Fr79 506 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 43 minuten geleden, BelgianRally zei: maar had je op dat ogenblik een Taycan ipv een 911 gekocht, ging je die met serieus verlies moeten verkopen. Dus op auto gebied is het "gratis" gereden. Ja, maar dat boeit niet want die zijn toch gekocht op de managementvennootschap die "kosten moest maken". Dus in feite is enkel de fiscus gekloot (enfin wij allemaal dus…) 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 3 minutes ago, Fr79 said: Dus in feite is enkel de fiscus gekloot (enfin wij allemaal dus…) Leg uit. 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Gekloot als in, door de hoge waardevermindering, kleiner verschil tussen verkoopwaarde en boekwaarde, hence lagere belastbare basis. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Als ik die 100 euro gewoon op mijn zicht- of spaarrekening laat staan ben ik die inflatie ook kwijt. Wie zo'n bedragen op zicht- of spaarrekening laat staan, verdient ook niet beter! Quote
Jeroen_M5 1.933 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 3 uren geleden, Fr79 zei: Wie zo'n bedragen op zicht- of spaarrekening laat staan, verdient ook niet beter! 100 euro valt goed mee toch? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 4 hours ago, Fr79 said: Gekloot als in, door de hoge waardevermindering, kleiner verschil tussen verkoopwaarde en boekwaarde, hence lagere belastbare basis. En zelf ben je daar niet door gekloot dan? 2 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 1 uur terug, ir_fuel zei: En zelf ben je daar niet door gekloot dan? Je vraag ging over de fiscus toch? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 9 minutes ago, Fr79 said: Je vraag ging over de fiscus toch? Jij zegt dat "alleen" de fiscus gekloot is hierdoor. Maar je vennootschap slikt dat waardeverlies toch ook? Quote
Fr79 506 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Uiteraard, maar iemand sleepte hier ineens een Taycan bij het verhaal en mijn punt was gewoon dat die toch niet privé werden gekocht en de impact van dat waardeverlies bottom line voor jezelf (privé-vermogen) dus minder zal doorwegen (los dan van de psychologische schade bij hen die dit als 1ste Porsche kochten en dachten dat deze goed zijn waarde ging houden...) Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 26 januari Auteur Geplaatst: 26 januari Dus, een zaakvoerder die privé een 992 koopt voor 135k, en na drie jaar verkoopt voor 139k, is meer kwijt in uw ogen dan dat hij op zijn vennootschap een Taycan koopt voor 135k euro en na 3 jaar verkoopt voor pakweg 50k euro? De enige benadeelde hier is volgens u de fiscus? OMG! We gaan de vraag anders stellen. 2 Zaakvoerder kopen een Taycan op de firma voor 135k euro. Na 3 jaar verkoopt ondernemer 1 deze voor 50k euro, terwijl de andere er 80k euro voor krijgt. Volgens uw perceptie is dus ondernemer 2 het meeste geld kwijt, want die moet meer aan de fiscus afgeven door de hogere restwaarde? 1 Quote
toere 17.054 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Vriend van mij heeft zich een 992 Targa GTS besteld met de nodige toeters en bellen. 235k astemblieft Quote
Fr79 506 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari 4 uren geleden, BMWMB zei: OMG! Bon, ik had gehoopt dat de combinatie van de termen managementvennootschap en kosten maken (tussen quotes dan nog ) én een smiley erbij voldoende zou zijn om het ludieke karakter van mijn post duidelijk te maken. Maar blijkbaar leg ik de lat voor sommigen te hoog... Wat jij beweert, schrijf ik namelijk nergens, dat is wat jij er blijkbaar uit haalt. Herlees in het vervolg nog eens alle posts vooraleer je meent uit de hoogte te moeten doen tegen mij. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 26 januari Auteur Geplaatst: 26 januari Tut tut, ik was niet de enige die dat zo begrepen had. Tja, ik heb misschien ook psychologische schade omdat ik een psuedo Taycan iedere dag rijd, die ook zoveel daalt in waarde. 1 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 14 uren geleden, toere zei: Vriend van mij heeft zich een 992 Targa GTS besteld met de nodige toeters en bellen. 235k astemblieft Dan is het nog geen PTS zelfs ? Quote
toere 17.054 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 uur terug, SpeedExceed zei: Dan is het nog geen PTS zelfs ? Denk het niet neen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.