Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
23 hours ago, Jantes said:

Dat is toch prachtig! Ook het interieur oogt erg Europees, enkel dat groot 'opgeplakt' TFT scherm is wat minder. 

Ik heb er eentje samengesteld, zo'n Privilege Launch Edition AWD met trekhaak: 63.768 euro. Dan heb je eigenlijk alles, inclusief duizelingwekkende prestaties. Welke reden heb je nog om een Duitser te kopen? 

De vriend van m'n dochter verandert binnenkort van werk en mag z'n firmawagen inleveren. M'n dochter heeft als zelfstandige een vennootschap maar bolt nog met een oud krel rond voor haar huisbezoeken, ze is nu naarstig op zoek naar een EV (nog 100% fiscaal aftrekbaar in 2026), zo tussen de 50.000 en 60.000 euro. Voor dat bedrag heb je echt wel veel Chinees! 

Dat stuur lijkt me toch niet het slimste idee:

Screenshot 2026-01-14 at 10.08.14.jpg

Geplaatst:

Vierkant ? ... Schijnt toch de nieuwe trend te zijn. 

Snap persoonlijk ook niet waarom een stuur niet gewoon rond kan blijven. 

e3ab553a-8a29-11f0-ae5e-16d14730b5e6-463609513.webp

Geplaatst:

Gemakkelijker qua instap en om over te kijken naar het dashboard. 

Geplaatst:
15 minuten geleden, JanC zei:

Was dat vroeger een probleem? 

Dat zeg ik niet, maar ik geef een mogelijke reden. Peugeot is daar mee begonnen met hun andere dashboardstructuur en dus ook ander stuur voor geen belemmering te hebben. Ik vermoed dat bij de IX3 nu ook is om dat scherm aan de voorruit niet te blocken. 

Geplaatst:
52 minutes ago, abtler said:

Vierkant ? ... Schijnt toch de nieuwe trend te zijn. 

Snap persoonlijk ook niet waarom een stuur niet gewoon rond kan blijven. 

e3ab553a-8a29-11f0-ae5e-16d14730b5e6-463609513.webp

Nee, wit.

Geplaatst:

Mja dat zou ik zeker nooit nemen een wit stuur. 

Onlangs met een nieuw model van Peugoet gereden als vervangwagen. Zat ook zo een vierkant stuur in. 
Ten eerste stond dat veel te laag (op hoogste stand gezet) en vond ik dat enorm onhandig. Dus ja gewoon rond stuur aub. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Bjorno zei:

Mja dat zou ik zeker nooit nemen een wit stuur. 

Onlangs met een nieuw model van Peugoet gereden als vervangwagen. Zat ook zo een vierkant stuur in. 
Ten eerste stond dat veel te laag (op hoogste stand gezet) en vond ik dat enorm onhandig. Dus ja gewoon rond stuur aub. 

Ik moest het in het nieuwe model Peugeot zo laag zetten het stuur om te maken dat ik het dashboard zag.

@ir_fuel blijkbaar een trend, wat volgens de foto hierboven kun je het ook op de iX3 krijgen

Geplaatst:
53 minuten geleden, BelgianRally zei:

blijkbaar een trend, wat volgens de foto hierboven kun je het ook op de iX3 krijgen

In beide varianten in de iX3 is het vierkant 🫣

Geplaatst:
5 uren geleden, tuscani zei:

Gemakkelijker qua instap en om over te kijken naar het dashboard. 

Wat was er mis met bv de AMG sturen met afgevlakte onderkant. Als je al problemen hebt om in de auto te komen.

Geplaatst:
8 minuten geleden, abtler zei:

In beide varianten in de iX3 is het vierkant 🫣

ir_fuel had het over de kleur van het stuur => Wit. Waar dit nu blijkbaar ook op de iX3 beschikbaar is.

Vierkant stuur is op veel modellen beschikbaar.

Geplaatst:
10 minuten geleden, abtler zei:

Wat was er mis met bv de AMG sturen met afgevlakte onderkant. Als je al problemen hebt om in de auto te komen.

ik schrijf toch nergens dat ik er problemen mee heb. ik zou zelfs zo'n Yoke van Tesla niet erg vinden. :D

Bij "sport"wagens zie je dat toch regelmatig de platte onderkant om niet te hinderen bij het sturen en instap? dus voor mij is daar niets mis mee. Maa rhet ging dus inderdaad over de kleur. (zoals bij de ID's tegenwoordig ook trouwens)

Geplaatst:

Tja, geen idee wie een wit stuur wil. Zal dan misschien ook deze erbij moeten kopen 🫣

Alessa-white-1_5e9d3f0a-83d2-4c09-a988-53f8df2d8448.jpg

• Grappig 1
Geplaatst:

De Zeekr 7GT heeft ook dit interieur. Buiten dat grote scherm, best wel fan van. 

emall6931971fe4b06c9ed8ec4d0e.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

ik heb er in gezeten ( van de 7x) en vond vooral macan invloeden ( de boog in het midden), Lotus invloeden,( de inzetstukken van de zetels en de brons afwerking van knoppen), en polestar invloeden ( de spiegels). Je ziet duidelijk dat ze van dezelfde groep zijn, en dat deed voor mij ook wat afbreuk aan Lotus en de meerprijs er dan voor te betalen. . ( zaken die je ziet terugkomen zoals ik al opsomde en klinken en dergelijke)

Geplaatst:

Het is net zoals vorig jaar dat je ziet dat die Chinese auto's toch wel de betere zijn qua interieur. Is dat na 5 jaar ook nog zo is de vraag natuurlijk.

Maar die iX3 zijn stuur en dat trapezium scherm is echt lelijk. Enkel die schermbalk onder het glas is vernieuwend en wel tof. 

Waar ik dit jaar van onder de indruk was, was de Zeekr en opnieuw de Xpeng. Wel gek dat Hongqi en zo er niet meer stonden.

Maar het meest onder de indruk was ik van die BYD YangWang U8. Die auto die we kennen omdat die kan drijven en dus soort amfibie is. Maar dat mag ook wel voor een +- prijs van 200 000 euro. Heb er ingezeten, ruim en goede stoelen, knappe en kwalitatieve knoppen en alles leder, geen harde plastieken. die HUD heb ik nog nooit zo knap gezien. Daarnaast koelkastje + ventilatie (ook verwarming natuurlijk) en massage op de 4 stoelen. Actieradius van meer dan 1000 km door 110kwh batterij + 2.0 4 cilinder range extender.

Geplaatst:
20 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Het is net zoals vorig jaar dat je ziet dat die Chinese auto's toch wel de betere zijn qua interieur. Is dat na 5 jaar ook nog zo is de vraag natuurlijk.

Maar die iX3 zijn stuur en dat trapezium scherm is echt lelijk. Enkel die schermbalk onder het glas is vernieuwend en wel tof. 

Waar ik dit jaar van onder de indruk was, was de Zeekr en opnieuw de Xpeng. Wel gek dat Hongqi en zo er niet meer stonden.

Maar het meest onder de indruk was ik van die BYD YangWang U8. Die auto die we kennen omdat die kan drijven en dus soort amfibie is. Maar dat mag ook wel voor een +- prijs van 200 000 euro. Heb er ingezeten, ruim en goede stoelen, knappe en kwalitatieve knoppen en alles leder, geen harde plastieken. die HUD heb ik nog nooit zo knap gezien. Daarnaast koelkastje + ventilatie (ook verwarming natuurlijk) en massage op de 4 stoelen. Actieradius van meer dan 1000 km door 110kwh batterij + 2.0 4 cilinder range extender.

Daaraan zie je dat smaken verschillen. Het interieur van de IX3 is ferm. En ik verkies dat eigenlijk boven het interieur van bv de IX, om in dezelfde stal te blijven. Design, vorm, afwerking was top voor mij. 

Kwaliteit van een Chinees interieur zal best oké zijn. Ik heb in mijn jonge jaren met een Hyundai Coupé gereden, en aan dat interieur was niets aan na 5j. Geen kraakje of piepje, enkel het leder achteraan begon wat te barsten, maar dat stak ik dan op het feit dat de achterbank quasi nooit gebruikt is, en zodoende ik ook nooit behandeld/gevoed heb. Heb ik ook pas gezien, toen ik hem ging verkopen en dus wat foto's ging trekken.  (zwart interieur, zwarte wagen, zwarte dakhemel het kon wel eens gezellig wam worden)

Geplaatst:
17 uren geleden, tuscani zei:

ik schrijf toch nergens dat ik er problemen mee heb. ik zou zelfs zo'n Yoke van Tesla niet erg vinden. :D

Hell no... Dat zou ik nu echt eens meteen laten vervangen (gelukkig kan dat)... ziet er cool uit, maar in dagdagelijks gebruik echt een complete nachtmerrie...

Geplaatst:
4 minuten geleden, Parsifal zei:

Hell no... Dat zou ik nu echt eens meteen laten vervangen (gelukkig kan dat)... ziet er cool uit, maar in dagdagelijks gebruik echt een complete nachtmerrie...

Ik zou het ook vervangen hoor, en het is zelfs optioneel nu. Dus zelf aanduiden ga  ik niet doen.  Maar de tijd dat ik er mee gereden heb, stoorde het mij niet echt, ik had veel erger verwacht. Ik vermoed wel bij vlug vlug ergens parkeren, dat het ambetanter gaat zijn.  Het vervelendste was het pinkergedeelte en dat is bij het gewone stuur, hetzelfde probleem. 

Geplaatst:

ja smaken verschillen en maar goed ook. Ik zie dat er weinig aparte topics zijn voor de Chinese merken dus zal de foto's hier even zetten:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Geplaatst:
On 1/14/2026 at 11:15 AM, JanC said:

Was dat vroeger een probleem? 

In een Peugeot 208 kon dat wel eens een probleem zijn ja.

IMG_20170712_151447.thumb.jpg.0d4db3c17761e9a7798771a38671f26d.jpg

Geplaatst:
4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ja smaken verschillen en maar goed ook. Ik zie dat er weinig aparte topics zijn voor de Chinese merken dus zal de foto's hier even zetten:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Interieur oke maar hoe mottig is dat vanbuiten?? 

En wat zijn in die 3 luchthappers op het dak?? rally style?

Ik vraag me af of ze zo van die steentjes de volgende keer ook nog gaan leggen 😂

Geplaatst:
5 uren geleden, tuscani zei:

Het vervelendste was het pinkergedeelte en dat is bij het gewone stuur, hetzelfde probleem. 

De laatste model 3 die ik gaan afhalen ben had al weer een gewone pinkerhendel. 

Geplaatst:
51 minuten geleden, Bjorno zei:

Interieur oke maar hoe mottig is dat vanbuiten?? 

En wat zijn in die 3 luchthappers op het dak?? rally style?

Ik vraag me af of ze zo van die steentjes de volgende keer ook nog gaan leggen 😂

ja, die auto was daardoor echt vuil van binnen. elke dag stofzuigen deden ze precies niet daar.

die "luchthappers" zijn zoals bij die Volvo's etc dat je nu ziet he. Maar deze heeft er 3 ipv de Volvo EX90 een taxi bordje heeft.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is een Lidar systeem voor "Full Self Driving"

Die U8 van hierboven weegt meer dan 3,5t dacht ik, dus kan je hier weinig mee aanvangen.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid