gTa 24,452 Posted January 5 Share Posted January 5 Dat ik dat hier moet aanmaken, zeg. Met al die ervaringsrotten hier op 't forum! https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_R_129 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 5 Author Share Posted January 5 Hier mooi zichtbaar: 3 versies (2 MoPf) op de R129 geweest, correct? 1989-1995 = de 'oude' versie, met oranje/amber knipperlichten, de contrasterende bumpers (meestal), etc. ... 1995-1998 = 1e MoPf = nieuwe bumpers in koetswerkkleur, klare knipperlichten vooraan, volledig rode achterlichten, aut.5-bak voor 500 en 600, .etc. ... 1998-2001 = 2e MoPf = nieuwe 3-kleps motorengeneratie (V6 en V8), afgeronde buitenspiegels van de SLK, bicolor achterlichten met zachtere contouren, etc. ... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ugeken 9,882 Posted January 5 Share Posted January 5 Zo mag hij voor mij komen, maar dan met beige of blauw leder. https://www.2dehands.be/v/auto-s/mercedes-benz/m2064078971-300sl 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ugeken 9,882 Posted January 5 Share Posted January 5 Of https://www.2dehands.be/v/auto-s/mercedes-benz/m1923133535-mercedes-sl-300-12v-oldtimer-handgeschakeld-gg-sl-cars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ugeken 9,882 Posted January 5 Share Posted January 5 https://www.2dehands.be/v/auto-s/mercedes-benz/m2053624612-mercedes-280-sl-1ste-eigenaar-87000km-4zit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ugeken 9,882 Posted January 5 Share Posted January 5 Propere 500´s zijn duur geworden . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simoni 5,610 Posted January 5 Share Posted January 5 Mocht iemand willen; ik heb een klant die binnenkort een Burgundy rode sl500 van de hand zal doen. Ik probeer wat meer info te bekomen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 Top topic 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_s 3,053 Posted January 6 Share Posted January 6 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 6 uren geleden, Avantus zei: Top topic Wat is jouw (en dat van @RRD en andere R129-kenners) mening over de pre-mopf vs mopf1 vs mopf2? Of ken je daar interessante online "gidsen" over? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 tof, nog! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 Hoe eenvoudig/moeilijk is het om een US-kont om te bouwen naar een EU-kont? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 33 minuten geleden, gTa zei: Wat is jouw (en dat van @RRD en andere R129-kenners) mening over de pre-mopf vs mopf1 vs mopf2? Of ken je daar interessante online "gidsen" over? Pre-mopf is imo de enige R129 (buiten een SL73 in mopf). Mopf 1 en 2 hun interieur en exterieur accenten zijn lelijke mix tussen de originele styling en willen/moeten faceliften en moderniseren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 1 minuut geleden, gTa zei: Hoe eenvoudig/moeilijk is het om een US-kont om te bouwen naar een EU-kont? Gaat niet, is carrosserie, geen gevezen deel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 9 minuten geleden, Avantus zei: Pre-mopf is imo de enige R129 (buiten een SL73 in mopf). Mopf 1 en 2 hun interieur en exterieur accenten zijn lelijke mix tussen de originele styling en willen/moeten faceliften en moderniseren. Oké, dat viel te verwachten (en ik ga grotendeels akkoord). En technisch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 Voor zover ik weet geen grote pijnpunten per jaar, buiten de bio bedradingsisolatie die op bv de 500's een issue was voor de eind 92-94 motorisaries. De allereerste met KE hadden er geen last van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 Maar: 58.500 EUR vraagprijs (wegens o.a. slechts 26.500 km) = SLIK Maar zoiets: direct. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 Initieel dacht ik: zoek maar R6 manueel of 5AT, maar dan herinner ik me het motorkarakter en schakelgedrag van Porkers vorige 500E. Dat is toch echt een zegen, zo weinig vitessen want dat dwingt de motor om veel van z'n toerentalgebied te benutten. Dan zingt dat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 een pre-mopf 300 of 500 met de bumpers in koetswerkkleur = dus per definitie niet origineel? Tenminste, toch als deze tabel correct is: Bovenstaande is Nautikblau, en dat zou dan met andorblauwe bumpers moeten zijn, comme-ça: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorno 768 Posted January 6 Share Posted January 6 Op 5/1/2024 om 17:10, gTa zei: Hier mooi zichtbaar: 3 versies (2 MoPf) op de R129 geweest, correct? 1989-1995 = de 'oude' versie, met oranje/amber knipperlichten, de contrasterende bumpers (meestal), etc. ... 1995-1998 = 1e MoPf = nieuwe bumpers in koetswerkkleur, klare knipperlichten vooraan, volledig rode achterlichten, aut.5-bak voor 500 en 600, .etc. ... 1998-2001 = 2e MoPf = nieuwe 3-kleps motorengeneratie (V6 en V8), afgeronde buitenspiegels van de SLK, bicolor achterlichten met zachtere contouren, etc. ... Is dat die garage in (Hasselt?) die enkel in de R129 doet? Mijn buur Paul van Antwerp Cabrio Center heeft er 2 van hem binnen staan voor nieuwe achter raampjes en staat nog een 3de van een andere klant. Waren alle 3 Amerikaanse versies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 2 uren geleden, gTa zei: een pre-mopf 300 of 500 met de bumpers in koetswerkkleur = dus per definitie niet origineel? Tenminste, toch als deze tabel correct is: Bovenstaande is Nautikblau, en dat zou dan met andorblauwe bumpers moeten zijn, comme-ça: Dat kon ab-werk gevraagd worden, en veel dealers boden het ook zelf aan indien alsnog gewenst door de klant. De trend (en ook de AMG's) ging wat weg van die contrastkleuren, dus velen gingen voor de 'modernere look'. Beetje het witte pinker verhaal. Ik ben ook sterk contrast-fan! M'n 6.0 AMG had af fabriek de bretters in koetskleur wat een pak minder knap was imo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Mbman 3,046 Posted January 6 Popular Post Share Posted January 6 Heb ook nog altijd mijn R129 SL320 uit 1996, staat wel al 10 jaar stil ondertussen maar is nog niets veranderd. Staat in een magazijn. Batterij aansluiten, sleutel draaien en je rijdt er zo mee weg Sinds mijn aankoop ergens in 2009 heb ik volgende werken uitgevoerd, of beter laten uitvoeren: velgen vernieuwd, de vorige waren volledig afgebladerd nieuwe kap Becker navi (7945 uit het hoofd) Jehnert soundsystem met Audison versterker Kleppendeksel vernieuwd 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ugeken 9,882 Posted January 6 Share Posted January 6 https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-sl-300-sl-24v-231pk-i-2-eigenaren-becker-i-airco-i-crui-benzine-beige-4dfbef72-6cf4-42d6-a5ac-af145e67a077?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=123&position=123&search_id=2gi6jo6rjf2&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 Miljaar dat extra plakhout is lelijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 @gTa hoe groot ben je? R129 heeft z'n limiet qua zitruimte. Ik ben 1m90 en ik moet elke mm verstelling die rug en zit bieden benutten om OK te zitten. Idealiter ging de stoel nog een cm meer naar achter, maar dan kantelt de rug al automatisch tikje naar voor (knappe functie wel). Daaraan gekoppeld heeft een 300 een 300-24 de (elektrisch) verstelbare stuurkolom als optie, daar waar 500 en 600 dit standaard hadden. Het giga airbagloze stuur zoals in Ugeken z'n advertentie (veelal de '89ers en early 90) is dan geen hulp voor dat zitcomfort. Het sport-390mm stuur is aangenamer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts