Ga naar inhoud

2-zitter voor weekend en paar rondjes circuit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
17 uren geleden, quadrifoglio zei:

Lenzen voor en achteraan zijn al jarenlang betaalbaar verkrijgbaar via zowel UK als EU-firma's.

Volledige koplampen met correcte lichtbundels zijn ondertussen ook in productie bij een aantal firma's (mondjesmaat, uiteraard), maar dat kost natuurlijk wat meer kluiten.

Eind van de rit blijft het een kist van 20 jaar oud waar minder dan pakweg 10.000 exemplaren van gemaakt werden (rhd en lhd samen) en waar de volledige voorraad onderdelen bij Lotus/Opel onderussen 8 jaar geleden geveild werd. Gelukkig indertijd een redelijke voorraad aan nuttige en minder nuttige zaken verzameld (meerdere sets schokdempers en verlagingsveren, achterste clam, schakelkabels, full decat, 2 intake manifolds van de US-only 2.4 Ecotec, allerhande rubbers, extra softtop, Corbeau LE-X kuipzetels,...). Jammer dat dat niet de zaken zijn die daarna kapot gingen 

Qua sensaties en het gevoel met iets speciaals onderweg te zijn met voorsprong de beste van al m'n auto's. Maar om zorgenloos het zwijn uit te hangen en een miljard cheape upgrades te kunnen doen komt de Speedster niet tot aan de enkels van m'n MX5 NA.

En roadster >>>> targa, maar dat spreekt voor zich :D

Hebt ge die speedster nog?

Geplaatst:

Het argument van de Porsche-prijzen is in mijn  ervaring overroepen. Saab (wat wel moeilijker aan het worden is) en Mercedes zijn een pak duurder, en ik bezuinig niet op onderhoud. Op de 993 enkel OEM Porsche…..scheelt natuurlijk wel dat er op heden weinig aan kapot is gegaan en dat bij aanschaf al heel veel was geïnvesteerd in de auto.

overall is Saab met voorsprong het duurst geweest in onderhoud (en Renault het goedkoopste).

Geplaatst:
1 uur terug, HIM-250 zei:

Hebt ge die speedster nog?

Yes, ik ben slecht in dingen verkopen. :D

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
1 hour ago, saabi said:

Het argument van de Porsche-prijzen is in mijn  ervaring overroepen. Saab (wat wel moeilijker aan het worden is) en Mercedes zijn een pak duurder, en ik bezuinig niet op onderhoud. Op de 993 enkel OEM Porsche…..scheelt natuurlijk wel dat er op heden weinig aan kapot is gegaan en dat bij aanschaf al heel veel was geïnvesteerd in de auto.

overall is Saab met voorsprong het duurst geweest in onderhoud (en Renault het goedkoopste).

Als je geen stukken hebt gehad kan je er niet over meespreken he. Voor de rest is olie olie en een filter een filter :D 

Geplaatst:

Onderhoud is meer dan vervangen van defecte stukken…preventief onderhoud…esthetisch onderhoud,..bijvoorbeeld delco, riemen, lichtbalk, kleppendeksels, etc….ik kan er heus wel over mee spreken .

Geplaatst:

En nog 100 euro voor een slijpmolentje van den Brico, en dan kan het dak er af

Geplaatst:
5 uren geleden, Krikkie zei:

BMW 130i? De gastank zou ik er wel uithalen :D

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-130-130i-pack-m-utilitaire-lpg-lichte-vracht-lpg-zwart-ffea38a6-c865-40a3-83ae-9d00e19cc8cf?&utm_source=android-share&utm_campaign=share&utm_medium=copy

Kilometerstand: 189.400 km

Bouwjaar: 11/2005

Verkoopprijs: € 11.490,-

135 heb ik naar gekeken, de cabrio dan. Maar denk dat dat tov een z4 minder goed rijdt.

Geplaatst:

Zo'n MR2 is safe voor de genoemde problemen vanaf 2002 dacht ik.

986 ook nog gehad, de eerste worden vanaf 2026 oldtimer. Wel goed opletten want er is veel rommel op de markt.

Geplaatst:

In tussentijd al een paar dingen zien passeren maar er is altijd wel iets. Niet abnormaal natuurli want kijk onderaan de markt voor de MX5 nc.

Eentje gevonden bij een dealer in Duitsland, met redelijk wat kilometers maar als die historiek heeft is dat niet onoverkomelijk. Probleem bij deze is de verlaging. Lijkt me toch een stuk lager te liggen dan de normale sportophanging @Niko80? Voor de rest wel een nette kar

IMG_5912.jpeg.4b693415e21c886af3bbcb0bff3940f1.jpegIMG_5908.jpeg.c803e569ecb48b188f4527c3d431f553.jpegIMG_5909.jpeg.e878af586f404b0c7e6610321434d3bc.jpegIMG_5910.jpeg.898e2a49d87ead987fea09d72d4241a1.jpegIMG_5911.jpeg.aec9025138f9594762cab170dc8a05f0.jpeg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Hoe groot ben je? 

Geplaatst:
2 uren geleden, Monterey Jack zei:

In tussentijd al een paar dingen zien passeren maar er is altijd wel iets. Niet abnormaal natuurli want kijk onderaan de markt voor de MX5 nc.

Eentje gevonden bij een dealer in Duitsland, met redelijk wat kilometers maar als die historiek heeft is dat niet onoverkomelijk. Probleem bij deze is de verlaging. Lijkt me toch een stuk lager te liggen dan de normale sportophanging @Niko80? Voor de rest wel een nette kar

IMG_5912.jpeg.4b693415e21c886af3bbcb0bff3940f1.jpegIMG_5908.jpeg.c803e569ecb48b188f4527c3d431f553.jpegIMG_5909.jpeg.e878af586f404b0c7e6610321434d3bc.jpegIMG_5910.jpeg.898e2a49d87ead987fea09d72d4241a1.jpegIMG_5911.jpeg.aec9025138f9594762cab170dc8a05f0.jpeg

Sportophanging: billsteins, dat zie je optisch zga niet. 

Bovenstaande heeft verlagingsveren steken. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Metalen dak :s

Geplaatst:
2 uren geleden, Jules_W zei:

Hoe groot ben je? 

1m82, normaal zou het moeten lukken maar moet ook vooral plek zijn voor een helm met dan dicht. Ik herinner mij dat een ND net ging met dan dicht. 

45 minuten geleden, PJH zei:

Metalen dak :s

Ik zou ook liever soft-top hebben maar ik ga compromissen moeten maken.  

34 minuten geleden, PJH zei:

Ik laat dit alvast nogmaals achter: https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nc-super-225

:D

Dat komt er niet van  

Geplaatst:
1 minuut geleden, Monterey Jack zei:

Dat komt er niet van  

Dat komt er nóg niet van

mr burns GIF

Geplaatst:
11 minuten geleden, PJH zei:

Dat komt er nóg niet van

mr burns GIF

Ik sta open voor sponsoring

Geplaatst:
17 uren geleden, Mazdastruction zei:

Sportophanging: billsteins, dat zie je optisch zga niet. 

Bovenstaande heeft verlagingsveren steken. 

Zelfs de gewone niet, deze staat nog veel lager @Monterey Jack. De mijne heeft Bilstein en eibach veren maar niet de veren die Mazda aanbied, staat dus iets harder.

Om te vergelijken dit is de mijne. Zoals je ziet is die op de foto nog enkele centimeters lager.

IMG_0961.jpeg

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Monterey Jack zei:

Ik sta open voor sponsoring

Rijke gilf aan de haak slaan!?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Monterey Jack zei:

1m82, normaal zou het moeten lukken maar moet ook vooral plek zijn voor een helm met dan dicht.

De passagier hier ben jij met helm. Ik had en heb nu wel de Recaro’s die kunnen iets lager dan de gewone zetels als ik mij niet vergis.

image.jpeg.9413c702912cf1a24c97f28d3da90b2d.jpeg

Geplaatst:

Ik kwam erboven, als we naar de NS gereden zijn deed mijn haar pijn van de wind :D

Geplaatst:
20 minuten geleden, Krikkie zei:

Rijke gilf aan de haak slaan!?

Dan moet er minstens een Boxster Spyder vanaf kunnen. Voor wat hoort wat.

17 minuten geleden, Niko80 zei:

De passagier hier ben jij met helm. Ik had en heb nu wel de Recaro’s die kunnen iets lager dan de gewone zetels als ik mij niet vergis.

image.jpeg.9413c702912cf1a24c97f28d3da90b2d.jpeg

Met dak dicht dus net wel of net niet genoeg plek :D 

4 minuten geleden, Krikkie zei:

Ik kwam erboven, als we naar de NS gereden zijn deed mijn haar pijn van de wind :D

Welk haar?

Geplaatst:
13 minuten geleden, Krikkie zei:

Das waar, maar jij bent nog 10cm groter of meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in