Ga naar inhoud

Waardige opvolger voor de A8?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Blijkbaar... Was samen met mn pa voor een Panamera aan het kijken, en hij vroeg wat het verschil was tussen "S", "4", "4S" en diesel.

Toen klikte hij zelf op Panamera 4. Het is uiteindelijk een 3.x liter V6. De vennoot rijdt ook met een S350 benzine (zal ook wel net iets meer zijn 3000cc?)

..was meer op het occasie bedoeld. Dat is natuurlijk wel anders, als het een eigen bedrijf is in tegenstelling tot ergens in dienst zijn en een firmakrel krijgen.

Geplaatst:

A7 vind ik wel een aanrader... Pana diesel zou ik ook overwegen :D

CLS mag ook op die lijst blijven staan, maar voor mij de A8 en de 7-reeks er zeker af... A8 is saai en eigenlijk een grote A6 en de 7 reeks is al een ouder model...

A7!

Naish. Voorbeeld. Perfectie.

Tommie :inlove:

Geplaatst:

7-reeks is toch ongeveer even lang op de markt als de Panamera. :?

Geplaatst:
..was meer op het occasie bedoeld. Dat is natuurlijk wel anders, als het een eigen bedrijf is in tegenstelling tot ergens in dienst zijn en een firmakrel krijgen.

Ah oké, ik zou niet weten waarom niet. Een occasie kan ook geleast worden... Maar inderdaad, mijn vader is zelfstandig en ze maken zelf uit wat ze willen.

A7 vind ik wel een aanrader... Pana diesel zou ik ook overwegen :D

CLS mag ook op die lijst blijven staan, maar voor mij de A8 en de 7-reeks er zeker af... A8 is saai en eigenlijk een grote A6 en de 7 reeks is al een ouder model...

Tommie :inlove:

:)Thanks fot the tip... Valt de uwe goed mee, de A7? Zou je me willen pm'en wat deze via the UK heeft gekost of alleszins hoeveel het scheelde in aankoopprijs.

Was het een aangename ervaring? Nooit het gevoel gehad van "waar ben ik mee begonnen?", en service-na-verkoop?

Ik heb gistere nog een lichtgrijze CLS 350 cdi met AMG-pakket gezien en OZ-velgen :o, maar de CLS op zich vind ik prachtig. Leuke, romige diesel ook met veel koppel en dat in combinatie met 4-matic kan toch niet slecht zijn...

7-reeks is toch ongeveer even lang op de markt als de Panamera. :?
Klopt, ze zijn dan ook allebei toe aan een facelift volgend jaar.
Geplaatst:
:)Thanks fot the tip... Valt de uwe goed mee, de A7? Zou je me willen pm'en wat deze via the UK heeft gekost of alleszins hoeveel het scheelde in aankoopprijs.

Was het een aangename ervaring? Nooit het gevoel gehad van "waar ben ik mee begonnen?", en service-na-verkoop?

Ik heb gistere nog een lichtgrijze CLS 350 cdi met AMG-pakket gezien en OZ-velgen :o, maar de CLS op zich vind ik prachtig. Leuke, romige diesel ook met veel koppel en dat in combinatie met 4-matic kan toch niet slecht zijn...

Ik ben super content van de A7!!! Echt geen enkel nadeel te vinden aan die kar op dit moment. Ik vond het tijdens het wachten op de aflevering altijd spijtig dat de CLS afgevallen was wegens trekhaak. Maar na een weekje met deze ben ik zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Hij rijdt veel dynamischer en sportiever dan de CLS!

Maar dat is dan ook hetgeen ik wel naar zoek, voor je vader is dat misschien niet het geval. Let op, dat ding is opvallend comfortabel en is echt een cruise machine voor lange afstanden onvermoeid af te leggen.

Heb nog maar een keer kort met de CLS gereden en zou er nu nog eens een rit mee willen maken om echt goed te kunnen vergelijken...

Geplaatst:

Merci voor de reactie, Naish. En voor de pm ook, trouwens!! Ik ben verschoten van het verschil :shock:

Geplaatst: (aangepast)

De vorige A8 was een dijk van een auto en zonder enige twijfel toen de mooiste auto uit z'n klasse. In de uitvoering zoals uw pa 'm heeft is 'm zo knap dat het nu moeilijk zal zijn om dat te verbeteren.

Wil uw vader comfort, of moet de wagen ook dynamisch zijn? Ik weet nu uit ervaring dat een BMW 5 veel dynamischer is dan een BMW 7, maar wel wat minder comfortabel. Ikzelf zou tussen al deze wagens ongetwijfeld voor de BMW 5 gaan. Dat is een magistrale knappe wagen, en hij geeft mij het rijplezier dat ik wil. Maar, wil uw vader ook datzelfde sportieve en zelfs brutale karakter?

Ik heb ook een paar dagen met een Audi A6 3.0 tdi quattro gereden, en ook deze reed ook zeer goed. Ook de A6 voelt dynamischer aan dan de A8, maar is ook net dat beetje minder comfortabel. Een CLS is, zoals iedere niet-AMG Mercedes, zeer beschaafd en weinig brutaal. Met de A7 heb ik nooit gereden.

Een BMW 5 en Audi A6 zijn helaas wel wagens die je veel ziet rijden. Een Audi A7 is, net zoals de CLS, dan weer wat specialer/exclusiever. Persoonlijk vind ik de A7 minder mooi dan de CLS, maar dat is een kwestie van smaak.

Dan heb je inderdaad nog de Jaguar XJ. Dit is een zeer mooie wagen met een mooi klinkended dieselmotor. Als je de testberichten moet geloven is 'm ook nog eens de meest dynamische in z'n klasse. Als je vader echt in deze überklasse wil kopen, dan moet 'm deze wagen zeker eens uitgebreid gaan testen. Met ook zo'n dikke velgen als 'm nu heeft is dit een parel van een auto.

De Panamera is natuurlijk het meest exclusieve, maar zoals hier al werd aangehaald lijkt me de motor wat nipt. Nu is het wel zo dat de A8 die uw vader nu heeft nog minder performant is, dus voor hem zal dat hoogstwaarschijnlijk geen tegenargument zijn. Zo'n Panamera is natuurlijk zeer speciaal. 'Porsche' klinkt ook zoveel magischer dan BMW, Audi of Mercedes. Als uw pa 'm mooi vindt, en hij vindt de motor zwaar genoeg, en hij stoort zich niet aan de veel te kleine koffer, dan is dit wel de 'dikste' bak die 'm kan kopen.

Besluit: Jaguar XJ of Panamera diesel :wink:

aangepast door BMWMB
Geplaatst:
De vorige A8 was een dijk van een auto en zonder enige twijfel toen de mooiste auto uit z'n klasse. In de uitvoering zoals uw pa 'm heeft is 'm zo knap dat het nu moeilijk zal zijn om dat te verbeteren.

Wil uw vader comfort, of moet de wagen ook dynamisch zijn? Ik weet nu uit ervaring dat een BMW 5 veel dynamischer is dan een BMW 7, maar wel wat minder comfortabel. Ikzelf zou tussen al deze wagens ongetwijfeld voor de BMW 5 gaan. Dat is een magistrale knappe wagen, en hij geeft mij het rijplezier dat ik wil. Maar, wil uw vader ook datzelfde sportieve en zelfs brutale karakter?

Ik heb ook een paar dagen met een Audi A6 3.0 tdi quattro gereden, en ook deze reed ook zeer goed. Ook de A6 voelt dynamischer aan dan de A8, maar is ook net dat beetje minder comfortabel. Een CLS is, zoals iedere niet-AMG Mercedes, zeer beschaafd en weinig brutaal. Met de A7 heb ik nooit gereden.

Een BMW 5 en Audi A6 zijn helaas wel wagens die je veel ziet rijden. Een Audi A7 is, net zoals de CLS, dan weer wat specialer/exclusiever. Persoonlijk vind ik de A7 minder mooi dan de CLS, maar dat is een kwestie van smaak.

Dan heb je inderdaad nog de Jaguar XJ. Dit is een zeer mooie wagen met een mooi klinkended dieselmotor. Als je de testberichten moet geloven is 'm ook nog eens de meest dynamische in z'n klasse. Als je vader echt in deze überklasse wil kopen, dan moet 'm deze wagen zeker eens uitgebreid gaan testen. Met ook zo'n dikke velgen als 'm nu heeft is dit een parel van een auto.

De Panamera is natuurlijk het meest exclusieve, maar zoals hier al werd aangehaald lijkt me de motor wat nipt. Nu is het wel zo dat de A8 die uw vader nu heeft nog minder performant is, dus voor hem zal dat hoogstwaarschijnlijk geen tegenargument zijn. Zo'n Panamera is natuurlijk zeer speciaal. 'Porsche' klinkt ook zoveel magischer dan BMW, Audi of Mercedes. Als uw pa 'm mooi vindt, en hij vindt de motor zwaar genoeg, en hij stoort zich niet aan de veel te kleine koffer, dan is dit wel de 'dikste' bak die 'm kan kopen.

Besluit: Jaguar XJ of Panamera diesel :wink:

Altijd fijn om de mening te horen van een man met ervaring met dit soort auto's:) Bedankt, BMWMB... Volgende week zaterdag wou ik de CLS van garage Modern in Bree eens uithalen en misschien op dezelfde dag de XJ vanuit Maasmechelen, van jou contactpersoon. Je kiest nu uiteindelijk voor de "dikste" als besluit, maar rekening houdend met het feit dat AWD bijna een must wordt als je quattro hebt gehad, waarin verandert je besluit dan? Ik denk dat het uiteindelijk een mix moet worden tussen dynamisch en comfortabel. Met dat gedacht hebben we indertijd ook voor de A8 gekozen. Ik denk dat de meeste auto's uit de vooropgenoemde lijst hier wel onder vallen, buiten inderdaad de A8 en 7-reeks.

Iemand een idee welke Porsche dealer in de UK ik best kan lastig vallen?

Geplaatst:

Er kan maar één kar die A8 overtreffen... De S-klasse!!

EngelDuitse prestige buiten beschouwing natuurlijk...

Geplaatst:

Onlangs mee kunnen rijden met een S350 en die reed verre van slecht, maar imo moet de A8 D4 daar helemaal niet voor onder doen.

Geplaatst:
... maar rekening houdend met het feit dat AWD bijna een must wordt als je quattro hebt gehad, waarin verandert je besluit dan?

Laat de mens eens testrijden met een 740d xDrive en een 530d/535d xDrive.

Geplaatst:
Er kan maar één kar die A8 overtreffen... De S-klasse!!

EngelDuitse prestige buiten beschouwing natuurlijk...

Is toch niet echt slim om nu nog de S-klasse te kopen de nieuwe komt bijna uit.

Geplaatst:
Is toch niet echt slim om nu nog de S-klasse te kopen de nieuwe komt bijna uit.

Als je niet continu in de garage wilt staan met je limousine, dan is dat misschien nog niet zo'n rare keuze.

Geplaatst:
Als je niet continu in de garage wilt staan met je limousine, dan is dat misschien nog niet zo'n rare keuze.

Dus elke nieuw model dat uitkomt zal in de beginperiode voor problemen zorgen?

Geplaatst:
Is Naish koning of zo :facepalm:

Sultan

Geplaatst:

Ja. Want dàt staat in mijn post natuurlijk!!!

Djeezes kerel. :lolz:

Geplaatst:
Is Naish koning of zo :facepalm:

Nee, gewoon BELG doet al veel :roll:

Geplaatst:

Ik heb mij gisterenavond eens geamuseerd op de configurator www.audi.co.uk en de prijzen zijn echt om van te kwijlen. Ik heb mij niet ingehoude en kwam voor een geladen A6/S7 S-line rond de € 70.000 uit als Belgische prijs BTW incl. en voor de A8 SE Exclusive met heel de reutemeteut € 75.000 BTW in.

Deze prijzen zijn afgaande op de 8% die Naish kreeg op zijn A7 en het betreft als motor de 3.0tdi.

Uit interesse ook eens geteld voor een VW Phaeton fully 3.0tdi en kwam uit op € 65.000 :o

Geplaatst:

Ik ben bijzonder onder de indruk van de Jaguar XJ, maar heb er alle begrip voor dat je een vierwielaangedreven wagen wilt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in