Ga naar inhoud

Astra of golf 8


justbe

Aanbevolen berichten

Momenteel twijfel ik tussen een golf 8 van 2022 met 28k km op de teller of een Astra van 2023 met 5k km op de teller.

Golf 8 is in de uitvoering "life" --> redelijk basic uiterlijk maar heeft wel alles wat nodig is en heeft 150pk.

Astra is in de uitvoering GS oogt luxueuzer en heeft 130pk.

Heb met beide een testrit gedaan maar twijfel nog steeds.

Wat zouden jullie kiezen?

 

Verder vraag ik mij af hoe de Astra met slechts 5k km op de teller al verkocht wordt. Gebeurd het vaker dat auto's met zo weinig km al verkocht worden? Jullie mening hierover? De autodealer gaf aan de auto bij Opel zelf te hebben gekocht en dat het mogelijk is dat dit een directiewagen/bedrijfswagen is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe.

Nee, uiteraard worden er vaak bij dealers wagen met lage kilometerstanden verkocht. Personeelswagens, demowagens, enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Hehe.

Nee, uiteraard worden er vaak bij dealers wagen met lage kilometerstanden verkocht. Personeelswagens, demowagens, enz...

Bedankt! Voor wat ze je zelf kiezen de golf of Astra?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw centen dus jouw keuze 😉 De Golf is de veilige keuze denk ik. De Astra is gedurfder vorm gegeven, maar je moet er voor zijn.
Ik vind dat je ze maar zelden tegenkomt in het verkeer, volgens mij verkopen ze verre van goed.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf voelt in elke generatie een stuk volwassener, kloeker, dan de Asfra.

Een Astra ziet er dan telkens wel moderner, hipper uit, maar het design veroudert dan weer minder goed.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder richting Peugeot 308 of Ford Focus gaan, rijden beide leuker denk ik.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, kwiekie zei:

Ik zou eerder richting Peugeot 308 of Ford Focus gaan, rijden beide leuker denk ik.

Ik vind dat inderdaad geen foute opmerking.

Sowieso doet de Golf mij het minste, enorm duffe wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, kwiekie zei:

Ik zou eerder richting Peugeot 308 of Ford Focus gaan, rijden beide leuker denk ik.

Alvast de 308 rijdt goed.

 

maar… zijn de Astra en de 308 in de basis niet dezelfde auto?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn madam heeft net een recente tweedehandse Golf gekocht (haar vorige Golfje staat ook hier op Autominded als verkoopstopic vermeld 😉).

Ze was van haar vorige Golf ook super content, dus wil niets anders 😉

3 jaar oud, 25.000 kms, 1.5 van 150pk. 'Life' versie met heel veel extra's (met schuifdak, bijna nergens te vinden in occasie).

Over de Golf VIII doen veel negatieve commentaren de ronde, vooral over de mindere afwerking, het gebrek aan fysieke knoppen en een onbetrouwbaar multimediasysteem. Maar geen van die opmerkingen vind ik van toepassing (cross fingers dat het zo blijft).

Ik ben sowieso geen fanaat van de producten van Stellantis, dus ik zou voor de Golf gaan. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.    

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je met een Golf ook beter zit in waarde als je 'm ooit terug van de hand zou willen doen? 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/3/2024 om 20:27, Tommie zei:

Ik vind dat inderdaad geen foute opmerking.

Sowieso doet de Golf mij het minste, enorm duffe wagen.

Denk dat ik life uitvoering ga laten voor wat die is en eerder voor de R versie zal gaan, manueel met ook 150pk. De R versie ziet er stukken beter uit maar kost helaas ook heel wat meer. Het zal dus de Astra worden of de golf 8 R line

Link naar reactie
Delen op andere sites

MK7.5 is de sweet spot voor een Golfje. Ben geen fan van de MK8 maar van de 2 die je voorstelt dan toch deze boven de Astra 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid