Populair bericht Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 15 december 2022 Populair bericht Geplaatst: 15 december 2022 Paar maanden geleden op Goodwood al het track record gezet, maar in onderstaande video wordt het pas echt absurd. Sorry voor Carwow, maar het is hallucinant 2 9 Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 15 december 2022 Geplaatst: 15 december 2022 0-232 km/u in 4,9s. :bonkers: Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 16 december 2022 Auteur Geplaatst: 16 december 2022 12 uren geleden, Tommie zei: 0-232 km/u in 4,9s. :bonkers: 0-100km/u in 1.45s ofzo Ook echt gek hoe je die auto ziet inzakken als de 'fans' aangaan. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 december 2022 Geplaatst: 17 december 2022 Ook met awe zitten kijken Hoe eenvoudig die burnout gaat, dat doet denken aan een telegeleide auto met veel vermogen. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 19 december 2022 Geplaatst: 19 december 2022 Op 17/12/2022 om 11:18, gTa zei: Ook met awe zitten kijken Hoe eenvoudig die burnout gaat, dat doet denken aan een telegeleide auto met veel vermogen. Daar moest ik ook direct aan denken: precies een RC auto. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 1 uur geleden, Jochen zei: Bloody hell dat is absurd hoe dat rond bochten gaat. Lijkt wel een TAMCARWORKS video (voor zij die niet weten wat dat is: video versnellen tot 2x speed en beweren dat dat std speed is, niet versneld dus). 1 3 Quote
anders 202 Geplaatst: 12 april 2025 Geplaatst: 12 april 2025 10 uren geleden, Jochen zei: De manier waarop die daar door Chicago rijdt lijkt echt onnatuurlijk. Hij lijkt op zijn limiet te zitten, en dan draait die gewoon nog een volledige kwartslag erbij zonder iets van grip te verliezen. Het lijkt me als chauffeur moeilijk om dat juist in te schatten. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 12 april 2025 Geplaatst: 12 april 2025 Da's bonkers, geholpen doordat je zoveel referentiebeelden in je hoofd hebt van Top Gear test track. Heb gisteren aan m'n zoon toevallig nog dat rondje van de Renault F1 getoond! Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 12 april 2025 Auteur Geplaatst: 12 april 2025 1 uur terug, anders zei: Het lijkt me als chauffeur moeilijk om dat juist in te schatten. Je ziet dat ook vind ik. Toen ik het gisteren bekeek had ik een aantal keer het gevoel dat Stig zijn rijlijn kwijt was Was waarschijnlijk aan Chicago ja. Quote
anders 202 Geplaatst: 12 april 2025 Geplaatst: 12 april 2025 39 minuten geleden, Monterey Jack zei: Je ziet dat ook vind ik. Toen ik het gisteren bekeek had ik een aantal keer het gevoel dat Stig zijn rijlijn kwijt was Was waarschijnlijk aan Chicago ja. 6:05 is zo'n punt, hij hoort daar helemaal tegen het gras uit te komen, maar stuurt veel scherper in dan normaal. 5:55 is het stuk waar hij plots véél scherper kan insturen dan natuurlijk aanvoelt Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 12 april 2025 Geplaatst: 12 april 2025 Jezus wat een ding. Al sinds introductie helemaal weg van Dat moet toch awesome zijn als je daar de ingenieur van geweest bent. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 12 april 2025 Geplaatst: 12 april 2025 De zijdelingse krachten bij een F1 bouwen op tot 5G aan hoge snelheid maar bij lage snelheid moet ge het enkel van de banden hebben. Deze begint bij stilstand aan 3G maar ik vermoed dat hij het bij snelle bochten moet afleggen tegen de F1 . Tot ze serieuze aero hebben toch. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 13 april 2025 Auteur Geplaatst: 13 april 2025 Grote verschil met een F1 is dat ze hun downforce halen op verschillende snelheden. Aan 150km/u heeft een f1 ongeveer 800kg-1 ton downforce, maar hoe sneller ze gaan hoe meer de vloer en vleugel genereert. Aan 250 km/u zit de f1 aan 2.5-3 ton. Geen idee wat de aero toevoegt bij de speirling. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 13 april 2025 Geplaatst: 13 april 2025 1 uur terug, Monterey Jack zei: Grote verschil met een F1 is dat ze hun downforce halen op verschillende snelheden. Aan 150km/u heeft een f1 ongeveer 800kg-1 ton downforce, maar hoe sneller ze gaan hoe meer de vloer en vleugel genereert. Aan 250 km/u zit de f1 aan 2.5-3 ton. Geen idee wat de aero toevoegt bij de speirling. Low speed downforce is wel een pak meer waard dan highspeed downforce. - Als de mcmurtry moet aanremmen naar een bocht zal die mega hard kunnen blijven remmen omdat zijn downfore niet afbloedt zoals een F1 ketel - Als de mcmurtry op de gas gaat uit trage bochten zal die gigantisch veel meer vermogen kunnen loslaten waardoor die veel sneller op zijn hogere snelheden komt te zitten en daar heb je heel het rechte stuk plezier van - Als de mcmurtry bochten pakt onder de pakweg 150km/h dan heeft die een pak voordeel tov een F1 waardoor die procentueel gezien enorm veel tijd zal winnen (tenzij op de hele snelle bochten met daarna lange rechte stukken) Ik vind het de max, echt engineering ten top eigenlijk. Moet een enorme beleving zijn om daarmee te mogen rijden en nog zotter als je 't potentieel ook effectief kunt gebruiken. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 13 april 2025 Auteur Geplaatst: 13 april 2025 Helemaal, maar was verder bouwend op paarse capri. Bij bochten van 250 zal de f1 rapper gaan. Al de rest niet. De speirling gaat op elk circuit sneller zijn denk ik. Tenzij het van de topsnelheid afhangt. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 13 april 2025 Geplaatst: 13 april 2025 9 minuten geleden, Monterey Jack zei: Helemaal, maar was verder bouwend op paarse capri. Bij bochten van 250 zal de f1 rapper gaan. Al de rest niet. De speirling gaat op elk circuit sneller zijn denk ik. Tenzij het van de topsnelheid afhangt. Vergis je maar niet en vraag je eerst af wat een hedendaagse F1 zou doen op TG track. En op slicks, want die ronde van de R27 (?) was op regenbanden. Autocorrectie: intermediates Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 13 april 2025 Geplaatst: 13 april 2025 Dat gezegd zijnde zie je inderdaad op het zicht al hoe freakin' veel grip die McMurtry kan benutten in remzones en 'langzame' bochten Quote
anders 202 Geplaatst: 13 april 2025 Geplaatst: 13 april 2025 8 uren geleden, Monterey Jack zei: Grote verschil met een F1 is dat ze hun downforce halen op verschillende snelheden. Aan 150km/u heeft een f1 ongeveer 800kg-1 ton downforce, maar hoe sneller ze gaan hoe meer de vloer en vleugel genereert. Aan 250 km/u zit de f1 aan 2.5-3 ton. Geen idee wat de aero toevoegt bij de speirling. Maar die mcmurtry heeft 2 ton zonder de aero. Ik denk wel dat die fan nu nog continu is, waardoor de acceleratie nog serieus sneller zou kunnen als die fan variabel wordt. Maar ik vind het fantastisch qua engineering. Het feit dat ze met een klein team en relatief weinig budget zoiets maken, hoedje af... 1 Quote
tuscani 11.814 Geplaatst: 16 april 2025 Geplaatst: 16 april 2025 https://www.instagram.com/reel/DIgww8CqV32/?igsh=d2R0YTg0YW15YXVy 1 2 Quote
bt. 7.634 Geplaatst: 16 april 2025 Geplaatst: 16 april 2025 Op 13/4/2025 om 11:41, PJH zei: Low speed downforce is wel een pak meer waard dan highspeed downforce. - Als de mcmurtry moet aanremmen naar een bocht zal die mega hard kunnen blijven remmen omdat zijn downfore niet afbloedt zoals een F1 ketel - Als de mcmurtry op de gas gaat uit trage bochten zal die gigantisch veel meer vermogen kunnen loslaten waardoor die veel sneller op zijn hogere snelheden komt te zitten en daar heb je heel het rechte stuk plezier van - Als de mcmurtry bochten pakt onder de pakweg 150km/h dan heeft die een pak voordeel tov een F1 waardoor die procentueel gezien enorm veel tijd zal winnen (tenzij op de hele snelle bochten met daarna lange rechte stukken) Ik vind het de max, echt engineering ten top eigenlijk. Moet een enorme beleving zijn om daarmee te mogen rijden en nog zotter als je 't potentieel ook effectief kunt gebruiken. In de F1 is er in de jaren 80 (denk ik) ook een auto geweest met fans om statisch downforce te genereren, maar dat werd snel bij reglement verboden. Dus an sich is die engineering (conceptueel) niet zo nieuw en uitzonderlijk he Edit: blijkbaar was dat de Brabham BT46B in 1978, designed by wie anders dan Gordon Murray… Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.