Ga naar inhoud

Mini Roadster (2011)


Svenio_g

Aanbevolen berichten

Waar een Mini Coupé is, moet een Mini Roadster zijn. Dat merkten we bij de voorstelling van de concept cars, dat zien we binnenkort ook in de Mini-showroom. Dat is de eerste open tweezitter in de geschiedenis van het merk.

Hij meet 3,734 m, is 1,683m breed en 1,390 m hoog. De daklijn is erg aflopend, waarbij de achterzijde zomaar even 20 mm lager is dan de Mini Cabrio. Ook de voorruit staat 13 graden schuiner dan bij een Mini Cabrio.

Technisch is hij nauw verwant aan zijn coupé-broertje. Zo deelt hij het go kartgevoel dankzij het strakke onderstel en zijn ook de motoren gelijk. Dat wil zeggen dat ook de Mini Roadster recht heeft op een 122 pk sterke 1.6 motor in de Cooper Roadster, een 184 pk sterke Twinpower 1.6 in de Cooper S Roadster, en 211 pk in de TwinPower 1.6 in de John Cooper Works Roadster (280 Nm en 0-100 in 6,5 seconden). Ook een diesel is beschikbaar, de 143 pk sterke 2.0 Cooper SD Roadster, die in deze versie slechts 4,5 l/100 km verstookt. Qua ophanging voorziet Mini een McPherson vooras en een multilink achteras.Sportophanging is beschikbaar als optie. In de koffer is plaats voor 240 liter bagage.

Via Autofans.be

2012_Mini_Roadster_008.jpg

2012_Mini_Roadster_012.jpg

2012_Mini_Roadster_045.jpg

Meer foto's in de galerij onder het artikel.

aangepast door Svenio_g
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het verschil met de gewone cabrio toch maar mager. De kap verstoppen waar de achterbank zat, een schuinere zijruit en klaar.

Toch goed voor een 8/10 ipv 4/10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooier dan de coupé, maar ik krijg er niet een wow-gevoel bij.. En waarom geen foto's met het dakje gesloten:D? Zal ook niet denderend zijn..

Het zou maar erg zijn, wat een gedrocht de coupé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schitterend.

veel knapper dan de gewone cabrio met die lelijke rolbeugels.

vooral de veel schuinere voorruit is mooi.

de prijs zal weer de pan uitspringen maar je hebt altijd zotten die dat kopen. (tommie) :D

gisteren trouwens zo'n coupé zien rijden. en ik was aangenaam verrast

Link naar reactie
Delen op andere sites

De coupé vind ik persoonlijk compleet de mist in gegaan. Deze Roadster daarentegen mag er wel zijn, al zie ik toch nog liever de "Hatch".

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik verkies een gewone cooperS ook boven een coupé. maar het was aanvaardbaar voor mij. (lees ik wil er wel in gezien worden)

een gewone mini cabrio is gewoon lelijk (de pré-fl) met die gigantische rolbeugels, en daar zit ik dan ook liever niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid