Ga naar inhoud

Het grote veilingtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
http://classiccar-auctions.com/home/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=category&task=category&id=14&Itemid=30〈=nl

Gelukkig een online veiling.

Anders is het zo lastig, als de auto die je wilt als laatste komt mag je voordien niet bieden :lol:

Ze is begonnen.

Heb heel mijn berekeningen opnieuw kunnen doen :oops:

Blijkbaar moet je geen BTW betalen in NL op oldtimers in veiling.

Nu vraag ik me alleen af of ze in België dan nog BTW gaan rekenen bij invoer....

Geplaatst:

edit: verkeerd gekeken.

Artcurial zal een dezer dagen wel online komen, de catalogus is vannacht naar de drukker vertrokken.

Geplaatst:

Een deel daarvan is al bekend he, maar helemaal idd nog niet.

Geplaatst:
Ze is begonnen.

Heb heel mijn berekeningen opnieuw kunnen doen :oops:

Blijkbaar moet je geen BTW betalen in NL op oldtimers in veiling.

Nu vraag ik me alleen af of ze in België dan nog BTW gaan rekenen bij invoer....

Alle aankopen in het buitenland zijn zonder BTW. Intracommunautaire levering. Wordt uiteraard wel verrekend in de Belgische BTW.

(Om het niet te makkelijk te maken, ik geloof dat de BTW op transport wel met NL BTW wordt gerekend, omdat de dienst daar wordt geleverd. Maar aangezien ze nu ook op 21% zitten, maakt dat allemaal niet meer uit)

Geplaatst:
Alle aankopen in het buitenland zijn zonder BTW. Intracommunautaire levering. Wordt uiteraard wel verrekend in de Belgische BTW.

(Om het niet te makkelijk te maken, ik geloof dat de BTW op transport wel met NL BTW wordt gerekend, omdat de dienst daar wordt geleverd. Maar aangezien ze nu ook op 21% zitten, maakt dat allemaal niet meer uit)

Dat is toch enkel maar voor bedrijven?

Nuja, blijkbaar zou dat zijn omdat dat particuliere auto's zijn? Omdat het veilinghuis enkel tussenpersoon is. Maar ga dat straks bij dat veilinghuis wel eens navragen, want als ineens de auto 21% duurder is dan gepland, zijn dat geen koopjes meer natuurlijk :lol:

Geplaatst:

Dat is toch enkel maar voor bedrijven?

Nuja, blijkbaar zou dat zijn omdat dat particuliere auto's zijn? Omdat het veilinghuis enkel tussenpersoon is. Maar ga dat straks bij dat veilinghuis wel eens navragen, want als ineens de auto 21% duurder is dan gepland, zijn dat geen koopjes meer natuurlijk :lol:

Ah, wist niet dat je als particulier handelde.

Ja, margewagens dan.

Er is wel btw over het opgeld.

Geplaatst:

dus ook niet blijkbaar. Dat is hetgeen mij verontrust. Maar zou in nl iets zijn met wagens +30. Nuja, navragen straks daar zal het Beste zijn.

Opgeld is wel 10.89 ipv 9 procent. Dus daar zal die btw misschien al inzitten. Heb het nog niet exact uitgerekend maar lijkt me te kloppen.

Geplaatst:
dus ook niet blijkbaar. Dat is hetgeen mij verontrust. Maar zou in nl iets zijn met wagens +30. Nuja, navragen straks daar zal het Beste zijn.

Opgeld is wel 10.89 ipv 9 procent. Dus daar zal die btw misschien al inzitten. Heb het nog niet exact uitgerekend maar lijkt me te kloppen.

Dat is die 21% hé.

Geplaatst:

Is inderdaad zo.

BTW zit in die 10.89 % veilingkosten.

Heb vandaag de volgende auto's geïnspecteerd:

- Alpine GTA V6 GT

- Ferrari 400i

- Ferrari 308 GT4

- Jaguar E-type V12 Roadster

- Jaguar E-type V12 2+2

- Jaguar XK 120

- Riley RMA 1500 Saloon

- Triumph TR6

De Alpine, Riley, 308 en E-type 2+2 vallen direct af wegens startbod dat te hoog is imho, dus nog in de running: 400i, EV12 Roadster, XK120, TR6.

Dadelijk eens overleggen met mijn compagnon wat we er juist op gaan zetten qua prijs, en dan eens in het oog houden. Woensdagavond 19u loopt de veiling af, dus rond 17u zal ik de biedingen moeten doen (als ze tegen dan al niet te hoog zitten). Kan in principe nu de biedingen ook al plaatsen gezien ze zo dat systeem van automatisch bieden hebben, maar dan gaan er misschien sneller hoger bieden.

Geplaatst:

400i en TR6 is teveel werk aan om interessant te zijn, dus nu zijn de EV12 en XK120 nog in de running. Maar de E heeft nog 20k restauratiewerk nodig, en de XK het dubbele daarvan.

Mogelijks minder, maar aangezien de beurs daar bijlange niet goed genoeg is om wagens te beoordelen moet je dus van het slechtste scenario uitgaan. Wat uiteraard zijn invloed heeft op de prijs.

Geplaatst:

Zo, Gooding & Co heeft in Scottsdale een F50 geveild voor $1.375.000 :lol:

Geplaatst:

Zo meteen is die prachtige Maserati aan de beurt bij Gooding. :inlove:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik haal het jammergenoeg niet :(

Geplaatst:

Donderdag zou anders best amusant zijn, 't schijnt!

Geplaatst:

Ik moet dan werken, tschijnt!

Geplaatst:

Ik ga donderdag.

Geplaatst:
400i en TR6 is teveel werk aan om interessant te zijn, dus nu zijn de EV12 en XK120 nog in de running. Maar de E heeft nog 20k restauratiewerk nodig, en de XK het dubbele daarvan.

Mogelijks minder, maar aangezien de beurs daar bijlange niet goed genoeg is om wagens te beoordelen moet je dus van het slechtste scenario uitgaan. Wat uiteraard zijn invloed heeft op de prijs.

Heeft dit

http://classiccar-auctions.com/home/index.php?option=com_k2&view=item&id=426:jaguar-xk-120-roadster-1951&Itemid=30〈=nl

nog 40k EUR restauratiewerk nodig?

:shock:

Om wat te bekomen? Nieuwstaat?

Ik wil dat ooit, een XK. Liefst een XK120. Ik ken de particuliere vraagprijzen ongeveer, maar heb geen flauw benul van wat je moet rekenen om zoiets rijdend te houden...

Geplaatst:
Heeft dit

http://classiccar-auctions.com/home/index.php?option=com_k2&view=item&id=426:jaguar-xk-120-roadster-1951&Itemid=30〈=nl'>http://classiccar-auctions.com/home/index.php?option=com_k2&view=item&id=426:jaguar-xk-120-roadster-1951&Itemid=30〈=nl

nog 40k EUR restauratiewerk nodig?

:shock:

Om wat te bekomen? Nieuwstaat?

Ik wil dat ooit, een XK. Liefst een XK120. Ik ken de particuliere vraagprijzen ongeveer, maar heb geen flauw benul van wat je moet rekenen om zoiets rijdend te houden...

Het grote probleem was dat ik geen goed zicht mocht hebben op de wagen. En ik dus zeker veel te ruim reken

Motor mocht niet gestart worden (dus dan ge ik ervan uit dat hij moet gereviseerd worden) : 10k

Carrosserie moest herspoten worden, dat is nog eens 10k minstens gezien er altijd wel iets onder die lak.

Voor dat herspuiten moet de volledige kar uit elkaar, dus dan kan je beter doorbijten en alles aanpakken. Interieur was origineel, maar op sommige plaatsen beschadigd, dus dat is een 7k. Chroom herdoen 2k en dan heb je nog 10k speling voor kleinere problemen.

Geplaatst:

Ik wil ook fantastisch graag een XK120, al schijnen de XK140 en XK150's een stuk beter te rijden.

Geplaatst:

Mijn buurman heeft een XK150 3.8 SE DHC, prachtige wagen.

Maar ik word er helemaal gek van als ik eraan moet werken (positieve massa) en om nu te zeggen dat dat goed rijdt....

Nuja, voor zijn tijd was het wel bij de beteren. En snel :o

Geplaatst:
Het grote probleem was dat ik geen goed zicht mocht hebben op de wagen. En ik dus zeker veel te ruim reken Motor mocht niet gestart worden (dus dan ge ik ervan uit dat hij moet gereviseerd worden) : 10k Carrosserie moest herspoten worden, dat is nog eens 10k minstens gezien er altijd wel iets onder die lak. Voor dat herspuiten moet de volledige kar uit elkaar, dus dan kan je beter doorbijten en alles aanpakken. Interieur was origineel, maar op sommige plaatsen beschadigd, dus dat is een 7k. Chroom herdoen 2k en dan heb je nog 10k speling voor kleinere problemen.

Ik ken niks van oldtimers en ik als ik die foto's zie denk ik "wow, supernette staat, zo blinken, ziet er goed uit en een beetje battle scars van al die jaren is normaal". :oops:

Geplaatst:
Ik wil ook fantastisch graag een XK120, al schijnen de XK140 en XK150's een stuk beter te rijden.

Zo'n ding koop ik om te flaneren, 's weekends, langsheen veldwegen en roetdeepartementals. Fuck "beter rijden". En die Ami-style bumpers zijn grotesk lelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in