Ga naar inhoud

2-zitter voor weekend en paar rondjes circuit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daar komen jullie nu mee af, net nadat die man gekocht heeft :D 

• Grappig 2
Geplaatst:
1 uur geleden, PJH zei:

Daar komen jullie nu mee af, net nadat die man gekocht heeft :D 

Dan is hij nog beschikbaar voor jou, perfect toch?

Geplaatst:
Op 7/10/2024 om 21:53, msxx zei:

Eens. De ND2 met 184pk motor iseen plezier om mee te rijden.

Maar de 1.5 is geen straf

Op 8/10/2024 om 06:43, PieterA zei:

Klopt. Veel hangt natuurlijk af van je huidig referentiekader. 

Nu een Octavia RS, moeilijk te vergelijken natuurlijk maar ik vrees dat een 1.5 ND nogal gutless gaat zijn vergeleken met het koppel van een 2.0T. Er is een 400kg verschil ook natuurlijk...

Geplaatst:

power en handling zijn twee verschillende dingen. 

Met het tweede heb je meer blijvende fun dan met het eerste.

Geplaatst:
3 minuten geleden, 3000 zei:

Nu een Octavia RS, moeilijk te vergelijken natuurlijk maar ik vrees dat een 1.5 ND nogal gutless gaat zijn vergeleken met het koppel van een 2.0T. Er is een 400kg verschil ook natuurlijk...

Denk dat dat nog mee valt. Aan lage snelheid geeft een mx5 meer beleving. Ander snelheidsgevoel 

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

power en handling zijn twee verschillende dingen. 

Met het tweede heb je meer blijvende fun dan met het eerste.

Klopt zeker, maar het mag ook geen te groot verschil zijn. Nu ja, op dat vlak ben ik binnenkort helemaal verloren. Daily vs weekendauto kan moeilijk groter qua contrast. 

Geplaatst:

Exige 🥰 handling, sensatie en voldoende power

Geplaatst:
32 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Klopt zeker, maar het mag ook geen te groot verschil zijn. . 

Waarheid als een koe.  Je kan je zot amuseren met een Fiat Panda op een kronkelende bergweg, maar als op circuit iedereen je voorbij vliegt, terwijl je je stinkende best doet om mooie rijlijnen te rijden, en je constant je motortje zit uit te wringen, ga je gefrustreerd geraken.

Ik amuseer me te pletter op mijn plezierritjes en op de OR-ritten, maar als je dan eens in een treintje met een aantal veel krachtiger auto's samenrijdt, en ze na elke bocht van je weg rijden, alsof je stilstaat, dan zou je toch af en toe enkele extra paardjes willen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
39 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Waarheid als een koe.  Je kan je zot amuseren met een Fiat Panda op een kronkelende bergweg, maar als op circuit iedereen je voorbij vliegt, terwijl je je stinkende best doet om mooie rijlijnen te rijden, en je constant je motortje zit uit te wringen, ga je gefrustreerd geraken.

Ik amuseer me te pletter op mijn plezierritjes en op de OR-ritten, maar als je dan eens in een treintje met een aantal veel krachtiger auto's samenrijdt, en ze na elke bocht van je weg rijden, alsof je stilstaat, dan zou je toch af en toe enkele extra paardjes willen.

Gewicht gedeeld door 2 en power delen door 3 vond ik meer dan genoeg verschil tussen daily en weekend :D 

Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

image.thumb.png.1499e6c0501079c26a656d6fa638c8b4.png

Ik had het niet op jouw Mazda hé, @Sibo Berebrouckx , die match was héél aangenaam:  de jouwe wat wendbaarder, de mijne iets meer oempf

Geplaatst:
3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

image.thumb.png.1499e6c0501079c26a656d6fa638c8b4.png

Ik had het niet op jouw Mazda hé, @Sibo Berebrouckx , die match was héél aangenaam:  de jouwe wat wendbaarder, de mijne iets meer oempf

Dat was bedoeld als 'helemaal met je eens'. 😉

Ik amuseer me ook rot met de Mazda, maar als er op een rondrit dan enkele wagens passeren die na twee rechte stukken nergens meer te bespeuren zijn, kriebelt het altijd ergens om zelf ook wat meer pk te hebben 😁.

Die Ardennenrit is, mede door het leuke treintje dat we toen hadden, voor mij nog steeds één van de leukste rondritten.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik voel me ook altijd de underdog met mijn Z'je. Daarmee niet minder fun. Ik kan op zo'n rit meestal volluit gaan

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Handling > power all day long. En dat op rondritten, trackdays, ... Nurburgring met 150pk en alles er uithalen is toch zoveel wijzer dan 700pk en moeten inhouden continue.

Respect voor zij die 700pk effectief continue kunnen benutten, dat wel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uren geleden, PJH zei:

Exige 🥰 handling, sensatie en voldoende power

Hoe is't met de uwe eigenljik?

Geplaatst:

Hij bestaat nog. Foto van vorige week

b8ca1d48-a140-48ad-b96b-9613777e76fa.jpg

c020613a-d9ed-4d87-8220-0b8aefe8f7cf.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, PJH zei:

moet het afval tegenwoordig niet gesorteerd worden:  plastiek bij plastiek, metaal bij metaal 😜

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 9/10/2024 om 13:10, ex-Mooseman zei:

maar als je dan eens in een treintje met een aantal veel krachtiger auto's samenrijdt, en ze na elke bocht van je weg rijden, alsof je stilstaat, dan zou je toch af en toe enkele extra paardjes willen.

Beschrijft perfect mijn gevoel met de Lotus op de LOT day's/ Francorchamps als ik de Radillion naar boven reed achter de rappere Exige's. Stampen voor dood maar het mocht niet zijn😆

Geplaatst:
6 uren geleden, PJH zei:

Maar verder geen vorderingen? 

Geplaatst:

Boxster Speedster?

Geplaatst:
20 uren geleden, Krikkie zei:

Hij is hem per keer in onderdelen aan het buiten smokkelen. :ninja:  De hardtop heeft hij al mee.

Geplaatst:
20 uren geleden, Krikkie zei:

We moeten hier niet TE veel offtopic gaan, maar gezien het ook over een 2-zitter gaat die gebruikt wordt op straat en de occasionele trackday kan het misschien nog net:
Dinsdag gaan we naar de rechtbank. Doel van de zitting is "Toezicht op de controle" van de expertise uit sept 2023. We hebben eerder deze maand het finale verslag ook gekregen van de expert dus dat is wat besproken zal worden.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, PJH zei:

We moeten hier niet TE veel offtopic gaan, maar gezien het ook over een 2-zitter gaat die gebruikt wordt op straat en de occasionele trackday kan het misschien nog net:
Dinsdag gaan we naar de rechtbank. Doel van de zitting is "Toezicht op de controle" van de expertise uit sept 2023. We hebben eerder deze maand het finale verslag ook gekregen van de expert dus dat is wat besproken zal worden.

Wat een miserie zeg... 

Heb jij nog iets anders voor de fun?

aangepast door Tjeu
Geplaatst:

in tweezitter?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in