ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 8 december 2025 Geplaatst: 8 december 2025 2 uren geleden, Bjorno zei: Oh zou me verbazen moesten ze nog vacuum gebruiken in die tijd. Staat nog wel een pijlstok op om de automatische boite olie niveau na te kijken, verschoot ik ook wel van. De buis om de olie te meten is er ook nog maar de stok zelf ontbreekt.....zit gewoon een stopje op. Raar mannen bij Mercedes. Op mijn a-klasse’ke was dat alvast nog het geval. Dat was het enige op heel die auto wat je ‘smooth’ kon noemen 1 Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 9 december 2025 Geplaatst: 9 december 2025 20 uren geleden, Bjorno zei: Oh zou me verbazen moesten ze nog vacuum gebruiken in die tijd. Staat nog wel een pijlstok op om de automatische boite olie niveau na te kijken, verschoot ik ook wel van. De buis om de olie te meten is er ook nog maar de stok zelf ontbreekt.....zit gewoon een stopje op. Raar mannen bij Mercedes. Peilstok is digitaal, maar er is een special tool bij MB en dat is een klassieke peilstok. idem voor de boite, dat is normaal ook gewoon alleen het dopje 1 Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 9 december 2025 Geplaatst: 9 december 2025 Op 7/12/2025 om 23:22, Bjorno zei: Mercedes 350SL Op 7/12/2025 om 23:22, Bjorno zei: Ondertussen zitten er al 12 nieuwe bougies in, Hier klopt iets niet , is het geen SL 600? Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 9 december 2025 Geplaatst: 9 december 2025 4 minuten geleden, Krikkie zei: Hier klopt iets niet , is het geen SL 600? 2 bougies per cilinder. Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 9 december 2025 Geplaatst: 9 december 2025 2 minuten geleden, Carlito zei: 2 bougies per cilinder. Moh! 🫨 Wist ik niet. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 december 2025 Auteur Geplaatst: 9 december 2025 41 minuten geleden, Krikkie zei: Moh! 🫨 Wist ik niet. Yup 2 bougies per cilinder. 2 uren geleden, Carlito zei: Peilstok is digitaal, maar er is een special tool bij MB en dat is een klassieke peilstok. idem voor de boite, dat is normaal ook gewoon alleen het dopje Ah ja die van de boite heb ik er nog niet uitgehaald. Dacht al wel zoiets. Meeste belachelijke besparing,geen pijlstokken voorzien. Al is het hier nog iets beter tegenover BMW, hier voorzien ze nog wel iets om het te kunnen meten zonder electronica. 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 9 december 2025 Auteur Geplaatst: 9 december 2025 Zoals ik al gezegd heb in een ander topic heb ik bezoek gehad van KW en kan er via mij nu dus ook alles van KW, ST ophangingen worden besteld alsook BBS velgen. En op dit moment geven ze ook op vele dingen 30% korting voor hun 30 jarig bestaan. Er lagen al 2 KW kits klaar en 1 zijn ze nog aan het maken. Deze week die van de E92 gemonteerd, samen met de EBC remschijven en blokken en Remus uitlaat: µ 6 Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 10 december 2025 Geplaatst: 10 december 2025 Doe je zelf ook de verdere afstelling? Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 10 december 2025 Auteur Geplaatst: 10 december 2025 20 minuten geleden, PieterA zei: Doe je zelf ook de verdere afstelling? UItlijning laat ik doen bij iemand hier in de buurt (klein zaak die ook enkel banden en uitlijning doet). In Maart ga ik naar KW om daar ook een soort cursus te krijgen voor het afstellen. Nu is het ook altijd verschillend van klant tot klant wat hij juist wilt uiteraard dus altijd wat zoekwerk. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 16 december 2025 Auteur Geplaatst: 16 december 2025 De dader dat de wagen niet meer wilde starten: Brandstofpomp: Even lampje motor aan maar bij 2de keer starten geen lampje meer. Maar voor ik deze kon warm rijden moest eerst de radiator vervangen worden: Ineens ook de condensor mee vervnagen: En dan korte testrit gedaan en spal laten warm draaien en ik was zeer verrast dat de wagen mooi schakelde en ook geen fout meldingen gaf. Dus wagen voor een 2de keer goed gekuist. Nu nog schijven en blokken vooraan , remblokken achter en remolie vervangen en nog wat dingetjes. Wat nog moet worden onderzocht: - Cabrio dak dat niet werkt. Maar moet voorlopig nog niet werken van klant. - Deurvergrendeling werkt niet. Maar moet ik ook niet te lang achter zoeken voorlopig. µ - Wagen gaat constant in alarm, nuja de 4 pinkers gaan, claxon hebben ze volgens mij al eens ooit afgekoppeld. Waarschijnlijk wel te maken met de centrale vergrendeling. - Vlotter in tank zit vast want naald blijft halfvol aangeven terwijl er maar 10 liter in zit. Dan van de E28 525i werkte er niets in het dashboard dus dat ook eens even open gegooid: Dit is al niet goed: Tandwieltjes ook volledig weg: En deze gaat opok moeten vervangen worden. Nu is er een bedrijf in Nederland die deze opnieuw maakt. 4 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Op 9/12/2025 om 21:35, Bjorno zei: Zoals ik al gezegd heb in een ander topic heb ik bezoek gehad van KW en kan er via mij nu dus ook alles van KW, ST ophangingen worden besteld alsook BBS velgen. En op dit moment geven ze ook op vele dingen 30% korting voor hun 30 jarig bestaan. Er lagen al 2 KW kits klaar en 1 zijn ze nog aan het maken. Deze week die van de E92 gemonteerd, samen met de EBC remschijven en blokken en Remus uitlaat: µ Fantastisch Bjorn 1 Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Op 9/12/2025 om 21:35, Bjorno zei: Zoals ik al gezegd heb in een ander topic heb ik bezoek gehad van KW en kan er via mij nu dus ook alles van KW, ST ophangingen worden besteld alsook BBS velgen. En op dit moment geven ze ook op vele dingen 30% korting voor hun 30 jarig bestaan. Er lagen al 2 KW kits klaar en 1 zijn ze nog aan het maken. Deze week die van de E92 gemonteerd, samen met de EBC remschijven en blokken en Remus uitlaat: µ kwaliteitsbandjes Ik zal het nooit snappen Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 17 december 2025 Auteur Geplaatst: 17 december 2025 28 minuten geleden, Ice_Ken zei: kwaliteitsbandjes Ik zal het nooit snappen Liggen ondertussen Michelins op rondom. 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 18 december 2025 Auteur Geplaatst: 18 december 2025 De jaarlijkse traditie, de 2026 Kalender is weer klaar. Door de drukte niet veel tijd gehad om foto's te nemen dit jaar dus zitten er nog wat bij van de oude doos en van reizen: 8 Quote
Dimitri 732 Geplaatst: 27 december 2025 Geplaatst: 27 december 2025 Nog eens uw laatste berichten bekeken gehad hier, dit is waarschijnlijk het beste topic van het forum. Echt tof om al die werkjes te zien en hoeveel tijd en moeite je erin steekt, zowaar nog een garagist met de nodige beroepseer ook een zeldzaamheid geworden. Jammer dat je zover woont van mij, anders kwam ik ook af voor mijn wagens. 1 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 27 december 2025 Auteur Geplaatst: 27 december 2025 24 minuten geleden, Dimitri zei: Nog eens uw laatste berichten bekeken gehad hier, dit is waarschijnlijk het beste topic van het forum. Echt tof om al die werkjes te zien en hoeveel tijd en moeite je erin steekt, zowaar nog een garagist met de nodige beroepseer ook een zeldzaamheid geworden. Jammer dat je zover woont van mij, anders kwam ik ook af voor mijn wagens. Merci, leuk om te lezen. Al is er nog veel werk aan de winkel en kan er ook nog veel beter. Binnekort ga ik het 3de jaar in en hoop ik het meeste toch op zijn plooi te krijgen. Moeilijkste is nog steeds de balans er in te krijgen. de planning gaat altijd moeilijk zijn omdat er altijd wel nog iets boven komt als een oldtimer binnen komt. En zo ben ik veel aan 4 a 6 wagens tegelijk bezig en daar moet nog meer structuur in komen. Ik verlies ook nog teveel aan papierwerk. Heb nu wel een zeer goede stagair die elke dinsdag en woensdag mee draait. En zo is er tenminste nog iets gedaan op de werkvloer als ik papier werk moet doen. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 28 december 2025 Geplaatst: 28 december 2025 22 uren geleden, Bjorno zei: Merci, leuk om te lezen. Al is er nog veel werk aan de winkel en kan er ook nog veel beter. Binnekort ga ik het 3de jaar in en hoop ik het meeste toch op zijn plooi te krijgen. Moeilijkste is nog steeds de balans er in te krijgen. de planning gaat altijd moeilijk zijn omdat er altijd wel nog iets boven komt als een oldtimer binnen komt. En zo ben ik veel aan 4 a 6 wagens tegelijk bezig en daar moet nog meer structuur in komen. Ik verlies ook nog teveel aan papierwerk. Heb nu wel een zeer goede stagair die elke dinsdag en woensdag mee draait. En zo is er tenminste nog iets gedaan op de werkvloer als ik papier werk moet doen. Met de nieuwe regelgeving misschien iets wat je met een flexi jobber wel kan oplossen? Genoeg petrolheads die iets willen bij verdienen ipv ergens te moeten gaan opdienen (mezelf incluis ) 2 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 28 december 2025 Auteur Geplaatst: 28 december 2025 43 minuten geleden, Polygoon zei: Met de nieuwe regelgeving misschien iets wat je met een flexi jobber wel kan oplossen? Genoeg petrolheads die iets willen bij verdienen ipv ergens te moeten gaan opdienen (mezelf incluis ) Ah ik wist niet dat ze dit gaan aanpassen. Net even opegezocht en zou idd naar alles sectoren worden open gesteld vanaf April. Dat is idd top nieuws want idd wel handig. Mijn vader helpt wel veel mee maar is ook al 71 jaar en is niet gewoon om met oldtimers te rijden. Dus durf die dan ook niet met alles te laten rijden. En andere doen ook wel eens iets voor mij maar zou het liever idd officieel doen. Vooral om naar de keuring te rijden heb ik echt een persoon nodig die weet wat hij doet. Merci, moest je ergens in Noord Antwerpen wonen? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 28 december 2025 Geplaatst: 28 december 2025 3 minuten geleden, Bjorno zei: Merci, moest je ergens in Noord Antwerpen wonen? Zuid-Antwerpen maar niet onoverkomelijk Als het zo ver is moet je maar PM'en met wat je zoekt. 1 Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 28 december 2025 Geplaatst: 28 december 2025 Flexijob is al toegelaten in de garage sector. Ik heb er dit jaar al een paar maanden een flexi in dienst gehad. Ik heb dit via worktoday geregeld, kost je wel wat % op zijn loon, maar alles is wel door hun geregeld qua papierwerk en verzekering enz ... 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 29 december 2025 Auteur Geplaatst: 29 december 2025 Nog vergeten mijn Kerstboom van dit jaar te laten zien: Is nog voor verbetering vatbaar (misschien nog in de RCW kleuren zetten: De nummerplaat heb ik voor mijn 30ste verjaardag gekregen van goede vrienden. En mij vorige week ook nog wat bezig gehouden met zaken auto's op een rij te plaatsen met de shark nose als bezoeker: De vaste kleuren nu dus van Retro City Workshop, best tevreden mee: 8 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 21 januari Auteur Geplaatst: 21 januari Nog niets dit jaar gepost vanwege de drukte. - De Mercedes 350SL is vorige week opgehaald. Wagen start en rijd maar heeft nog geen centrale vergrendeling en brandstofmeter geeft niet meer correct aan. Gaat dus nog binnen komen later. - De 68 Mustang zijn differentieel gedemonteerd om na te kijken en de olie te wisselen (hebben geen aflaat stop). En ook nieuwe wiellagers achteraan en remschoenen. Maar bij remmen ontluchten ook gemerkt dat hoofdrem cilinder in redelijk slechte staat is...to be continued. - De E30 318i met 338.000 kms hield heel soms in. Heeft een nieuwe brandstofpomp (was nog de originele), rotor, delco en bougies gekregen. En ook instrumentenbord nagekeken, schakel blokje aan versnellingsbak vervangen (teveel speling), nieuwe ophangrubbers versnellingsbak en nieuwe flektor (rubber tussen versnellingsbak en cardan). Auto heeft terug wat roest en klant is nu aan het overwegen deze nog eens te laten herspuiten. - De Beige E28 525E is ook opgehaald. Deze heeft van 2004 stil gestaan dus is een hele hoop aan gebeurd (nieuwe tank en pomp, injectoren, radiator, waterpomp, thermostaat, distributieriem, alle pakkingen van motor en alles van remmen rondom. Rijd nu terug zoals het moet. Klant heeft nu een E34 520i in de plaatst gebracht die ook al wat jaren stil staat. - De MGA had speling op zijn wiel linksvoor en dit kwam door een uitgesleten hub. Origineel niet meer te krijgen dus voor de remschijf upgrade gegaan zoals je hier ziet op de foto. Wagen is ook terug opgehaald. - De "rode" E30 320i Cabrio is nog een lopend project. De witte E30 328i ben ik nog mee bezig maar is bijna klaar voor de keuring: 1983 E28 en 1986 E30 samen: Origineele boekje dat nog bij de auto zat: De Calypso rode E34 520i die in de plaats is gekomen. Hier moet dit al worden vervangen (pomp, vlotter, alle oliën en filters, waterpomp en thermostaat, pakking kleppen deksel, bougies en alles van remmen rondom. Deze Manuele Mustang 1968 Mustang Fastback is een 390 GT en dus 1/65 en bekend van Bullit. Samen met zijn 68 Cabrio 289 broertje. Toch een opmerkelijk verschil zo een 390 vs 289 en dan zeker manueel. Maar klant overweegt de wagen toch te verkopen. Is proper maar zeker nog niet perfect. En staan er 2 E3 broertjes binnen, beide 2002 maar de ene 2 deurs automaat en de andere Manuele Baur. 8 1 Quote
Populair bericht Bjorno 2.272 Geplaatst: 27 januari Auteur Populair bericht Geplaatst: 27 januari Ondertussen al 2 jaar verder sinds ik de garage heb overgenomen. 17 Januari de BTW nummer aangevraagd. Hier een foto van 2022 toen ik daar net begon als werknemer: En eentje van in het begin als zelfstandige: En staan we 2 jaar verder? Aand ene kant dacht ik van het komt wel goed, aan de andere kant maar hopelijk ga ik genoeg klanten hebben. Tot hiertoe nog niet met lege handen gezeten en de BMW vinden vlot hun weg. Als er zelfs conceccies zijn die mij aanraden dan zit het wel goed denk ik dan. Want kijk wat er nu allemaal binnen staat: BMW E30 320i Cabrio, BMW E30 320i Cabrio, BMW E30 325i Cabrio, BMW 316 Baur, BMW 2002, BMW E34 520i, BMW E30 328i. En blijkbaar nog graag in het rood a.u.b. Ook al is het leuk om ook wat andere merken binnen te krijgen en zijn er zeker ook wat leuke dingen gepasseerd zoals Ferrari's, Lamborghini's,Corvette's, Mustangs, Porsches,.... voor mij is er niets zo leuk als aan een BMW werken. De Italianen, engelsmannen en Fransmannen doen meestal mijn haar nogal snel recht staan. Zit mooi spul tussen maar in veel gevallen is het werken er aan een pak minder mooi. En ik kreeg ook gewoon teveel stress van bepaalde merken. 1 omdat het veel zoekwerk is, 2 omdat ze soms echt gewoon belachelijk in elkaar steken en 3 omdat de nieuwe onderdelen slechter zijn als de original parts. Nu blijven alle merken welkom en als ik achter het project sta dan zijn ze ook welkom. De flow begint er wat in te geraken maar dat wil niet zeggen dat er nog veel werk is. Toch hoop ik het 3de jaar iets wat meer zekerheid op te bouwen, minder investeringen nodig en dus hopelijk de reserves wat opbouwen. 22 Quote
DDke 8.687 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 2 minuten geleden, Bjorno zei: en 3 omdat de nieuwe onderdelen slechter zijn als de original parts. Da’s echt miserie. Was zo bij Vespa, en ook bij Harley. Vooral aftermaket veel china rommel. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 27 januari Auteur Geplaatst: 27 januari 10 minuten geleden, DDke zei: Da’s echt miserie. Was zo bij Vespa, en ook bij Harley. Vooral aftermaket veel china rommel. Echt om zot van te worden he. De groene doosjes van LUCAS daar draait mijn maag meestal ook van om. In den tijden van LMB was dat HOLDEN. Dat ging daar om restauraties van 350.000€ en dan van die china rommel er in... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.