Ga naar inhoud

2023 Mercedes-AMG GT


Dimitri

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik was nog een leuke kleur vergeten

Schermopname (22).png

 

Inderdaad kleur vergeten, op die foto. Is wel in de trant van de oude Silverpfeile: grondlak of zelfs géén lak, gewoon om gewicht te sparen.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Vandaag efkes met dit dingen mogen rijden. Verdek, echt indrukwekkend. 

Eerst en vooral is het een erg aangename plek om zitten. Afwerking etc eindelijk weer op Benz niveau. En ook van buiten is de aandacht voor detail opnieuw op het niveau dat men verwacht van een auto van deze prijs (deze moest 236000,- CHF kosten 🤪 ). 
Ook de ruimte was ook een aangename verrassing. Ik dacht dat dit gewoon een gesloten SL ging zijn, het voelde veel ruimer aan dan de SL die ik ergens anderhalf jaar geleden es reed. Voelt ook een stuk ruimer aan als een 911. 

Kwa rijden heb ik spijtig genoeg niet echt ergens echt kunnen doorduwen. Midden van de dag in de buurt van Zurich terwijl het regent... ☹️  Maar kwa power etc voelde het in elk geval een stuk krachtiger en rauwer aan dan de SL55 die ik hier eerder vernoemde. 

Op zich knap dat ze op dezelfde basis twee redelijk verschillende autos hebben gebouwd.

De vraag bij mij, op dit prijsniveau, was of dit eigenlijk nog competitief kon zijn met een Aston of Porsche 911 van hetzelfde caliber. En voor zover ik nu kan oordelen, zijn ze er redelijk in geslaagd. Al zal het een geval van (dure) smaak blijven.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd een prachtig machien, maar als cabrio-lover zou ik altijd voor de SL gaan. Maar, ik vind beiden te duur voor wat ze zijn. Voor dat geld koop je idd een Porsche 992 of een Aston Martin Vantage, en die auto's hebben toch meer charisma dan zo'n Mercedes. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Het is idd een prachtig machien, maar als cabrio-lover zou ik altijd voor de SL gaan. Maar, ik vind beiden te duur voor wat ze zijn. Voor dat geld koop je idd een Porsche 992 of een Aston Martin Vantage, en die auto's hebben toch meer charisma dan zo'n Mercedes. 

Cabrio of coupé? Hoewel ik geen cabriofan ben normaal, volg ik je hier wel. De SL rijdt als cabrio wel heel erg goed. 
De keuze tussen beiden, is echt wel de keuze over welke type wagen je zoekt. De AMG GT is, zoals zijn naam het zegt, echt een GT. Stuk ruimer, grote koffer, en erg snel. Een weekendtripje naar Bologna, St.Moritz of Verbier doe je zonder twijfel makkelijk in deze auto. Met een SL wordt dat lastig want de ruimte achter de zetels is erg krap (zelfs voor bagage) en de koffer is al even klein. 
De SL is meer een plezierwagen om in het weekend een dagtrip mee te doen. Ideaal ware beide te hebben 😛 

Charisma... wel, hier ligt de kat gebonden. Oorspronkelijk dacht ik ook dat de SL en AMG GT te duur waren en je zowieso een 911 zou kopen voor dat geld. 

Als ik nu beide wagens vergelijk, dan vind ik dat de Benz nog een stapje beter doet op gebied van kwaliteit en zorg van de afwerking dan de 911. En als je beiden als GT ziet (de 911 is spijtig genoeg wat té GT geworden naar mijn smaak), dan rijden de Mercedessen ook beter. 

En waar ik na mijn rit met de SL55 dacht van "de 911 heeft toch nog dat stukje extra karakter", had ik gisteren met de AMG GT 63 het gevoel dat dat gat nu wel was dichtgereden. 

Blijft wel het merk en het imago. De AMG GT heeft toch wel een veel hoger drugdealer / pooier gehalte dan de 911 (althans in de niet bestickerde Sjonnie versies).

Met de Aston kan ik niet vergelijken. Ik weet niet hoe de kwaliteit daar geëvolueerd is. Ik veronderstel dat het een stuk beter is (die van de DB9 was om te wenen), maar of het het niveau haalt van dit model, daar twijfel ik aan. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus: had Benz ondertussen niet zelf door dat ze een beetje te veel op de prijsknop geduwd hebben en is de SL niet met best leuke korting te scoren, nieuw?
Ik denk ook dat ik onlangs iets zag van een demo-model (met nauwelijks km) dat met meer dan 1/3e korting op nieuwprijs beschikbaar was. Da's natuurlijk niet nieuw, maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een mooie auto

maar 

te zwaar 

4x4 

redelijk grote korting op een nieuw model is not done

het centrale scherm is teveel S klasse en je hebt het gevoel niet qua interieur om in een sportauto te zitten

geen transaxle

Achterzetels ?

600l koffer ,het is een sportauto 

deze auto wil teveel allemans vriendje zijn en alles wat leuk was aan de 1ste GT is imo verdwenen of het is de 4.0 AMG V8 motor 

en dan lanceren ze die auto met een 2.0 4 cilinder 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zitten wel nog toffe zaken in de pipeline 😉

enkel dat gewicht is niet acceptabel, meer dan een E63S Break, enfin ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, William Blake zei:

er zitten wel nog toffe zaken in de pipeline 😉

enkel dat gewicht is niet acceptabel, meer dan een E63S Break, enfin ...

Pardon!? 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, William Blake zei:

er zitten wel nog toffe zaken in de pipeline 😉

enkel dat gewicht is niet acceptabel, meer dan een E63S Break, enfin ...

Serieus? Dat is dan toch een totaal ander concept dan de vorige AMG-GT?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opmerking om alle mans vriend te zijn kan ik 100% volgen.

Feit dat ze die lage motorisatie erin steken is ook niet goed imo. 

Nu ja, zegt genoeg dat wanneer je nu beide vergelijkt (SL en deze je zou twijfelen) en dat zou niet mogen... Dit is gewoon de SL coupé geworden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/4/2024 om 09:14, Maxime S zei:

Pardon!? 😂

't is niet meer zie ik nu, afhankelijk van de manier van wegen, maar 1970 kg voor de GT, een tik boven de 2 ton voor de E63S Break

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Super95 zei:

Wel zot dat MB zo vasthoudt aan die bedrieglijke (en eigenlijk zelfs ronduit foute) berekeningsregel van het maximumkoppel.
Hoe doen ze 't nu ook weer? De motor zit op de as, dus ze "rekenen terug" alsof 't pk's zijn uit een verbrandingsmotor, en verrekenen dus met de versnellingsbakverhoudingen en aandrijfverliezen.
Wa nen bazaar. :D   "Iedereen" die die dingen rijdt zegt dat het verdomd krachtig vooruit gaat, maar bijlange geen 1.420 Nm krachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd naar de real-life verschillen (prestaties én verbruik) tussen dit en pakweg een 911 Turbo S.
Met andere woorden: is het sop de kolen wel waard?
Hij zal wel wat goedkoper worden dan de Porsche, neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JanC zei:

Ik ben benieuwd naar de real-life verschillen (prestaties én verbruik) tussen dit en pakweg een 911 Turbo S.
Met andere woorden: is het sop de kolen wel waard?
Hij zal wel wat goedkoper worden dan de Porsche, neem ik aan?

De Porsche heeft nog steeds de betere power to weight ratio 😅

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid