Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, mrbbs zei:

Neenee, vooraan zat hij met zijn hoofd tegen het dak. Heeft wel zoals ik een langere romp. 

Als je dan een hogere vloer hebt door de batterijarchitectuur, en een panorama-dak snoept bovenaan nog wat ruimte af, dan kan ik mij wel inbeelden dat hij er niet comfortabel kon zitten. Soms moet je de rugleuning van je zetel te plat instellen om er in te passen, en dat is niet altijd even comfortabel. 

Op bepaalde automodellen is dat echter standaard, op de maghreb-Gucci-uitvoering (die met het aangepaste petje en crossbody-tas)

Geplaatst:
1 uur geleden, BMWMB zei:

Ik ben maar een klein ventje, dus ik heb die zorgen niet. 😆

kleine ventjes, vette percentjes !

• Grappig 1
Geplaatst:
17 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Als je dan een hogere vloer hebt door de batterijarchitectuur, en een panorama-dak snoept bovenaan nog wat ruimte af, dan kan ik mij wel inbeelden dat hij er niet comfortabel kon zitten. 

De auto is daarom ook iets hoger (beetje wat me stoort aan het ontwerp) ter compensatie. 
Het scheelt uiteindelijk maar 2cm binnenin tov de gewone A6.

Geplaatst:
1 uur geleden, Logic zei:

Ik meet 1m95 & kan me eigenlijk niet herinneren dat het ook maar enigszins nipt was zelfs, dacht toch ruimte genoeg te hebben 🤔
Was zelfs achteraan nog te doen dacht ik.
Ik heb dat allemaal eens geprobeerd terwijl ik mij zat te vervelen daar bij Coox. 
Enkel bij de Q6 Sportback was ik wel geschrokken hoe laag die daklijn achteraan loopt, voor zo’n grote wagen te zijn in feite… van alle 6’en in het Audi gamma de enigste waar ik achteraan niet in kon. 

ook de A6 spotback? Ik vond deze daklijn achteraan ook erg aflopende.

Maar op de Q6 sportback heb ik het inderdaad ook onderschat, wel nog niet zelf geprobeerd en gelukkig zitten er niet vaak grote mensen achteraan in de wagen 😉 Voordeel op de Q6 is wel dat je een betere positie voor je benen hebt tov de A6 etron.

Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Als je dan een hogere vloer hebt door de batterijarchitectuur, en een panorama-dak snoept bovenaan nog wat ruimte af, dan kan ik mij wel inbeelden dat hij er niet comfortabel kon zitten. Soms moet je de rugleuning van je zetel te plat instellen om er in te passen, en dat is niet altijd even comfortabel. 

Op bepaalde automodellen is dat echter standaard, op de maghreb-Gucci-uitvoering (die met het aangepaste petje en crossbody-tas)

A6 etron break/sportback, met panoramisch vaste dak, heb je volgens mij meer ruimte dan zonder het panoramische dak.

Geplaatst:

Zo'n A6 is toch niets voor u, bmwmb?

(ik zie u daar niet inzitten)

Geplaatst:

En waarom niet?

Zakelijk correcte auto, knap, praktisch... ik ga sowieso wel wachten op de RS- of Performance-versie met de bredere carrosserie. En dan weer configureren met Exclusive kleuren. Ja, maakt toch serieus kans als volgende daily voor mij.

Geplaatst:

Met de rest van uw wagenpark vergelijkend, vond ik dat een rare gedachte. Als de RS effectief dikker gaat staan, zal het nog meevallen, maar anders is dat toch maar een saaie leasewagen? 

Geplaatst:
48 minuten geleden, BelgianRally zei:

ook de A6 spotback? Ik vond deze daklijn achteraan ook erg aflopende.

Maar op de Q6 sportback heb ik het inderdaad ook onderschat, wel nog niet zelf geprobeerd en gelukkig zitten er niet vaak grote mensen achteraan in de wagen 😉 Voordeel op de Q6 is wel dat je een betere positie voor je benen hebt tov de A6 etron.

Die hadden ze niet in de showroom staan helaas. Effe opgezocht (zie hieronder), dat scheelt inderdaad ook weer een beetje (zelfs vooraan!). Elke Sportback in hetzelfde bedje ziek. 

Sportback: https://www.audi.at/dam/images/ea88673a08b536879c89eac37a4c147ff0fd591b/30177c811d915cdbe9c47095857a852e/2a37124a-5490-4b71-90b9-c05960eb46e8/crop:SMART/resize:1920:1080/a6-sportback-e-tron-dimensions-side

Avant: https://www.audi.at/dam/images/2e5667aa351788e024c1f4c75c3b58df2a270e0c/42fdd7415f1d10f4114b22401f2da7ca/044e377f-02d1-4965-a84b-1fc4beb02ba3/crop:SMART/resize:1920:1080/a6-avant-e-tron-dimensions-side

Q6 Sportback: https://media.audi.com/is/content/audi/country/nl/assets/pdf/afmetingen/afmetingen-q6-e-tron-sportback-quattro.pdf

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Met de rest van uw wagenpark vergelijkend, vond ik dat een rare gedachte. Als de RS effectief dikker gaat staan, zal het nog meevallen, maar anders is dat toch maar een saaie leasewagen? 

Deze A6 etron is inderdaad een stuk saaier en minder speciaal/opvallend dan mijn etron GT, maar de RS gaat ook speciaal zijn. Andere opties zijn de Polestar 5, en ook ben ik benieuwd naar de AMG GT 4-deurs. Het belangrijkste is dat er een trekhaak onder kan. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 28/1/2026 om 20:56, Phil zei:

Zal geen RS heten.

Wanneer gaat 'm voorgesteld worden?

Geplaatst:
7 uren geleden, BMWMB zei:

Wanneer gaat 'm voorgesteld worden?

Eind dit jaar/begin volgend dacht ik.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
14 uren geleden, Logic zei:

interessant, dus de Q6 SB heeft meer plaatst achteraan dan de A6 etron SB. Wist niet dat voor de chauffeur er bij de A6 etron SB minder plaats vooraan is dan bij de A6 etron avant.

Geplaatst:
36 minuten geleden, BelgianRally zei:

interessant, dus de Q6 SB heeft meer plaatst achteraan dan de A6 etron SB. Wist niet dat voor de chauffeur er bij de A6 etron SB minder plaats vooraan is dan bij de A6 etron avant.

Misschien dat de collega van @mrbbs in ene Sportback zat ipv de Avant, it would make sense, op basis van die cijfers.

Maar, ‘k heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken naar de officiële afmetingen van de GT:
https://media.audi.com/is/content/audi/country/nl/assets/pdf/afmetingen/afmetingen-rs-e-tron-gt-performance.pdf
En ‘k sta perplex, omdat het de kleinste is, waar ik echt wel probleemloos in pas. 
Ook helemaal niet met de rugleuning achterover ofzo (in tegendeel, ik heb de rugleuning altijd redelijk rechtopstaand voor de betere stuurhouding te hebben). Bovendien zou ik zweren dat ik ook achterin meer hoofdruimte heb in de GT dan bij de Q6 Sportback… Dat zal ik een volgende keer toch nog eens opnieuw moeten proberen om te zien hoe dit komt.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Logic zei:

Misschien dat de collega van @mrbbs in ene Sportback zat ipv de Avant, it would make sense, op basis van die cijfers.

Maar, ‘k heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken naar de officiële afmetingen van de GT:
https://media.audi.com/is/content/audi/country/nl/assets/pdf/afmetingen/afmetingen-rs-e-tron-gt-performance.pdf
En ‘k sta perplex, omdat het de kleinste is, waar ik echt wel probleemloos in pas. 
Ook helemaal niet met de rugleuning achterover ofzo (in tegendeel, ik heb de rugleuning altijd redelijk rechtopstaand voor de betere stuurhouding te hebben). Bovendien zou ik zweren dat ik ook achterin meer hoofdruimte heb in de GT dan bij de Q6 Sportback… Dat zal ik een volgende keer toch nog eens opnieuw moeten proberen om te zien hoe dit komt.

ik wil met een lintmeter de werkelijke afmetingen van de Q6 SB wel eens opmeten 😉

Geplaatst:
13 uren geleden, BMWMB zei:

Deze A6 etron is inderdaad een stuk saaier en minder speciaal/opvallend dan mijn etron GT, maar de RS gaat ook speciaal zijn. Andere opties zijn de Polestar 5, en ook ben ik benieuwd naar de AMG GT 4-deurs. Het belangrijkste is dat er een trekhaak onder kan. 

D’er is wat verwarring gezaaid over het al dan niet stopzetten van die elektrische RS6, dat ik niet meer kan volgen. Komt die RS6 zowel in Hybrid als EV vorm? En welke van de twee heb je op ‘t oog? Het laatste wat ik ervan gezien heb was een RS6 Hybride, die dan weinig met deze A6 E-Tron te maken heeft, toch? 

Geplaatst:

Ik denk dat ze allebei komen, maar dat ze de etron niet RS6 gaat noemen, om deze badge enkel te laten voor de ICE versie, die nu idd hybride zal worden zoals de M5. 

Ikzelf blijf EV rijden, dus voor mij de etron-versie. 

spacer.png

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

Ik denk dat ze allebei komen, maar dat ze de etron niet RS6 gaat noemen, om deze badge enkel te laten voor de ICE versie, die nu idd hybride zal worden zoals de M5. 

Ikzelf blijf EV rijden, dus voor mij de etron-versie. 

spacer.png

Zal wel de RS6 etron worden, S6 etron bestaat nu al. 

image.png.e13c948355965c478b03b1e67c7879e8.png

Geplaatst:

Er wordt gesproken van een S6 Performance. Time will tell. 🤷🏼‍♂️

Geplaatst:
23 minuten geleden, BMWMB zei:

Dit idd.

Geplaatst:
28 minuten geleden, BMWMB zei:

Bij Audi is alles mogelijk op gebied van benaming. Vermits de performance op de Q6 en A6 etron al bestond (https://www.autoweek.nl/auto/109730/audi-a6-e-tron-avant-performance-edition/). Enkel zie ik nu naar de Audi configurator dat de performance versie verdwenen bij de A6 etron, bij de Q6 bestaat de performance versie nog altijd.

image.png.ef4b3ffdad357b472abf786cddc0e91c.png

Deze "performance" versies waren wel de RWD versie met de 100kWh batterij en meer vermogen dan de standaard RWD versie. Maar niet het vermogen van de quattro versies. Maar met hun A4/A5/A6/A7 benaming inconsitentie is alles mogelijk.

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, BelgianRally zei:

ik wil met een lintmeter de werkelijke afmetingen van de Q6 SB wel eens opmeten 😉

Consumentenadvies waar niemand op zit te wachten, maar ik heb al liggen meten in de GT. 🙂 

- Achteraan komen de resultaten overeen met de officiële cijfers, ik heb 93cm gemeten van zitvlak tot dak. 
Nu moet ik toegeven dat ik achteraan met de kruin tegen het glas van het panoramisch dak kom… ik kan er dus toch niet in. 
Ben vandaag één centimeter groter misschien? :D

- Vooraan is het in de praktijk ruimer dan de officiële cijfers, het zit op een range van 102cm tot 104cm.

Afijn, achteraan zou het in de Q6 Sportback dus een tikkeltje ruimer moeten zijn, in theorie zelfs moeten passen voor mij. 

IMG_4209.jpg

IMG_4208.jpg

aangepast door Logic
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uren geleden, Logic zei:

Consumentenadvies waar niemand op zit te wachten, maar ik heb al liggen meten in de GT. 🙂 

- Achteraan komen de resultaten overeen met de officiële cijfers, ik heb 93cm gemeten van zitvlak tot dak. 
Nu moet ik toegeven dat ik achteraan met de kruin tegen het glas van het panoramisch dak kom… ik kan er dus toch niet in. 
Ben vandaag één centimeter groter misschien? :D

- Vooraan is het in de praktijk ruimer dan de officiële cijfers, het zit op een range van 102cm tot 104cm.

Afijn, achteraan zou het in de Q6 Sportback dus een tikkeltje ruimer moeten zijn, in theorie zelfs moeten passen voor mij. 

IMG_4209.jpg

IMG_4208.jpg

Q6 SB met panoramisch dak is dus idd minder plaats. Ik kom aan een 91.5 tot 92cm. Vermoedelijk zal de afmetingen op dit document voor de versie zonder schuifdak zijn.

Geplaatst:

Mij boeit de achterbank niet veel, temeer ik er zelf nooit zit, en als we met ons gezin op stap gaan is de etron GT zeker ruim genoeg, want we zijn allemaal maar tussen de 1.60m en 1.78m groot. Zelf zit ik dus redelijk naar voren, dus ik heb al een paar lange mensen achter mij meegenomen, en heb nog nooit geklaag gehoord.

Dus de achterbank zal zeker wel in orde zijn. Het minst praktische is de koffer, en dat er geen trekhaak onder kan.

Geplaatst:
2 uren geleden, BelgianRally zei:

Q6 SB met panoramisch dak is dus idd minder plaats. Ik kom aan een 91.5 tot 92cm. Vermoedelijk zal de afmetingen op dit document voor de versie zonder schuifdak zijn.

Ah, dus toch. Dat zal <gok ik> dan het effect zijn van de ‘foot garage’ waardoor de zitting van de achterbank in de GT iets minder hoog moet zijn. Da’s voor mij de eerste keer om het zo concreet in cijfers te zien (geen afbreuk aan de Q6, gezien de vloeropbouw vergelijkbaar is met 99% van alle EV’s). Merci voor de update!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid