Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

i know, en sowieso ben ik ook minder fan van hybride, dus kan ik beter wachten op de straffere versie van de S6 etron. 

Geplaatst:
Op 4/3/2026 om 15:48, BMWMB zei:

i know, en sowieso ben ik ook minder fan van hybride, dus kan ik beter wachten op de straffere versie van de S6 etron. 

Dacht dat die finaal geschrapt was door Audi omwille van kostenbesparing + downsizing EV investeringen? 

https://autofans.be/nl/nieuws/varia/59005-ouch-audi-trekt-stekker-uit-rs-6-avant-etron-omdat-niemand-snelle-evs-wil

In de plaats daarvan komt er een PHEV RS6 op basis van de ICE A6

Geplaatst:

Je moet dat niet vreemd vinden, Audi heeft het gewoon helemaal verkloot met z'n type-aanduidingen, de recente 5-... jaar. (En niet enkel daarmee trouwens, maar met de type-aanduidingen en motorisatie-aanduidingen toch iig zéér stevig.)

Geplaatst:
22 minutes ago, gTa said:

Je moet dat niet vreemd vinden, Audi heeft het gewoon helemaal verkloot met z'n type-aanduidingen, de recente 5-... jaar. (En niet enkel daarmee trouwens, maar met de type-aanduidingen en motorisatie-aanduidingen toch iig zéér stevig.)

Ze hebben nog wel meer verkloot.

Vroeger werden de RS modellen ontwikkeld door een apart departement binnen Audi. Tegenwoordig is dat ook allemaal op een hoop gegooid met de nodige bean counter interventies als gevolg.

Geplaatst:

Misschien brengt dit beterschap:

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, BMWMB zei:

Er komt idd een PHEV RS6, maar er komt ook een straffere variant van de A6 etron, maar deze zou niet RS6 gaan heten, maar wel S6 Performance. De RS-badge blijft dus enkel voorbehouden voor die met ICE, wat ik vreemd vind, want de etron GT is er ook als RS te verkrijgen.

https://ooooiykyk.com/blog/2025/10/08/rs-6-e-tron-canceled-but-alive-as-the-s6-performance/

Uiteindelijk is het gemakkelijker om consequent te blijven, zou ik denken. 
Dus 't is maar de vraag waarom ze afwijken... ze vinden 'em zelf misschien ook niet RS-waardig genoeg? 

EDIT: dunno of je de link zelf gelezen had (ikke ni): 

Power expectations vs. reality
In the EV power race, the benchmarks are pushing toward 1,000 hp in the near future. If Audi released an “RS 6 e-tron” at, say, ~750 hp, it would immediately look weak compared to rivals. The car wouldn’t live up to the “RS” halo… or the RS halo might become a bit tarnished. So instead of diluting the badge, they’re saving it for something that can truly dominate. The “S6 performance” gives them wiggle room to offer a high-output model without tarnishing the legend of RS.

Demand is uncertain
Internally, Audi is reportedly pessimistic about the projected volume — they believe a super EV sedan/wagon won’t attract enough buyers. The RS e-tron GT and other high-end EVs have had muted sales relative to expectations, and the RS 6 e-tron projection may not have passed internal viability thresholds. By branding it “S6 Performance,” they can treat it as a limited, halo-adjacent model — not core RS. The RS badge remains reserved for rarified, extreme performance.

Continuity of development, less risk
From what I’m told, all the engineering, the test mules, the aerodynamic tweaks — it’s all still happening. The bodywork, chassis, cooling, battery, and software work haven’t been scrapped. The car is very much alive under the skin. It’s just wearing a different label now — one less likely to spark as much skepticism or backlash if it doesn’t hit 1,000 hp. In effect, the “cancelation” acts as a cover story while the real project shifts strategy.

aangepast door Logic
Geplaatst:

Voor mij zijn de verbrede carrosserie, zijschorten,  dikkere bumpers en diffusor belangrijker dan dat overdreven vermogen. En hopelijk is ‘m binnen even chique afgewerkt als de RS5.

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...

Waaaaaaaaaauw.

Nochtans BMW minded maar dit hier verdorie...PRACHTIG.

v3_xWTW2gcdRTG__nlppu9ZKZmuzMddjWzuySRNZvNbppWFkyjoUJpIrHmwYfln93ZS7M3ZyYXSB_6UihIQUWkqGAeQsFaREHaGiVY-iBSBC2CFxDrm6VRHwwmRQpO4JzDeTjnOxe-79qfonvZFrx64to_h_d7Hnv5HkKstYXo_Fx0u8v2YqtDCDGHr9aQFWv0bNuqHB6SuZS15qbkSns0k85MpGwnlzo9k5o6k02vpSZXq.jpeg

aangepast door zeramed
  • Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Ik zou voor Vegas geel durven gaan.

IMG-20260401-WA0013.jpg

IMG-20260401-WA0014.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Vegas Yellow ok, maar dan wel een B5. Die extravagantie hoef ik niet in een auto.  Wat een mooie auto's had Audi vroeger.. 😍

Audi RS4 (B5) | PH Used Buying guide - PistonHeads UK

Geplaatst:

Ik zou niet voor dat Pack Sport gaan, maar wel zoals bij mijn etron GT voor Exclusive kleuren. Helaas kan je ze niet kiezen allemaal in de configurator, maar ik zou voor een donkerrode gaan (Sevilla Red) met een amandelbeige interieur, en dan uiteraard zilveren velgen. 🤩

Prijs met mijn configuratie: €141.985,- Dezelfde prijs als wat mijn etron GT heeft gekost. 

Ik hoop echt dat er zo'n brede/dikke variant de A6 etron komt, en dan in deze kleuren. 🙏

spacer.png

Maar dan met deze kleuren:

Sevilla Red

spacer.png

Amandel beige.

spacer.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik zie in de configurator dat je bij de metaalkleuren Ascariblauw metaalkleur aan 1.670€ hebt en bij de exclusive kleuren heb je Ascariblau Metallic aan 5.950€. Lijken op de configurator hetzelfde kleur, buiten dat je bij de exclusive 4.280€ extra betaalt. Foutje bij Audi of zit er echt een verschil tussen de twee kleuren.

12 uren geleden, BMWMB zei:

Ik zou niet voor dat Pack Sport gaan, maar wel zoals bij mijn etron GT voor Exclusive kleuren. Helaas kan je ze niet kiezen allemaal in de configurator, maar ik zou voor een donkerrode gaan (Sevilla Red) met een amandelbeige interieur, en dan uiteraard zilveren velgen. 🤩

Prijs met mijn configuratie: €141.985,- Dezelfde prijs als wat mijn etron GT heeft gekost. 

Ik hoop echt dat er zo'n brede/dikke variant de A6 etron komt, en dan in deze kleuren. 🙏

spacer.png

Maar dan met deze kleuren:

Sevilla Red

spacer.png

Amandel beige.

spacer.png

thanks to google gemini om een idee te geven van de RS5 in sevilla red

image.jpeg.3c6920a933ebb5b830fd44eafe873efb.jpeg

aangepast door BelgianRally
  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 1
Geplaatst:

Het mooiste blauw voor een Audi RS vind ik Navarra Blue.

spacer.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, BelgianRally zei:

thanks to google gemini om een idee te geven van de RS5 in sevilla red

image.jpeg.3c6920a933ebb5b830fd44eafe873efb.jpeg

Nog dik!
Dom dat ze geen alu pakket voorzien, zwart, carbon of forged carbon..

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Het mooiste blauw voor een Audi RS vind ik Navarra Blue.

In het standaardpallet absoluut, maar Mugello blauw via Audi exclusive heeft mijn voorkeur.

• Vind ik leuk 1
Op 2/4/2026 om 10:13, BelgianRally zei:

Ik zie in de configurator dat je bij de metaalkleuren Ascariblauw metaalkleur aan 1.670€ hebt en bij de exclusive kleuren heb je Ascariblau Metallic aan 5.950€. Lijken op de configurator hetzelfde kleur, buiten dat je bij de exclusive 4.280€ extra betaalt. Foutje bij Audi of zit er echt een verschil tussen de twee kleuren.

Volgens mij geen foutje, maar aan 1.670 moet je het samen nemen met "Pack Audi Sport". Wil je het zonder het pack moet je via exclusive gaan aan 5.950. Als ik bv eerst het kies via exclusive, en dan het pack selecteer dan komt er plusmin 5.000 extra bij (bovenop het exclusive prijsje). Komt overeen met het pack aan 8.500 plus 1.670.

aangepast door Roger
  • 1 maand later...
Geplaatst:

image.png.bb87ce2e346915d1a71139457a5bf23a.png

image.png.38fc628b4b0b55fcd0fd4c87d98a0ae6.png

• Vind ik leuk 1
  • Omhelzing 1
Geplaatst:

Ik kan toch maar moeilijk wennen aan die stoofbuizen, eerlijk gezegd. Toch net iets te veel in your face gehalte.

Geplaatst:

Met de M3 in gedachten, is dit heel subtiel 

Geplaatst:

Die wielen 🤩 

Geplaatst:

Ik ben fan

IMG_3615.jpeg

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid