Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, Audi S8 zei:

Wat me ook opviel - zoveel meer vermogen dan z'n voorganger maar amper 0,1s sneller in de 0-100 km/u....

Copperas-Covebtj.jpg

Geplaatst:

Al dat extra gewicht en grondstoffen voor een marginale prestatiewinst, en wellicht ook niet zo'n groot verschil in praktijkverbruik als je deze auto gebruikt waar hij voor gemaakt is (zou eens op Spritmonitor moeten kijken hoe dat zit bij de M5, de vorige vs. de huidige)... Is dit dan zoveel beter qua concept dan pakweg een Ioniq 5N, vraag ik me af? Qua geluid wordt immers alles meer en meer dichtgetimmerd, en qua gewicht ben je bijna beter af met een EV. Rare tijden!

Geplaatst:
24 minuten geleden, vince522 zei:

Je zou denken peak RS4, maar als je daar vandaag de dag mee gaat rijden, kan dat wel eens dik tegenvallen. Een atmo V8 die zeer nose heavy is.

Dat zou nog een interessante vergelijking zijn: B7 en B10 RS4.

Geplaatst:
36 minuten geleden, Ritsuke zei:

CO2 86+ gram

Benieuwd naar de prijs, met 86gram is de VAA best nog verteerbaar

Geplaatst:
3 minuten geleden, vince522 zei:

Ja ok, maar wat met de fiscaliteit... Hoeveel is dat dan nog aftrekbaar 😢

Geplaatst:
1 minuut geleden, B3noît zei:

0%

Geplaatst:
23 minuten geleden, vince522 zei:

Neen, want als fake hybride moet je de CO2 nemen van een vergelijkbare benzine, of deze CO2 vermenigvuldigen met 2,5. VAA is dus de volle 18%. 
Fiscaal is er dus niks interessant aan deze RS5.

Geplaatst:
16 minuten geleden, BMWMB zei:

Neen, want als fake hybride moet je de CO2 nemen van een vergelijkbare benzine, of deze CO2 vermenigvuldigen met 2,5. VAA is dus de volle 18%. 

wordt deze ook nog als een fake hybrid gezien? Want met de nieuwe meet methodes is de M5 zijn CO2 ondertussen minimum 110 gram (terwijl de eerste met de oude methode sub 50 gram waren)

Geplaatst:
37 minuten geleden, BelgianRally zei:

wordt deze ook nog als een fake hybrid gezien? Want met de nieuwe meet methodes is de M5 zijn CO2 ondertussen minimum 110 gram (terwijl de eerste met de oude methode sub 50 gram waren)

Slechts tot 75gram.

Geplaatst:
55 minuten geleden, BMWMB zei:

Dit.

Geplaatst:
1 uur terug, B3noît zei:

Niks is nog aftrekbaar buiten elektrisch.

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Ik ben dus duidelijk niet meer mee in de fiscale regels.. 😳

Geplaatst:
43 minuten geleden, Tommie zei:

Dit.

Dus heeft het geen zin meer (toch voor de BE markt) om deze hybrids te produceren. Kan in de toekomst enkel het gewicht terug afnemen.

Geplaatst:
15 minuten geleden, BelgianRally zei:

Dus heeft het geen zin meer (toch voor de BE markt) om deze hybrids te produceren. Kan in de toekomst enkel het gewicht terug afnemen.

Fout. De uitstoot moet omlaag. In BE hangt daar een fiscaal voordeel aan vast, maar wat EU-regels betreft moet de uitstoot onder bepaalde gemiddeldes blijven of de merken betalen miljardenboetes. Plug-in hybrides zullen dus absoluut blijven.

Geplaatst:

In die zin begrijp ik het wel dat ze nog hybride maken. In mijn geval, met de vele korte afstanden die ik doe, zou ik zeker 50% van mijn kilometers met zo'n RS5 elektrisch kunnen rijden. Het leuke is wel dat als je eens wat dynamischer wil rijden, je gewoon de verbrandingsmotor aanspreekt. 

Toch wel spijtig dan dat dit fiscaal niet interessanter blijft dan een gewone benzine.

Langs de andere kant, dat ze eerst de 'gewone' auto's eens zoveel als mogelijk elektrificeren, zodat ze deze sportieve topmodellen niet hoeven te elektrificeren, want uiteindelijk zijn deze qua verkoopvolume toch kleiner.

Geplaatst:
40 minuten geleden, Tommie zei:

Fout. De uitstoot moet omlaag. In BE hangt daar een fiscaal voordeel aan vast, maar wat EU-regels betreft moet de uitstoot onder bepaalde gemiddeldes blijven of de merken betalen miljardenboetes. Plug-in hybrides zullen dus absoluut blijven.

Inderdaad, maar denk dat deze correctie misschien beter is "maar wat EU-regels betreft, zijn plug-in hybrides noodzakelijk om miljardenboetes te voorkomen." Maar dit is een heel andere discussie. Hopelijk laten de EU regels in de toekomst ook toe om bio-brandstoffen te gebruiken om de uitstoot te laten zakken.

Geplaatst:

Die Mild Hybrid 48v systemen blijken ook helemaal niet betrouwbaar. Massa's issues met de batterijen en starter/alternator.

De queeste naar steeds minder grammetjes uitstoot heeft auto's er zeker niet betrouwbaarder op gemaakt.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Tommie zei:

Niks is nog aftrekbaar buiten elektrisch.

Niet onlogisch imho.

Geplaatst:

Privé kopen en professionele KM verhuren.

Geplaatst:

Of Split Lease?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 uren geleden, BMWMB zei:

In die zin begrijp ik het wel dat ze nog hybride maken. In mijn geval, met de vele korte afstanden die ik doe, zou ik zeker 50% van mijn kilometers met zo'n RS5 elektrisch kunnen rijden. Het leuke is wel dat als je eens wat dynamischer wil rijden, je gewoon de verbrandingsmotor aanspreekt. 

Het weegt evenveel, en het gewicht ligt ook niet zo laag en tussen de wielen zoals bij een EV. 😬 Allicht gaat de demping stugger moeten zijn om dat gewicht onder controle te houden, stugger dan bij de GT bijvoorbeeld. Zonder het voordeel van dat lagere gewicht van een pure ICE, wat maakt ‘em dan *dynamischer*… 🤷‍♂️ Het klopt wat @JanC zegt, het zijn rare tijden.

Geplaatst:

Maar voordat iemand komt beweren dat ik nooit iets positief te zeggen heb over nieuwe auto's: prachtige velgen, en al helemaal in het zilver!

Geplaatst:
Op 19/2/2026 om 14:46, vince522 zei:

Man toch... 

Dat is 200 kilo meer dan mijn Tesla model S :lolz:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid