Ga naar inhoud

BTCC


Bjorno

Aanbevolen berichten

Als het op autosport neer komt dan is Australian Supercars en BTCC het geen waar ik het meest van geniet. 

Voordeel van BTCC is gewoon dat England perfect circuits heeft voor toerenwagens die gelukkig nog niet zijn kapot gemaakt door de F1. 

Donington, Brands Hatch, Oulton Park, Croft, Silverstone, Snetterton, het oude Knockhill en het ultra snelle Truxton. De meeste circuits zijn nog steeds onveranderd en al goed ook. 

De jaren 90 waren wel de top jaren, de spelletjes op Playstation Toca waren ook super goed. Begin 2000 was het allemaal wat minder maar de laatste 10 jaar is het terug beter en beter geworden. Met BMW, Huyndai, Ford en Toyota die als constructeur mee doen. En BTCC doet het perfect, de wagens trekken nog heel goed op hun straat broertje, veel beter als TCR. Maar nogmaals denk ik dat het bij BTCC gewoon zo goed werkt omdat ze de circuits mee hebben. TCR op Paul Ricard of zelfs Spa werkt gewoon niet. 

Het blijft heel Brits dus niet veel Europese invloed maar er zitten daar echt top kerels bij. Turkington die als hij eerst rijd meestal weg is in de BMW maar als hij in een gevecht zit liever het gevecht ontwijkt en tevreden is met een plaatjes achteruit. En dan heb je tegenwoordig Tom Ingram en Ash Sutton. Ash die zowel met achterwiel aangedreven wagens als voorwile aangedreven wagens mega snel is en dat zeker op koude banden, een kerel die je zo goed als onmogelijk achter je kan houden...hij vind er wel een manier op om je voorbij te steken. Ingram is wat gelijkaardig maar die doet dat meestal niet iets meer beheerstend dan Sutton. Hij heeft tot hiertoe niet echt het allerbeste materiaal gehad maar weet dat extra uit de wagen te krijgen. 

Jake Hill is met momenten ook mega snel maar maakt ook wel eens foutjes en dan heb je nog namen als Robb Huff, Josh Cook, Tom Chilton,....

Dit jaar waren de eerste 3 race's op Donington in zeer natte omstandigheden, 3 zalige race's.

En vorig weekend waren ze op Brands Hatch en ook deze 3 race's heb ik weer volop van genoten. Het gevecht tussen Sutton en Ingram...echt bangelijk. 

Ik snap enkel niet dat ITV het ook niet als pakket verkoopt zoals F1 en Australian Supercars zodat ook mensen buiten de UK de race's kan zien. Sinds vorig jaar heb ik wel www.BTCC.RU gevonden waar je de race's illegaal kan zien. http://www.btcc.ru/btcc/replays/

Raar dat er een Rus is die zot is van BTCC....al snap ik het wel. 

Maar goed als er mensen zijn die nog eens echte touring cars wil bezig zien....

IMG_2285.jpg.e7199b2c17ad68cf077bd3d1330824eb.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid