Fr79 194 Geplaatst: 31 mei 2023 Delen Geplaatst: 31 mei 2023 Weet er iemand of je een 'grijs kenteken' auto uit NL direct als LV kunt inschrijven in BE? Importkeuring is er sowieso maar zijn er extra aanpassingen nodig. Ter info 1/Grijs kenteken voorwaarden zijn nog strenger dan LV (o.a. achterste zijramen vervangen door geblindeerde panelen). Ter info 2/ Het gaat om een L322 uit 2012 (= laatste modeljaar van de echte RR) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.525 Geplaatst: 1 juni 2023 Delen Geplaatst: 1 juni 2023 Zal niet zo simpel zijn denk ik. Best eens informeren bij een ombouwer die ook homologeert genry Dutry in Deinze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.234 Geplaatst: 1 juni 2023 Delen Geplaatst: 1 juni 2023 Onze G indertijd niet extra moeten aanpassen na import NL. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 1 juni 2023 Delen Geplaatst: 1 juni 2023 Normaalgezien geen probleem aangezien de auto in NL als bedrijfswagen staat geregistreerd dus ze gaan dat hier overnemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.242 Geplaatst: 1 juni 2023 Delen Geplaatst: 1 juni 2023 mijn schoonbroer (Wouter) gaat je zeker kunnen helpen: B-Lab bvba. De Tonne 113 9800 Deinze - België Tel +32 (0)9 228 14 18 homologatie@b-lab.be https://www.b-lab.be/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 1 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2023 7 uren geleden, Polygoon zei: Onze G indertijd niet extra moeten aanpassen na import NL. En stond die op 'grijs kenteken'? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 1 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2023 Twee keuringen gebeld, twee verschillende antwoorden, typisch weer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 1 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2023 6 uren geleden, ex-Mooseman zei: mijn schoonbroer (Wouter) gaat je zeker kunnen helpen: B-Lab bvba. De Tonne 113 9800 Deinze - België Tel +32 (0)9 228 14 18 homologatie@b-lab.be https://www.b-lab.be/ Bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 1 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2023 Het 'nadeel' bij grijs kenteken is wel dat de scheidingswand tot het dak gaat en dat je dus geen zijruiten meer hebt. Dat is met Belgische LV niet zo. Om een idee te geven: (het gaat niet om dit exemplaar voor alle duidelijkheid maar degene die we op het oog hebben (is voor mijn schoonbroer) is op de kleur na identiek) https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/land-rover-range-rover-4-4-tdv8-313pk-facelift-grijs-kenteken-n-a-p-diesel-zwart-026b9c0b-314f-4db2-ad2c-2ba01cc43705?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=2&position=2&search_id=8zxi1z5amc&source_otp=t30&source=listpage_search-results&order_bucket=5 (Foto 26) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.242 Geplaatst: 1 juni 2023 Delen Geplaatst: 1 juni 2023 propere camionette Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 26 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Mocht het iemand interesseren, is in tussen ingevoerd en in België gekeurd als LV zonder aanpassingen, dus het antwoord op de topicvraag is ja. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Op 31/5/2023 om 15:31, Fr79 zei: Weet er iemand of je een 'grijs kenteken' auto uit NL direct als LV kunt inschrijven in BE? Importkeuring is er sowieso maar zijn er extra aanpassingen nodig. Ter info 1/Grijs kenteken voorwaarden zijn nog strenger dan LV (o.a. achterste zijramen vervangen door geblindeerde panelen). Ter info 2/ Het gaat om een L322 uit 2012 (= laatste modeljaar van de echte RR) L322's zonder achterbank, in de "all show, no go"-versie (wanneer het op vrouwen meenemen aankomt), daarvoor moet ge bij RRD zijn Ik dacht dat grijze kentekens juist de normale kentekens waren in Nederland. Men vertelde me dat Hollanders die 3 keer hun rijtest gefaald hadden uiteindelijk toch een rijbewijs kregen ginder maar, om andere chauffeurs te verwittigen, een oranje kenteken met zwarte letters kregen (meestal met de extra vermelding Never Learned erbij). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 26 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Show of niet, je zou wel een halve hare moeten zijn om die niet op LV te zetten. 4.4 TDV8 euro 5 BIV 1610,91€ jaarlijkse VB: 4129,59€ Na drie jaar heb je hem twee keer betaald.... Indien LV: BIV 0€; VB: 175,22€ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 2 uren geleden, Fr79 zei: Show of niet, je zou wel een halve hare moeten zijn om die niet op LV te zetten. 4.4 TDV8 euro 5 BIV 1610,91€ jaarlijkse VB: 4129,59€ Na drie jaar heb je hem twee keer betaald.... Indien LV: BIV 0€; VB: 175,22€ Een halve hare zijn, is dat het omgekeerd van een halve kletskop? Die all show... was een inside joke. Stonden hier destijds fotos, maar in het kort. @RRD en @Carlito waren op bezoek en RRD had in de namiddag mijn ouwe Pajero uitgemaakt voor "all show no go" wegens de rallykoplampen die ik er voor het gebruik in Finland had opgezet. 's Avonds gingen we met een group meiden naar Monaco eten en hij kon in zijn RR TDV8 4.4 LV welgeteld Carlito meenemen terwijl ik de 6 vrouwen meenam. Wat hem uiteraard de opmerking opleverde van "wie is er nu all show en no go". Die uitspraak blijft hem al jaren achtervolgen. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 On topic: Moet je al geen halve gare zijn om zo een kist te gaan kopen en hem dan om zeep te helpen door er het nut helemaal van te beknotten? Tenzij je een handelaar bent die elke dag met een zware aanhanger rondrijdt, koop gewoon iets zinniger voor Vlaandrenland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 3 uren geleden, Fr79 zei: jaarlijkse VB: 4129,59€ waanzin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 26 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2023 1 uur geleden, The Swede zei: On topic: Moet je al geen halve gare zijn om zo een kist te gaan kopen en hem dan om zeep te helpen door er het nut helemaal van te beknotten? Tenzij je een handelaar bent die elke dag met een zware aanhanger rondrijdt, koop gewoon iets zinniger voor Vlaandrenland. Hoe bedoel je het nut ervan beknotten? Met een paar gold diggers naar Zuid-Frankrijk zal er niet meer inzitten denk ik, die fase zijn we wel voorbij Ze hebben een huis gekocht in de Ardennen met nogal wat verbouwwerk aan. Het is de bedoeling om deze ter plekke als lastdier te gebruiken maar de weg daar naartoe h/t de komende tig weekends in alle comfort te kunnen afleggen. Ik geef hem groot gelijk nu het nog kan. Een luxe SUV met een V8 voor die prijs en met 175€ taks/jaar. Ik ben er mee om geweest en dat spel rijdt zalig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 6 uren geleden, Fr79 zei: Hoe bedoel je het nut ervan beknotten? Met een paar gold diggers naar Zuid-Frankrijk zal er niet meer inzitten denk ik, die fase zijn we wel voorbij Ze hebben een huis gekocht in de Ardennen met nogal wat verbouwwerk aan. Het is de bedoeling om deze ter plekke als lastdier te gebruiken maar de weg daar naartoe h/t de komende tig weekends in alle comfort te kunnen afleggen. Ik geef hem groot gelijk nu het nog kan. Een luxe SUV met een V8 voor die prijs en met 175€ taks/jaar. Ik ben er mee om geweest en dat spel rijdt zalig. Een Range als lastdier… Ik kan enkel concluderen dat dit hun eerste Range is. @Frekkel en @RRD worden aan de kassa gevraagd. (Moeten efkes het woord “betrouwbaarheid” uitgelegd krijgen ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 27 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2023 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.801 Geplaatst: 27 juni 2023 Delen Geplaatst: 27 juni 2023 14 uren geleden, The Swede zei: Een Range als lastdier… Ik kan enkel concluderen dat dit hun eerste Range is. @Frekkel en @RRD worden aan de kassa gevraagd. (Moeten efkes het woord “betrouwbaarheid” uitgelegd krijgen ) volgens een RR kenner is dat per auto verschillend. Zelf 2007 RRS gereden. Bijna 150.000km zonder onderhoud ( ) buiten af en toe olie bijvullen erop gezet. Rijdt nu bij een kameraad zonder problemen. Kennis zijn ervaring met hun 2 RR binnen de firma. Nr. 1 elke maand wel eens in de garage, nr. 2 nul problemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 27 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2023 15 uren geleden, The Swede zei: Een Range als lastdier… Ik kan enkel concluderen dat dit hun eerste Range is. @Frekkel en @RRD worden aan de kassa gevraagd. (Moeten efkes het woord “betrouwbaarheid” uitgelegd krijgen ) Een L322 is niet onbetrouwbaarder dan concurrentie uit die tijd en al zeker de TDV8 niet. Je kunt geen auto van >100k nieuwprijs rijden voor een prikje en dan verwachten dat je onderhoudsfacturen van een Toyota Aygo gaat krijgen. Een beetje serieus blijven hé 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 27 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2023 1 minuut geleden, abtler zei: volgens een RR kenner is dat per auto verschillend. Zelf 2007 RRS gereden. Bijna 150.000km zonder onderhoud () buiten af en toe olie bijvullen erop gezet. Rijdt nu bij een kameraad zonder problemen. Kennis zijn ervaring met hun 2 RR binnen de firma. Nr. 1 elke maand wel eens in de garage, nr. 2 nul problemen. Heel juist. Je moet weten wat je koopt en de historiek kennen. De laatste modeljaren van de L322 zijn gewoon goed met het 4.4 blok en de ZF8 boite. De 3 liter die daarna kwam (Disco 4, RRS,...) was dan weer brol. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 27 juni 2023 Delen Geplaatst: 27 juni 2023 Efkes serieus blijven. De LR en RR autos geven gewoon procentueel veel meer problemen dan hun concurrenten, en alzeker hun Japanse tegenhangers. Wil je echt een auto waarop je moet rekenen hebben die werkt "afhankelijk van de auto"? Ik had een L322 TDV8, gekocht aan 130000km met full LR service history, had nooit een spatje modder gezien en stond zelfs geen trekhaak op. Heeft meer bij de Frekkel dan bij mij thuis gestaan. Was continu iets aan. Turbo's kapot, uitlaatcollector kapot (aan de cilnderkop de bouten af = cilinderkop eraf), nokkenasdeksel dat barste (1500 euor reparatie gekost),... Die auto heeft me op 4 jaar en 80000km meer aan reparaties gekost dan in aankoop. En de miserie was dat je nooit gerust was. En nee, dat was geen gebrek aan onderhoud. Ding kreeg zijn oliewissels zelfs voortijdig, zowel op motor, boite, etc Als ik dat dan vergelijk met letterlijk de twee "wrakken" van Pajeros die ik had. Die waren oerbetrouwbaar en ALS er es wat kapot ging, kon je tenminste doorrijden. Bij De range was het direct de sleepdienst bellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 27 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2023 Was het de 3.6 of de 4.4 TDV8? Turbo's zijn een gekend 'probleem' bij de 3.6 net als de EGR (ik noem het slijtage-onderdelen). Als je er ene koopt moet je zien dat beiden al vervangen zijn. Maar je kunt met elke auto vodden hebben. Ik ken ook iemand met een Pajero waarvan de krukas gebroken is. Dan g Als cruiser is die in geen miljoen jaar te vergelijken met een L322. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: 27 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2023 Ik ken ook iemand met een Pajero waarvan de krukas gebroken is. Dan ga je echt niet meer doorrijden (wou ik nog zeggen, kan blijkbaar niet editen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.