Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 Mijn eerste kandidaat voor een budgetvriendelijke circuitauto zou een mx5 zijn. Daar zitten de veelrijders. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 11 minuten geleden, Ceke zei: 1 ding dat de Z4 voor zich heeft ten opzichte van de mx-5 is de 6-cil sound. @Phil is niet akkoord. 2 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 1 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2024 1 uur terug, Ceke zei: Weet niet direct van grote problemen met de wagens. Zou wel voor de grootste motor gaan, deze hebben in bepaalde uitvoeringen een sper standaard en de 1.8 mist wat oumphf. Stukken zijn relatief goedkoop en onderhoud ook. @Niko80 en @Mazdastruction kunnen wrsch wat extra info geven en miss heeft Karel nog een mooi exemplaar staan. Een kameraad van mij had er ene en is een zeer aangenaam compromis tussen moderne luxe en old skool rijden. Mijn NA is soms wat rudimentair, mijn vriendin rijdt bv niet graag mee. In een NC was dat minder een probleem denk ik. 1 ding dat de Z4 voor zich heeft ten opzichte van de mx-5 is de 6-cil sound. Die mis ik nog altijd van mn e36. 2l en sper is noodzakelijk ja, heeft dan normaal sportophanging ook. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 3 uren geleden, PJH zei: Kans is ook groot dat de madam er liever gaat inzitten. Staan hier al ergens foto's? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 1 uur terug, DDke zei: Staan hier al ergens foto's? Geen idee, staan er al? @Monterey Jack Quote
Jeltovic 2.469 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 7 uren geleden, Polygoon zei: Heeft @Jeltovic zo geen gekocht laatst? Ja, maar taks/biv is wel een dooddoener.. Quote
bt. 7.569 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 TVR wedges of S-series (V6) niet vergeten, en als je er niet mee in zit om RHD te rijden voor de gelegenheid, kan je ongetwijfeld een zaakje doen, budgetwise Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 7 uren geleden, PieterA zei: 944 Cabrio? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-944-s2-cabrio-top-condition-complete-revision-benzine-rood-a0d8c61e-2309-48d4-92d0-0665ca2765f7?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=4&position=4&search_id=1ettncy4ush&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2 915 Spider? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alfa-romeo-spider-1-8i-16v-ts-medio-benzine-grijs-7bcd72be-2fa4-42fc-86eb-8a049fabb471?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=6&position=6&search_id=i8pnt53gen&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2 Het moet leuk rijden, zo’n 915 spider is supercool maar dat rijdt echt niet tof. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 1 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2024 9 uren geleden, msxx zei: Mag het ook eens iets anders zijn? Toyota MR2 https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-mr-2-1-8i-vvt-i-16v-benzine-zilver-11f25845-f88c-452a-ac0c-77003f5ef6c7?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share Verkoopprijs: € 10.500,- Kilometerstand: 78.800 km Bouwjaar: 08/2000 Had @Tjeu dat niet vroeger? Spreekt me minder aan persoonlijk. Rijdt naar het schijnt wel erg goed. 7 uren geleden, PieterA zei: 944 Cabrio? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-944-s2-cabrio-top-condition-complete-revision-benzine-rood-a0d8c61e-2309-48d4-92d0-0665ca2765f7?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=4&position=4&search_id=1ettncy4ush&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2 915 Spider? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alfa-romeo-spider-1-8i-16v-ts-medio-benzine-grijs-7bcd72be-2fa4-42fc-86eb-8a049fabb471?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=6&position=6&search_id=i8pnt53gen&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2 944 heb ik niet aan gedacht. Zou eens moeten horen via via, maar vrees dat dat boven budget is nu. 3 uren geleden, PJH zei: Geen idee, staan er al? @Monterey Jack Ik weet van niets. 3 minuten geleden, Jules_W zei: Het moet leuk rijden, zo’n 915 spider is supercool maar dat rijdt echt niet tof. En een Alfa, die buiten slaapt. Heb al 1 Italiaans krel, dat kost al genoeg om rijdende te houden Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 1 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2024 Als ik eens op Mobile kijk kom ik zo dingen tegen: https://link.mobile.de/3QqeiTEwXgyn5v6RA MX5 van 15 jaar oud, 130k km, 2.0 met sper. Geen Recaro's maar je kan niet alles willen. Deze heeft wel Recaro's maar is dan de hardtop en dat is dan weer lelijk: https://link.mobile.de/Zo2ugjJ3QuAsZsud6 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 13 uren geleden, PieterA zei: Daar hebben ze dezelfde problemen. Plus verschil LHD/RHD lampen bvb. Lenzen voor en achteraan zijn al jarenlang betaalbaar verkrijgbaar via zowel UK als EU-firma's. Volledige koplampen met correcte lichtbundels zijn ondertussen ook in productie bij een aantal firma's (mondjesmaat, uiteraard), maar dat kost natuurlijk wat meer kluiten. Eind van de rit blijft het een kist van 20 jaar oud waar minder dan pakweg 10.000 exemplaren van gemaakt werden (rhd en lhd samen) en waar de volledige voorraad onderdelen bij Lotus/Opel onderussen 8 jaar geleden geveild werd. Gelukkig indertijd een redelijke voorraad aan nuttige en minder nuttige zaken verzameld (meerdere sets schokdempers en verlagingsveren, achterste clam, schakelkabels, full decat, 2 intake manifolds van de US-only 2.4 Ecotec, allerhande rubbers, extra softtop, Corbeau LE-X kuipzetels,...). Jammer dat dat niet de zaken zijn die daarna kapot gingen Qua sensaties en het gevoel met iets speciaals onderweg te zijn met voorsprong de beste van al m'n auto's. Maar om zorgenloos het zwijn uit te hangen en een miljard cheape upgrades te kunnen doen komt de Speedster niet tot aan de enkels van m'n MX5 NA. En roadster >>>> targa, maar dat spreekt voor zich 1 2 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 1 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2024 2 uren geleden, bt. zei: TVR wedges of S-series (V6) niet vergeten, en als je er niet mee in zit om RHD te rijden voor de gelegenheid, kan je ongetwijfeld een zaakje doen, budgetwise Lijkt me minder zorgenloos rijden dan de andere opties. Wel bakken meer karakter. Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Op 31/7/2024 om 19:25, Monterey Jack zei: Hallo, Tot nu toe de kriebel kunnen tegengaan om iets te kopen voor er bij. Maar enkele dagen geleden was ik met de 3 reeks onderweg en kwam ik aan mijn favoriete baantjes. DSC off en rijden maar, met de nodige schuivers als gevolg. In November gaat de 3 weg, en komt er professioneel een EV. Meer op comfort gericht en 2 motoren dus AWD. Een 330e is al zwaar om mee spelen, een EV voegt daar nog een paar honderd kilo aan toe. Er moet dus iets in de plek komen. Budgettair ga ik nu geen zotte dingen doen, maar om voldoende verschil te hebben met de daily kijk ik naar open tweezitters. Als ik dan kijk waar ik uit kom, dan zie ik 2 opties: of een BMW Z4 E85 of een Mazda Mx5 NC. Iemand tips waar op te letten? Belangrijkste is het rijden, qua uitzicht vind ik geen van beide echt mooi, maar lelijk vind ik ze ook niet. In beide gevallen kijk ik ook naar minstens 150pk. De 2.0 in de Mazda en bij BMW heb je wel enkele opties dan, al dan niet met 6 cilinders. Een NC ken je hé, je hebt met mij vroeger ook mee gereden, en zelf gereden ook? Dat weet ik niet meer. Mijn keuze uit de twee ken je waarschijnlijk wel Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 10 uren geleden, Monterey Jack zei: Had @Tjeu dat niet vroeger? Spreekt me minder aan persoonlijk. Rijdt naar het schijnt wel erg goed. 944 heb ik niet aan gedacht. Zou eens moeten horen via via, maar vrees dat dat boven budget is nu. Ik weet van niets. En een Alfa, die buiten slaapt. Heb al 1 Italiaans krel, dat kost al genoeg om rijdende te houden Mr 2 is oppassen met de CAT's, deze brokkelen af en komen in de motor, dat is wat Tjeu met de zijne voor gehad heeft. Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 18 uren geleden, PJH zei: Dwaas dat S2k's zo gestegen zijn gvd. Is toch ook 22-23 al snel Das nog niks, amls begint te kijken naar een AP2 met weinig kilometers zit je al in de hoge dertig. Ik had een lead van een bijna nieuwe S2K, die vroeg 75k€. Quote
bt. 7.569 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 10 uren geleden, Monterey Jack zei: Lijkt me minder zorgenloos rijden dan de andere opties. Wel bakken meer karakter. Mijn S (V8) is nochtans de meest zorgeloze in m’n garage Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 2 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2024 21 minuten geleden, Niko80 zei: Een NC ken je hé, je hebt met mij vroeger ook mee gereden, en zelf gereden ook? Dat weet ik niet meer. Mijn keuze uit de twee ken je waarschijnlijk wel Meegereden wel in de tijd, nooit zelf gereden. Waar op te letten @Niko80? 12 minuten geleden, bt. zei: Mijn S (V8) is nochtans de meest zorgeloze in m’n garage Vrij rudimentaire techniek natuurlijk. Maar ken er te weinig van eerlijk gezegd. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 26 minuten geleden, Niko80 zei: Mr 2 is oppassen met de CAT's, deze brokkelen af en komen in de motor, dat is wat Tjeu met de zijne voor gehad heeft. Klopt. Maar die problemen zijn ondertussen ook wel allemaal achter de rug. MR2 zou ik zeker op de lijst zetten. Middenmotor rijden is echt wel nog een andere ervaring, nog wat meer bijzonder. Los van de kats zijn die MR2's best wel ok. Handremkabels zijn niet top en er gaat wel eens een lucht massa meter stuk, de bouten van de uitlaat roesten,... Maar dat is niet anders dan bij de meeste andere wagens. Tov MX-5 NA/NB zijn ze alvast een pak minder roestgevoelig. En tov de NC lichter. Interieur is wel erg japanees, met veel plastics. Verder vond ik de versnellingsbak niet top (1 naar 2) en kon de motor me auditief niet bekoren. Deed me te veel aan een Franse 1.1-1.2 van de jaren 90 denken, maar dat is persoonlijk. Is voor mij wel de wagen die ik het meeste mis. Heb het al tot vervelens toe herhaald, maar eens ik die vooraan de banden van 185 naar 195 had gebracht en achteraan van 205 naar 195, was dat plots een ongelofelijk leuk rijdende wagen. Ondersteur weg, mooi neutraal, heel speels en makkelijker controleerbaar. Een absolute rijderswagen. Iedere kilometer voelde bijzonder aan, keer op keer. Is dus zeker een budget vriendelijk alternatief. Uiterlijk vond ik hem ook niet zo mooi, maar eens je hem hebt leer je die wel apprecieren. Heeft best wel wat hoeken dat die zeer geslaagd is. Als je de luchtinlaten wrapt ziet die er trouwens instant veel beter uit. Heeft wat van een kleine, oudere T50. 1 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Er rijdt vandaag iemand op Zolder met een Triumph, het kan dus wel 2 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Zo'n Triumph staat bovenaan mijn lijstje maar de goeie gaan tegenwoordig ook geld. Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Persoonlijke ervaring met de Z4, Speedster en MX5 (wel een ND) als eigenaar. Uit de lijstje zou ik zelf altijd voor de MX5 gaan. De 6 cilinder van de Z4 was wel leuk maar verder vond ik er niet zoveel aan. Het was bovendien ook wel de minste betrouwbare wagen die ik al gehad heb dus mogelijks ben ik niet geheel objectief. Bij de 2.5i was de gasrespons super! Maar echt "snel" was die kar niet. De Speedster was wel een fijne kar waarbij je altijd wel het gevoel hebt met iets speciaal onderweg te zijn. Wel enorm spartaans qua comfort waardoor de vriendin het niet zag zitten om mee te gaan. Bijgevolg moest ik vaak alleen vertrekken voor een plezier ritje. Hierdoor stond die wagen veel stil. Dit is geen auto om te cruisen en zeker niet als daily (al zijn er altijd wel van die gekken ). Daar is hij te hard en direct voor imo. De MX5 zit naar mijn gevoel ergens tussen deze 2 waardoor hij zowel inzetbaar is voor een plezierritje als een paar rondjes op het circuit. Het is maar wat je zoekt natuurlijk. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 33 minuten geleden, Polygoon zei: Zo'n Triumph staat bovenaan mijn lijstje maar de goeie gaan tegenwoordig ook geld. Idem, een TR3 is nog betaalbaar en zelfs MM-eligible. Maar eigenlijk zit je voor écht goeie toch ook aan 30+k. Zoiets met werk aan kopen om zelf wat aan te sleutelen lijkt me heerlijk, maar da’s natuurlijk niet meer echt in lijn met dit topic Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Bij mij was mijn eerste criterium: pas ik er in ? MX5 viel al weg, in al zijn versies, net als de Z3 Volgende: dat ding moet rijden, als ik het wil, zonder dat ik er eerst moet aan sleutelen: die Engelse zaken waren dan heel wat minder interessant, als ik met eigenaars er van sprak. Next: geen roestspoken: out goes the Alfa Spider (of ik moest mijn portefeuille veel te hard stretchen Bleven over: een Mercedes SL R129, BMW Z4, Porsche Boxster. De Mercedes botste op een veto van mijn madam ('dat is gewoon een oude, vierkante, Mercedes'), bij de Boxster was ik wat bang voor de Porsche-prijzen bij onderhoud en herstellingen. En toen vond @Ugeken dat hij plaats moest maken in zijn garage. De Z4 gaat voor mij hard genoeg voor OR-rit (OK, je moet een moderne M laten gaan, net als een Porsche of Lefty in zijn Alpina, maar de tijden waarin er als complete lunatics werd gereden, zijn voorbij, denk ik). Ik doe er ook geen circuit mee, en ben dan ook niet van plan. En voor een zondags ritje is die net comfortabel genoeg (al zijn betonbanen met dwarse naden geen goeie combi met de zitpositie bijna boven de achteras). Met het windnetje tussen de kopsteunen valt de turbulentie ook heel goed mee. Ondanks dat het een BMW is, wordt die ook nog sympathiek onthaald in het verkeer (de niet-sportieve kleurencombinatie en de klassieke velg dragen hier ook toe bij). De zescylinder-in-lijn klinkt goed, maar niet overdreven (sommigen zullen meer geluid willen - ik heb het op de snelweg liever wat stiller, ook in het dagelijkse verkeer word je met een (te) luide auto tegenwoordig al scheef bekeken, ook ben je heel beschaafd bezig). Airco (standaard op Europese modellen) werkt top, met de stoelverwarming (idem) kun je je ballen grillen in de winter. Zowat alle Z4's hebben leder en een elektrische kap. Als je op de zoekertjessites kijkt, en ook alle reviews en besprekingen op het net bekijkt, dan merk je dat er auto's zijn met best wel hoge kilometerstanden. Het interieur heeft het niet altijd even goed overleeft, maar de motor blijft gaan. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 1 uur geleden, ex-Mooseman zei: maar de tijden waarin er als complete lunatics werd gereden, zijn voorbij, denk ik @Liquid Li0n 1 3 Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 5 uren geleden, Monterey Jack zei: Meegereden wel in de tijd, nooit zelf gereden. Waar op te letten @Niko80? Vrij rudimentaire techniek natuurlijk. Maar ken er te weinig van eerlijk gezegd. Ik moet zeggen dat NC's wel vrij zorgeloos zijn, een 1.8 is wel vermijden. Heb met de mijne nooit last gehad, en deed ermee wat jij wil doen. @Mazdastruction zal wel weten wat de echte pijn punten zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.