Ga naar inhoud

Grijs kenteken (NL) = lichte vracht (BE)?


Fr79

Aanbevolen berichten

Weet er iemand of je een 'grijs kenteken' auto uit NL direct als LV kunt inschrijven in BE? 

Importkeuring is er sowieso maar zijn er extra aanpassingen nodig.

Ter info 1/Grijs kenteken voorwaarden zijn nog strenger dan LV (o.a. achterste zijramen vervangen door geblindeerde panelen).

Ter info 2/ Het gaat om een L322 uit 2012 (= laatste modeljaar van de echte RR)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal niet zo simpel zijn denk ik. Best eens informeren bij een ombouwer die ook homologeert genry Dutry in Deinze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Onze G indertijd niet extra moeten aanpassen na import NL. 

En stond die op 'grijs kenteken'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ex-Mooseman zei:

mijn schoonbroer (Wouter) gaat je zeker kunnen helpen:

B-Lab bvba. De Tonne 113 9800 Deinze - België Tel +32 (0)9 228 14 18 homologatie@b-lab.be

https://www.b-lab.be/

 

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 'nadeel' bij grijs kenteken is wel dat de scheidingswand tot het dak gaat en dat je dus geen zijruiten meer hebt. Dat is met Belgische LV niet zo. 

Om een idee te geven:

(het gaat niet om dit exemplaar voor alle duidelijkheid maar degene die we op het oog hebben (is voor mijn schoonbroer) is op de kleur na identiek)

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/land-rover-range-rover-4-4-tdv8-313pk-facelift-grijs-kenteken-n-a-p-diesel-zwart-026b9c0b-314f-4db2-ad2c-2ba01cc43705?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=2&position=2&search_id=8zxi1z5amc&source_otp=t30&source=listpage_search-results&order_bucket=5

(Foto 26)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mocht het iemand interesseren, is in tussen ingevoerd en in België gekeurd als LV zonder aanpassingen, dus het antwoord op de topicvraag is ja. 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/5/2023 om 15:31, Fr79 zei:

Weet er iemand of je een 'grijs kenteken' auto uit NL direct als LV kunt inschrijven in BE? 

Importkeuring is er sowieso maar zijn er extra aanpassingen nodig.

Ter info 1/Grijs kenteken voorwaarden zijn nog strenger dan LV (o.a. achterste zijramen vervangen door geblindeerde panelen).

Ter info 2/ Het gaat om een L322 uit 2012 (= laatste modeljaar van de echte RR)

L322's zonder achterbank, in de "all show, no go"-versie (wanneer het op vrouwen meenemen aankomt), daarvoor moet ge bij RRD zijn :D 

Ik dacht dat grijze kentekens juist de normale kentekens waren in Nederland.

Men vertelde me dat Hollanders die 3 keer hun rijtest gefaald hadden uiteindelijk toch een rijbewijs kregen ginder maar, om andere chauffeurs te verwittigen, een oranje kenteken met zwarte letters kregen (meestal met de extra vermelding Never Learned erbij). 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Show of niet, je zou wel een halve hare moeten zijn om die niet op LV te zetten.

4.4 TDV8 euro 5

BIV 1610,91€

jaarlijkse VB: 4129,59€

Na drie jaar heb je hem twee keer betaald....

Indien LV: BIV 0€; VB: 175,22€

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fr79 zei:

Show of niet, je zou wel een halve hare moeten zijn om die niet op LV te zetten.

4.4 TDV8 euro 5

BIV 1610,91€

jaarlijkse VB: 4129,59€

Na drie jaar heb je hem twee keer betaald....

Indien LV: BIV 0€; VB: 175,22€

Een halve hare zijn, is dat het omgekeerd van een halve kletskop?

Die all show... was een inside joke.
Stonden hier destijds fotos, maar in het kort. @RRD en @Carlito waren op bezoek en RRD had in de namiddag mijn ouwe Pajero uitgemaakt voor "all show no go" wegens de rallykoplampen die ik er voor het gebruik in Finland had opgezet. 
's Avonds gingen we met een group meiden naar Monaco eten en hij kon in zijn RR TDV8 4.4 LV welgeteld Carlito meenemen terwijl ik de 6 vrouwen meenam. Wat hem uiteraard de opmerking opleverde van "wie is er nu all show en no go".
Die uitspraak blijft hem al jaren achtervolgen. :D 

 

 

 

WhatsApp Image 2023-06-26 at 14.34.45.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic: Moet je al geen halve gare zijn om zo een kist te gaan kopen en hem dan om zeep te helpen door er het nut helemaal van te beknotten? Tenzij je een handelaar bent die elke dag met een zware aanhanger rondrijdt, koop gewoon iets zinniger voor Vlaandrenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

On topic: Moet je al geen halve gare zijn om zo een kist te gaan kopen en hem dan om zeep te helpen door er het nut helemaal van te beknotten? Tenzij je een handelaar bent die elke dag met een zware aanhanger rondrijdt, koop gewoon iets zinniger voor Vlaandrenland.

Hoe bedoel je het nut ervan beknotten? Met een paar gold diggers naar Zuid-Frankrijk zal er niet meer inzitten denk ik, die fase zijn we wel voorbij 😉

Ze hebben een huis gekocht in de Ardennen met nogal wat verbouwwerk aan. 

