Ga naar inhoud

ALPINA Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo had ik het niet bekeken :D

Perfecte kar, ik wil er doodgraag eentje als aanvulling, maar het moét een Touring zijn.

V8 of V8 S, liefst de laatste maar die lopen niet dik gezaaid.

Jij had ervaring met beide hé? Grote verschillen?

Geplaatst:

Nee. Maar da's al lang geleden, ondertussen. Ik herinner me dat de sound in allebei fenomenaal is, dat ze allebei gek hard vooruit gingen (hoe dat nu aanvoelt, met al die pokkesnelle diesels die we gewoon zijn, durf ik niet te zeggen...), dat de 19" op de V8 S eigenlijk verrassend comfortabel reden. Ik vond de berline wel de duidelijk aangenamere auto om in te rijden: de touring had door z'n koets last van resonanties in 't interieur (uitlaat). Vooraan stoorde dat een beetje, achteraan viel dat hard op.

Eigenlijk vind ik de E39 berline duidelijk de mooiere auto tegenover de E39 touring. Een B10 V8 S berline mag het dus zeker zijn voor mij. :D

Geplaatst:

Ik ben altijd meest fan van een Touring, had de mijn bestaan in Touring had ik er ook naar gezocht.

Alleen al vanwege de reiskarrigheid daarvan :inlove:

Van het interieur van deze (V8), ik weet trouwens nog altijd niet wat er van te vinden:

http://www.autoscout24.ch/de/d/bmw-alpina-5-series-limousine-1999-occasion?index=3&make=10&model=713&nav=7&returnurl=%2fde%2fautos%2fbmw-alpina--5-series%3fmake%3d10%26model%3d713%26nav%3d7%26vehtyp%3d10%26r%3d5&vehid=166170&vehtyp=10

Craftsmanship is het zeker, maar het ziet er wat uit als de binnenkant van Grote Smurf's cloaca!

Geplaatst:

WTF :lolz: Ik weet wel wat er van te vinden. :D

PFL met zelf meegspoten stootlijsten = kill it with fire.

Degene die dat gedaan heeft, bedoel ik.

Geplaatst:

Ik zie nu pas de autogespot-foto's (domein is geblocked op 't werk). Men bemerke het E39 touring kofferklep-opzetding. Wat vind je daarvan, Vicialpinous?

Geplaatst:

alpina-b10-v8s-touring-c8663050820142159

dat kofferrandbumperdoorloopnabootsding

Geplaatst:

Ik twijfelde of je het daarover had. Wa's problem?

Geplaatst:

Ik twijfelde of je het daarover had. Wa's problem?

OEM of tuning?

Indien tuning -> ok?

Geplaatst:

Zou me worst wezen, het ziet er imo niet slecht uit...

Geplaatst:

Da's oem Alpina! (I kid you not.)

Weet niet of ik 't een verbetering vind.

Geplaatst:

Nooit gezien, het zou niks zijn waar ik wild van word maar't stoort me dus ook niet.

Nut? Stroomlijn? Of betere waterafloop in vergelijking met standaard bmw?

Geplaatst:

Da's oem Alpina! (I kid you not.)

Weet niet of ik 't een verbetering vind.

Geen verbetering, maar dat monogram 'B10 V8S' is belaaaaaaaaaaachelijk vet.

Geplaatst:

die lip was er ook op de B10 V8 non S (FL), dacht ik.

Geplaatst:

Wat is er speciaal aan die kofferklep? :? 

Ik had het initieel ook niet als iets optioneel aanzien, maar gTa duidde me er op:

die lip onderaan de kofferklep. BMW vult die 'put' in de achterbumper niet op, Alpina met hun extra lip wél.

Leuk om te weten, en hoe meer ik het bekijk hoe properder ik het vind.

Geplaatst:

Kans is groot dat hij het weet, maar de E39 is wel een stuk van voor zijn tijd.

Geplaatst:

Ja, is gewoon voor de looks. Was een accessoire, dus niet enkel voor Alpina's. Stond ook niet op de optielijst. Iedereen kon dat daar bestellen (paint it and stick it to the bootlid). Moet vreemd zicht zijn als de klep open staat...

Geplaatst:

Wel handig voor waterafvoer.

Bij een break is dat stukje bumper altijd datgene dat het rapste vuil is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid