Ga naar inhoud

2-zitter voor weekend en paar rondjes circuit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Tot nu toe de kriebel kunnen tegengaan om iets te kopen voor er bij. Maar enkele dagen geleden was ik met de 3 reeks onderweg en kwam ik aan mijn favoriete baantjes. DSC off en rijden maar, met de nodige schuivers als gevolg.

In November gaat de 3 weg, en komt er professioneel een EV. Meer op comfort gericht en 2 motoren dus AWD. Een 330e is al zwaar om mee spelen, een EV voegt daar nog een paar honderd kilo aan toe.

Er moet dus iets in de plek komen. Budgettair ga ik nu geen zotte dingen doen, maar om voldoende verschil te hebben met de daily kijk ik naar open tweezitters. 

Als ik dan kijk waar ik uit kom, dan zie ik 2 opties: of een BMW Z4 E85 of een Mazda Mx5 NC.

Iemand tips waar op te letten? 

Belangrijkste is het rijden, qua uitzicht vind ik geen van beide echt mooi, maar lelijk vind ik ze ook niet.

In beide gevallen kijk ik ook naar minstens 150pk. De 2.0 in de Mazda en bij BMW heb je wel enkele opties dan, al dan niet met 6 cilinders.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Kan je niet echt adviseren buiten het feit om dat zeker te doen als je daar zin in hebt. We leven allemaal maar één keer. Als de opportuniteit zich nu kan voordoen vooral doen!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Opel Speedster

Geplaatst:
3 minuten geleden, mrbbs zei:

Kan je niet echt adviseren buiten het feit om dat zeker te doen als je daar zin in hebt. We leven allemaal maar één keer. Als de opportuniteit zich nu kan voordoen vooral doen!

Opportuniteiten zijn er altijd geweest, maar wou het direct goed doen. Goed doen zal nu nog niet zijn. 

Zojuist, PJH zei:

Opel Speedster

Dan mag ik budget x2 x3 doen. 

Geplaatst:

Ik zou gaan voor mx5-nc.

Stukken zijn goedkoper dan Z4 volgens mij.

En er komen meer en meer trackgerichte updates uit voor NC's. Die community is gigantisch.

Geplaatst:

Z4 deelt veel mechaniek met de E46.  Kostprijs van de onderdelen valt dan ook goed mee.

Een MX5 ga je waarschijnlijk wel meer track-focused kunnen maken, terwjjl een Z4 ook uitstekend kan dienen voor uitjes met moeder-de-vrouw.  

@Jonass : wanneer mag die van jou weg?

Geplaatst:
50 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Dan mag ik budget x2 x3 doen. 

Heb je een nc 2.0 voor 6k?

Geplaatst:
22 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Z4 deelt veel mechaniek met de E46.  Kostprijs van de onderdelen valt dan ook goed mee.

Een MX5 ga je waarschijnlijk wel meer track-focused kunnen maken, terwjjl een Z4 ook uitstekend kan dienen voor uitjes met moeder-de-vrouw.  

@Jonass probeert de zijne al aan mij te verkopen van voor hij hem zelf had gekocht. 

12 minuten geleden, PJH zei:

Heb je een nc 2.0 voor 6k?

Vind jij een speedster voor 15k? Gaan 25-35k op AutoScout24

• Grappig 3
Geplaatst:

E30 cabrio/Triumph TR6 als het een klassieker mag zijn. Anders zou ik ook kijken naar een MX5, Z4/Z3, speedster, e46 330ci, e36 328i.. Kan weinig op tegen een MX5 imo, moet wel altijd de snelste versie zijn. 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Jules_W zei:

E30 cabrio/Triumph TR6 als het een klassieker mag zijn.

Grote fan maar niet echt track-waardig lijkt me.

Geplaatst:

Ik zou voor een Z4 gaan, die is een stuk draaglijker onderweg naar een plaats waar je rijplezier kan hebben.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zou dan ook voor de Mazda MX-5 gaan, blijft gewoon een ontzettend leuk karretje. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Ceke zei:

Ik zou gaan voor mx5-nc.

Stukken zijn goedkoper dan Z4 volgens mij.

En er komen meer en meer trackgerichte updates uit voor NC's. Die community is gigantisch.

Toevallig enig idee waar op te letten?

50 minuten geleden, Jules_W zei:

E30 cabrio/Triumph TR6 als het een klassieker mag zijn. Anders zou ik ook kijken naar een MX5, Z4/Z3, speedster, e46 330ci, e36 328i.. Kan weinig op tegen een MX5 imo, moet wel altijd de snelste versie zijn. 

Moet buiten slapen, dus geen zin in iets heel oud. E46 en 36 heb ik naar gekeken maar weinig te vinden in budget dat niet verkloot is. MX5 zoek ik met sper, dan zit je meestal bij de zwaarste.

35 minuten geleden, Polygoon zei:

Grote fan maar niet echt track-waardig lijkt me.

Track is relatief. Ik zou me zelfs met mijn 330e amuseren. Moet gewoon leuk sturen en schuiven :D 

32 minuten geleden, Super95 zei:

Ik zou voor een Z4 gaan, die is een stuk draaglijker onderweg naar een plaats waar je rijplezier kan hebben.

Mooi meegenomen maar niet doorslaggevend. Op een @PJH-rit of de 2 track days per jaar die ik doe na gaat die normaal geen grote afstanden doen. 

Geplaatst:
11 uren geleden, Monterey Jack zei:

Vind jij een speedster voor 15k? Gaan 25-35k op AutoScout24

Ja, maar dan is het enen met veeeeeeeeel kilometers op. Ze gaan rond de 20k wel al idd. De tijd van 10k is voorbij vrees ik

https://www.leboncoin.fr/ad/voitures/2800813237

Geplaatst:

Een oude softtop laten buiten slapen, ik zou het niet doen. 

De Z4 is alvast notoir voor de afvoerkanalen van de kap die verstopt geraken, waardoor de dakmotor 'au bain marie' komt.   Het is een populaire en blijkbaar simpele mod om de kapmotor te verplaatsen naar een andere plaats in de kofferbak.  De afvoerkanalen vrij houden is echter nog eenvoudiger, en het oogt toch netter in de koffer. 

De Z4 heeft trouwens een behoorlijk grote koffer, om een roadster te zijn.  Het gebeurt dat ik een picknickmand, en twee van die dichtklapbare kunststof tuinstoelen in de koffer steek, als we een toer gaan doen, zodat we 'te velde' een picknickske kunnen doen.  De koffer wordt wel goed warm door de onderliggende uitlaat, een lunchpakketje met kaas & ham kan dus een pakketje croque-monsieurs worden tijdens een warme ARD.

Maar langs de andere kant:  de beleving 'met de kap open' is zovele malen leuker dan met de kap dicht.  Zowel voor de meer spirited drives als voor de cruiseritjes.  Als hobbywagen zou ik altijd voor een cabriolet of roadster gaan (tenzij voor een 911, maar dat is dan alleen om estetische redenen)

Geplaatst:
1 uur terug, PJH zei:

Ja, maar dan is het enen met veeeeeeeeel kilometers op. Ze gaan rond de 20k wel al idd. De tijd van 10k is voorbij vrees ik

https://www.leboncoin.fr/ad/voitures/2800813237

Ik zou er toch mee opletten. Zo goed als geen stukken voor te krijgen (nog véél erger dan bij Lotus). Een steentje in de koplamp en dat spel is perte totale. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, PieterA zei:

Ik zou er toch mee opletten. Zo goed als geen stukken voor te krijgen (nog véél erger dan bij Lotus). Een steentje in de koplamp en dat spel is perte totale. 

Is daar in de UK met heel het Vauxhall gedeelte geen grotere community rond?

Geplaatst:
35 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Een oude softtop laten buiten slapen, ik zou het niet doen. 

De Z4 is alvast notoir voor de afvoerkanalen van de kap die verstopt geraken, waardoor de dakmotor 'au bain marie' komt.   Het is een populaire en blijkbaar simpele mod om de kapmotor te verplaatsen naar een andere plaats in de kofferbak.  De afvoerkanalen vrij houden is echter nog eenvoudiger, en het oogt toch netter in de koffer. 

De Z4 heeft trouwens een behoorlijk grote koffer, om een roadster te zijn.  Het gebeurt dat ik een picknickmand, en twee van die dichtklapbare kunststof tuinstoelen in de koffer steek, als we een toer gaan doen, zodat we 'te velde' een picknickske kunnen doen.  De koffer wordt wel goed warm door de onderliggende uitlaat, een lunchpakketje met kaas & ham kan dus een pakketje croque-monsieurs worden tijdens een warme ARD.

Maar langs de andere kant:  de beleving 'met de kap open' is zovele malen leuker dan met de kap dicht.  Zowel voor de meer spirited drives als voor de cruiseritjes.  Als hobbywagen zou ik altijd voor een cabriolet of roadster gaan (tenzij voor een 911, maar dat is dan alleen om estetische redenen)

Je kan er altijd een cover over doen als hij stil staat. Plus als ik wil heb ik stalling voor de winter, auto kan altijd in de garage van mijn grootvader zaliger. 

Eigen garage zou ook nog lukken maar dan moet ik alle keren Tetris spelen als de Duc, fietsen of cabrio buiten moet. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, PieterA zei:

Geen zin in een moneypit dus geen zorgen. Originele plan een paar jaar terug was Lotus of Boxster, maar bakstenen, investeringen en niet zakkende prijzen hebben dat even on hold gezet. 

Als ik dan geld weg gooi, dan wil ik het ineens goed doen :D 

Geplaatst:
34 minuten geleden, Polygoon zei:

Is daar in de UK met heel het Vauxhall gedeelte geen grotere community rond?

Daar hebben ze dezelfde problemen. Plus verschil LHD/RHD lampen bvb. 

Geplaatst:
40 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Boxster

Daar zeg je zo iets. Een 986 moet toch lukken voor pakt 15k? Of is dat echt al moeilijk vandaag

Geplaatst:
13 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Die mag onmiddellijk vertrekken als de prijs juist is. Maar anderzijds zit er ook geen haast achter. Staan al 1500 km van mezelf op :D 

Maar @Monterey Jack weet inderdaad al dat ik eentje heb en dat hij beschikbaar is  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik zou toch ook eens kijken naar een niet verneukte Boxster van de eerste generatie. Ik denk niet dat je daar geld mee weg gooit.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in