Ga naar inhoud

Alle Chinese EVs


tuscani

Aanbevolen berichten

Om @dragonfly geen hartverzakking te geven met telkens een nieuw topic aan te maken. :D

Misschien een gemeenschappelijk topic voor alle Chinese in te centraliseren. Mochten ze echt doorbreken, kunnen ze nog altijd een apart topic krijgen, want er zullen er idd veel zijn die misschien nooit tot hier geraken.

Xiaomi  SU7 is bv ook weer eentje

401522649_10233480630463592_9214354501129976288_n.jpg.88514c7e05c58592298209004feefb93.jpg

401391422_10233480630743599_5056565083346539471_n.jpg.8eb94fc9ed04e010d40f5a3269c12c4a.jpg

401751374_10233480630823601_3417955959327813189_n.thumb.jpg.c68185373b9319ce76e5af23daaceb70.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn testen aan het doen om ons wagenpark te vernieuwen en testen volgende merken 

Volvo 

Kia

BYD

 

Al deze merken hebben ons telkens  1 of 2 auto's gebracht om te testen.

Werknemers willen duidelijk liefst een "Europees gekende naam" (want uiteindelijk is het ook vooral chinees) Volvo

Kia is zowat de leukst rijdende.

BYD is voor ons de goedkoopste, goede reikwijdte maar omdat het merk nog minder gekend is durven we de stap niet nemen.

Mijn gevoel zegt dat we met die BYD nog niet "thuis" zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wij zijn testen aan het doen om ons wagenpark te vernieuwen en testen volgende merken 

Volvo 

Kia

BYD

 

Al deze merken hebben ons telkens  1 of 2 auto's gebracht om te testen.

Werknemers willen duidelijk liefst een "Europees gekende naam" (want uiteindelijk is het ook vooral chinees) Volvo

Kia is zowat de leukst rijdende.

BYD is voor ons de goedkoopste, goede reikwijdte maar omdat het merk nog minder gekend is durven we de stap niet nemen.

Mijn gevoel zegt dat we met die BYD nog niet "thuis" zijn. 

jij wel, je werknemers dat is iets anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chinese troep... Deze vakantie in Spanje waren er kennissen daar en hadden allebei een huurauto...

Huren altijd in de klasse fiesta/polo/... of soms golf/focus/... en deze keer hadden ze allebei een chinees ding gekregen. De ene een SWM en de andere zo'n DR gedoe...

Op zich zien die auto's er ok uit en heel grote auto's voor die klasse en hun prijs.

Maar o boy die kwaliteit :lolz: 

Versnelling kiezen in die SWM is russische roulette en de heflt van de indicaties en meldingen blijven in chinees staan ondanks de rest in je keuzetaal komt :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

techniek is wel een wreed compliment... 

Nu, ik kan me voorstellen voor mensen die vroeger een KIA/Huyndai kochten dit hen nu een even ruime wagen geeft voor een stuk lagere prijs.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat nu net van wel...

Vooral omdat het die moment is dat je erop moet 'wachten' je het zo snel mogelijk wil zien gebeuren...

Wat is de max laadsnelheid bij BMW nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laadsnelheid is momenteel veel te afhankelijk van variabelen: 

- wat biedt de lader

- heb je pre-conditionering gedaan

- wat is je SoC

En 90% van de huidige EV rijders doen max. 100km per dag en laden op 't werk of thuis. Dus aan 200 kW of 300 kW laden, maakt momenteel in de werkelijkheid niet de wereld uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb 't nog al eens gezegd, dat als je EV die 300 kW kan laden 30kWh verbruikt, en diegene die maar 200 kW kan laden 20kWh verbruikt, ben je ook in werkelijkheid niet beter af met je snellere lader.

Dus heel veel factoren die vandaag voor weinigen een rol van betekenis speelt.

Binnen x aantal jaren, gaat dat gesprek anders zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Naish said:

Ik vind dat nu net van wel...

Vooral omdat het die moment is dat je erop moet 'wachten' je het zo snel mogelijk wil zien gebeuren...

Wat is de max laadsnelheid bij BMW nu?

