gTa 28.076 Geplaatst: 24 maart 2013 Geplaatst: 24 maart 2013 Dan was het de fout van de pizza's hier een half huizenblok vandaan. Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Best pizza in town! Gewoon omdat ze de enige zijn... Quote
W201 416 Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Heb @@Jupke nogal veel op de fiets gezien vandaag Eerst 's morgens en dan ook nog eens 's middags, en maar blijven gaan op die rollen. 1 Quote
Yaqub 450 Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Kar van Alexis zien staan in de Brusselsepoortstraat en Yaqub in de groenterayon bij Delhaize.@@Alexis @@Yaqub Alexis z'n kar zie ik elke dag staan. Gisteren is ie me voorbij gereden zonder te stoppen, een unicum Quote
Jupke 11.099 Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Heb @@Jupke nogal veel op de fiets gezien vandaag Eerst 's morgens en dan ook nog eens 's middags, en maar blijven gaan op die rollen. Alles voor het goede doel he. Maar nu vraag ik me wel weer af hoe jij er uit ziet, je was dus ook op de meeting vanmorgen? En ga je mee dan? Quote
W201 416 Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Alles voor het goede doel he. Maar nu vraag ik me wel weer af hoe jij er uit ziet, je was dus ook op de meeting vanmorgen? En ga je mee dan? Ik heb nog een vraag gesteld hoe de timing van de dag gaat. Ik ben wel van plan om mee te gaan, alleen nog groen licht regelen van mijn wederhelft Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 25 maart 2013 Geplaatst: 25 maart 2013 Alexis z'n kar zie ik elke dag staan. Gisteren is ie me voorbij gereden zonder te stoppen, een unicum Ik zie den Beauterham z'n kar bijna dagelijks, ga daar nu ook nie voor stoppen hé Quote
Jupke 11.099 Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Ik heb nog een vraag gesteld hoe de timing van de dag gaat.Ik ben wel van plan om mee te gaan, alleen nog groen licht regelen van mijn wederhelft En jij zegt niet dan wie je bent? Ah dan wet ik het wel weer denk ik. Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Ik heb nog een vraag gesteld hoe de timing van de dag gaat. Ik ben wel van plan om mee te gaan, alleen nog groen licht regelen van mijn wederhelft Ah echt ofwa 'k Moet straks op Zuid de bus naar de Rode Duivels nemen, heb hem maar direct naast de jouwe gezwierd Quote
W201 416 Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Ah echt ofwa 'k Moet straks op Zuid de bus naar de Rode Duivels nemen, heb hem maar direct naast de jouwe gezwierd Dan ben je al zeker dat er langs 1 kant geen blutsen bijkomen Ga jij mee naar de Galibier? Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Dan ben je al zeker dat er langs 1 kant geen blutsen bijkomen Ga jij mee naar de Galibier? Nog niet officieel Enfin ja. 'k Moet van de vriendin Quote
Jupke 11.099 Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Nog niet officieel Enfin ja. 'k Moet van de vriendin 'k heb daarnet zijn kamer gereserveerd, nu moet ie van mij ook. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 26 maart 2013 Geplaatst: 26 maart 2013 Chanceke dat ik geen dt-fout maaktege 1 Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Hé, welke gozer staat daar beneden aan m'n werk met zijn blinkende, linksvoor roos afgeschenen sjonniebak verkeerd geparkeerd? Zou dat ... ... jahaa, 't is @@Mayonaise !! Wat een exteem dikke kist eigenlijk! Maar euhm, GTA, waar werk jij eigenlijk? Want ik zie enkel parkeerplaats voor gehandicapte mensen... Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Dat lijkt me het grootste ambtenarengebouw van Gent te zijn. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Dat lijkt me de grootste verliespost van Gent te zijn. Correctie... Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Dan ben je al zeker dat er langs 1 kant geen blutsen bijkomen Inderdaad! Maar langs de andere kant stond ook een Benz, boy ik kon niet instappen Quote
W201 416 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Inderdaad!Maar langs de andere kant stond ook een Benz, boy ik kon niet instappen Idd, ik had het gezien. Was weer zo'n leasekar Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Wat een exteem dikke kist eigenlijk! Maar euhm, GTA, waar werk jij eigenlijk? Want ik zie enkel parkeerplaats voor gehandicapte mensen... AC Zuid Dat lijkt me het grootste ambtenarengebouw van Gent te zijn. Klopt! Correctie... Geenszins, of toch niet anders dan in de privé (een boekhouddienst produceert per definitie niet rechtstreeks meerwaarde, net zoals personeelsdiensten of facilitaire diensten of ...). Maar 't is een serieuze kostenpost inderdaad. Om nog even de eigen vlag te verdedigen: "Best Finance Team" jaar na jaar, beter dan andere de andere centrumsteden. We kregen al grote ondernemingen over de vloer om onze SAP-implementatie te komen bekijken en uitgelegd te krijgen hoe een efficiënt financieel proces in elkaar zit. 8) (o.a. Philips) Zelfs enkele Deloitte-consultants kwamen bijscholen. Ondergetekende en team zorgde er b.v. voor dat de stad Gent in 2011 zijn leveranciers gemiddeld binnen de 37 dagen na ontvangst factuur betaalde, dit is het snelst van alle centrumsteden én (houd je vast) zomaar eventjes 30 dagen sneller dan het gemiddelde in de privé toen. (Die mannekes in de privé altijd maar kreften en zagen op de ambtenaren, maar zoals altijd: bleiten zonder kennis van zaken, ha!) Twee jaar voordien zaten we nog op 75 dagen, en lag het totaal aan betaalde verwijlintresten op meer dan 400.000 euro (op 1 jaar). Nu schommelt dat rond de 30.000 euro en dat wordt quasi integraal veroorzaakt door enkele administratieve procedures aangaande het project Gent Sint-Pieters. Alhoewel, 'k zou liegen ... ons departement is "verantwoordelijk" voor de totale SAP-kost. En door de wetswijzigingen zitten we met een conversie naar de nieuwe BBC (beleids- en beheerscyclus) met NFI (volledig nieuw financieel instrumentarium, m.a.w. de gemeenteboekhouding wijzigt fundamenteel). De totale kostprijs van dat "conversietje" bedraagt 8 dikke cijfers, en weegt uiteraard erg zwaar door in het budget van de stad. Maar 't moet, 't is decretaal opgelegd dus we hebben niet te kiezen. Maar vergeleken met andere kostenposten is dat nog verre van 't grootste. Drie grootste kostenposten zijn - onderwijs & kinderopvang - onderhoud bruggen, wegen & waterlopen - onderhoud gebouwen En dat is netto gerekend, dus rekening houdend met de ontvangen subsidies (stedenfonds e.a.). Verliesposten hebben we uiteraard maar dat zijn beleidskeuzes. In globo draait stad Gent nog altijd in de zwarte cijfers. En zo zijn er niet veel gemeenten... Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Die mannekes in de privé altijd maar kreften en zagen op de ambtenaren, maar zoals altijd: bleiten zonder kennis van zaken, ha! Al moet ik toegeven: er kan nog véél beter, ook hier in Gent. We hebben een relatief grote groep "klassieke" ambtenaren zitten die niet meer weten wat het hedendaagse werken is. Gelukkig: 97% van die mannen en vrouwen is 55+ en stroomt uit binnen voor 2020. Bepaalde processen zijn nodeloos ingewikkeld en leiden tot frustratie bij de burger én onbegrip bij de ambtenaar. Niet zelden zit de wetgever of decreetgever daar echter voor 't grootste deel tussen: veel van de regels die de werking van een gemeentebestuur omkaderen worden opgemaakt in Brussel, en daar zitten er wel enkele die compleet geen snaps hebben van de realiteit en praktijk. En dat maakt een soepele werking echt moeilijk. Het grootste probleem blijft dat alles eerst op voorhand formeel beslist moet worden en dat de gemeente als overheid gebonden is aan een verlammende hoeveelheid regels, waardoor kort op de bal spelen en vlot aanpassen aan de noden van de maatschappij of vlot antwoorden op de vernieuwde vraag van de burger, soms gewoonweg onmogelijk is. De tijd dat 't bij de gemeente een beschutte werkplaats was voor mensen met een zenuwstelsel dat in 't rooie ging van zodra er nog maar énen telefoon rinkelde is voorbij. We krijgen nog soms jonge nietsnutten binnen, vers van de schoolbanken en geen goesting om te werken. Dus dan gaan ze bij 't stad. Tot ze hier een paar maanden hebben moeten meedraaien: ze lopen al bleitend buiten. Alhoewel, 't is niet overal zo. Er zijn types functies bij de stad Gent waar 't echt nog op 't gemakske is, zelfs voor de jonge gasten. De pers gezien, vandaag en gisteren? We gaan de hakbijl in de budgetten zetten. 8) Dat gaat ne grote kuis worden van alles wat niet deugt, niet werkt, niet rendeert en niet modern is. Good riddance. Quote
gewoon ik 8.376 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Al moet ik toegeven: er kan nog véél beter, ook hier in Gent. We hebben een relatief grote groep "klassieke" ambtenaren zitten die niet meer weten wat het hedendaagse werken is. Gelukkig: 97% van die mannen en vrouwen is 55+ en stroomt uit binnen voor 2020. Bepaalde processen zijn nodeloos ingewikkeld en leiden tot frustratie bij de burger én onbegrip bij de ambtenaar. Niet zelden zit de wetgever of decreetgever daar echter voor 't grootste deel tussen: veel van de regels die de werking van een gemeentebestuur omkaderen worden opgemaakt in Brussel, en daar zitten er wel enkele die compleet geen snaps hebben van de realiteit en praktijk. En dat maakt een soepele werking echt moeilijk. Het grootste probleem blijft dat alles eerst op voorhand formeel beslist moet worden en dat de gemeente als overheid gebonden is aan een verlammende hoeveelheid regels, waardoor kort op de bal spelen en vlot aanpassen aan de noden van de maatschappij of vlot antwoorden op de vernieuwde vraag van de burger, soms gewoonweg onmogelijk is. De tijd dat 't bij de gemeente een beschutte werkplaats was voor mensen met een zenuwstelsel dat in 't rooie ging van zodra er nog maar énen telefoon rinkelde is voorbij. We krijgen nog soms jonge nietsnutten binnen, vers van de schoolbanken en geen goesting om te werken. Dus dan gaan ze bij 't stad. Tot ze hier een paar maanden hebben moeten meedraaien: ze lopen al bleitend buiten. Alhoewel, 't is niet overal zo. Er zijn types functies bij de stad Gent waar 't echt nog op 't gemakske is, zelfs voor de jonge gasten. De pers gezien, vandaag en gisteren? We gaan de hakbijl in de budgetten zetten. 8) Dat gaat ne grote kuis worden van alles wat niet deugt, niet werkt, niet rendeert en niet modern is. Good riddance. Ik kan me daarin vinden. Vooral je tweede puntje, die beslissingen die in Brussel genomen worden, maar die in de praktijk onmogelijk haalbaar zijn. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 't Is ook gemakkelijk, natuurlijk, om de verantwoordelijkheid af te schuiven. Maar 't is eerlijk waar niet gelogen, er zit veel waarheid in: ik zou dat wel willen hoor, véél sneller onze leveranciers betalen, maar dat is geen zaak van met 't zweepke de administratief medewerkers van mijn dienst opjutten zodat ze wat sneller facturen inkloppen ... ik moet daar écht hemel en aarde voor verzetten want tegen dat elk niveautje met decretaal beslissingsrecht z'n zegske gedaan heeft (en daar kan je dus niks aan doen) en een geboekte factuur éindelijk kan betaald worden, zijn er al (gemiddeld) 10 dagen verstreken. En dan spreken we over een geboekte factuur: die boekt zichzelf niet, natuurlijk (komt ook nog heel wat bij kijken qua controles). Enfin, 't kan beter. En daar is men zich bewust van. En het betert ook. Gelukkig. (iets helemaal anders maar bon nu dat we toch bezig zijn) Ik had trouwens nooit gedacht dat 't zo uitdagend werk zou zijn, en dat ik het zo graag zou doen (ondanks hopen stress). Ik heb zelfs, en daar schrik ik zelf nog altijd van, een erg mooi aanbod afgeslagen van een andere gemeente, gewoon omdat ik voor Gent wil blijven werken. Er leeft hier zoveel, binnen de administratie, en er is nog zoveel te doen: schitterend. En wat voor mij 't belangrijkste is: als er zich hier mensen echt keihard inzetten, dan is dat voor hetzelfde belang dan dat waarvoor jij je inzet. En dat miste ik in de privé, zeker in de sector waar ik actief in was als zelfstandige. Daar was het één en al totentrekkerij met maar één doel: op de kap van de domste klant éérst, zoveel mogelijk geld verdienen in zo min mogelijk tijd. Ik miste een (hoe zeg ik dat) soort van niet in geld uit te drukken streefdoel, een hoger belang, een gemeenschappelijk belang. Dat betaalt mijn rekeningen wel niet, dus velen zullen zeggen "idealist", en eigenlijk ben ik dat niet want ik heb teveel goestingskes met serieuze prijskaartjes om een leven lang énkel maar inkomsten te halen uit 50u/week werken voor een overheid aan een loon dat niet (?) in verhouding tot de inzet staat. Maar als ik kies voor "enkel het geld", dan bloed ik dood qua motivatie en dan lijdt de kwaliteit van m'n werk daar zo hard onder dat ik er dan maar beter mee stop. Ik ben ook niet hard genoeg om het backstabgedrag dat je in de privé, zeker als 't om geld gaat, goed de baas te kunnen, of efficiënt te kunnen verwerken. Ik trek me dat teveel aan. Omdat de inzet hier niet gelinkt is aan geldelijk gewin, heb je dat hier niet (of nauwelijks) en da's voor mij een zorg minder waardoor ik me veel beter kan concentreren op wat écht telt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.