tuscani 10.011 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Om @dragonfly geen hartverzakking te geven met telkens een nieuw topic aan te maken. Misschien een gemeenschappelijk topic voor alle Chinese in te centraliseren. Mochten ze echt doorbreken, kunnen ze nog altijd een apart topic krijgen, want er zullen er idd veel zijn die misschien nooit tot hier geraken. Xiaomi SU7 is bv ook weer eentje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 49 minuten geleden, tuscani zei: Om @dragonfly geen hartverzakking te geven met telkens een nieuw topic aan te maken. Dank u 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.209 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Goed kanaal om te zien wat er misschien nog zit aan te komen: https://www.youtube.com/@Wheelsboy/videos Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.799 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Wij zijn testen aan het doen om ons wagenpark te vernieuwen en testen volgende merken Volvo Kia BYD Al deze merken hebben ons telkens 1 of 2 auto's gebracht om te testen. Werknemers willen duidelijk liefst een "Europees gekende naam" (want uiteindelijk is het ook vooral chinees) Volvo Kia is zowat de leukst rijdende. BYD is voor ons de goedkoopste, goede reikwijdte maar omdat het merk nog minder gekend is durven we de stap niet nemen. Mijn gevoel zegt dat we met die BYD nog niet "thuis" zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.689 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 25 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Wij zijn testen aan het doen om ons wagenpark te vernieuwen en testen volgende merken Volvo Kia BYD Al deze merken hebben ons telkens 1 of 2 auto's gebracht om te testen. Werknemers willen duidelijk liefst een "Europees gekende naam" (want uiteindelijk is het ook vooral chinees) Volvo Kia is zowat de leukst rijdende. BYD is voor ons de goedkoopste, goede reikwijdte maar omdat het merk nog minder gekend is durven we de stap niet nemen. Mijn gevoel zegt dat we met die BYD nog niet "thuis" zijn. jij wel, je werknemers dat is iets anders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Chinese troep... Deze vakantie in Spanje waren er kennissen daar en hadden allebei een huurauto... Huren altijd in de klasse fiesta/polo/... of soms golf/focus/... en deze keer hadden ze allebei een chinees ding gekregen. De ene een SWM en de andere zo'n DR gedoe... Op zich zien die auto's er ok uit en heel grote auto's voor die klasse en hun prijs. Maar o boy die kwaliteit Versnelling kiezen in die SWM is russische roulette en de heflt van de indicaties en meldingen blijven in chinees staan ondanks de rest in je keuzetaal komt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 1 minute ago, Naish said: Versnelling kiezen in die SWM is russische roulette Ah, ze gebruiken Franse techniek? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 techniek is wel een wreed compliment... Nu, ik kan me voorstellen voor mensen die vroeger een KIA/Huyndai kochten dit hen nu een even ruime wagen geeft voor een stuk lagere prijs. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Xpeng G9, dat ding is voor z'n prijs toch ook wel heel impressionant. Laadt sneller dan Taycan/EtronGT/Tesla https://www.heyxpeng.com/nl/g9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.499 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Of dat sneller laadt of niet, is voor 90% van de bestuurders totaal niet van belang in dagelijks gebruik, so who cares. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Ik vind dat nu net van wel... Vooral omdat het die moment is dat je erop moet 'wachten' je het zo snel mogelijk wil zien gebeuren... Wat is de max laadsnelheid bij BMW nu? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.499 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Laadsnelheid is momenteel veel te afhankelijk van variabelen: - wat biedt de lader - heb je pre-conditionering gedaan - wat is je SoC En 90% van de huidige EV rijders doen max. 100km per dag en laden op 't werk of thuis. Dus aan 200 kW of 300 kW laden, maakt momenteel in de werkelijkheid niet de wereld uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.499 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 En ik heb 't nog al eens gezegd, dat als je EV die 300 kW kan laden 30kWh verbruikt, en diegene die maar 200 kW kan laden 20kWh verbruikt, ben je ook in werkelijkheid niet beter af met je snellere lader. Dus heel veel factoren die vandaag voor weinigen een rol van betekenis speelt. Binnen x aantal jaren, gaat dat gesprek anders zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 5 minutes ago, Naish said: Ik vind dat nu net van wel... Vooral omdat het die moment is dat je erop moet 'wachten' je het zo snel mogelijk wil zien gebeuren... Wat is de max laadsnelheid bij BMW nu? Enkel als je veelvouden van je range moet afleggen per dag speelt dat een rol. Hangt van je gebruik af dus. Maar als je wekelijks 1200km enkel moet rijden is een EV misschien niet de slimste aankoop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 3 minutes ago, Tommie said: Laadsnelheid is momenteel veel te afhankelijk van variabelen: - wat biedt de lader - heb je pre-conditionering gedaan - wat is je SoC En 90% van de huidige EV rijders doen max. 100km per dag en laden op 't werk of thuis. Dus aan 200 kW of 300 kW laden, maakt momenteel in de werkelijkheid niet de wereld uit. En de vraag is dan nog maar over welke batterij-range die maximale snelheid wordt gehaald. Je kan soms sneller af zijn met een lagere piek die over een breder percentage wordt afgevlakt, dan een hogere piek op een lager percentage. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 2 minuten geleden, Naish zei: Ik vind dat nu net van wel... Dan behoor je tot de 10% hé 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 2 uren geleden, JanC zei: Goed kanaal om te zien wat er misschien nog zit aan te komen: https://www.youtube.com/@Wheelsboy/videos Ik volg vooral https://carnewschina.com Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.209 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Laadsnelheid is de nieuwe cilinderinhoud gasten, binnenkort prijkt dat getal op de achterkant! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Zit bij Audi reeds in hun type aanduiding verwerkt vermoedelijk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 4 minuten geleden, Tommie zei: Laadsnelheid is momenteel veel te afhankelijk van variabelen: - wat biedt de lader - heb je pre-conditionering gedaan - wat is je SoC En 90% van de huidige EV rijders doen max. 100km per dag en laden op 't werk of thuis. Dus aan 200 kW of 300 kW laden, maakt momenteel in de werkelijkheid niet de wereld uit. Je ontwijkt de vraag... Wat is de theoretische max laadsnelheid... Ik weet ook dat ik dikwijls mijn max laadsnelheid niet haal omwille van die omstandigheden... Maar als het belangrijk is, dan kan ik wel zorgen dat de meeste parameters correct zitten om te laden met pre-conditionering en laden van 15 tot 80%. Enige variabele die je niet in de hand hebt: wat komt er effectief uit de paal en hoe druk is het aan de paal wat eventueel invloed kan hebben op hoeveel je krijgt (maar ook daar kan je zelfs nog wat mee spelen als er meerdere opties zijn) Klopt wel wat je zegt, als je maar de helft verbruikt ben je even snel als je maar half zo snel gaat kunnen laden. 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Enkel als je veelvouden van je range moet afleggen per dag speelt dat een rol. Hangt van je gebruik af dus. Maar als je wekelijks 1200km enkel moet rijden is een EV misschien niet de slimste aankoop Dat moet je niet tegen mij zeggen... Dat zeg ik al meer dan 2 jaar... Voor mij is die snelheid vooral belangrijk voor het reizen. Nu, als ik vandaag voor de keuze zou staan en een EV moet kiezen en tot slot kom van een i4 vs taycan, dan vind ik de laatste nog steeds de mooiste maar aan de andere kant is de meerprijs voor het iets sneller laden niet te verantwoorden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.264 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 3 minuten geleden, JanC zei: Laadsnelheid is de nieuwe cilinderinhoud gasten, binnenkort prijkt dat getal op de achterkant! Het moet gezegd worden, there is no replacement for charging capacity bekt wel minder goed. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 4 minutes ago, Naish said: Wat is de theoretische max laadsnelheid... Ik weet ook dat ik dikwijls mijn max laadsnelheid niet haal omwille van die omstandigheden... Maar als het belangrijk is, dan kan ik wel zorgen dat de meeste parameters correct zitten om te laden met pre-conditionering en laden van 15 tot 80%. bij BMW zal hij preconditionen als je via de BMW navigatie naar de snellader navigeert. Als ik dat via Waze / Apple Maps wil doen zal de enige oplossing zijn de laatste 5 km te planken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 Dat zal bij de meeste wel zo zijn zeker... Nu ja, heel dat gedoe in de taycan is nog steeds niet ok voor laadplanning. Wat is de complexiteit om daar een optie te voorzien om meerdere mogelijk laadplaatsen te tonen en je eentje te laten selecteren. Maar dat doet hij niet... Ok in sommige gevallen is er niet echt veel keuze, maar als je 400km moet rijden met een range van 350, dan heb je een traject van 300km waarin je 30km kan bijladen en dan is het soms leuk om het pauzemoment of de pauzeplaats zelt te kunnen kiezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 BMW lijkt me daar iets soepeler in, maar heel veel ervaring heb ik er ook nog niet mee, wegens niet veel nodig gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.499 Geplaatst: 15 november 2023 Delen Geplaatst: 15 november 2023 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Als ik dat via Waze / Apple Maps wil doen zal de enige oplossing zijn de laatste 5 km te planken Je kan ook op de juiste knop duwen in je auto. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.