Ga naar inhoud

HULP gevraagd, bij Mijn eigen auto HER-registreren op mijn naam


Ritchie

Aanbevolen berichten

HULP gevraagd, bij Mijn eigen auto HER-registreren op mijn naam 

Hallo allen, 

Door vervelende omstandigheden is mijn eigen wagen niet meer ingeschreven op mijn persoonlijke titel.  

Ik ben een leek wat betreft DiV en Verzekeringen (en alle zaken die erbij komen kijken). 

Mijn situatie is als volgt
Mijn eigen wagen is onterecht verkocht door een louche handelaar (= 2e partij = schuldige) aan een derde partij (= onschuldige koper). 

Aangifte en gedegen onderzoek resulteerde in uitspraak dat mijn wagen onterecht was verkocht door die 2e partij aan een 3e partij!

Met vervolgens teruggave aan mij (1e partij)...dus weer terug in bezit ván mijn eigen wagen! 

Dus, chronologisch historie overzicht; 
1) auto wettelijk in mijn bezit (qua DiV en qua verzekering) 
2) auto onterecht niet (meer) in mijn bezit (qua DIV) 
3) auto door rechterlijke macht geschorst (en dus niemands bezit) 
4) auto middels tussenkomst van de wettelijke instanties (politie en rechterlijke macht) fysiek terug gegeven aan mij 
5) auto (fysiek) weer in mijn bezit 
6) auto verzekeren en inschrijven (weer op mijn eigen naam) 

Normaal, na aankoop van een tweedehands wagen, ga je naar je autoverzekering en die meldt je auto bij DiV, waarna je voor je auto een nummerplaat ontvangt (en volgt alles wat daaraan gekoppeld is zoals ontvangst autopapieren, verkeersbelasting etc.). 

Nu (overzicht stap 6), omdat wagen 'op niemands titel staat ingeschreven' geeft mijn autoverzekering-tussenpersoon aan dat hij deze niet kan aanmelden (bij het DiV) en dat ik zelf maar het DiV dien te contacteren daar het om een erg specifiek situatie gaat. 

Is er toevallig iemand hier op forum, die gedegen (DiV) kennis heeft en advies kan geven hoe ik verder kan, zodat ik de auto weer 'op mijn titel' ingeschreven kan krijgen?