Jump to content

Met welke auto's heb je (ooit) al gereden?


anders

Recommended Posts

Ik zie hier niet direct een topic waarin mensen posten met welke auto's ze ooit al gereden hebben (gaande van testritten, huurauto's, vervangwagens, ...). Bij deze:

Spoiler
Abarth	124 Spider
Alfa Romeo	Giulietta
Alfa Romeo	4C Spider
Aston Martin	V8 Vantage
Audi	A4
BMW	1
BMW	3
BMW	530e
BMW	M4CS
BMW	M4
BMW	M5
BMW	M8
BMW	X6M
BMW	Z4 M40i
Corvette	C7 Z06
Chevrolet	Matiz
Chevrolet	Cruze
Citroën	C4 Picasso
Dodge	Charger R/T
DS	DS3
DS	DS4
DS	DS5
Ferrari	430
Fiat	Doblo
Ford	Fiesta
Ford	Focus
Ford	Escort
Honda	Jazz
Hyundai	i10
Hyundai	i20
Hyundai	i30N
Isuzu	D-Max
Jaguar	XE
Jaguar	E-Type
Lamborghini	Gallardo
Lamborghini	Diablo
Lancia	Delta
Land Rover	Defender
Lexus	IS300h
Lotus	Elise Cup250
Mazda	MX-5
Mazda	6
Mazda	CX-3
Mercedes	A160
Mercedes	C350e
Mercedes	E220d
Mercedes	C63
Mini	JCW
Nissan	Sunny
Nissan	Primera
Porsche	911
Porsche	Boxster S
Porsche	Boxster GTS
Renault	Clio
Renault	Megane
Renault	Modus
Seat	Leon
Skoda	Octavia RS
Skoda	Superb
Smart	ForTwo Cabrio
Suzuki	Swift
Suzuki	S-Cross
Suzuki	Jimny
Tesla	Model 3
Tesla	Model 3 Performance
Tesla	Model S
Tesla	Model S Performance
Toyota	Auris
Vanderhall	Edison
VW	Golf
VW	Passat
VW	Eos
Volvo	V40
Volvo	V60
Volvo	V90
Willy	GP

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hier begin ik niet aan 🙂 Ik ben ongeveer 15 jaar geleden gestopt met dat bij te houden, toen waren het er 500+

Link to comment
Share on other sites

oei, k zal gewoon zeggen waar ik echt goeie herinneringen aan heb (zal chronologisch proberen te herinneren)

Alfa 156 2.5 V6

BMW 125i cabrio (met de 3l motor)

Citroen 2CV ribbeleend

Fiat Coupe Turbo

Ford Focus RS

 

Ter info, van 2000 tot 20120 kreeg ik voor mijn functie van zowat elke constructeur (excl bvb Ferrari en dergelijke) een testwagen zodra ze een nieuw model uit hadden (of werd uitgenodigd ergens te gaan rijden met prototypes). 

 

  • Like 1
  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Velen vonden zo een 1 reeks cabrio nochtans belabberd rijden. Wat deed je dan precies van functie, dat je die mogelijkheid had? Moet zalig zijn die afwisseling.

Link to comment
Share on other sites

Bepalen van restwaarden en onderhoudsbudgetten bij leasing maatschappij 

wat die 1 reeks betreft : ik herinner me enkel het geluid van de motor, het goeie gevoel dat die gaf enz was een zalig zomerweekend combinatie 😻

Link to comment
Share on other sites

33 minuten geleden, berengun zei:

Bepalen van restwaarden en onderhoudsbudgetten bij leasing maatschappij 

wat die 1 reeks betreft : ik herinner me enkel het geluid van de motor, het goeie gevoel dat die gaf enz was een zalig zomerweekend combinatie 😻

Welke maatschappij?

Link to comment
Share on other sites

Dit zou een eindeloze lijst zijn.

In de jaren '90: met alles wat 5j ouder en meer was, aangezien ik vaak meehielp in een garage zonder merk. Peugeot 205 GTI, Saab 900 turbo, BMW 732iA waren de eerste die voor mij wow waren, daarna volgde nog heel wat. Maar allemaal wat in deze genre.

En dan via mijn overbuur van toen, ook een garage, eerder carrosseriewerk en tuning met alles van oude Simca's, oude VW's, wat diverse auto's zoals hierboven ... uiteindelijk niets bijzonder.

En dan nog een reeks aan testwagens, al dan niet zelf of via onze forummer(s).

Hieruit pik ik er toch twee: De S-klasse cabrio (ik dacht S560) en aansluitend de S63 AMG (kan zijn dat ik de motoren verwissel met de twee modellen). De ideale mix tussen power, gesoigneerd worden en ongeziene klasse/luxe. Perfect passend bij mijn gebruik, niet bij mijn portemonnee helaas. Blown away van veel, maar niet genoeg passend voor mijn droom.

En m'n eigen wagens al een paar keer een occasie gekocht van een paar jaar in een config "zoals ik ze had geconfigureerd toen ze pas uitkwamen". M'n V70 D5 was zo eentje, m'n XC60 en m'n huidige V70 en 940 idem. Dat zijn op zich geen speciale wagens maar de config is uniek en speciaal voor mij.

De bewuste keuze om eens met een Dacia Logan te rijden was ook memorabel: ik begrijp ineens waarom dat nooit meer dan 100 rijdt en die mensen anderen die snel rijden voor zot verklaren omdat ze niet weten dat je in veel auto's zelfs aan 180 niet de ervaring hebt van 90 in een Dacia.

Ik denk dat er hier velen zijn die misschien eerder "met wat heb ik nog niet gereden" kunnen zetten :D

 

Link to comment
Share on other sites

 

2 uren geleden, berengun zei:

Bepalen van restwaarden en onderhoudsbudgetten bij leasing maatschappij 

wat die 1 reeks betreft : ik herinner me enkel het geluid van de motor, het goeie gevoel dat die gaf enz was een zalig zomerweekend combinatie 😻

Dat is die met de N52? Die motor is een absoluut meesterwerk. Onverwoestbaar ook. 
 

Als ik me beperk tot de “drivers cars” is de Alpine A110S degene die er uit springt. Voor mij een quasi perfecte auto. 

Link to comment
Share on other sites

Soms twijfel ik nog steeds om de Z3 van de hand te doen en een mooie 125i cabrio te zoeken. Maar dan ga ik eens gaan kijken naar de Z en zijn die "plannen" direct verdwenen als sneeuw voor de zon.

Link to comment
Share on other sites

mijn meest memorabele kar: een Yugo A45 :inlove:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heel erg lange lijst hier ook ondertussen, maar misschien die er uit pikken die mij het meeste bij gebleven zijn.

Sierra cosworth , de coupé versie met de grote Fishtail.  Snelste wat ik tot toen gereden had, was een Mazda 2.0 van 115 pk. De Cosworth blies me toen echt wel van mijn sokken, en de looks vond ik toen het einde ook. Was echt een perfecte gt, vond ik. Best nog wel comfortabel en zeer snel als je wilde. Heerlijke rijdersauto.

Renault A610 Turbo. Uitgeleend aan mijn schoonbroer destijds voor zijn trouw. En ik mocht fungeren als "ceremoniemeester". Ben tijdens de mis én de receptie een paar uurtjes op pad geweest met die bak, wat bijna resulteerde in een schuiver in de gracht. Toen was mijn jeugdig enthousiasme bekoeld en ben ik braafjes terug naar de bruiloft gereden. Dat accident zou mij destijds zo'n beetje geruïneerd hebben, dacht ik vaak achteraf.  Maar wat een zalige ervaring. Zo'n super lichtgewicht sportwagen. Voor die tijd retesnel en echt wel tale happy. De eigenaar had er trouwens een betonblok inliggen vooraan, om de neus wat zwaarder te krijgen.

Daimler XJ double six. Auto van mijn toenmalige baas, die mij er regelmatig mee liet rijden op zakenreis naar Duitsland. Sindsdien nog altijd een groot zwak voor alles wat Engelse auto's is, maar jammer genoeg nooit toe gekomen om er eentje te bezitten. Echt een salon op wielen, maar bij hogere snelheden was hij absoluut niet stabiel met die zwalpende ophanging. Ook best veel windgeruis herinner ik mij nog, bij pakweg 160 km/h. Had ook twee benzinetanks, die je dan moest switchen, op een gegeven moment. Heerlijk detail.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enkele die me zijn bijgebleven:

Mustang cabrio 2020 5.0L
Mercedes W140 S600L V12
Bmw e39 M5
Bmw Z4 coupé 3.0si
Mini Cooper S John Cooper Works

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions