Ga naar inhoud

Porsche 911 992.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Daarnet werd de facelift van de 992 voorgesteld, in Porsche-termen de 992.2.

De gewone Carrera blijft de 3.0 behouden, maar met een paar pk meer. Neus en kont zijn veranderd, en deze standaard bumpers zijn in mijn ogen knapper geworden. De voorbumper blijft heerlijk eenvoudig, met nu steeds een mooie lip onderaan de bumper, maar zeker de achterkant is heel mooi geworden met de iets verder naar het midden doorlopende achterlichten, en de diffusor die wat ruiger is geworden, zonder die strip in carrosseriekleur die bij de 992.1 onderaan doorliep. uiteraard ook een paar velgen met ander design. Ik vind het zeer geslaagd, zonder dat de 992.1 er nu verouderd uitziet.

Binnen is er minder gewijzigd, met nu een 'curved' digitaal scherm, dus geen mechanische toerenteller meer, maar natuurlijk wel een scherm met veel meer instelmogelijkheden. Ook heb ik 'm al geconfigureerd en de mooie Sport-tex stoffen geblokte middendelen in de stoelen kan je niet meer krijgen. 

En dan is er ook onmiddellijk de GTS-variant, de T-hybrid, met een nieuwe 3.6 motor en hybride-systeem, waarbij deze GTS nu 541pk heeft. Mooi!

 spacer.png

spacer.png

En de GTS

spacer.png

spacer.png

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap echt niet waarom ze daar een hybride hebben in geduwd. Voor CO2 is het niet want dat spel zit nog altijd aan minstens 230g.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het ook niet, want met de 3.6 tov de 3.0 was deze vermogenswinst sowieso mogelijk geweest. Hybride = elektrificeren, en dat moet er vandaag precies bij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er idd beter uit... Heeft beetje meer de lijnen van de GT3 gekregen (voorbumper en achterbumper).

Achterlichten vind ik wel geen verbetering precies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wennen aan die verticale lamellen in de voorbumper bij de GTS. Knap kan je het niet noemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • dragonfly wijzigde de titel naar Porsche 911 992.2

Voor mij is een basis Carrera voldoende.

Eentje in PTS Superior Red, chroom rond de ruiten, en binnen dat Cognac leder. Heel knap!

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, BMWMB said:

 

 

Wat een tenenkrullend stukje lagere-school toneel was dit trouwens. Ik heb het niet kunnen uitkijken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geeft het niveau aan van de gemiddelde Porsche-rijder. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een 911! ❤️

Mag ik gokken/hopen dat de Turbo/GT3 toch nog een klassieke toerenteller etc heeft, of ben ik aan het dromen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, BMWMB zei:

Voor mij is een basis Carrera voldoende.

Eentje in PTS Superior Red, chroom rond de ruiten, en binnen dat Cognac leder. Heel knap!

 

spacer.png

En een stalen schuifdak! 😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, BMWMB zei:

Ik begrijp het ook niet, want met de 3.6 tov de 3.0 was deze vermogenswinst sowieso mogelijk geweest. Hybride = elektrificeren, en dat moet er vandaag precies bij zijn.

Uitlaatgassen moeten schoner zijn, vooral bij hoog toerental was dat een probleem. De nieuwe GTS zou even snel zijn als de turbo.

Ik dacht dat we met de 992.1 de piek bereikt hadden van de 911. Maar ze komen toch weer met een mooi concept. Slechts 50kg extra en 540pk. Acceleratie zou even snel moeten zijn als de Turbo. Benieuwd naar de eerste tests.

Vooral benieuwd naar de optionele mogelijkheden van de basis carrera. Tot nu toe was dat altijd beperkt.

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbo blijft sneller dan deze GTS, maar verwacht maar dat de 992.2 turbo s de lat qua vermogen ook nog hoger gaat leggen. 700pk zie ik haalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht, maar wie zit daar nog op te wachten. Neem dan het vliegtuig als je echt wil vliegen 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, SpeedExceed zei:

Blijft een 911! ❤️

Mag ik gokken/hopen dat de Turbo/GT3 toch nog een klassieke toerenteller etc heeft, of ben ik aan het dromen?

Ik vrees ervoor...

Net filmpje bekeken met de beelden van de introductie en de achterlichten vind ik minder mooi. Verliest echt wat design en is nu een loggere evenwijdige band over de hele breedte. 

En die nieuwe velgen zijn ook geen succes imo. Beetje zoals ze de mission-e velgen van de taycan met de facelift ook om zeep hebben geholpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met uitzondering van die achterlichten vind ik hem over het algemeen wel beter dan de 992.1 base models.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Naish zei:

Maar met uitzondering van die achterlichten vind ik hem over het algemeen wel beter dan de 992.1 base models.

Hier volg ik u ook in!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog goed nieuws...

Een gelijkaardige config van de GTS 992.2 is duurder dan een 992.1 GT3 :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben precies de enige die enthousiast is over de hybride techniek. Hier mooi uitgelegd:

Geen plug-in hybride, en maar 50kg gewichtstoename. Ik ben fan 💗

aangepast door ma:
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een heerlijke auto :inlove:
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

Nog goed nieuws...

Een gelijkaardige config van de GTS 992.2 is duurder dan een 992.1 GT3 :lolz: 

yep, 'mijn' spec is 4K duurder dan de Touring

ik denk wel dat de vermogensafgifte/toerenopbouw fenomenaal gaat zijn met dat hybride-turbo-systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid