Ga naar inhoud

Peugeot 208


Sjoerie

Aanbevolen berichten

[h=1]Peugeot 208: de aflossing[/h][h=2]Peugeot neemt volgend jaar afscheid van de 207 en komt in het voorjaar met de 207. Die kan weer helemaal meekomen met de concurrentie, waarbij de B-segment auto’s in de komende jaren een grote vlucht hebben genomen. [/h]

Peugeot heeft de 208 klaar. Vanaf het voorjaar is die te koop met vijf diesels en twee benzinemotoren. De zuinigste diesel haalt een verbruik van 3,4 liter op 100 km. Interessanter is het aan de benzinekant, waar twee driecilinders worden geïntroduceerd met inhouden van 1,0- en 1,2-liter. De zuinigste uitvoering heeft een uitstoot van 99 gram per kilometer en verbruikt 4,3 liter op 100 km. De 208 is dus zowel in een benzine- als in een dieseluitvoering straks wegenbelastingvrij te rijden.

De 208 is gemiddeld 110 kilo lichter dan zijn voorganger. Dat is vooral bereikt door het nieuwe model een compactere maat mee te geven: hij is zeven centimeter korter dan de 208. In het interieur is tevens een noviteit te melden. De bestuurder kijkt niet, zoals gebruikelijk, door het stuur naar de instrumenten, maar de klokken zijn bovenop het dashboard geplaatst. Net als bij een head up display, hoeft de blik van de bestuurder dus nauwelijks van de weg worden getrokken.

Midden op het dashboard is een groot infotainment-scherm geplaatst, dat op deze manier gemakkelijk door zowel de bestuurder als de passagier te bedienen is.

m1eyxr2blppn_600.jpg

m1eyxr2benpj_600.jpg

m1eyxr2bd5pk_600.jpg

m1eyxr2bq4pl_600.jpg

m1eyxr2bnppm_600.jpg

e62dab7ed14d9ed1b71ef4811a894f46.jpg

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17875/peugeot-208-aflossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken er wat Toyota Aygo in schuin achteraan. Lijkt ook veel meer door te borduren op de 206, veel meer dan op de 207.

Tof compact ding. Alleen vrees ik dat de styling allesbehalve tijdloos zal blijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ding, al is de achterkant wat raar, doet me denken aan een gesmolten Toyota Yaris. Interieur is speciaal en het is geweldig dat hij 110 kg afgevallen is en voor een keer kleiner is dan z'n voorganger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me anders zo slecht nog niet.

Oei :D Haha, ik vind dat toch uiterst lelijk! Het werd wel tijd voor de aflossing, aangezien de huidige 207 veel te zwaar is en qua emissienormen totaal niet meer serieus genomen kan worden t.o.v. de veel nieuwere concurrentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

profiel en achterkant zijn knap, maar ik heb men twijfels over de voorkant. waarom pug altijd die gigantische muilen wil steken versta ik niet.

zijn er al frontale foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
  • 3 weken later...
Ik vind het niet mis.
Awel, dat vind ik ook. Ik kwam er onlangs eentje tegen en ik was eigenlijk positief verrast. Het zal mijn favoriete wagen niet worden maar ik vond 'm zeker niet lelijk.
Peugeot has lost it...
Komaan Andy, het front is toch onmiskenbaar Peugeot. Wat zijn ze dan verloren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid