Ga naar inhoud

2-zitter voor weekend en paar rondjes circuit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
8 minuten geleden, saabi zei:

ik zou toch ook eens kijken naar een niet verneukte Boxster van de eerste generatie. Ik denk niet dat je daar geld mee weg gooit.

Nadeel is dat die nog stevig afgestraft worden op het vlak van taksen. 

Geplaatst:

@PieterA Klopt, maar een vroege zoeken en dan zit je safe vanaf 2027.  Moet je een beetje in rekening brengen. Een z4 2.5 zal hetzelfde kosten denk ik, en is bijlange nog geen oldtimer.

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/porsche-boxster-2-5-bj-1997/2822963014-216-1124

Als je zoiets bekijkt krijg je toch veel auto voor weinig. (En dan heb ik nog niet echt gezocht, gewoon eventjes kleinanzeigen geopend)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Net de verkeersbelasting van de mijne overgeschreven 

image.png.896d0ce5dc464acc0c3c282e50497ee0.png

Geplaatst:
4 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Net de verkeersbelasting van de mijne overgeschreven 

image.png.896d0ce5dc464acc0c3c282e50497ee0.png

Valt nog mee.

Geplaatst:
45 minuten geleden, saabi zei:

ik zou toch ook eens kijken naar een niet verneukte Boxster van de eerste generatie. Ik denk niet dat je daar geld mee weg gooit.

Heeft @Jeltovic zo geen gekocht laatst?

Geplaatst:
53 minutes ago, PieterA said:

En je Porsche prijzen mag dokken voor stukken.

Geplaatst:
13 minuten geleden, msxx zei:

Mag het ook eens iets anders zijn?

Toyota MR2  

https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-mr-2-1-8i-vvt-i-16v-benzine-zilver-11f25845-f88c-452a-ac0c-77003f5ef6c7?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 10.500,-
Kilometerstand: 78.800 km
Bouwjaar: 08/2000

onderschatte kistjes qua fun idd, al gaan ze wel "allemaal" kapot als je er mee doorrijdt. Precat desintegreert en de inhoud ervan wordt de cilinders ingezogen met olieverbruik en vermogenverlies tot gevolg

Geplaatst:
Zojuist, PJH zei:

onderschatte kistjes qua fun idd, al gaan ze wel "allemaal" kapot als je er mee doorrijdt. Precat desintegreert en de inhoud ervan wordt de cilinders ingezogen met olieverbruik en vermogenverlies tot gevolg

ha ook nog gehad met een hyundai. Cilinderwanden waren van 2 cilinders compleet gaar, alle hoonpatronen weg en krassen.

circuit van kluisdok dagelijks bleek niet gezond te zijn.

Geplaatst:
3 uren geleden, PJH zei:

Daar zeg je zo iets. Een 986 moet toch lukken voor pakt 15k? Of is dat echt al moeilijk vandaag

3 uren geleden, saabi zei:

Heb ik bekeken maar is direct een stapje hoger qua budget en vaak ook meer kilometers.

3 uren geleden, Jenkins zei:

Kennis van mij zou zijn E85 Z4 2.5Si binnenkort verkopen, moet ik eens luisteren @Monterey Jack?

Mag altijd, thanks!

3 uren geleden, PieterA zei:

Inderdaad, zeker als je naar de grotere motor gaat. 

Geplaatst:

Triumph Spitfire 1500, Fiat X1/9 en Alfa Romeo Spider huur ik vaak voor events momenteel. Natuurlijk niet geschikt voor trackuse, maar kan wel ook leuk zijn op de baan  't zijn geen racemonsters maar ze zijn betaalbaar'ish en ze bieden veel beleving. Kans is ook groot dat de madam er liever gaat inzitten. Mss ook een denkpiste

Geplaatst:
4 minuten geleden, Monterey Jack zei:

185k km kan toch al tellen.

Liever een auto die continu kilometers gedaan heeft (deze boxster heeft er amper 7200/jaar gedaan), dan een exemplaar met weinig kilometers en veel stilstand, als het de bedoeling is om er zelf mee te rijden. (Als het als investering is geldt dit uiteraard niet). Overigens blijf ik van mening dat een goed onderhoud garant staat voor veel kilometers. Een degelijke motor kan meerdere honderdduizenden kilometers aan, en is niet kapot na 100000 km zoals menig belg denkt.

Geplaatst:
14 minuten geleden, PJH zei:

Triumph Spitfire 1500, Fiat X1/9 en Alfa Romeo Spider huur ik vaak voor events momenteel. Natuurlijk niet geschikt voor trackuse, maar kan wel ook leuk zijn op de baan  't zijn geen racemonsters maar ze zijn betaalbaar'ish en ze bieden veel beleving. Kans is ook groot dat de madam er liever gaat inzitten. Mss ook een denkpiste

Wat kost die eerste voor een dag?

Geplaatst:

Men ziet GT86's voor 16k ook. 

Edit: men moet leren lezen, er staat "open tweezitters"

Geplaatst:
6 minuten geleden, PJH zei:

blikopener.jpg.0fef23081649c3556d962864b39101dc.jpg

Geplaatst:
35 minuten geleden, saabi zei:

Liever een auto die continu kilometers gedaan heeft (deze boxster heeft er amper 7200/jaar gedaan), dan een exemplaar met weinig kilometers en veel stilstand, als het de bedoeling is om er zelf mee te rijden. (Als het als investering is geldt dit uiteraard niet). Overigens blijf ik van mening dat een goed onderhoud garant staat voor veel kilometers. Een degelijke motor kan meerdere honderdduizenden kilometers aan, en is niet kapot na 100000 km zoals menig belg denkt.

Klopt maar zit qua budget net boven wat ik wil uitgeven. Je vindt er eind de 10 maar dat zijn niet de exemplaren die je wil.

4 minuten geleden, PJH zei:

GT86 doet het niet voor mij. Mijn neef heeft ene en is er lovend over, maar die gebruikt dat als daily ook. Dus zocht een compromis.

Open is wel een must dus, brengt een extra dimensie om zelfs voor saaie ritjes in het weekend dat toch te nemen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dwaas dat S2k's zo gestegen zijn gvd. Is toch ook 22-23 al snel

Geplaatst:
15 uren geleden, Monterey Jack zei:

Toevallig enig idee waar op te letten?

Weet niet direct van grote problemen met de wagens. Zou wel voor de grootste motor gaan, deze hebben in bepaalde uitvoeringen een sper standaard en de 1.8 mist wat oumphf. 
Stukken zijn relatief goedkoop en onderhoud ook.

@Niko80 en @Mazdastruction kunnen wrsch wat extra info geven en miss heeft Karel nog een mooi exemplaar staan. 

Een kameraad van mij had er ene en is een zeer aangenaam compromis tussen moderne luxe en old skool rijden. Mijn NA is soms wat rudimentair, mijn vriendin rijdt bv niet graag mee. In een NC was dat minder een probleem denk ik. 

1 ding dat de Z4 voor zich heeft ten opzichte van de mx-5 is de 6-cil sound. Die mis ik nog altijd van mn e36. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, Ceke zei:

1 ding dat de Z4 voor zich heeft ten opzichte van de mx-5 is de 6-cil sound. Die mis ik nog altijd van mn e36. 

https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nc-individual-throttle-bodies

:D 

Dus, een NC met deftige stoelen en een 2L motor. Aftermarket een ophanging en een LSD. Na 2 jaar uitlaat en ITB's.

Done! volgende topic

Edith zegt een licht vliegwieleke ook nog

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in