Enkel als je veelvouden van je range moet afleggen per dag speelt dat een rol.

Hangt van je gebruik af dus. Maar als je wekelijks 1200km enkel moet rijden is een EV misschien niet de slimste aankoop :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Tommie said:

Laadsnelheid is momenteel veel te afhankelijk van variabelen: 

- wat biedt de lader

- heb je pre-conditionering gedaan

- wat is je SoC

En 90% van de huidige EV rijders doen max. 100km per dag en laden op 't werk of thuis. Dus aan 200 kW of 300 kW laden, maakt momenteel in de werkelijkheid niet de wereld uit.

En de vraag is dan nog maar over welke batterij-range die maximale snelheid wordt gehaald. Je kan soms sneller af zijn met een lagere piek die over een breder percentage wordt afgevlakt, dan een hogere piek op een lager percentage.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tommie zei:

Laadsnelheid is momenteel veel te afhankelijk van variabelen: 

- wat biedt de lader

- heb je pre-conditionering gedaan

- wat is je SoC

En 90% van de huidige EV rijders doen max. 100km per dag en laden op 't werk of thuis. Dus aan 200 kW of 300 kW laden, maakt momenteel in de werkelijkheid niet de wereld uit.

Je ontwijkt de vraag...

Wat is de theoretische max laadsnelheid... Ik weet ook dat ik dikwijls mijn max laadsnelheid niet haal omwille van die omstandigheden... Maar als het belangrijk is, dan kan ik wel zorgen dat de meeste parameters correct zitten om te laden met pre-conditionering en laden van 15 tot 80%.

Enige variabele die je niet in de hand hebt: wat komt er effectief uit de paal en hoe druk is het aan de paal wat eventueel invloed kan hebben op hoeveel je krijgt (maar ook daar kan je zelfs nog wat mee spelen als er meerdere opties zijn)

Klopt wel wat je zegt, als je maar de helft verbruikt ben je even snel als je maar half zo snel gaat kunnen laden.

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Enkel als je veelvouden van je range moet afleggen per dag speelt dat een rol.

Hangt van je gebruik af dus. Maar als je wekelijks 1200km enkel moet rijden is een EV misschien niet de slimste aankoop :D 

Dat moet je niet tegen mij zeggen... Dat zeg ik al meer dan 2 jaar...

Voor mij is die snelheid vooral belangrijk voor het reizen.

Nu, als ik vandaag voor de keuze zou staan en een EV moet kiezen en tot slot kom van een i4 vs taycan, dan vind ik de laatste nog steeds de mooiste maar aan de andere kant is de meerprijs voor het iets sneller laden niet te verantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, JanC zei:

Laadsnelheid is de nieuwe cilinderinhoud gasten, binnenkort prijkt dat getal op de achterkant! 😎

Het moet gezegd worden, there is no replacement for charging capacity bekt wel minder goed.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Naish said:

Wat is de theoretische max laadsnelheid... Ik weet ook dat ik dikwijls mijn max laadsnelheid niet haal omwille van die omstandigheden... Maar als het belangrijk is, dan kan ik wel zorgen dat de meeste parameters correct zitten om te laden met pre-conditionering en laden van 15 tot 80%.

bij BMW zal hij preconditionen als je via de BMW navigatie naar de snellader navigeert.

Als ik dat via Waze / Apple Maps wil doen zal de enige oplossing zijn de laatste 5 km te planken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal bij de meeste wel zo zijn zeker...

Nu ja, heel dat gedoe in de taycan is nog steeds niet ok voor laadplanning. Wat is de complexiteit om daar een optie te voorzien om meerdere mogelijk laadplaatsen te tonen en je eentje te laten selecteren. Maar dat doet hij niet... 

Ok in sommige gevallen is er niet echt veel keuze, maar als je 400km moet rijden met een range van 350, dan heb je een traject van 300km waarin je 30km kan bijladen en dan is het soms leuk om het pauzemoment of de pauzeplaats zelt te kunnen kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Als ik dat via Waze / Apple Maps wil doen zal de enige oplossing zijn de laatste 5 km te planken :D 

Je kan ook op de juiste knop duwen in je auto. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid