gTa 28.022 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari 20 uren geleden, gewoon ik zei: Alles zelf doen en toch de boel wegdoen? Wat is me dat voor bedriegerij. Zelfs al zou ik zeeën van tijd en sloten geld hebben ... zelf effectief het vak van carrossier opnemen, zie ik me nog niet snel doen. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari 23 minuten geleden, gTa zei: Zelfs al zou ik zeeën van tijd en sloten geld hebben ... zelf effectief het vak van carrossier opnemen, zie ik me nog niet snel doen. Zoek dan eentje die minder last heeft van roest. Ga er nu wat weghalen bij desje en dat komt goed (hopelijk) Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 13 februari Auteur Geplaatst: 13 februari 3 minuten geleden, gewoon ik zei: Zoek dan eentje die minder last heeft van roest. Ga er nu wat weghalen bij desje en dat komt goed (hopelijk) Is al moeilijk tegenwoordig 1 zonder roest vinden. Heb me nu ook al laten vangen met de nieuwe touring, plek roest waar ik het niet verwacht. De groene had ook nog een plekje dat voor de verkoop nog in orde moest....dat plekje bleek wat anders dan een plekje te zijn. Gelukkig ken ik een goede vakman. 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari Op 11/2/2026 om 22:38, Bjorno zei: Speciale bougie: Bovekant: Zou je op die bougie geen dop kunnen lassen en dan proberen los te draaien? Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari Of dit: https://www.championautoparts.com/Technical/Tech-Tips/Removing-Broken-Spark-Plug.html Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 13 februari Auteur Geplaatst: 13 februari 10 minuten geleden, Krikkie zei: Of dit: https://www.championautoparts.com/Technical/Tech-Tips/Removing-Broken-Spark-Plug.html Ik heb exact voor zoals hierboven dus ja proberen. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari Roest is een ijsberg. Je ziet alleen het toppeke. Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari 3 hours ago, gTa said: ... zelf effectief het vak van carrossier opnemen, zie ik me nog niet snel doen. Dat zijn echt vaklui. Ben er zelf wat mee in aanraking gekomen destijds toen ik aan mijne Fun Cup bezig was. Ja man. Gasten die dat echt goed kunnen, hoedje af. Komt toch veel feeling / ervaring bij kijken om dat goed te kunnen. Is niet gewoon een kwestie van een stappenplan te volgen en klaar. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 13 februari Auteur Geplaatst: 13 februari 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat zijn echt vaklui. Ben er zelf wat mee in aanraking gekomen destijds toen ik aan mijne Fun Cup bezig was. Ja man. Gasten die dat echt goed kunnen, hoedje af. Komt toch veel feeling / ervaring bij kijken om dat goed te kunnen. Is niet gewoon een kwestie van een stappenplan te volgen en klaar. Dat is idd jaren ervaring op doen en ook geduld hebben. Mensen beseffen ook niet hoeveel werk dat meestal is. 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari 1 minuut geleden, Bjorno zei: Dat is idd jaren ervaring op doen en ook geduld hebben. Mensen beseffen ook niet hoeveel werk dat meestal is. Ik onderschat het echt proper afwerken altijd. Mijn staal gaat redelijk, maar dan diene plamuur erop en dat mooi uitvlakken om het echt strakstrak te krijgen, dat is het bij mij toch nog niet. Ook zo een voorvleugel met een pasvorm van net niet toch goed krijgen en goed uitlijnen, is me nu al 2x mislukt. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari 5 uren geleden, ir_fuel zei: Dat zijn echt vaklui. Ben er zelf wat mee in aanraking gekomen destijds toen ik aan mijne Fun Cup bezig was. Ja man. Gasten die dat echt goed kunnen, hoedje af. Komt toch veel feeling / ervaring bij kijken om dat goed te kunnen. Is niet gewoon een kwestie van een stappenplan te volgen en klaar. Voilà. Net daarom. Zoiets zou ik altijd uitbesteden. Het maakt/kraakt de totaalindruk die een auto maakt. Zonde om maanden tijd te steken (en veel geld) in een technisch perfecte auto, om dan een maar-zo-zo carrosserie te hebben. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 20 februari Auteur Geplaatst: 20 februari Uiteindelijk 3 van de 4 bougies er kunnen uitkrijgen zonder dat ze braken. Maar die dat al was afgebroken had ik zelfs schrik dat mijn speciaal gereedschap ging breken. Als je er al een grote momentsleutel op moet zetten...denk toch dat die op meer dan 250NM vast zat. Gelukkig na paar keer inspuiten en warm maken gaf die eindelijk toe: Tijd voor demontage dan om yte laten vlakken: Alles er uit en rechts ook gekuist met de ultrasoon reiniger: Zo goed als klaar om te laten vlakken en daarna nog eens in het ultrasoonbad: 3 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 21 februari Auteur Geplaatst: 21 februari Deze TR6 stond nog steeds op de Red line banden en waren dus al zwaar over hun levensduur: Red Line to Blue line to white line: En de 325i Cabrio heeft nu ook een gereviseerde achter ophanging: 1 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 25 februari Auteur Geplaatst: 25 februari Vandaag een ideale dag om naar de keuring te gaan met de Jaguar Mk5 en E30 325ii Cabrio. Ik moet zeggen zo een Mk5 rijd echt wel goed. Er zijn 2 auto's van de jaren 50 waarvan ik echt van onder de indruk ben, deze Jaguar Mk5 en de BMW 502. Oke beide hebben achteraf een elektrische servo gekregen maazr voor de rest origineel en die schakelen mooi, rijden leuk en remmen goed. Jammer genoeg is de kap open leggen iets teveel gedoe dus deze maar dicht gelaten. Gelukkig niet veel volk en tijdens het wachten even kunnen lunchen. De Jag een groene kaart, de E30 een rode omdat het instrumenten vervangen was zonder mijn weten en de km stand dus niet klopte. 1 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 17 maart Auteur Geplaatst: 17 maart Da E30 325i Cabrio is klaar en vorige week opgehaald en zal nu naar de carrosserie gaan. En de kleinzoon met zijn 2 grootvaders: 5 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 18 maart Auteur Geplaatst: 18 maart 57 minuten geleden, Hazen zei: Merci, nu wil ik ook weer een E30. En terecht. Weet je ineens ook waar je moet zijn voor onderhoud en herstellingen 1 1 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 18 maart Auteur Geplaatst: 18 maart Het is niet altijd oud spul waar aan gewerkt wordt. Soms staat er ook eens wat nieuwers op de planning zoals een batterij vervangen van een 358 Italia: De dader dat de vorige Ferrari batterij stuk gegaan is: Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 7 april Auteur Geplaatst: 7 april Zondag zag ik dat er nog plek was op de trackday van skylimit in zolder dus snel nog de namiddag geboekt. Vandaag dan nog eens alles door nagekeken en klaar gezet: 2 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 8 april Auteur Geplaatst: 8 april Weer goed gemauseerd en deed eens deugd om niet aan het werk te denken. 1 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 11 april Auteur Geplaatst: 11 april Wat is er deze week zowat door gegaan: Vanquish om lichten te regelen: 2 blackies Porsche 911 SC vs BMW Z3 Coupé. De Porsche komt van Duitsland en is gekeurd en klaar om in te schrijven. Heeft nieuwe klauwen en blokken en remleidingen vooraan gekregen, alsok nieuwe achterlichten, zonnekleppen, koffer en motorkap pompjes en een groot onderhoud. De BMW Z3 moet nog naar de keuring, COC en 705 is al in orde. En dan deze Fiat 500 van 1964 had een nieuwe hoofdrem cilinder nodig....nu ja daar begon het...en het eindigde met alle remleidingen die ook nog is aan vervanging toe waren: Deze dus : 7 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 20 april Auteur Geplaatst: 20 april Verbouwen en het blijft mega druk op het werk....niet veel tijd meer over dus voor Social Media en Autominded. Eigenlijk sinds begin dot jaar lange dagen aan het doen en vele weekends ook om wat bij te benen....maar er blijft alleen maar bijkomen. Met oldtimers blijft het een onmogelijke klus dat plannen. 2 voorbeelden: - E30 waar bouge van afbrak en dus cilinderkop moeten verwijderen. Is een hoop werk dat er bij komt. Dat er dan ook nog behoorlijk aan geknoeid is zorgt ervoor dat dat ding nog steeds mijn brug blokkeert. Nu goed hij is eindelijk klaar denk ik dus kan er morgen af voor een testrit en dan hopelijk een keuring met groene kaart. - 2002 met geratel: Wat begon met kettingspanner, werd volledige distributie en ook ketting van oliepomp vervangen want was veel te los. Maar geratel is nog niet weg. Het komt ergens vanvoor vandaar dacht ik dus zeker ketting. Maar het gaat dus meer richting tuimelaar of as. Die van de uitlaat hebben ze ooit al eens vervangen, maar de inlaat dus nog niet...dusja dat blijft ook maar tijd nemen. En dat zijn problemen die je wanneer het seizoen terug begint kan missen als kiespijn want iedereen wil terug in zijn oldy srpingen en rijden. Wat staat er dan nog voor de rest: - E36 325i Cabrio: Nieuwe vloer tapijt, tandwieltjes elektrische stoelen vervangen, radiator en waterpomp vervangen, roest aan krikpunten weg werken, deurpanelen herstellen,.... - E30 325i Cabrio: Interieur en exterieur wat moeten verwijderen om klaar te maken voor de carrosserie. - E30 325i Cabrio: Nieuwe banden, groot onderhoud, elektrische kap werkt niet correct, roest weg werken, instrumentenbord nakijken,.... - E10 2002: Nieuwe koppeling monteren en bourages diff vervangen. - BMW Z3: Rubbers draagarmen vooraan en schijven en blokken vooraan en naar keuring gaan en dan bumpers demonteren om te laten spuiten. - Mercedes 280SL R107: Achterste schokdempers, 4 nieuwe banden, olie lekken nakijken, olie diff vervangen, 1 velg laten herstellen. £ - MGA: Stil gevallen en daarna veel witte rook. Start hier goed en geen rook, dus verder na te kijken. - Ford Mustang: Mechanische pomp vervangen door elektrische brandstof pomp, onderhoud en wagen nakijken en opkuisen. - Morgan: Krukas hersteld (schade aan bourage en lekte altijd) en eindelijk zijn de achterste flenzen terug gekomen (bout was weer afgebroken) dus kan weer gemonteerd worden. - BMW Z3: hendek softtop zat los, onderdelen gezocht om deze te herstellen. We weten dus nog zeker wat doen en vanaf woensdag komt de stagaire voor 6 weken full time dus hopelijk gaat die mij mee terug wat adem ruimte kunnen geven. Smalle vs vette poep: De 2002 M10 met al nieuwe ketting. En hier zie je ook dat de uitlaat tuimeaars en as al eens ooit vervangen zijn geweest. Wel is tijd gehad om deze bij elkaar te zetten: Pure original vs non orignal. Vorige maand met de E30 328i naar de keuring gegaan en man wat heb ik ervan genoten! 193pk en dus evenveel als de 320is maar wel 2 cilinders meer en dus pak meer koppel . Maar verdorie dat rijd echt leuk! Jammer genoeg geen attest van motorombouw bezig ondanks die al wel is ingeschreven geweest als 2800cc doen ze toch moeilijk? Dus wat mensen ingeschakeld en normaal komt het in orde. Heb tegen de klant al gezegd dat hij aan mij moet denken moest hij die ooit weg doen . Ik ben naar de keuring gegaan met de velgen (conti's) van de 320is. Daarna terug de 14inch winterbanden die er op lagen er onder gezet en met de klant de wagen tijdelijk terug bij hem thuis gaan zetten in afwachting van. Behoorlijk wat rubber verloren onderweg . 2 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 8 mei Auteur Geplaatst: 8 mei Wat is er alweer zo gebeurd @ RCW Vader en zoon SL. De R107 had nieuwe schokdempers nodig achter en nieuwe banden rondom. De R129 kwam binnen voor onderhoud en een benzine lek aan de pomp. E30 2deurs in alle uitvoeringen coupe, cabrio en baur: De baur is eindelijk klaar en gekeurd. De groene 325i is binnen voor onderhoud, 4 nieuwe banden en 2 velgen rechten (vandaar de andere achteraan), OBC en instrumenten bord herstellen, cabrio dak nakijken,.... Proper exemplaar wel, groen van buiten met wijn rood interieur, airco, cruise control maar geen zetel verwarming en automaat. Display scherm is vervangen maar verlichting werkt nog niet dus wat verder na te kijken. Maar dan het cabrio dak, klant heeft de wagen net gekocht en ze hebben het dak bij de aankoop meermaals getest en het werkte. Maar bij mij deed het dak raar. Nu vreesde ik al voor het ergste en meest voorkomende, steun op de motor die afbreekt: Hoe dit heeft gewerkt snap ik niet want is duidelijk niet net gebeurd. Nieuwe motor kost tegenwoordig net geen 1000€ ex BTW . Dan nog alle hefbomen en onderdelen en je zit snel aan 1700€. Toch akkoord gekregen van klant dus onderdelen zijn in bestelling. De Z3 zijn bumpers zijn bij de carroseerie: De Carbon airbox voor de E92 is eindelijk binnen gekomen: En tussendoor ook nog mijn reserve M42 uit elkaar aan het halen voor revisie: 9 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 12 mei Auteur Geplaatst: 12 mei Deze zaterdag is het trouwens weer de taxatie dag. Normaal zijn er ook nog plaatsen vrij dus moest je je wagen nog willen laten taxeren.... Kostprijs: 175 euro. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.