Ga naar inhoud

ALPINA Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Combinatie grijs-blauw in de B6 biturbo is niet lelijk, maar ik zou het nooit nemen.

Net zoals quasi alle two-tone combinaties.

Cognac + Keder grün daarentegen... :inlove:

Geplaatst:

ik zou nog durven een groene Alpina B3/D3 te nemen met volledig groen interieur... 

Geplaatst:

en bruine inlegstroken?

Geplaatst:

"Mijn" B5 touring:

• exterieur: BMW Individual stahlgrau metallic + Alpina-dekor silber op voorspoiler + hoogglans Shadow-Line + hoogglanszwarte dakrails
  • interieur: full Lavalina cognac/zwart
    • cognac: zetels en hoofdsteunen, deurinzetten en -grepen, armsteunen, onderzijde dashboard, middentunnel
    • zwart met cognac stikking = al de rest (dashboard bovenaan en in het midden, deurbekleding bovenaan, deurbekleding onderaan)
    • indien mogelijk: ook alle dakzuilen en hemelbekleding in zwart leder met cognac stikking
  • interieurlijsten: pianolak interieurlijsten met zilverkleurige Alpina-insignia
    + het BMW/Alpina sportstuur waarvan ze de stuurwielkrans moeten pikken van het Individual-stuur met pianolak houten lijst
Geplaatst:

Klinkt goed!

Stahlgrau nog maar zelden in the metal gezien, geen idee of het een kleur is die me aanstaat.

Ik neig de laatste tijd erg veel naar die Azurit-, Citrin- en Rubinschwarz-kleurtjes, Alpinagrün II gaat een B5 biturbo niet echt heel goed af, vind ik.

Combinatie met Cognac, eventueel met zeer donkerblauwe Keder in geval van Azuritschwarz en Pianolack inleg.

Golddekor voor de geheelheid is wel een must bij mij.

Stuur heb ik totaal geen idee van.

Geplaatst:

Dit geeft het nog mooi weer, vind ik.

1476594.jpg

Stahlgrau is qua lichtheid 1 tintje donkerder dan spacegrau. Van tint is het een tik warmer, iets meer kleurverzadiging.

Voor zo'n grote auto als een '5 touring vind ik spacegrau net wat te licht.

Wat ook zou mogen is m'n all time favourite: BMW Individual ägäischblau metallic (al past dat beter op een cabrio met een ecru-kleurig interieur, imo).

Geplaatst:

spreken jullie nu over buitenkleuren of buitengrijswaardes?

Geplaatst:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alpina-b12-moskau/197465036.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=20&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=1100&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

Though completely fucked up, toch een speciaal beestje!

57 stuks van gebouwd, en geleverd met het Shift-Tronic systeem: je hebt een schakelpook maar geen koppelingspedaal.

Een elektronisch-hydraulische koppeling neemt het werk over van zodra je de schakelpook aanraakt en gas lost.

Elke 10.000 kilometer een nieuwe koppeling van € 10.000, fun!

Blijkbaar zouden er 17 stuks met die Shift-Tronic gebouwd zijn.

En te bedenken hoe knap dat in normale toestand kan zijn:

alpina_historie_E31_B12_57.jpg

:inlove:

Geplaatst:

spreken jullie nu over buitenkleuren of buitengrijswaardes?

Over beide. Elke kleur, inclusief wit en zwart, zijn immers een samenstelling van

2014-08-01%2008_56_26-Kleuren.jpg

Of CMYK. Of hoe je ze ook uitdrukt.

:D :D :D:P

Geplaatst:

Dat is RGB manneke (ROOD-GROEN-BLAUW) :P

Geplaatst:

Ja, de afbeelding toont RGB, maar je kan dat ook in CMYK definiëren. En nog een hele rits andere systemen.

Geplaatst:

Ja, de afbeelding toont RGB, maar je kan dat ook in CMYK definiëren. En nog een hele rits andere systemen.

jaja leg het maar uit schrimp :)

Geplaatst:

Ken jij de betekenis van het woord 'of'? :D  Ik doe al een jaar of 25 (weliswaar op zuiver amateuristische basis) aan fotobewerking: de concepten RGB en CMYK zijn me niet onbekend. :P

Geplaatst:

Niemand in mijn familie, uitgezonderd ikzelf en mijn neef (die jonger is dan mij) zou het overwegen: allen kiezen hout in hun karren. En ik zou dat ook doen, zelfs in "mijn" M3 (donkerblauw+ecru+hout, zowel in de berline als in de cabrio).

Wat nogmaals bevestigt: hout is een keuze voor oude mensen.

Geplaatst:

Wat nogmaals bevestigt: hout is een keuze voor oude mensen.

Mijn nichten (die allemaal jonger zijn dan mij én jou) en hun spouses (ongeveer dezelfde leeftijd) zijn jou dankbaar!

Geplaatst:

Nichten rijden met een Mini.

of een fiat 500

Geplaatst:

Over beide. Elke kleur, inclusief wit en zwart, zijn immers een samenstelling van

2014-08-01%2008_56_26-Kleuren.jpg

Of CMYK. Of hoe je ze ook uitdrukt.

:D :D :D:P

mja grijzen en zwarten kan je ook uitdrukken in grijswaardes!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

en kijk meneertje grijze auto vind het leuk. :D

Geplaatst:

Nichten rijden met een Mini.

Mijn nichten niet!

• V50 van ING Lease :D
  • GLK 220 CDI
  • Passat Variant 2.0 TDI 4motion

Ik pas in de familie, precies. :ninja:

Geplaatst:

en kijk meneertje grijze auto vind het leuk. :D

't is wel geen grijs hé van mij, 't is Daytona Grey en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Na 4 zwarte auto's gehad te hebben was het tijd voor iets anders.

Als er een Alpina komt wordt het een blauwe :inlove:

Geplaatst:

't is wel geen grijs hé van mij, 't is Daytona Grey en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Na 4 zwarte auto's gehad te hebben was het tijd voor iets anders.

Als er een Alpina komt wordt het een blauwe :inlove:

sorry dat ik "grijs" en "grijs met een fancy naampje" met elkaar verwar.

Ik heb het normaal niet voor blauwe auto's, maar sinds ik met de ford rondkachel begin ik dat te aanvaarden.

Geplaatst:

't is geen saai grijs, voila :P

Le Mans had ook wel iets

attachment.php?attachmentid=198989&stc=1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid