gTa 28.075 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Alpina's zijn geen trackauto's. Niet meer dan gewone BMW's, iig. En minder dan BMW M's. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Iets minder dan 7000 VAA per jaar. Valt toch, euh, mee? €300 netto per maand voor zo'n kot... Relatief gezien voor wat je terugkrijgt in prestaties en totaalpakket "geen geld". Absoluut is het uiteraard nog steeds een grote som. Quote
jayv 40 Geplaatst: 7 maart 2013 Geplaatst: 7 maart 2013 Alpina's zijn geen trackauto's. Niet meer dan gewone BMW's, iig. En minder dan BMW M's. Dus eerder concurrenten voor de M-performance modellen? Ik zie dat ze hun logo op de remmen hebben staan, zijn dat rebranded M performance remmen of zijn dat betere, zelfde vraag ivm ophanging? Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Eigenlijk ... voor 410 pk te hebben uit turbo benzien in een kist van bijna 1-en-drie-kwart ton rijklaar ... dat kán toch gewoon niet, wa.Heel diene mumbojumbo van verbruik en uitstoot op basis van een compleet onrealistische ECE-cyclus, waarop de constructeurs hun motoren afstellen voor de homologatierit ... da's toch de meest absurde nonsens. Realstisch gebruik van zo'n auto gaat makkelijk 10-11 liter opleveren, waarschijnlijk nog meer zelfs, en dan lijkt me 300 gram dichter bij de waarheid dan 177 gram. Ik zie binnen de 3 jaar nog een systeem verschijnen dat iedereen die gaat tanken op kosten van een bedrijf verplicht met een tankkaart met km-registratie zal moeten gaan tanken en VAA gaat moeten betalen op effectief verbruik ipv theoretisch. Mark my words Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Eigenlijk ... voor 410 pk te hebben uit turbo benzien in een kist van bijna 1-en-drie-kwart ton rijklaar ... dat kán toch gewoon niet, wa. Heel diene mumbojumbo van verbruik en uitstoot op basis van een compleet onrealistische ECE-cyclus, waarop de constructeurs hun motoren afstellen voor de homologatierit ... da's toch de meest absurde nonsens. Realstisch gebruik van zo'n auto gaat makkelijk 10-11 liter opleveren, waarschijnlijk nog meer zelfs, en dan lijkt me 300 gram dichter bij de waarheid dan 177 gram. Ik zie binnen de 3 jaar nog een systeem verschijnen dat iedereen die gaat tanken op kosten van een bedrijf verplicht met een tankkaart met km-registratie zal moeten gaan tanken en VAA gaat moeten betalen op effectief verbruik ipv theoretisch. Mark my words Als je je LV VAA vrij en BTW aftrekbaar wil houden is dat in de praktijk al zo ongeveer ! Dagboek met KM gebruik en zelfs verklaring naar waar en wie. Ook als je afwijkt van de Forfaitaire km vergoeding (bv veel naar buitenland ) moet je al een hele boekhouding van je wagen bij houden. Net een uitgebreide BTW controle aan de gang man man man het wordt hier echt absurdistan. Ik heb geen tijd meer om met mijn core business bezig te zijn met al die controles en administratieve verplichtingen. De waanzin nabij ....en dan zeg ik nog niet wat het allemaal kost en hoe ik moet strijden om onschuld te bewijzen. Quote
Thebiemerke 5.390 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 toch wel, een N55 met 2 turbo's dus.N54 zal te veel verbruiken wrs N55 is altijd met één twinscroll turbo (TwinPower Turbo) Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 N55 is altijd met één twinscroll turbo (TwinPower Turbo) We hebben het hier wel over de N55 in de B3 Bi-Turbo.. The 2979cc straight-six cylinder engine with high-precision direct injection, Valvetronic and Bi-Turbo charging delivers an impressive 410hp (301kW) between 5500 and 6250rpm and a maximum torque of 600Nm at only 3000rpm. In fact 550Nm are available across an impressively wide range between 2200 and 5200rpm. All this ‘pulling power’ is mated to the excellent ZF 8-Speed Sport-Automatic transmission and means that the new BMW ALPINA B3 Bi-Turbo is positively playful in every situation – its power can be called upon at all times in order to enjoy that typical ALPINA driving experience. Utilising all the available power and torque will yield explosive performance: the new B3 Bi-Turbo Saloon accelerates from 0 to 100km/h (0 - 62mph) in just 4.2 seconds (Saloon AWD: 4.0s), improving on its predecessor by 12%. On the way to a top speed of 305km/h (190mph) the needle passes the 200km/h (124mph) mark in just 14 seconds! The powertrain also impresses in terms of efficiency and sets standards in its segment with a consumption of only 7.6 litres per 100 kilometres and 177g/km CO2 (Saloon AWD: 7.9l/100km and 183g/km CO2). This represents a 20% reduction in combined fuel consumption measured to ECE norm over its predecessor, in no small part thanks to Auto Start Stop and Valvetronic. http://www.alpina-automobiles.com/en/models-alpina/b3-biturbo/powertrain.html Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 €300 netto per maand voor zo'n kot... Relatief gezien voor wat je terugkrijgt in prestaties en totaalpakket "geen geld". Absoluut is het uiteraard nog steeds een grote som. Kan iemand Tom effe doen stoppen met zijn man maths? Dat is slecht voor mijne portemonnee. Dank u! (FYI da VAA % gaat nog stijgen, elk jaar gaat de regering de basis-CO2-uitstoot naar beneden trekken en dus gaat alles % omhoog qua VAA, ge zult wel zien. t cijfer voor 2013 is nog niet bekend ...) 1 Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Dus eerder concurrenten voor de M-performance modellen? Ik zie dat ze hun logo op de remmen hebben staan, zijn dat rebranded M performance remmen of zijn dat betere, zelfde vraag ivm ophanging? Een Alpina is meer "streetable" dan een M zegmaar. Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Volgens de Deloitte VAA calculator komt dat netto (53,50%) op een dikke 300€ per maand, is toch redelijk goed te doen!? Dat betaal je prive aan een omnium voor een beetje wagen. Het probleem is dat dat geen geld is als iemand anders jouw auto betaalt (zoals bij de gem. firmawagen). Maar zoals al gezegd op 5 jaar tijd 35K extra bruto kost aan de firma voor die wagen, dus je betaalt 50% van die wagen nog een keer. Als je dan zoals ik veel woon-werk kilometers doet zit je sinds dit jaar met 0% BTW recup op de aankoop en kosten, dus voor de BTW moet je het ook niet meer doen op de firma. Dan wordt het een delicate berekening om te zien of het sop de kool nog waard is. Nuja, langs de andere kant is veel ww-verkeer = veel aftrek in pb a 15c/km, dus dan gaat je VAA wel flink naar beneden (van 7K naar 4K ofzo), en dan wordt het weer iets anders. Soit, off topic. Hoeveel kost da aan BIV? Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Een Alpina is meer "streetable" dan een M zegmaar. Veel meer instappen en gassen maar. Een pakje comfortabeler ook. En in een rechte lijn quasi even snel of sneller zelfs... (zie B5 S tgn M5..) De ophanging/motor/versnellingsbak/enz wordt door hun nog eens extra onder handen genomen, ze 'fine tunen' werkelijk alles tot het goed is, maar telkens met het oog op 'effortless performance'. Het zit hem soms echt in kleine details, zoals ophangingsrubbers en spring rates bvb. Er worden ook geen runflat banden gebruikt. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Kan iemand Tom effe doen stoppen met zijn man maths? Dat is slecht voor mijne portemonnee.Dank u! (FYI da VAA % gaat nog stijgen, elk jaar gaat de regering de basis-CO2-uitstoot naar beneden trekken en dus gaat alles % omhoog qua VAA, ge zult wel zien. t cijfer voor 2013 is nog niet bekend ...) 't Is mijn job om alles zo voordelig mogelijk naar voor te brengen hé! I know. Grote miserie op dit moment. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Hoeveel kost da aan BIV? €674,71 in Vlaanderen! Vroeger had je €5000 knotsen aan uw rekker. Ah wacht, jij woont in Wallonië zeker? Quote
ICM 24.973 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Als je dan zoals ik veel woon-werk kilometers doet zit je sinds dit jaar met 0% BTW recup op de aankoop en kosten, Waarom? Omwille van die 40d/jaar dezelfde klant? Dat is geen wet. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Ik denk dat ik ook voor de Alpina zou gaan.. stukje mooier, verfijnder en beter comfort (?) Quote
Simoni 6.184 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Ik vrees alleen dat je dat al snel redelijk gewoontjes vindt. Je betaalt een stuk meer om toch een gewone diesel in huis te halen, geen idee of ik die meer prijs dan zou willen betalen voor een Alpina D. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Ik vrees alleen dat je dat al snel redelijk gewoontjes vindt. Je betaalt een stuk meer om toch een gewone diesel in huis te halen, geen idee of ik die meer prijs dan zou willen betalen voor een Alpina D. Duusd keer liever de 540 pk V8 natuurlijk Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 €674,71 in Vlaanderen! Vroeger had je €5000 knotsen aan uw rekker. Ah wacht, jij woont in Wallonië zeker? Mijn vennootschap zit in Vlaanderen mijne beste En met een nieuwe auto kan je schuiven he. Desnoods lease je dat ding en laat je die inschrijven door de leasefirma op de zetel in het gewest waar het het voordeligst is. Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Waarom? Omwille van die 40d/jaar dezelfde klant? Dat is geen wet. Richtlijnen zijn genoeg om u een hoop gezeik te geven. Die regel wordt voor vanalles en nogwat gebruikt, dus gij moogt er tegenin gaan, maar ik heb geen zin om mijn gelijk te halen voor de rechtbank Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Desnoods lease je dat ding en laat je die inschrijven door de leasefirma op de zetel in het gewest waar het het voordeligst is. Inschrijven op naam van leasemaatschappij = oude BIV. Quote
ir_fuel 58.429 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Inschrijven op naam van leasemaatschappij = oude BIV. Hebben ze dat niet allemaal gelijk getrokken? Ik dacht dat dat in het begin zo was maar dat ze dat uiteindelijk hebben aangepast? Quote
Gast Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Als ze dat gelijk trekken zal iedereen wel in vlaanderen leasen, zullen de walen wel niet grappig vinden in deze tijden. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Hebben ze dat niet allemaal gelijk getrokken? Ik dacht dat dat in het begin zo was maar dat ze dat uiteindelijk hebben aangepast? Jammer genoeg niet. Ik stel in geval van (operationele) leasing steeds 136 pk voor ipv 140 pk bv. https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/published/KBC/PDF/KBC_Autolease_fiscale_brochure_bedrijfsauto_s.pdf Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.