Het is de bedoeling om deze ter plekke als lastdier te gebruiken maar de weg daar naartoe h/t  de komende tig weekends in alle comfort te kunnen afleggen.

Ik geef hem groot gelijk nu het nog kan. Een luxe SUV met een V8 voor die prijs en met 175€ taks/jaar. Ik ben er mee om geweest en dat spel rijdt zalig. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Fr79 zei:

Hoe bedoel je het nut ervan beknotten? Met een paar gold diggers naar Zuid-Frankrijk zal er niet meer inzitten denk ik, die fase zijn we wel voorbij 😉

Ze hebben een huis gekocht in de Ardennen met nogal wat verbouwwerk aan. 

Het is de bedoeling om deze ter plekke als lastdier te gebruiken maar de weg daar naartoe h/t  de komende tig weekends in alle comfort te kunnen afleggen.

Ik geef hem groot gelijk nu het nog kan. Een luxe SUV met een V8 voor die prijs en met 175€ taks/jaar. Ik ben er mee om geweest en dat spel rijdt zalig. 

 

Een Range als lastdier… 

Ik kan enkel concluderen dat dit hun eerste Range is.

@Frekkel en @RRD worden aan de kassa gevraagd. 
(Moeten efkes het woord “betrouwbaarheid” uitgelegd krijgen :fp:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, The Swede zei:

Een Range als lastdier… 

Ik kan enkel concluderen dat dit hun eerste Range is.

@Frekkel en @RRD worden aan de kassa gevraagd. 
(Moeten efkes het woord “betrouwbaarheid” uitgelegd krijgen :fp:)

🤔volgens een RR kenner is dat per auto verschillend.

Zelf 2007 RRS gereden. Bijna 150.000km zonder onderhoud (🙃 :ninja:) buiten af en toe olie bijvullen erop gezet. Rijdt nu bij een kameraad zonder problemen.

Kennis zijn ervaring met hun 2 RR binnen de firma. Nr. 1 elke maand wel eens in de garage, nr. 2 nul problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, The Swede zei:

Een Range als lastdier… 

Ik kan enkel concluderen dat dit hun eerste Range is.

@Frekkel en @RRD worden aan de kassa gevraagd. 
(Moeten efkes het woord “betrouwbaarheid” uitgelegd krijgen :fp:)

Een L322 is niet onbetrouwbaarder dan concurrentie uit die tijd en al zeker de TDV8 niet. 

Je kunt geen auto van >100k nieuwprijs rijden voor een prikje en dan verwachten dat je onderhoudsfacturen van een Toyota Aygo gaat krijgen. Een beetje serieus blijven hé

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, abtler zei:

🤔volgens een RR kenner is dat per auto verschillend.

Zelf 2007 RRS gereden. Bijna 150.000km zonder onderhoud (🙃:ninja:) buiten af en toe olie bijvullen erop gezet. Rijdt nu bij een kameraad zonder problemen.

Kennis zijn ervaring met hun 2 RR binnen de firma. Nr. 1 elke maand wel eens in de garage, nr. 2 nul problemen.

 

Heel juist.

Je moet weten wat je koopt en de historiek kennen. 

De laatste modeljaren van de L322 zijn gewoon goed met het 4.4 blok en de ZF8 boite. 

De 3 liter die daarna kwam (Disco 4, RRS,...) was dan weer brol. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Efkes serieus blijven. De LR en RR autos geven gewoon procentueel veel meer problemen dan hun concurrenten, en alzeker hun Japanse tegenhangers.

Wil je echt een auto waarop je moet rekenen hebben die werkt "afhankelijk van de auto"?

Ik had een L322 TDV8, gekocht aan 130000km met full LR service history, had nooit een spatje modder gezien en stond zelfs geen trekhaak op. Heeft meer bij de Frekkel dan bij mij thuis gestaan. Was continu iets aan. Turbo's kapot, uitlaatcollector kapot (aan de cilnderkop de bouten af = cilinderkop eraf), nokkenasdeksel dat barste (1500 euor reparatie gekost),... Die auto heeft me op 4 jaar en 80000km meer aan reparaties gekost dan in aankoop. En de miserie was dat je nooit gerust was. 
En nee, dat was geen gebrek aan onderhoud. Ding kreeg zijn oliewissels zelfs voortijdig, zowel op motor, boite, etc

Als ik dat dan vergelijk met letterlijk de twee "wrakken" van Pajeros die ik had. Die waren oerbetrouwbaar en ALS er es wat kapot ging, kon je tenminste doorrijden. Bij De range was het direct de sleepdienst bellen. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het de 3.6 of de 4.4 TDV8? Turbo's zijn een gekend 'probleem' bij de 3.6 net als de EGR (ik noem het slijtage-onderdelen). Als je er ene koopt moet je zien dat beiden al vervangen zijn.

Maar je kunt met elke auto vodden hebben. Ik ken ook iemand met een Pajero waarvan de krukas gebroken is. Dan g

Als cruiser is die in geen miljoen jaar te vergelijken met een L322.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken ook iemand met een Pajero waarvan de krukas gebroken is. Dan ga je echt niet meer doorrijden (wou ik nog zeggen, kan blijkbaar niet editen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid