Ga naar inhoud

Waardige opvolger voor de A8?


Roox

Aanbevolen berichten

Rustig aan mag ik weer beginnen rond te kijken voor een nieuwe wagen, niet voor mij deze keer, maar voor de padré...

Hij is bijna afgeschreven en de kans doet zich voor dat een vriend van mijn pa de A8 wil overkopen.

Nu komt het moeilijke. Ik vind onze A8 echt de knapste kar die ooit in onze garage heeft gestaan. Ziet er gewoon nog altijd goed uit, dikke bak, geladen met opties, quattro met een dik stel banden,...

Maar er is altijd nieuwer en leuker, dus concentreren ons daar nu even op.

Het is een bedrijfswagen, company policy zegt dat een 3-liter genoeg is. Kilometers per jaar hangen ergens tussen 30- en 40k km. Gezien de A8 zoveel plezier aan onze pa bezorgt t.o.v. een S-klasse of zo wilt zeggen dat 'ie het graag wat steviger heeft dan de gemiddelde limousine. Misschien zijn het de 20" velgen die hier hun werk al genoeg doen.

De quattro heeft veel voldoening gegeven, dus ik zou bij de volgende niet voor minder kiezen dan 4WD.

Deze is redelijk loaded, buiten de overdreven dingen zit alles erop.

Het enige probleem is, al is dat relatief want ik volg m'n pa wel, zijn auto's volgens hem veel te duur geworden. Deze kostte netto net geen 80 mille, een nieuwe A8 gaat daar ver bovenuit.

Hij wil dus niet veel meer gaan uitgeven. Dus ofwel moet ik uitgaan van een belachelijk dikke korting (Bij een 740d kreeg ik € 20.000 korting) ofwel mogen jullie een voorstel doen van een Duits model.

Waar ik tot nu toe naar heb gekeken:

  • Audi A7 3.0 tdi
  • Audi A8 3.0 tdi
  • Bmw 530d/535d Xdrive
  • BMW 730d/ 740d Xdrive
  • Mercedes CLS 350 cdi 4-matic
  • Porsche Panamera 4
  • Porsche Panamera Diesel (kein Allradantrieb)
  • ...??

Om deze openingspost af te sluiten een paar fotootjes van de huidige:

IMG_5484.jpg

IMG_5546.jpg

IMG_5537.jpg

IMG_5535.jpg

Knock yourselfs out!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Magistrale A8.

Ik zou zelf voor een F01 740d gaan. Panamera is ook verschrikkelijk dik, maar op één of andere manier heb ik het gevoel dat die diesel motor niet genoeg vermogen heeft voor die auto. Ik heb er echter nog niet mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de A7 gaan, knappe Audi om kilometers op te zetten.

Mijn 2de keuze zou de Bmw 7 zijn maar die zal binnenkort een facelift krijgen dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Magistrale A8.

Ik zou zelf voor een F01 740d gaan. Panamera is ook verschrikkelijk dik, maar op één of andere manier heb ik het gevoel dat die diesel motor niet genoeg vermogen heeft voor die auto. Ik heb er echter nog niet mee gereden.

Daarom zouden we in het geval van een Panamera gaan voor een "Panamera 4" (3.6 met AWD) ipv de diesel, denk ik... Het zou dan wel een jonge occassie worden denk ik.

Die ketel is echt wel verschrikkelijk duur. Maar ook heel leuk te configureren int nieuw:$

Moest iemand al eens geshopt hebben, fictief of niet, in hetzelfde segment en iets leuks tegen gekomen zijn op mobile.de, autoscout24.be/de,... Jullie mogen altijd een link plaatsen naar een favorietje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag hij evenveel klasse uitstralen of moet het wat minder zijn? :D
Liefst evenveel. Het gaat, zoals naar mijn mening ook het geval is bij onze A8, weer de kleurencombinatie en velgen moeten zijn die de auto maken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thumb resize.

Thumb resize.

Thumb resize.

4 deurs berline op z'n best :inlove:

Een waardige opvolger kan ik niet direct bedenken.

En wat je vader zegt over nieuwe auto's die te duur zijn, heeft hij imo gelijk in.

aangepast door Martini Racing
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Klinkt misschien raar, maar ik vind de A7 een stuk stoerder overkomen dan een A8. De A8 is meer underdog doch statig.

Klasse hebben ze allebei.

Dat is een feit... Ik zou zelf ook liever met een A7 rijden dan een A8. Met een leuke kleur en velg en dan de biturbo diesel met "active sound". Damn...

Het is gewoon raar met de A7. Het ene moment loop ik er zot van, het ander moment krijg ik er geen oog op. Misschien eentje in dakotagrijs met donkerbruin Audi Exclusive leder en mat houtinleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zouden we in het geval van een Panamera gaan voor een "Panamera 4" (3.6 met AWD) ipv de diesel, denk ik... Het zou dan wel een jonge occassie worden denk ik.

.. past dit dan in de company policy ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik tot nu toe naar heb gekeken:

  • Audi A7 3.0 tdi

  • Audi A8 3.0 tdi

  • Bmw 530d/535d Xdrive

  • BMW 730d/ 740d Xdrive

  • Mercedes CLS 350 cdi 4-matic

  • Porsche Panamera 4

  • Porsche Panamera Diesel (kein Allradantrieb)
  • Jaguar XJ:inlove:

Als zelfstandige bepaal je de policy zelf.

ok .. dan noem ik het niet meteen company policy, maar heb je zelf een aantal wensen/eisen aan de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel km heeft de A8 eigenlijk? En wordt die verkocht of gaat die terug naar de leasemaatschappij?
Rond de 150.000km. Wordt verkocht...
.. past dit dan in de company policy ?
Blijkbaar... Was samen met mn pa voor een Panamera aan het kijken, en hij vroeg wat het verschil was tussen "S", "4", "4S" en diesel.

Toen klikte hij zelf op Panamera 4. Het is uiteindelijk een 3.x liter V6. De vennoot rijdt ook met een S350 benzine (zal ook wel net iets meer zijn 3000cc?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid