Ga naar inhoud

2-zitter voor weekend en paar rondjes circuit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
39 minuten geleden, PJH zei:

Kostprijs é. Een spicy caterham is rap 40k+

Ja, maar het goeie aan een Caterham is dat je ook plezier kan hebben zonder dat hij spicy hoeft te zijn.

Geplaatst:

Ideale wagen voor de zomer dat we gehad hebben. 

Geplaatst:

Als je de wederhelft mee wilt tijdens het toeren, zou ik toch eerst samen een testrit doen met Elise/Exige/Caterham. Ik heb de mijne nooit meegekregen in de Speedster wegens te hard/oncormfortabel. Bovendien was er bij de Speedster enkel een airbag voorzien voor de bestuurder. :D

Geplaatst:
7 uren geleden, DuDe zei:

Bovendien was er bij de Speedster enkel een airbag voorzien voor de bestuurder. :D

Elise S1 kopen, dan heb je dat probleem niet

Geplaatst:

ND wordt hier ook overwogen maar ik zou dan budgettair voor een 1.5 gaan (als auto voor erbij) en ik vraag me af of ik me dat niet ga beklagen...

Geplaatst:
6 minuten geleden, 3000 zei:

ND wordt hier ook overwogen maar ik zou dan budgettair voor een 1.5 gaan (als auto voor erbij) en ik vraag me af of ik me dat niet ga beklagen...

Alles hangt af van het beoogde gebruik. Om rustig te cruisen is dat meer dan voldoende. Als je effectief wat op circuit wil rijden zoals ik ga doen, dan ga je vrij snel naar een 2.0 en dan wil je eigenlijk de 160 ook niet.

straatje zonder eind 😂

Geplaatst:
54 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Alles hangt af van het beoogde gebruik. Om rustig te cruisen is dat meer dan voldoende. Als je effectief wat op circuit wil rijden zoals ik ga doen, dan ga je vrij snel naar een 2.0 en dan wil je eigenlijk de 160 ook niet.

straatje zonder eind 😂

Occasioneel circuitdagje zal wellicht gaan? Maar mechanisch is dat een gezinsauto met paar honderd kilo minder he. Blok, versnellingsbak, diff, remmen zijn daar feitelijk niet op voorzien. Maar als het stuk is dan is het gelukkig niet kostelijk 🙂 

Geplaatst:
6 minuten geleden, msxx zei:

Occasioneel circuitdagje zal wellicht gaan? Maar mechanisch is dat een gezinsauto met paar honderd kilo minder he. Blok, versnellingsbak, diff, remmen zijn daar feitelijk niet op voorzien. Maar als het stuk is dan is het gelukkig niet kostelijk 🙂 

De 1.5 met 135pk gaat dan toch zeer licht zijn. Sowieso plezant, maar vooral daar ga je het ‘meer’ missen. 

Qua running cost zit je wel goed inderdaad, tenzij de vbak er aan gaat 😀 Maar onze forum expert geeft aan dat je er dan een nc bak moet voor zoeken.

Geplaatst:
Zojuist, Monterey Jack zei:

De 1.5 met 135pk gaat dan toch zeer licht zijn. Sowieso plezant, maar vooral daar ga je het ‘meer’ missen. 

Eens. De ND2 met 184pk motor iseen plezier om mee te rijden.

Maar de 1.5 is geen straf

Geplaatst:

Zijn er eigenlijk al stuurgevoelmods voor de ND? Want dat zijn ze precies vergeten 😞

Geplaatst: (aangepast)
51 minuten geleden, PJH zei:

Zijn er eigenlijk al stuurgevoelmods voor de ND? Want dat zijn ze precies vergeten 😞

Ja, Flying Miata heeft er een hydraulische bekrachtiging voor die het probleem oplost. Komt als bonus een LS blok bij. #Indi mijn absolute droom.

aangepast door Tjeu
Geplaatst:
8 uren geleden, msxx zei:

Eens. De ND2 met 184pk motor iseen plezier om mee te rijden.

Maar de 1.5 is geen straf

Klopt. Veel hangt natuurlijk af van je huidig referentiekader. 

Geplaatst:
14 uren geleden, Monterey Jack zei:

straatje zonder eind 😂

Ik vind/vond persoonlijk de ND1 met BBR aangenamer dan de ND2.

Geplaatst:
Op 2/8/2024 om 11:50, ex-Mooseman zei:

Airco (standaard op Europese modellen)

@Beau disagrees :D 

Op 2/8/2024 om 11:50, ex-Mooseman zei:

Zowat alle Z4's hebben een elektrische kap.

Ook dat had die van @Beau zijn ma niet, denk ik! 
Een echte light is right rijdersauto 😏

Geplaatst:
41 minuten geleden, DuDe zei:

Ik vind/vond persoonlijk de ND1 met BBR aangenamer dan de ND2.

Ben blij dat iemand het zegt. Ik deel die mening 100%. Deze gaan rijden in november 2016..

image.png.c073d207bcfc47a9ef0346ff4ea10b55.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
16 minuten geleden, Alexis zei:

@Beau disagrees :D 

Ook dat had die van @Beau zijn ma niet, denk ik! 
Een echte light is right rijdersauto 😏

stoffen zetels, ook dan ?  Ik heb heel veel advertenties gezien, van over heel Europa, en er waren er bijna geen zonder leder, elektrische kap (of die waren kapot gegaan, een gekend probleem), of airco (manuele of automatische).

Uit de duizenden 🥴 YouTube-filmpjes die ik bekeken heb, bleek dat die die kap en leder langs daar zeker niet altijd aanwezig waren.  Zou die van @Beau zijn ma een import geweest zijn, misschien ? (Ik weet dat ze allemaal in de VS in elkaar geschoten zijn, maar you know what I mean hé)

Geplaatst:

Topic mag dicht voor mij :D 

200.gif?cid=3c65cd1c27lbs9ak2x1zuibueolb

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
6 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Topic mag dicht voor mij :D 

200.gif?cid=3c65cd1c27lbs9ak2x1zuibueolb

Enkel wanneer ik een nieuw topic zie;)

Geplaatst:
1 minuut geleden, mrbbs zei:

Enkel wanneer ik een nieuw topic zie;)

Binnen nu en 2 weken 😀

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Proficiat met je speedster!

Geplaatst:

Mooie Elise! Ga je veel genot van hebben! 

Geplaatst:
Op 7/10/2024 om 20:48, Monterey Jack zei:

straatje zonder eind 😂

op mx5 forum staat een ND BBR te koop 19950€

Geplaatst:
2 minuten geleden, Niko80 zei:

op mx5 forum staat een ND BBR te koop 19950€

Die rode met de Rays velgen? Ben ik op facebook ergens tegengekomen. Had wel enkele leuke mods...

Geplaatst:
Zojuist, DuDe zei:

Die rode met de Rays velgen? Ben ik op facebook ergens tegengekomen. Had wel enkele leuke mods...

Klopt die is het .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in