Ga naar inhoud

ALPINA Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Technische discussie over auto............. Kleuren *in love* :)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

't is geen saai grijs, voila :P

Le Mans had ook wel iets

attachment.php?attachmentid=198989&stc=1

Da's Interlagos, geen Le Mans.

Geplaatst:

@@BMWMB wanneer ga je nu testrijden bij Kirsch?

Geen andere locaties waar je eens wil/kan gaan testen?

Geplaatst:

Bij Kirsch kan ik geen D3 testrijden. Wel de B3. Ik begrijp dat niet goed. Ook staat er niets in de showroom. De verkoper heeft enkel een bureautafel met achter hem een Alpina logo. Spijtig...

Geplaatst:

Da's Interlagos, geen Le Mans.

je hebt gelijk :(

Dit dan wel juist?

le-mans-blue-bmw-e92-335i-hops-on-bbs-lm

Geplaatst:

Bij Kirsch kan ik geen D3 testrijden. Wel de B3. Ik begrijp dat niet goed. Ook staat er niets in de showroom. De verkoper heeft enkel een bureautafel met achter hem een Alpina logo. Spijtig...

In BE kan je toch testrijden of waar woon jij ergens?

Geplaatst:

Een andere dealership in je buurt die een testrit kan aanbieden?

Je kan eventueel ook altijd combineren met een trip naar München en contact opnemen met Buchloe zelf...

Alé, niet Buchloe hé, want da's een stad, de verkoopsverantwoordelijke bij Alpina in Buchloe bedoel ik natuurlijk!

Geplaatst:

Kan je doen, maar ik vrees dat je daar niet hoeft te bestellen.

Geplaatst:

Omdat de dienstverlening 't schijnt echt niet je dat is...

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als er één plaats is waar ik in België zou bestellen, dan is het Monserez.

Maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar rechtstreeks kopen in Buchloe. Als dat nog mogelijk is, natuurlijk.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar rechtstreeks kopen in Buchloe. Als dat nog mogelijk is, natuurlijk.

Beetje ver hé, 760km enkele rit :P

Geplaatst:

je moet er iets voor over hebben. En kan hij ondertussen eens doorrijden met zijn andere wagens.

Geplaatst:

Zou me geen hol uitmaken, als je dichtbij een punt hebt om op service te gaan.

't Is, zoals al meermaals aangehaald, een belevenis om daar te bestellen en alles eens te bezoeken.

Dat servicepunt was uiteindelijk ook één van de redenen waarom mijn vader geen heeft gekocht: Woluwe valt tegen, Monserez is te ver, Buchloe is nog veel verder, alhoewel hij daar meerdere keren per jaar in de buurt zit.

Mij zou het minder deren, eerlijk gezegd...

Geplaatst:

je moet er iets voor over hebben. En kan hij ondertussen eens doorrijden met zijn andere wagens.

Mja in het buitenland kopen deert me niet en de laatste 2 auto's heb ik nieuw op carconfig gekocht maar zo'n Alpina moet je eens zien hé :D

Geplaatst:

Ik zou durven bestellen zonder testrit. Ik weet ondertussen hoe een nieuwe 3 en M3 rijdt. Als je dan zo'n testverslag leest, dan kan mi zo'n D3 niet tegenvallen.

Ik zou bij Kirsch bestellen. Is maar 60km van hier, waarvan een mooi stuk Autobahn.[emoji3]

Geplaatst:

Ik persoonlijk zou hem toch graag eens testen, maar als jij het kan/durft dan zou ik niet meer te lang wachten want de leveringstermijnen gaan er niet meer korter op worden...

Enige wat voor jou dan nog essentieel is, is het bekijken van de ledermogelijkheden.

En daar ga je waarschijnlijk voor naar Buchloe moeten.

Alexander wist daar ook serieus veel van, grote kans dat Maxime Soete daar ook bedreven in is...

Geplaatst:

't Is, zoals al meermaals aangehaald, een belevenis om daar te bestellen en alles eens te bezoeken.

Dat servicepunt was uiteindelijk ook één van de redenen waarom mijn vader geen heeft gekocht: Woluwe valt tegen, Monserez is te ver, Buchloe is nog veel verder, alhoewel hij daar meerdere keren per jaar in de buurt zit.

Wij mogen van geluk spreken dat Monserez voor een keer heel dicht is en niet het andere uiteinde van Belgie :)

En uiteindelijjk ook heeeeeel tevreden van de service die we daar krijgen.

Ik zou durven bestellen zonder testrit. Ik weet ondertussen hoe een nieuwe 3 en M3 rijdt. Als je dan zo'n testverslag leest, dan kan mi zo'n D3 niet tegenvallen.

Ik zou bij Kirsch bestellen. Is maar 60km van hier, waarvan een mooi stuk Autobahn.[emoji3]

Hmja, een nieuwe wagen kopen zonder testrit, ik zou het toch niet weten :)

1 voordeel heb je wel; de wachttijd zal zo lang misschien niet lijken eens je er mee hebt gereden en verrast wordt door het ultieme totaalpakket ervan :)

@@BMWMB, zou je niet durven contact opnemen met @@Maxime S voor een testrit via JM Martin?

Zij hebben immers die D3 staan in glacierzilver en zo heb je tenminste ook een idee van de wagen enz

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@BMWMB: bij ons is een testrit met een D3 Touring wel mogelijk. Wel enkel op afspraak natuurlijk. 

Mocht het project doorgaan, is een bestelling via Monserez dan mogelijk of zijn we echt te ver gelegen?

Dat ze bij Kirsch geen ALPINA's op stock hebben is niet zo verwonderlijk. De levertermijn is hiervan de enige oorzaak.

Ook wij hebben geen meer op stock en zelfs bij JMM hebben ze er maar twee meer denk ik. 

Die verkoper daar heeft dus niet gelogen.

Stuur me gerust een PM indien je nog meer info wenst.

Geplaatst:

Met een Ford zou ik dezelfde oprechte vraag gesteld hebben, geen nood om dan weer te bashen op Audi ;)

Alles valt te rijden maar ik heb geen zin om 24/7 alert te zijn dus vandaar mijn vraag. Als het nat ligt en er komt 630nm vrij is een powerdriftje snel gezet (in SPORT mode) dus ik vroeg me af hoe zo'n BMW dat doet.

Als het regent staat de E40 vol met plassen die je 's nachts niet ziet, ook geen zin om direct rond te staan als je wat sportief af komt.

Moet je je echt geen zorgen over maken.

Al genoeg met de D5 gereden en die loopt echt als een trein, ook op (super) gladde wegen.

Vraag maar aan @B3noît !

Geplaatst:

Zal er een D4 komen?

ja, maar enkel in RWD. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@BMWMB: bij ons is een testrit met een D3 Touring wel mogelijk. Wel enkel op afspraak natuurlijk. 

Mocht het project doorgaan, is een bestelling via Monserez dan mogelijk of zijn we echt te ver gelegen?

Dat ze bij Kirsch geen ALPINA's op stock hebben is niet zo verwonderlijk. De levertermijn is hiervan de enige oorzaak.

Ook wij hebben geen meer op stock en zelfs bij JMM hebben ze er maar twee meer denk ik. 

Die verkoper daar heeft dus niet gelogen.

Stuur me gerust een PM indien je nog meer info wenst.

Vandaag hebben ze mij opnieuw uitgenodigd om volgende week met een B3 Touring te komen rijden, wat ik dus met plezier aangenomen heb. Die wagen wordt speciaal vanuit Buchloe gebracht om testritten te laten doen. Er zijn dan ook 2 medewerkers van Alpina die eventuele vragen kunnen beantwoorden. Ok, het is geen D3, maar buiten de motor is deze wagen volledig gelijk, dus kan ik toch een indruk vormen van hoe zo'n Alpina rijdt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Idem bij mij, Woluwe vond pa zelfs al te ver naar zijn goesting, en dan nog eens slecht ook blijkbaar. Spijtig dat DaVo al Schnitzer doet zou anders misschien ook nog goed geweest zijn voor Alpina.

Geplaatst:

Heerlijk. Een facelift met de stootlijsten in koetswerkkleur en de chroomstripjes onderaan (exclusief facelift V8 E39 ... en op 't eind ook de Exclusive Editions).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid