CharlesV 4.389 Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Misschien een domme vraag voor de Alpina-kenner, maar toch: waarom is er nog geen Alpina gebouwd op basis van de '1?Omdat Alpina sportiviteit met klasse en comfort wil combineren. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Omdat Alpina sportiviteit met klasse en comfort wil combineren. Classy duck Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 @@BWS stuur overtrekken moet mogelijk zijn, maar airbagzones doen ze sowieso niet wegens Europese reguleringen. Daarom bijvoorbeeld de bovenkanten van de deuren, ik bedoel de onderste raamomkadering, ook niet. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 En het is nog maar de vraag of Alpina het nieuwe M-sportstuur zal willen leveren. Normaliter blijft Alpina en BMW ///M zeer strict gescheiden. Bij de E39 kon je in optie de M-buitenspiegels (van de M5) krijgen op de B10, en dat is het zowat. De XD3 nu wordt gebaseerd op de X3 35d met M Sport Pack, dus die heeft ook M-bumpers. Maar zelfs die krijgt het M-stuur niet, maar het gewone BMW-sportstuur dat naar Alpina-specs wordt aangepast. Ik vrees er dus voor. En eerlijk? Het hoort ook niet, vind ik. (Ook al is 't een prachtig slank stuurwiel, dat nieuwe M-stuur.) Quote
Gast Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 http://www.autoweek.nl/video/4100/passie-voor-pks-alpina-b6-35s Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 En dan halen ze er nét dié uit die (optisch) helemaal versodekakkerd is! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Vandaag dus bij Kirsch geweest. In de showroom stond er gewoon niets. Wel stonden er 2 Alpina's klaar om door klanten afgehaald te worden. De ene was een witte B3 touring met standaard zwart dakota leder. De andere was een zwarte B3 berline met ook standaard zwart dakota leder. De witte had wel de bestickering op de flanken in een lichtgrijze kleur. Aangezien het auto's waren van klanten heb ik geen foto's genomen. Wel heeft de man mij een offerte gemaakt, en mij op stalen alle kleuren van het leder laten zien. Er stond een 335d in de showroom met een Cohiba bruin lederen interieur. Eigenlijk vond ik dat niet zo knap, omdat er veel beige strips in de zetels verwerkt zijn. Ook vind ik de zetels nogal druk met die 1 ingewerkte stroken met van dat precies gevlochten leder. Dat komt ook terug in de deuren. Op foto's heb ik Lavalina interieurs gezien. Die zijn echt wel knapper afgewerkt. Zeker als je voor het vollederen interieur gaat. Wel is bij Lavalina niet de bovenzijde van het dashboard en deuren met leder bekleed. De verkoper wist niet zeker of je af fabriek dat door BMW kon laten doen, en dat ze bij Alpina dan de rest van het leder doen. Hij gaat me dat navragen. Bij Alpina doen ze het alvast niet, omdat ze niet de zones van de airbags willen raken. Eén van de klantenwagens had het stuur dat voorzien was met een 2mm dikkere velgrand, en met een stitching in een witte kleur. De kleur van deze stitching kan je kiezen. Ik vond dat stuur zo best wel knap. Sinds kort zijn er nieuwe sierlijsten uit leder met de look van Carbon. Ik vond het zeer knap. Je hebt ook de pianolak sierlijsten met hun logo. Is ook zeer knap, maar dat pianozwart is zeer krasgevoelig. Dat weet ik ondertussen. Qua lederkleur ging mijn voorkeur uit naar 'Birkch'. Maar dan wel dus met ook de bovenkant van het dashboard en de deuren in zwart leder. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 En dan qua buitenkleur:Mineralgrau: 2 Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Ik vind de afwerking van dat leder op die foto's toch maar ondermaats hoor. Doet me herinneren aan een bezoek aan BMW, dat dakota leder was ook een ramp. Geef mij dan maar Audi hoor op dat gebied. Wel bizar dat ze geen enkele Alpina staan hadden, is dat dan een kleine garage mss? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Denk eraan dat dit leder met de hand wordt gestikt. Vandaar ook misschien de detailfoutjes. Afgaande op de foto vind ik het toch zeer knap. Een Audi is qua afwerking zeker dik in orde. Maar geen enkele Audi komt qua rijplezier en exclusiviteit nog maar in de buurt van zo'n D3. De garage was zeker niet klein. De verkoper zei dat de vraag zeer sterk gestegen is, en dat daardoor de leveringstermijnen zo lang zijn. Elke stockwagen is onmiddellijk verkocht. Was zijn uitleg hé. Ik was alleszins ook verbaasd. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Denk eraan dat dit leder met de hand wordt gestikt. Vandaar ook misschien de detailfoutjes. Afgaande op de foto vind ik het toch zeer knap. Ik zou niet tevreden zijn want is wss geen goedkope optie. Dat handschoenkastje is gewoon een ramp naast de hendel en in de passagiersstoel zitten er ook 2 plooien Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Is inderdaad niet goedkoop. Dit Lavalina volleder kost meer dan 10k euro in optie. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Vandaag dus bij Kirsch geweest. In de showroom stond er gewoon niets. Wel stonden er 2 Alpina's klaar om door klanten afgehaald te worden. De ene was een witte B3 touring met standaard zwart dakota leder. De andere was een zwarte B3 berline met ook standaard zwart dakota leder. De witte had wel de bestickering op de flanken in een lichtgrijze kleur. Aangezien het auto's waren van klanten heb ik geen foto's genomen. Wel heeft de man mij een offerte gemaakt, en mij op stalen alle kleuren van het leder laten zien. Er stond een 335d in de showroom met een Cohiba bruin lederen interieur. Eigenlijk vond ik dat niet zo knap, omdat er veel beige strips in de zetels verwerkt zijn. Ook vind ik de zetels nogal druk met die 1 ingewerkte stroken met van dat precies gevlochten leder. Dat komt ook terug in de deuren. Op foto's heb ik Lavalina interieurs gezien. Die zijn echt wel knapper afgewerkt. Zeker als je voor het vollederen interieur gaat. Wel is bij Lavalina niet de bovenzijde van het dashboard en deuren met leder bekleed. De verkoper wist niet zeker of je af fabriek dat door BMW kon laten doen, en dat ze bij Alpina dan de rest van het leder doen. Hij gaat me dat navragen. Bij Alpina doen ze het alvast niet, omdat ze niet de zones van de airbags willen raken. Eén van de klantenwagens had het stuur dat voorzien was met een 2mm dikkere velgrand, en met een stitching in een witte kleur. De kleur van deze stitching kan je kiezen. Ik vond dat stuur zo best wel knap. Sinds kort zijn er nieuwe sierlijsten uit leder met de look van Carbon. Ik vond het zeer knap. Je hebt ook de pianolak sierlijsten met hun logo. Is ook zeer knap, maar dat pianozwart is zeer krasgevoelig. Dat weet ik ondertussen. Qua lederkleur ging mijn voorkeur uit naar 'Birkch'. Maar dan wel dus met ook de bovenkant van het dashboard en de deuren in zwart leder. Birch is knap inderdaad, maar mocht je toch echt overtuigd zijn om voor Lavalina te gaan: bezoek ajb de hoofdzetel in Buchloe, waar je alle afwerkingssoorten en lederkleuren in the skin kan bekijken! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Als ik zo'n Alpina bestel ga ik dat heel zeker doen. In zo'n Alpina moet gewoon zo'n Lavalina interieur. 1 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 daduurekikgeire Zou je een sedan of touring nemen? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 In some way, BMWMB doesn't strike me as the Alpina type... En geen touring natuurlijk, stel je voor dat je de frietjes ruikt! 1 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Beide dingen heb ik ook al gedacht! Meer M-minded, denk ik... En ik pols maar even, kwestie van te weten of ik binnen 3 jaar een D3 Touring met Lavalina kan overnemen! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Ik ben idd geen touring man. Maar bij de huidige 3 vind ik de touring knapper. Waarom ben ik geen Alpina man? Ik ben een echte BMW lover, en zo'n Alpina is toch de max. Ik vind dat je als BMW liefhebber ooit eens zo'n Alpina moet gehad hebben. En ja, na 3 jaar is deze auto hoogstwaarschijnlijk over te nemen. 1 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Goed om horen, je kan het alleen maar weten als je er van geproefd hebt! Zou je dan toch een touring kiezen bij deze generatie van de '3? Zo ja, gelieve een donkerblauwe kleur of Alpinagrün te kiezen ipv. grijs Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Als ik zo'n Alpina D3 bestel, dan zal het een Touring zijn. Blauw of groen? Tja, dan is het echt wel 'Alpina', maar op dit moment ben ik eerder geneigd voor Mineralgraun te gaan. Quote
ICM 24.979 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Vicious, gij opportunist. En waarom zou hij die kar al weg doen na 2-3 jaar? 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Als ik zo'n Alpina D3 bestel, dan zal het een Touring zijn. Blauw of groen? Tja, dan is het echt wel 'Alpina', maar op dit moment ben ik eerder geneigd voor Mineralgraun te gaan. Den Deviiid met een camionette! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Mineralgrau zou mooi staan met een warme middenbruine tint zoals cognac o.i.d. Dat volledig in leder binnenin -> oh Ikzelf zou met mineralgrau zelfs 't leder in Karamel durven nemen, ben daar gek op ... maar da's wreed ... euhm ... speciaal, nogal spekkerig opvallend. Als je 't leder in kleur Birke neemt, vind ik de combinatie met de glanzend houten interieurlijsten met goudkleurig ingelegd Alpina-logo eigenlijk plicht. Birke heeft voordeel van de warme, bruine tint van dat hout. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Is inderdaad niet goedkoop. Dit Lavalina volleder kost meer dan 10k euro in optie. Dan ga ik me niet ergeren want die optie is al geschrapt Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.