Ga naar inhoud

OPEL ASTRA OPC


CARFREAK

Aanbevolen berichten

http://www.autoweek.nl/autonieuws/17907/opel-astra-opc-280-pk

Mod edit:

m1fy00cbbp3c_600.jpg

Het is zo ver: Opel presenteert de Astra OPC. Die doet met zijn vermogen van 280 pk mee in de hoogste klasse van de GTI-brigade.

Dit is het hoogtepunt van de huidige Astra-reeks. Zoals verwacht brengen de Rüsselheimers een superkrachtige OPC-versie van de driedeurs GTC. Dit zijn de eerste officiële foto’s van deze topper onder de GTI’s. Vanaf de zomer van 2012 is hij te koop.

Opel monteert de 2,0-liter turbo die is opgevoerd tot 280 pk met een maximale trekkracht van 400 Nm. Als topsnelheid wordt 250 km/u genoemd. Sprinttijden zijn er nog niet, wel juicht Opel al dat dit de krachtigste en snelste Astra ooit is. Over verbruik en uitstoot – tot nu toe een heikel punt bij de producten van het Opel Performance Center, wordt eveneens nog niets gemeld.

Natuurlijk is de auto geheel ontwikkeld op de Nordschleife. Daar is gewerkt aan de HiPerStrut voorwielophanging, dat moet zorgen voor een bovengemiddelde wegligging en dat de Astra zijn vermogen goed kwijt kan. Het Flex Ride-systeem waarmee zaken als de schokdempers, besturing en de reactie van het gaspedaal kunnen worden ingesteld, zit er ook op. Er kan worden gekozen tussen een ‘Sport’ en een ‘OPC’-stand. Verder is er een gelimiteerd slipdifferentieel. Zodra er tijdens het bochtenwerk een wiel doorslaat, drukt de elektronica dat meteen de kop in.

Uiterlijk onderscheidt de OPC zich van de reguliere GTC door een sportievere voor- en achterbumper en zijskirts, een dakspoiler en twee trapeziumvormige uitlaatpijpen. Binnenin zijn er zaken als sportstoelen, een met leder bekleed OPC stuur en speciale instrumenten.

Bron: autoweek.nl

aangepast door Jupke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wedden dat hij weer klop krijgt van een Mégane RS met 30pk minder.

Opel en dynamiek, het dringt nog niet tot me door...

Wanneer ik zag dat je gereplied had in dit topic wist ik al wat er ging staan voor uw post te lezen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wedden dat hij weer klop krijgt van een Mégane RS met 30pk minder.

Opel en dynamiek, het dringt nog niet tot me door...

Ik zou daar nog niet zo zeker van zijn ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid