Ga naar inhoud

ALPINA Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zal er een D4 coupé komen?

Yep maar pas voor model 2015

Geplaatst:

Alpina Diesels :inlove:

Ziek hé...gisteren ook gezien, dat ziet er extréém veelbelovend uit :inlove:

Geplaatst:

Echt zwaar geschrokken van die D3, is gewoon bijna even snel in rechte lijn, remt beter en was sneller op de handlingcourse, compleet onverwacht :blink:

Ik wil dat, maar dan met zonder de lelijke blauwe tellers en met normale velgen :inlove:

Geplaatst:

D3 is echt een zalige auto om mee te rijden, beste all round auto waar ik ooit mee gereden heb.

Geplaatst:

Echt zwaar geschrokken van die D3, is gewoon bijna even snel in rechte lijn, remt beter en was sneller op de handlingcourse, compleet onverwacht :blink:

Ik wil dat, maar dan met zonder de lelijke blauwe tellers en met normale velgen :inlove:

En een D3 Touring Allrad komt waarschijnlijk nog sneller van z'n plek. :)

Als je liever een 'normale' D3 hebt koop je misschien beter een 335d en laat je hem chippen naar 350 pk.

Geplaatst:

En een D3 Touring Allrad komt waarschijnlijk nog sneller van z'n plek. :)

Als je liever een 'normale' D3 hebt koop je misschien beter een 335d en laat je hem chippen naar 350 pk.

Liever een D3 uitrusten met een paar "normale" onderdelen (tellerplaten en velgen vooral) dan omgekeerd. Alpina doet een pak meer dan enkel chippen natuurlijk, aanpassingen aan de ophanging, diff, interieurafwerking, volgens mij ook uitlijning,...? En allrad moet ik ook niet, hoewel ik recentelijk wel aangenaam verrast ben van de speelsheid van Xdrive!

Geplaatst:

'k zou idd alleen twijfelen tussen de slechte xdrive of RWD.

350pk RWD is al veel als daily, als je dan eens niet oplet :D

Geplaatst:

Dat valt toch super mee vind ik...met de 535d had ik welliswaar ca 70pk minder en het ding woog ook meer, maar die heeft me nooit verrast.

Geplaatst:

Dat valt toch super mee vind ik...met de 535d had ik welliswaar ca 70pk minder en het ding woog ook meer, maar die heeft me nooit verrast.

Kan hoor, ik heb geen ervaring met de elektronica van BMW. Zonder zou het waarschijnlijk iets minder meevallen ;)

Geplaatst:

Ik heb mijn pa zijn 335 ook nog nooit giftig geweten met elektronica aan, zelfs niet in kutweer. Ja moet al echt gestoord rijden om daarmee in de fout te gaan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voila, voor mannen die niet deftig RWD kunnen rijden is er een audi met onderstuur beschikbaar.:D

Geplaatst:

Ik heb mijn pa zijn 335 ook nog nooit giftig geweten met elektronica aan, zelfs niet in kutweer. Ja moet al echt gestoord rijden om daarmee in de fout te gaan.

Idem...zelfs zonder ESP.

Geplaatst:

Ik heb altijd gedacht dat ik sowieso een B3 zou zoeken binnen enkele jaren, maar als je die prestaties en capaciteiten bekijkt kan je niet anders dan gaan twijfelen...

Een M3 is ook quasi perfect, maar ik vind 'm een pak te schreeuwerig en hij komt niet in Touring.

Alleen het geluid bij een D3 zou me zorgen baren, al weet ik dat je dat sowieso niet moet vergelijken met een M3.. Iemand die dat kan ontkrachten?

Geplaatst:

Voila, voor mannen die niet deftig RWD kunnen rijden is er een audi met onderstuur beschikbaar. :D

Of een 320d hé  ;)

Geplaatst:

Of een 320d hé ;)

Wat is dit nu weer voor een achterlijke uitspraak die er niet toe doet. Hier staat een M5 voor mij met 400pk waar ik met plezier rondjes rond je ondersturend kraam zou rijden. Zelfs met die 320d zou dat lukken maar voor jou zou dat al teveel zijn blijkbaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat is dit nu weer voor een achterlijke uitspraak die er niet toe doet. Hier staat een M5 voor mij met 400pk waar ik met plezier rondjes rond je ondersturend kraam zou rijden. Zelfs met die 320d zou dat lukken maar voor jou zou dat al teveel zijn blijkbaar.

Ik doe alleen mee met jouw belachelijke opmerkingen. Ga eens met een recente quattro rijden, onderstuur is ver te zoeken hoor. En mijn bias is 80/20 dus een 320d zou wel lukken :)

Geplaatst:

Mijn uitspraak was de waarheid. 90% van de bekende reviewers online hebben het nog steeds over het onderstuur bij audi. Dat is een discussie die ik niet eens hoef te voeren maar stond dan trouwens niet daarom in mijn post, wel omdat blijkbaar sommige audi rijders nog denken dat met een 300+pk RWD niet te rijden valt.

Maar weeral, kan beter niet meer op jou steeds onnozel getinte posts reageren dus denk gerust verder.

Geplaatst:

@@dragonfly

Is ca 74-75K

1 PW, BMW ALPINA D3 BITURBO Touring SWITCH-TRONIC CHF 68‘900.-
Farbe X09 ALPINA Grün II Metallic CHF 2‘600.-
Interieur ZASW Leder Merino Schwarz / Schwarz CHF 3‘420.-
Zubehör 162A ALPINA CLASSIC 20“ CHF 1‘260.-
170 Deko-Set Gold, seitlich und Frontspoiler
1AME ALPINA Metallemblem
1APR ALPINA Schriftzug (geprägt) in den Kopfstützen CHF 330.-
493 Ablagenpaket
2VF Adaptives Fahrwerk
4DM Akzentleiste Perlglanz Chrom
302 Alarmanlage CHF 660.-
2XAA ALPINA S.-T. Sportlederlenkrad inkl. Multifunktion
4AE Armauflage vorn, verschiebbar CHF 210.-
7VB Comfort Paket CHF 1‘050.-
654 DAB Tuner CHF 440.-
775 Dachhimmel Anthrazit CHF 330.-
3AA Dachreling Schwarz CHF 320.-
XEZ Edelholzausstattung ALPINA Pianolack CHF 650.-
mit Insignia
5DC Fondkopfstütze, klappbar
111 Fussmatten ALPINA
544 Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion CHF 630.-
3AP Graukeil-Frontscheibe CHF 120.-
676 HiFi Lautsprechersystem CHF 540.-
209 Hinterachsgetriebe mit Differenzialsperre CHF 3‘050.-
431 Innenspiegel, automatisch abblendend CHF 250.-

534 Klimaautomatik
6NS Komforttelefonie mit erw. Smartphone-Anbindung CHF 900.-
1AL4 Lenkrad ALPINA LAVALINA mit Nähte in weiss
+2 mm aufgepolstert
1AL8 Lenkradblende beledert in Schwarz CHF 140.-
563 Lichtpaket
488 Lordosenstütze für Fahrer und Beifahrer CHF 430.-
175 Modellbezeichnung und Schriftzug ALPINA
609 Navigationssystem Professional CHF 3‘300.-
440 Nichtraucherpaket
521 Regensensor CHF 180.-
502 Scheinwerfer-Waschanlage
760 Shadow Line Hochglanz CHF 720.-
494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer CHF 510.-
420 Sonnenschutzverglasung CHF 540.-
2TB Sport-Automatik Getriebe
481 Sportsitze für Fahrer und Beifahrer
601 TV-Funktion CHF 1‘170.-
2VL Variable Sportlenkung inkl. Servotronic
522 Xenon Licht
575 Zusätzliche 12 V-Steckdose
Bruttoverkaufspreis inkl. 8,0% MWST inkl. Ablieferungspauschale CHF 92‘650.-
./. Preisnachlass CHF 3‘150.-
Verkaufspreis rein netto bei Übernahme inkl. 8,0% MWST CHF 89‘500.-

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

wel omdat blijkbaar sommige audi rijders nog denken dat met een 300+pk RWD niet te rijden valt.

Met een Ford zou ik dezelfde oprechte vraag gesteld hebben, geen nood om dan weer te bashen op Audi ;)

Alles valt te rijden maar ik heb geen zin om 24/7 alert te zijn dus vandaar mijn vraag. Als het nat ligt en er komt 630nm vrij is een powerdriftje snel gezet (in SPORT mode) dus ik vroeg me af hoe zo'n BMW dat doet.

Als het regent staat de E40 vol met plassen die je 's nachts niet ziet, ook geen zin om direct rond te staan als je wat sportief af komt.

Geplaatst:

@@dragonfly

Is ca 74-75K

Zelfde als de A5 dus, zo mogen ze hem brengen met een LSD en in het blauw :inlove:

Geplaatst:

Met een Ford zou ik dezelfde oprechte vraag gesteld hebben, geen nood om dan weer te bashen op Audi ;)

Alles valt te rijden maar ik heb geen zin om 24/7 alert te zijn dus vandaar mijn vraag. Als het nat ligt en er komt 630nm vrij is een powerdriftje snel gezet (in SPORT mode) dus ik vroeg me af hoe zo'n BMW dat doet.

Als het regent staat de E40 vol met plassen die je 's nachts niet ziet, ook geen zin om direct rond te staan als je wat sportief af komt.

Neem het aan van een audi-lover...

Dat is écht geen probleem hoor. Toen ik van m'n RS6 overschakelde op de 535d had ik daar ook angst voor...ik reed toen nog echt hard, ook veel 's nachts op natte autostrades op de limiet door bochten waar je nog nét 200 kon rijden...

Nooit of te nimmer ook meer 1 probleem gehad, dat rijdt op rails.

Die kisten zijn niet gemaakt om dwars te gaan hé, dat gaat enkel dwars als je 'm even flickt.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Opvallend veel voor een 3 serie imo, ferrari's en porsches van die tijd gaan voor een stuk minder.

Geplaatst:

Misschien een domme vraag voor de Alpina-kenner, maar toch: waarom is er nog geen Alpina gebouwd op basis van de '1?

Geplaatst:

Ik heb altijd gedacht dat ik sowieso een B3 zou zoeken binnen enkele jaren, maar als je die prestaties en capaciteiten bekijkt kan je niet anders dan gaan twijfelen...

Een M3 is ook quasi perfect, maar ik vind 'm een pak te schreeuwerig en hij komt niet in Touring.

Alleen het geluid bij een D3 zou me zorgen baren, al weet ik dat je dat sowieso niet moet vergelijken met een M3.. Iemand die dat kan ontkrachten?

Neen. Geluid van een D3 is voor een diesel zeer leuk en punt daar valt niks aan toe te voegen. Echt een superstoof die D3 maar niet opzwepend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid