Ga naar inhoud

Firma die Motronic/ ECU herstelt


Bjorno

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Audi Quatro S2 staan in de garage die niet meer start en ik heb gevonden dat er een intern probleem is in de motronic (diode stuk waardoor deze kortsluiting geeft). 

Kent er iemand een betrouwbare firma die ECU's hersteld? In het Antwerpse zou nog handiger zijn. 

Wat ik al heb gevonden:

- ACTronics
- En nog een bedrijf gevonden in Houthalen Helchteren maar ben de naam even zoek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ir_fuel wijzigde de titel naar Firma die Motronic/ ECU herstelt

Ik heb dat 2x achtereen gehad met een RS2, en was uiteindelijk door een brakke booster van waar hij toen gestald stond. 

Heb toen die ecu open gehaald en zelf gesoldeerd, veel kans dat het hier hetzelfde is 🙂

 

Edit: diode d900 en 901 zijn te inspecteren, zijn overspanningsbeveiliging voor de ECU (20v limiet) En uit m'n hoofd is het zekering 27 die ook zal gepetst zijn 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Avantus zei:

Ik heb dat 2x achtereen gehad met een RS2, en was uiteindelijk door een brakke booster van waar hij toen gestald stond. 

Heb toen die ecu open gehaald en zelf gesoldeerd, veel kans dat het hier hetzelfde is 🙂

 

Edit: diode d900 en 901 zijn te inspecteren, zijn overspanningsbeveiliging voor de ECU (20v limiet) En uit m'n hoofd is het zekering 27 die ook zal gepetst zijn 😉

Dat is idd het probleem. zekering 27. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een kleintje dan, als je beetje handig bent met solderen is dat snel gefixt 🙂

In een electronicawinkel kunnen ze je zeker helpen met de diode(s).

Link naar reactie
Delen op andere sites

D901 is BZW06-19B (bi-directioneel) en D900 is BZW06-19 (1-richting, met streep op diode)

Bij mij was het enkel de D901 die gesprongen was iirc.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid