Ga naar inhoud

Forummer gespot?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ten opzichte van die foto is er toch alweer 4 kg af :D

Geplaatst:

En op foto toon ja altijd wat voller he! :D

Geplaatst:

Wie rijdt er met deze tegenwoordig?

Irp4dHi.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wie rijdt er met deze tegenwoordig?

Irp4dHi.jpg

Een zekere Koen P., maar zit niet op AM.
Geplaatst:

Ja hoor zag er proper uit

Geplaatst:

Een Lincoln Towncar op 500 meter van mijn deur. Zou dat CX kunnen zijn? Die op bezoek is bij zijn broer?

Geplaatst:

yep :D kunt mijn bus met witte neus makkelijk herkennen he :D (is mijn vaste)

@@Asserti of @@CAS vanmorgen in Ninove? Heb een camion can Coudron gespot maar de chauffeur niet gezien.

Ja idd, daaraan herken ik u. Zal volgende keer eens met mijn lichten flashen. :)

Geplaatst:

yep :D kunt mijn bus met witte neus makkelijk herkennen he :D (is mijn vaste)

@@Asserti of @@CAS vanmorgen in Ninove? Heb een camion can Coudron gespot maar de chauffeur niet gezien.

Ik was het in ieder geval niet.

Geplaatst:

Teveel oog voor de wagen; zilveren Porsche 991 GT3 RS .. wtf wat een geweldige wagen .., daarstraks op de E314 waardoor ik niet 100% zeker ben.

@@Denniske was jij dat ?

Geplaatst:

Teveel oog voor de wagen; zilveren Porsche 991 GT3 RS .. wtf wat een geweldige wagen .., daarstraks op de E314 waardoor ik niet 100% zeker ben.

@@Denniske was jij dat ?

Was het maar waar!

Nrplaat BRV? :)

Geplaatst:

Handelaarsplaat.

Ik was er te snel langs toen ik dacht dat jij dat wel eens geweest kon zijn. Hem laten passeren hielp ook niks ivm zijn plotse manouvre om rechts langs een Audi te duiken die in de weg reed :)

Geplaatst:

Een Lincoln Towncar op 500 meter van mijn deur. Zou dat CX kunnen zijn? Die op bezoek is bij zijn broer?

Als je goed keek hingen er lintjes aan :)

Mijn broer is zaterdag getrouwd en heb hem ermee naar't stadhuis gebracht van Brakel (ja ik weet dak geen trouwen mag doen met een O-plaat maar voor mijn broer is da nog iets anders he en 't is nie dak er iets aan verdien :D)

Je gaat die auto daar normaliter vanaf of na de zomer meer zien want mijn broer verhuist met zijn vrouw (fak da klinkt raar om te zeggen) en ik ga samen met oma en mijn vriend daar gaan wonen.

Dag buurman :D

Geplaatst:

Uw broer is getrouwd????

Geplaatst:

Als je goed keek hingen er lintjes aan :)

Mijn broer is zaterdag getrouwd en heb hem ermee naar't stadhuis gebracht van Brakel (ja ik weet dak geen trouwen mag doen met een O-plaat maar voor mijn broer is da nog iets anders he en 't is nie dak er iets aan verdien :D)

Je gaat die auto daar normaliter vanaf of na de zomer meer zien want mijn broer verhuist met zijn vrouw (fak da klinkt raar om te zeggen) en ik ga samen met oma en mijn vriend daar gaan wonen.

Dag buurman :D

Mag wel. Je mag er gewoon niet aan verdienen.

Geplaatst:

Ah ik dacht dat je sowieso niet mocht, nuja ik heb mij toch eens met reden om ne ceremonieparking kunnen placeren :D

@@The Swede -> ja :P

Geplaatst:

Mag wel. Je mag er gewoon niet aan verdienen.

Bezoldigd vervoer mag niet, ook niet gratis...
Geplaatst:

Mag wel hoor.

De voertuigen die sedert meer dan vijfentwintig jaar in gebruik zijn genomen en die ingeschreven zijn onder een van de kentekenplaten bedoeld in artikel 4, § 2 van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, zijn enkel onderworpen aan de bepalingen van de artikelen 10 § 4, punt 1, eerste lid, 23 §§ 1, 3, 4, 5, 6 en 723sexies §1, 1°, 3° en 6°, en § 225264245 § 1, 1° en 3°,47 § 1, punt 1, eerste lid54 § 1, 1° en 3°70§2 en 80 van dit besluit.

Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik :

• commercieel en professioneel gebruik;
  • woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
  • bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
  • gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.

Het begrip 'gelijkgesteld gratis vervoer' refereert naar de bedrijfswereld, waar chauffeurs in dienst het personeel naar een bepaalde werkplek of werf brengen. Dit handelt dus niet over mensen die gratis passagiers meenemen in hun oldtimer. 
Geplaatst:

Jij hebt de klok horen luiden, maar ik ben er niet van overtuigd of je ook weet waar de klepel hangt. :D

Bezoldigd vervoer mag niet; mag evenmin "met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer".

C_X mag met zijn oldtimer zijn broer naar het stadhuis brengen voor diens trouw, als hij er geen vergoeding voor vraagt (kostenvergoeding mogelijk wel?).  

Het is niet omdat voor het gebruik als ceremoniewagen geld kan worden gevraagd, dat het ook is gelijkgesteld met bezoldigd vervoer.

Wat wordt er (bijvoorbeeld) wel bedoeld met "met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer":

- een schooltje zorgt gratis voor het vervoer van haar leerlingen; dat mag niet met het (als) oldtimer (ingeschreven) busje, ook al is het gratis.

- een hotel brengt gasten gratis naar het station; dat mag niet met een (als) oldtimer (ingeschreven) auto, ook al is het gratis.

Dus het spijt me C_X, je hebt niets illegaals gedaan. :D

(edit: oeps, Soundstorm was me voor)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Compleet off-topic, maar waarom mag ik met een O-plaat niet naar m'n werk rijden eigenlijk?

Geplaatst:

Compleet off-topic, maar waarom mag ik met een O-plaat niet naar m'n werk rijden eigenlijk?

Omdat je zo te weinig belastingen betaalt om onze wegen te onderhouden

Geplaatst:

Omdat je zo te weinig belastingen betaalt om onze wegen te onderhouden

Die veranderd niet als je een oldtimer met/zonder O-plaat hebt hé.

Naar je werk rijden is een dagelijkse verplaatsing. Dan is het logischer dat je daar een auto voor gebruikt die technisch in orde is. Dat controleren ze dan jaarlijks op de keuring. Waarom een voertuig met O-plaat met een eventueel twijfelachtige technische staat wel op de openbare weg toegelaten mag worden, is nog een regeltje van vroeger.

Geplaatst:

Zorgen dat je bij het merk van je oldtimer werkt kan al helpen :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in