foutje gebeurd bij het photoshoppen? Chromé nierspijltjes vs. zwarte... Kan niet zeggen welke ik het beste vind... Zwarte spijltjes, met verre voorsprong. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 (duidelijk N55, hieronder stock F30 335i) Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 EXHAUST SYSTEMThe resonant, sporty sound of the exhaust system is controlled by an intelligent exhaust valve. This offers the driver the possibility to influence the sound experience via the Drive Performance Control and facilitates the balancing act between emotional soundtrack and long-distance comfort. In Comfort mode the exhaust valve remains closed up to 2500 rpm, beyond which it opens depending on engine load and rpm. In Sport mode, however, the valve is permanently open and the B3 Bi-Turbo thrills with its distinctive aural character under hard acceleration – when additionally selecting Sport (S) or Manual (M) Shift Mode the exhaust will deliver an occasional burble on the overrun. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 6 maart 2013 Geplaatst: 6 maart 2013 dus eigenlijk is het geen biturbo? toch wel, een N55 met 2 turbo's dus. N54 zal te veel verbruiken wrs Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen over een 3-reeks, maar fuck, ik wil dit. In Touring 4 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen over een 3-reeks, maar fuck, ik wil dit. In Touring *BOENK* Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen over een 3-reeks, maar fuck, ik wil dit. In Touring met m-pack? Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Dat ze zelfs ir_fuel kunnen overtuigen... Maar terecht, 't blijkt een fantastisch stuk techniek te zijn. Zou dat een opvolger voor uw Renault kunnen zijn? Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 moest ik zoveel km niet moeten doen ... een betaalbare motor qua taksen (nu nog) maar dat verbruik hé.. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Eigenlijk is dat verbruik (7,6l/100km) waanzinnig laag voor een potente benzine, maar soit, als je dat vergelijkt met 'normale' motorisatie is dat natuurlijk best veel. Alpina's zijn alleszins gekend voor performance + (relatief) laag verbruik. Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Dat ze zelfs ir_fuel kunnen overtuigen... Maar terecht, 't blijkt een fantastisch stuk techniek te zijn. Zou dat een opvolger voor uw Renault kunnen zijn? Belachelijk dikke kar, maar ik vrees ervoor. Ik zie me geen 70K euro ophoesten voor een daily, met de nieuwe VAA regeling. Hoeveel CO2 heeft dat ding? Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 177 gram VAA-gewijs is dat nog steeds een dooddoener, zowel qua uitstoot als qua kostprijs. Een -vermoedelijke- D3S met de motor van de D5/XD3 zou wel héél plezant kunnen zijn. Maar het is en blijft een diesel. Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Iets minder dan 7000 VAA per jaar. Valt toch, euh, mee? Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 177 gram Eigenlijk ... voor 410 pk te hebben uit turbo benzien in een kist van bijna 1-en-drie-kwart ton rijklaar ... dat kán toch gewoon niet, wa. Heel diene mumbojumbo van verbruik en uitstoot op basis van een compleet onrealistische ECE-cyclus, waarop de constructeurs hun motoren afstellen voor de homologatierit ... da's toch de meest absurde nonsens. Realstisch gebruik van zo'n auto gaat makkelijk 10-11 liter opleveren, waarschijnlijk nog meer zelfs, en dan lijkt me 300 gram dichter bij de waarheid dan 177 gram. 2 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Iets minder dan 7000 VAA per jaar. Valt toch, euh, mee? Relatief gezien valt dat mee, maar absoluut gezien is dat toch een geschift bedrag? Als je, zoals de doorsnee zaakvoerder van een vennootschap, een auto zou houden gedurende 5 jaar zou dat echter € 35.000 zijn (geen rekening houdend met de elk jaar toenemende leeftijd van de wagen). Een kleine € 600 per maand aan VAA, ik vind dat toch genoeg, neen? Zoals gezegd: absoluut gezien. Relatief valt dat mee, want hetgeen je onder je kont en voor je ballen hebt is niet min. Eigenlijk ... voor 410 pk te hebben uit turbo benzien in een kist van bijna 1-en-drie-kwart ton rijklaar ... dat kán toch gewoon niet, wa.Heel diene mumbojumbo van verbruik en uitstoot op basis van een compleet onrealistische ECE-cyclus, waarop de constructeurs hun motoren afstellen voor de homologatierit ... da's toch de meest absurde nonsens. Realstisch gebruik van zo'n auto gaat makkelijk 10-11 liter opleveren, waarschijnlijk nog meer zelfs, en dan lijkt me 300 gram dichter bij de waarheid dan 177 gram. Ik begrijp er geen hol van hoe ze dat berekenen, en geloof in de verste verte ook niet dat dat zo'n lage uitstoot haalt. Niettemin, gesteld dat het klopt: wederom chapeau voor Alpina! Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Relatief gezien valt dat mee, maar absoluut gezien is dat toch een geschift bedrag?Als je, zoals de doorsnee zaakvoerder van een vennootschap, een auto zou houden gedurende 5 jaar zou dat echter € 35.000 zijn (geen rekening houdend met de elk jaar toenemende leeftijd van de wagen). Een kleine € 600 per maand aan VAA, ik vind dat toch genoeg, neen? Ja, shit happens. Een Cayenne diesel is > 9500. Niet op 5 jaar in de vennootschap houden hé. Je wil de geschifte berekeningen voor VAA huisvesting niet weten. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Ja, shit happens. Een Cayenne diesel is > 9500.Niet op 5 jaar in de vennootschap houden hé. Je wil de geschifte berekeningen voor VAA huisvesting niet weten. Ik geef je geen ongelijk hé Zoals gezegd is het relatief gezien een doenbare VAA, maar absoluut gezien is dat bedrag best groot. En shit happens, da's waar, maar de keuze ligt bij jezelf als je zo'n kar koopt dus achteraf komen klagen hoort er niet meer bij. VAA huisvesting: enlighten me, ik ben curieus! Recent nog voor cliënten een akte afstand onverdeelde rechten in combinatie met een basisakte moeten maken, omdat ze hun handelshuis wilden opsplitsen in handelsgelijkvloers en privégedeelte, om daarna de vennootschap haar eigendomsrechten in het privégedeelte te laten afstaan aan de privépersonen. Waarom? VAA... Maar over de hoegrootheid van die VAA heb ik geen flauw idee... Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Ik geef je geen ongelijk hé Zoals gezegd is het relatief gezien een doenbare VAA, maar absoluut gezien is dat bedrag best groot. En shit happens, da's waar, maar de keuze ligt bij jezelf als je zo'n kar koopt dus achteraf komen klagen hoort er niet meer bij. VAA huisvesting: enlighten me, ik ben curieus! Recent nog voor cliënten een akte afstand onverdeelde rechten in combinatie met een basisakte moeten maken, omdat ze hun handelshuis wilden opsplitsen in handelsgelijkvloers en privégedeelte, om daarna de vennootschap haar eigendomsrechten in het privégedeelte te laten afstaan aan de privépersonen. Waarom? VAA... Maar over de hoegrootheid van die VAA heb ik geen flauw idee... VAA huisvesting voorbeeld. Als je woont in een (gemeubeld) huis van de vennootschap met een KI van 3000, en je regelt niets: Formule: KI (3000) X 1,6349 (index 2012) X 100/60 X 3,8 = 31 063,10 euro VAA Voor jaar 1 tot oneindig! Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 En hoe regel je dan wel best wat? Ik bedoel: welke constructie kan soelaas bieden? PM mag uiteraard! Quote
jayv 40 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Een kleine € 600 per maand aan VAA, ik vind dat toch genoeg, neen? Volgens de Deloitte VAA calculator komt dat netto (53,50%) op een dikke 300€ per maand, is toch redelijk goed te doen!? Dat betaal je prive aan een omnium voor een beetje wagen. Hoe goed is die on track? In rechte lijn duidelijk heel snel, maar ophanging, remmen en bochtenwerk, hoe zit dat doorgaans bij Alpina? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.