Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat ziet elke fabrikant toch in dat scherm voor de passagier? is er eigenlijk 1 passagier dat daar op zit te wachten of iets mee doet?

Geplaatst:

Knappe auto, Audi wint de Duitse kamp imo.

Geplaatst:
4 hours ago, -Fred- said:

Ook terug de 6 cilinder diesel voor de S variant

Nein

Geplaatst:

jawohl

Aandrijflijnen

De reguliere A5 komt in eerste instantie in twee smaakjes. De instapper is nog steeds een 2.0 TFSI met een bescheiden 150 pk. Daarboven zit de 2.0 TFSI met 204 pk. Die laatste is ook met de gepatenteerde quattro vierwielaandrijving te krijgen. Een plug-in hybride volgt als het goed is later. Een volledig elektrische A5 gaat er niet komen, die rol is weggelegd voor de nieuwe A4.

Audi introduceert ook meteen de S5, die gelukkig nog steeds een V6 heeft. Deze levert nu 367 pk in plaats van 341 pk. Om de uitstoot iets te beperken is het een mild hybrid. Dit betekent ook dat je bij het accelereren nog een extra duwtje in de rug krijgt van 24 elektrische pk’s. Volgens Audi kun je hiermee ook volledig elektrisch parkeren en manoeuvreren. Superhandig.

Bron

Geplaatst:
Just now, -Fred- said:

Audi introduceert ook meteen de S5, die gelukkig nog steeds een V6 heeft. Deze levert nu 367 pk in plaats van 341 pk. Om de uitstoot iets te beperken is het een mild hybrid. Dit betekent ook dat je bij het accelereren nog een extra duwtje in de rug krijgt van 24 elektrische pk’s. Volgens Audi kun je hiermee ook volledig elektrisch parkeren en manoeuvreren. Superhandig.

Bron

Waar is die diesel motor?

Geplaatst:

Ik vind hem zeer knap langs buiten. Alleen die interieurs van de laatste jaren doen t voor mij niet meer.

Geplaatst:
6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waar is die diesel motor?

Daar ga ik toch vanuit. Alle recente S versies hebben de 3l diesel van 341pk. Benzineversie v6 is wellicht voor de RS modellen

Geplaatst:
56 minutes ago, -Fred- said:

Daar ga ik toch vanuit. Alle recente S versies hebben de 3l diesel van 341pk. Benzineversie v6 is wellicht voor de RS modellen

't is een TFSI hier.

Geplaatst:

3litre D noch niet bekendgemaakt of die komt

IMG_3147.png

Geplaatst:
10 uren geleden, ir_fuel zei:

@JanC aan de kassa gevraagd.

Haha, de buitenkant vind ik een beetje een stijlbreuk, die al subtiel werd ingeleid met de facelift van de B9, wat mij betreft (geldt echter niet voor alle versies).
De binnenkant vind ik maar niks. Het summum van Audi-interieurs vond ik die waar je het MMI fysiek kon wegklappen, want dan bleef er een opgeruimd interieur over, dat meestal feilloos was qua afwerking.
Nu zit je met die lellen van schermen, en daar is gewoon niks mooi aan. En los daarvan hebben ze wat mij betreft ook niet echt hun best gedaan om het er mooi uit te laten zien: dat stuur, die deuren aan de binnenkant, die middenconsole in dat blinkend zwart plastic, ... Lijkt me ook een ramp om proper te houden.
Zo goed? :D 

Geplaatst:

Ik heb de mmi nooit toegedaan indertijd.  Stoorde mij niet tijdens het rijden. 

Geplaatst:
10 uren geleden, Dimitri zei:

Kind van zijn tijd: bombastische bumpers, overal een lijntje teveel op het koetswerk en een gigantische tablet in het dashboard gepland.

Geen idee eigenlijk waar je hier nog de "premium" meerwaarde in ziet.

De prijs

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 uren geleden, -Fred- zei:

Noem één premium merk waar het anders is. Ik wacht wel ff

Geen enkel vandaag de dag. Misschien BMW nog, die qua rijgedrag toch nog altijd iets boven de concurrentie staat. Maar die gaan ook hard achteruit, en het merendeel van de mensen boeit dat ook niet.

Ben eens benieuwd hoelang de premium merken nog kunnen blijven teren op hun badge, als je ziet wat voor een progressie de nieuwkomers maken.

Geplaatst:
8 uren geleden, Liquid Li0n zei:

wat ziet elke fabrikant toch in dat scherm voor de passagier? is er eigenlijk 1 passagier dat daar op zit te wachten of iets mee doet?

Mijn vrouw zou dat handig vinden, die zit nu ook constant te prutsen aan het centraal scherm in de Volvo terwijl ik rijd. Ik vind het wel cool. Als ik daar aan bv VRT Max of de Telenet app op kan hebben kan ik naar de Tour of F1 kijken terwijl zij rijdt

Geplaatst:

Wat kan je eigenlijk op dat scherm voor de passagier?

Geplaatst: (aangepast)
32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat kan je eigenlijk op dat scherm voor de passagier?

https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modellen/a5/a5-avant.html

Het MMI-display voor de passagier vooraan (10,9") laat toe om de bestuurder te assisteren met navigatie of toegang te krijgen tot entertainmentfuncties.

Handig, zeg! 

aangepast door Framfy
  • Grappig 1
Geplaatst:

Framfy :inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ok, de zilvergrijze op die laatste foto's ziet er wel goed uit.
Raar genoeg is de koffer wel kleiner geworden, terwijl dat me nuttiger lijkt dan een extra scherm waarop iemand zich kan zitten moeien... :D 
En last but not least vind ik het normverbruik van de TDI ook niet zo indrukwekkend, mild hybrid ten spijt.
4,8 liter haal ik gewoon in praktijk met de mijne, zij het met 54 pk minder. Volgens de BC is het zelfs 4,4 over de laatste 90000 km...

Maar bon, zo mag hij er ook zeker zijn:

audi-s5-avant__2_.jpg

Geplaatst:
19 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Vind ik ook compleet nutteloos. Toch omdat de centrale displays tegenwoordig halve Kinepolis schermen zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, SB-01 zei:

Vind ik ook compleet nutteloos. Toch omdat de centrale displays tegenwoordig halve Kinepolis schermen zijn.

Maar gebogen naar de bestuurder toe. En bijkomend voordeel, als het bv een film is die speelt kan de bestuurder niet meekijken terwijl de auto rijdt.

Geplaatst:
32 minutes ago, Roger said:

Maar gebogen naar de bestuurder toe. En bijkomend voordeel, als het bv een film is die speelt kan de bestuurder niet meekijken terwijl de auto rijdt.

Nee, maar wel mee luisteren. Gezellig :lolz:

Geplaatst:

Manufactured demand, het gaat toch nooit zo vloeiend werken als een tablet of smartphone, laat staan na verloop van tijd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Van waar eigenlijk de keuze om die plots A5 te gaan noemen? 

Geplaatst:
38 minuten geleden, Maxime S zei:

Van waar eigenlijk de keuze om die plots A5 te gaan noemen? 

Omdat ze beslist hebben dat de even nummers voor elektrische wagens zijn. Zou duidelijker moeten zijn 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid