Ga naar inhoud

HULP gevraagd, bij Mijn eigen auto HER-registreren op mijn naam


Ritchie

Aanbevolen berichten

HULP gevraagd, bij Mijn eigen auto HER-registreren op mijn naam 

Hallo allen, 

Door vervelende omstandigheden is mijn eigen wagen niet meer ingeschreven op mijn persoonlijke titel.  

Ik ben een leek wat betreft DiV en Verzekeringen (en alle zaken die erbij komen kijken). 

Mijn situatie is als volgt
Mijn eigen wagen is onterecht verkocht door een louche handelaar (= 2e partij = schuldige) aan een derde partij (= onschuldige koper). 

Aangifte en gedegen onderzoek resulteerde in uitspraak dat mijn wagen onterecht was verkocht door die 2e partij aan een 3e partij!

Met vervolgens teruggave aan mij (1e partij)...dus weer terug in bezit ván mijn eigen wagen! 

Dus, chronologisch historie overzicht; 
1) auto wettelijk in mijn bezit (qua DiV en qua verzekering) 
2) auto onterecht niet (meer) in mijn bezit (qua DIV) 
3) auto door rechterlijke macht geschorst (en dus niemands bezit) 
4) auto middels tussenkomst van de wettelijke instanties (politie en rechterlijke macht) fysiek terug gegeven aan mij 
5) auto (fysiek) weer in mijn bezit 
6) auto verzekeren en inschrijven (weer op mijn eigen naam) 

Normaal, na aankoop van een tweedehands wagen, ga je naar je autoverzekering en die meldt je auto bij DiV, waarna je voor je auto een nummerplaat ontvangt (en volgt alles wat daaraan gekoppeld is zoals ontvangst autopapieren, verkeersbelasting etc.). 

Nu (overzicht stap 6), omdat wagen 'op niemands titel staat ingeschreven' geeft mijn autoverzekering-tussenpersoon aan dat hij deze niet kan aanmelden (bij het DiV) en dat ik zelf maar het DiV dien te contacteren daar het om een erg specifiek situatie gaat. 

Is er toevallig iemand hier op forum, die gedegen (DiV) kennis heeft en advies kan geven hoe ik verder kan, zodat ik de auto weer 'op mijn titel' ingeschreven kan krijgen? 

Dus, wat moet ik doen en wat kan ik verwachten om (bovenstaand genoemd) STAP 6 te verwezenlijken
Naar een DiV-kantoor gaan en situatie uitleggen/toelichten lijkt mij vanzelfsprekend, echter..; 
Hoe pak ik dit aan
Waar dien ik rekening mee te houden? 
Wat kan er nog meer bij komen kijken 
Dient auto naar de Keuring gebracht te worden voor "keuren voor 2ehands verkoop" (zou raar zijn, zoiets. Ik doel dan op...'verkoop aan mezelf', ik ben al eigenaar van de wagen!) 

Hopend op spoedig feedback van mensen mét kennis van DiV zaken
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de wagen ingeschreven geweest op de koper?

Zo ja: keuring verkoop doen, ofwel op garageplaat, ofwel op een plaat op jouw naam.

Met document ‘aanvraag tot inschrijving’ die je daar krijgt, kan je verzekeraar inschrijven.

 

Zo neen:  blanco document ‘aanvraag tot inschrijving’ laten invullen door je verzekeraar, verzekeringsvignet onderaan rechts plakken, en opsturen naar div.

in geen van beide situaties zou je BIV mogen aangerekend worden, gezien de auto al eerder op je naam stond

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid