Ga naar inhoud

2-zitter voor weekend en paar rondjes circuit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Dan moet er minstens een Boxster Spyder vanaf kunnen. Voor wat hoort wat.

Met dak dicht dus net wel of net niet genoeg plek :D 

Ik denk net.

De mijne staat thuis, kom gerust passen zou ik zeggen.

Geplaatst:
33 minuten geleden, Niko80 zei:

Ik denk net.

De mijne staat thuis, kom gerust passen zou ik zeggen.

Ga deze middag in de buurt eentje bekijken bij een dealer. Zal zien of het nadien nodig is.

Bedankt

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
51 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Welk haar?

Toen nog wel :D

Geplaatst:
Op 9/8/2024 om 11:57, Monterey Jack zei:

Ga deze middag in de buurt eentje bekijken bij een dealer. Zal zien of het nadien nodig is.

Bedankt

En hoe was het?

Geplaatst:
1 uur geleden, Niko80 zei:

En hoe was het?

Ik had bijna die daar gekocht. Maar zou er spijt van hebben, was een 1.8 zonder sportophanging en sper. Wel in super goede staat.

Genoeg ruimte met dak dicht en rondom nog 6cm plek, dus helm moet lukken.

Geplaatst:
5 uren geleden, Monterey Jack zei:

Ik had bijna die daar gekocht. Maar zou er spijt van hebben, was een 1.8 zonder sportophanging en sper. Wel in super goede staat.

Genoeg ruimte met dak dicht en rondom nog 6cm plek, dus helm moet lukken.

1.8 mag je niet kopen, best langer zoeken of iets meer betalen voor hetgeen je wil.

Geplaatst:

Gisteren met @Jonass op en af gereden naar Duitsland om 2 exemplaren te gaan bekijken. Beetje hulp ook van @Mazdastruction

1e exemplaar was ooit mooi geweest, zwart met bruin interieur. Maar die is 4 jaar terug in handen gevallen van de lokale tuner. Was me niet opgevallen op de foto's, want stond net online, maar ter plaatse was het voor mij snel duidelijk dat het niets was. 

2e exemplaar zag er langs buiten heel wat frisser uit, ook zo goed als standaard. Interieur was ook nog vrij fris, op het stuur na. Beide even op de buik gelegen om naar de onderkant te kijken en daar toch wat oppervlakte roest te zien, plus een deel dat in teer gezet was. De vraag is dan natuurlijk, hebben ze het eerst hersteld en dan pas in teer? Of gewoon over het roest heen gespoten. Was ook niet al te proper gedaan. Aangezien we daar eigenlijk pas na sluitingsuur waren ook geen testrit kunnen en de bijkomende hardtop niet kunnen verwijderen om het stoffen dak te bekijken. Hebben natuurlijk ook geen foto's genomen van wat we konden zien. 

Nu natuurlijk in twijfel om het risico te nemen voor die laatste, of om rustig verder te zoeken. Ik neig stilaan naar het laatste, ben nog maar een dikke week echt op zoek, er zullen er nog wel passeren. Zeker omdat deze helemaal onderaan mijn budget zitten, staan allebei online voor rond de 8k. Dan moet er voor 10-12 wel iets beter te vinden zijn met wat geduld. 

Geplaatst:

Dan zou ik ook nog wat geduld uitoefenen. 
Op termijn heb je daar meer plezier van. 

Geplaatst:

Ik zou nog wat verder kijken dan . De zoektocht op zich is ook leuk natuurlijk.

Geplaatst:

Ik voeg de rest bij: gewoon verder kijken.

Je bent opzoek naar een hobbywagen, geen nieuwe daily die je zo snel mogelijk moet hebben. Je hebt tijd zat, ik zou dat dan ook gebruiken 

Geplaatst:
39 minuten geleden, Dimitri zei:

Ik voeg de rest bij: gewoon verder kijken.

Je bent opzoek naar een hobbywagen, geen nieuwe daily die je zo snel mogelijk moet hebben. Je hebt tijd zat, ik zou dat dan ook gebruiken 

Als het kan wil ik tegen 19-20 september iets hebben :D Maar eigenlijk is het zot om daar voor te pushen. We zien wel wat komt.

Geplaatst:
15 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Als het kan wil ik tegen 19-20 september iets hebben :D Maar eigenlijk is het zot om daar voor te pushen. We zien wel wat komt.

Openroads rit? Ik heb een goedkoop adresje om eentje te huren voor een dag  (via @Mazdastruction)

Geplaatst:
16 minuten geleden, Polygoon zei:

Openroads rit? Ik heb een goedkoop adresje om eentje te huren voor een dag  (via @Mazdastruction)

Neen, circuit  

Geplaatst:

Je kan mss gaan voor de nieuwe manuele Z4! 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag in de buurt eens naar een dealer gegaan die wat Mx5 staan had en tot een aantal conclusies gekomen.

- Een ND is kleiner dan een NC binnenin. Hoofdruimte is enkele centimers lager. Bij een ND met standaard zetels kan er waarschijnlijk geen helm op mijn hoofd met dak dicht.

- Préfacelift ND en de NC hebben een stuur dat niet in de diepte verstelbaar is. Met het standaard stuur is het kiezen tussen dicht genoeg zitten om goed te kunnen sturen, maar dan raken mijn handen mijn dijen bij doordraaien. Of ik ga wat verder achteruit zitten en dan zit ik te ver om comfortabel te draaien. Was me niet opgevallen bij mijn testrit enkele weken geleden, maar daar heb ik ook niet echt geragd. Zou me storen bij plezierritjes denk ik.

Maw: originele plan is voor de vuilbak. De voor de hand liggende optie nu is budget optrekken voor een ND facelift. Die hebben wel een verstelbaar stuur, plus de optionele Recaro's zitten enkele cm lager. Is wel direct 10k meer budget. Eens over slapen.

Geplaatst:

Moeilijk te geloven dat er geen spacers voor stuur bestaan. Zal goedkoper zijn dan 10k

Geplaatst:
11 minuten geleden, Tjeu zei:

Moeilijk te geloven dat er geen spacers voor stuur bestaan. Zal goedkoper zijn dan 10k

Echt geen zin om te gaan modden. Recentere auto geeft ook extra gemoedsrust.

Geplaatst:
Op 1/8/2024 om 08:44, ex-Mooseman zei:

Een oude softtop laten buiten slapen, ik zou het niet doen. 

De Z4 is alvast notoir voor de afvoerkanalen van de kap die verstopt geraken, waardoor de dakmotor 'au bain marie' komt.   Het is een populaire en blijkbaar simpele mod om de kapmotor te verplaatsen naar een andere plaats in de kofferbak.  De afvoerkanalen vrij houden is echter nog eenvoudiger, en het oogt toch netter in de koffer. 

De Z4 heeft trouwens een behoorlijk grote koffer, om een roadster te zijn.  Het gebeurt dat ik een picknickmand, en twee van die dichtklapbare kunststof tuinstoelen in de koffer steek, als we een toer gaan doen, zodat we 'te velde' een picknickske kunnen doen.  De koffer wordt wel goed warm door de onderliggende uitlaat, een lunchpakketje met kaas & ham kan dus een pakketje croque-monsieurs worden tijdens een warme ARD.

Maar langs de andere kant:  de beleving 'met de kap open' is zovele malen leuker dan met de kap dicht.  Zowel voor de meer spirited drives als voor de cruiseritjes.  Als hobbywagen zou ik altijd voor een cabriolet of roadster gaan (tenzij voor een 911, maar dat is dan alleen om estetische redenen)

Tis nog geen slecht gedacht om er een picknickske mee te doen. Ga ik onthouden

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 26/8/2024 om 08:19, Tjeu zei:

Moeilijk te geloven dat er geen spacers voor stuur bestaan. Zal goedkoper zijn dan 10k.

Die bestaan zeker ... https://spacershop.com/en/

Op 26/8/2024 om 08:32, Monterey Jack zei:

Echt geen zin om te gaan modden.

Snap ik. Mag uiteraard niet voor de keuring, dus elk jaar wisselen. Was de eerste keren geen sinecure, maar ben er ondertussen wel handig in geworden. Positie achter het stuur is het me waard.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb mij dat nog geen moment beklaagd. Ik zit dan ook al aan de 2de ND :D

Geplaatst:

We gaan nog eindigen bij een Elise 😅

Geplaatst:
48 minuten geleden, PJH zei:

We gaan nog eindigen bij een Elise 😅

:lolz:Wie weet!

Geplaatst:

Ik begrijp niet waarom niemand Caterham hier vernoemd. Perfecte wagen voor weekend en circuit. 

Geplaatst:

Kostprijs é. Een spicy caterham is rap 40k+

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in