Ga naar inhoud

BMW 760i vs Alpina B7


The Swede

Aanbevolen berichten

Zoals elders al wel es vermeld, is na nieuwjaar de lease van de S63 afgelopen en moet ik een andere firmawagen kiezen.

De gedachte is van de S63 zelf over te nemen en een andere (complementaire) wagen te kiezen om de Lexus te vervangen.

Soms denk ik er wel efkes over na of ik alsnog niet de Lexus zou houden en wat "wringwerk" probeer te doen om iets vervangends te vinden voor de S63.

Voor een andere S63, doe ik de moeite niet. Dan is het gemakkelijker (en goedkoper) deze te behouden. Plus deze is een atmo :)

Als ik 'em vervang, zijn er eigenlijk maar twee echte alternatieven die ik beschouw: BMW 760Li en Alpina B7 L

Thoughts ?

(Niet nodig om de Panamera voor te stellen (niet practisch genoeg), Audi A8 W12 (niet sportief genoeg) of andere dingen)

Zelf ben ik aangetrokken door de 760Li wegens zijn koppel (de 4.4 is nogal "klein" als je uit een 6.3 komt) terwijl de B7 er dan weer echt prachtig uitziet en binnenin exclusiever aanvoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komende van een V8 denk ik dat je volgende stap mogelijks een V12 'moet' zijn.

Vraag me niet vanwaar dit argumentatie komt, ik weet het ook niet.

Wat wel kan kloppen is dat koppelgewijs de 760 en de B7 niet dermate uit elkaar gaan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de Alpina zou kiezen: wacht tot de facelift van de 7 er is, dan krijgt de B7 Biturbo ook de 8-bak. Nu heeft die de 6-bak en dat is echt geen gepaste boite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met de XJ gereden. Komt aan de hielen van de Benz niet qua rijgevoel. Ook de BMW voelt een stuk steviger in mekaar gevezen.

Vergeet ook niet dat ik geen "sierwagen" nodig heb maar een bakbeest waar ik als een varken en met volgeladen koffer half Europa mee afreis, liefst met een caravan of boot erachter...

S8: te kleine motor. Punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen fan van beide... Vooral omdat het model van de nieuwe 7 mij niet 100% kan bekoren...

Eerlijk gezegd denk ik dat ik op dit moment zou blijven met de huidige S rijden. De nieuwe A8 vind ik ook maar een grote A6 of een heel grote A4.

XJ is :sick:

Blijven knallen met die S en zoals reeds gezegd die Porsche voor erbij pakken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de Zweed in een P gaat de GT3 club hier nog een vette kluif hebben denk ik :D

Waar is die GT3 diesel club?

het idee van de 911'er laten varen? BMW 7 naast de 63 lijkt me geen ideale combo, of zie ik het verkeerd?

Nee, een combinatie S63 en BMW 7 komt er niet. Ik kan maar met één kist tegelijk rijden ;)

De bedoeling is nog steeds S te houden en een andere wagen erbij. Ik ga echter steeds alle opties af voor ik iets koop. En dus denk ik efkes wat het alternatief is voor de S. ...

760, anoniem, V12, niet johnnie. Liefst geen L.

Wagen moet niet Johnny zijn, integendeel. Ik heb een hekel aan cruisers en Johnnies. Koop u een auto om deftig mee te rijden en zelf plezier aan te beleven, niet om op te vallen. Daarvoor maakt BMW de 1 en 3-d

L mag zeker. Als er één ding is dat bij de S wat meer mocht zijn, is het de ruimte achterin. Met vier volwassenen is die niet zo bijster riant in korte versie, zeker als ze 1m90 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beenruimte ok, maar hoe vaak neem je mensen mee...

Zegt de nieuwe M5 u niks??

Ik neem erg vaak mensen mee.

Enne... ik wil er op vooruit, niet achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gesproken met iemand die met zowel A8 W12 als 760Li heeft gereden. Hij vindt beide nogal log, te zwaar, niet vinnig genoeg.

Hij vergelijk met, jawel, de S63 die ze thuis hebben.

Ze hebben daarnaast nog een Bentley Continental Flying Spur, met natuurlijk de W12, maar die is volgens hem een stuk agieler door de twee turbo's er op.

Naar zijn mening ging je met de 760Li op je honger bleven zitten en met de V8 (B7) meer je ding vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid