Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Krikkie zei:

Mmmm 🤤, Die S500 🤤🤤🤤🤤🤤🤤

Ga er eens mee rijden, dan ben je genezen. Ik heb een stuk of 4 W140's gehad. Meest overroepen S-klasse ooit.

• Whut?! 1
Geplaatst:
9 uren geleden, RRD zei:

Alright, let's talk wheels. In mijn geval specifiek voor de Mopf 2. Ik vind de originele 17 inch Segin velgen die er nu onder liggen erg knap qua design, maar (vooral achteraan) liggen ze wel erg diep in de kassen. Een spacerke zou daar wellicht soelaas kunnen brengen, maar ik ben niet zo'n fan van het concept (keep it OEM, keep it classy).

20260319_151717(1).thumb.jpg.476b83b3857dd641b07ce433ff021cf3.jpg

Men komt dan natuurlijk snel bij een AMG wiel. Onder een Mopf2 kom je dan op deze twee opties:

SL73.thumb.jpg.f4fde02a6226e89a97cc6d618f1044bd.jpg

SL73roopd.thumb.jpg.d8ed3329960a8a7d36d67a37f22bee5f.jpg

Ik ben zelf nooit zo voor 'boutjes' geweest in velgen, dus de tweede valt daardoor voor mij af. Hoewel ik het design opzich knapper vind dan de eerste.
Brabus legde deze wielen onder een mopf2:

BrabusSL.thumb.jpg.733efde3efedb2afeff5e23bf0c688b3.jpg

Tof als je handelt in illegale kruiden en poeders, maar voor mij toch wel een brug of 2 te ver. En ik denk daarenboven dat dit 19 duim is, wat te groot wordt. 18 is perfect qua velg/band verhouding.

Andere optie is eventueel om niet periode-correct te gaan, maar dan zou ik ook niet direct weten welke velg. Meningen?

Ik begrijp er niks van :D om het “classy” te houden zou ik net wel met spacers werken. Zeker op een future classic zoals de R129 die nu imo door een periode gaat waarin oude eigenaars hem weer met fierheid uithalen, liefhebbers ze meer en meer beginnen appreciëren en waar helaas onze moslimvrienden de R129 ook nog steeds linken met “de auto van 2pac”. Maw is de lijn tussen een fijnproever en een margi flinterdun als R129 chauffeur. Het is zo’n beetje als uw haar laten groeien hé, op een gegeven moment moet je even door die 80’s Jon Bon Jovi lengte. In geen geval zou ik daar andere wielen op steken. Koop u een 5-tal maten qua spacers en probeer de sweetspot te vinden waar alleen kenners het verschil zien. 

Geplaatst:

Die zwarte is spot on, maar dat is wel met verlaging en spacers...

Tenzij ze beschikbaar zijn in verschillende offsets vullen ze kassen ook niet standaard. Knap wiel, maar vraagt wel de juiste stance

cfa380b4-efeb-4a70-a7e9-86b7ebd0b845_lar

f7664a4f-14f9-4567-8761-a3e650d680f2_lar

Wielen met grijze centers en gepolijste lip vind ik ook erg knap. Zie je ook minder vaak

Geplaatst:

Originele velgen houden maar daar een heel discreet spacertje achter steken, zodat het "probleem" opgelost wordt.
Geen schijf van 4 cm, hé. Dan gaat dat veel te hard opvallen en niet meer classy zijn.
Maar net genoeg om het wiel aanvaardbaar naar buiten te steken.

Van de alternatieven ... de ééndelige 18" AMG vind ik dan de beste optie van allemaal.
Een MoPf2 is een lastigaard om een juist wiel voor te vinden, imo.

Heeft Benz in z'n Incenio-lijn (of hoe heette dat) geen opties? Daar zijn toch ook af en toe hele mooie velgen in verschenen.

Geplaatst:
1 uur geleden, RRD zei:

Ga er eens mee rijden, dan ben je genezen. Ik heb een stuk of 4 W140's gehad. Meest overroepen S-klasse ooit.

Oei, nog nooit mee gereden, geen idee, denk eerder nostalgie omdat mijn leraar economie zo één had, dat dubbel glas alleen al 🥰 

Geplaatst:
16 uren geleden, gTa zei:

Originele velgen houden maar daar een heel discreet spacertje achter steken, zodat het "probleem" opgelost wordt.
Geen schijf van 4 cm, hé. Dan gaat dat veel te hard opvallen en niet meer classy zijn.
Maar net genoeg om het wiel aanvaardbaar naar buiten te steken.

Van de alternatieven ... de ééndelige 18" AMG vind ik dan de beste optie van allemaal.
Een MoPf2 is een lastigaard om een juist wiel voor te vinden, imo.

Heeft Benz in z'n Incenio-lijn (of hoe heette dat) geen opties? Daar zijn toch ook af en toe hele mooie velgen in verschenen.

Designo

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Ugeken zei:

Designo

Neen.

Designo bestaat al langer dan dat + nog altijd, en is de naam die gebruikt werd voor (eerst) de Sonderwunsch en (later ook) de "extra-serie" kleuren, interieurs, houtinleg etc. Dat is iets helemaal anders.

Mercedes-Benz heeft een soort eigen "submerk" gehad van accessoire-velgen, als ik me goed herinner ergens van halverwege de jare '00 tot midden/eind de jaren '10. Ik dacht dat het "Incenio" heette, maar ben niet zeker.

Edit: affirmatief, incenio. M'n geheugen laat me niet in de steek.

Mercedes Benz incenio Designräder AMG Juli 2002 NEU

Wel nog een tik ouder dan ik dacht.

00172185.jpg.ebb437e2263f231028fb85223c733326.jpg

https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=689181

• Thanks Friendly 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:

ik vind de Sador het knapst.

op mijn 500 staan de 3-delige AMG op de optielijst af fabriek, maar ik twijfel om die erop te leggen.

Elke foute type heeft die erop liggen in replica, kosten een godsvermogen, en ben er niet van overtuigd dat ze 100% knapper zijn dan de gulli’s nu. 

Geplaatst:
Op 28/5/2026 om 17:59, RRD zei:

Zoals dit dan?

FB_IMG_1779983662315.thumb.jpg.d11e66d25319bb1ce4013456fcc0a326.jpgFB_IMG_1779983669395.thumb.jpg.dc565bea765234ee55287e072e7600d7.jpgFB_IMG_1779983675531.thumb.jpg.6b9241894fa4580957628854900b8224.jpg

Moet zeggen dat ik dat, ondanks niet periode correct, wel gruwelijk dik vind. Alleen geen idee welke OEM nummers dit zijn. Ik kocht in een ver verleden voor een klant Monoblocks met originele 129 nummers in en die stonden achteraan ook veel te smal. Mogelijks was dat geen breedste, ik weet het niet meer.

De tweedelige zijn breder en hebben een agressievere offset. 

tov je huidige wielen komen de tweedelige 31 mm verder naar buiten. Bij de gewone is er maar een verschil van 8,5 mm. Zonder spacers ga je dus nooit diezelfde look krijgen met dat wiel. 

Dan zijn deze

SL73.jpg

the way to go. Die komen net geen 27mm breder uit dan je huidige. En period correct 😉

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

"Ik wil een R129. Maakt niet uit welke, gewoon een R129!!"

Het lot:

Mercedes-Benz SL 500

• Grappig 1
  • Omhelzing 1
Geplaatst:

Maar dit dan weer...... ❤️ 

Nog niet de 7,3 liter ... maar 6,9 will do just fine.

Zonder typeplaatje :D 

Mercedes-Benz 600

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
11 uren geleden, gTa zei:

Maar dit dan weer...... ❤️ 

Nog niet de 7,3 liter ... maar 6,9 will do just fine.

Zonder typeplaatje :D 

Mercedes-Benz 600

Die is echt magistraal.

Staat ondertussen al super lang te koop. Is ook al tienduizenden euro's in prijs gezakt.

Geplaatst:

Ik ben daar qua looks nu geen fan van. 

Geplaatst:
16 uren geleden, gTa zei:

"Ik wil een R129. Maakt niet uit welke, gewoon een R129!!"

Het lot:

Mercedes-Benz SL 500

Die neem ik met veel plezier in ontvangst. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

simpel, origineel blijft toch het mooiste vind ik. Welke motoren liggen erin? 

Geplaatst:

jammer dat de rode geen grijs interieur heeft. Gemiste kans :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid