Ga naar inhoud

2007 Saab 9-5 Vector 2.3T

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, Krikkie zei:

Via welke zoekertjessite is hij nu verkocht?

Marktplaats, was te denken.

Geplaatst:

En nu de obligatoire 10 posts met:

"Dju, net te laat"

"Heb net iets anders gekocht, had ik dit geweten"

"Moest die nu binnen 1 jaar te koop komen, ik kocht hem direct!"

:D 

• Grappig 2
Geplaatst:
21 minuten geleden, ir_fuel zei:

En nu de obligatoire 10 posts met:

"Dju, net te laat"

"Heb net iets anders gekocht, had ik dit geweten"

"Moest die nu binnen 1 jaar te koop komen, ik kocht hem direct!"

:D 

Bwa, blijft een veredelde Vectra. En de bedenker van die mottige chroom randen rond de koplampen, heeft een paar lessen goede smaak gemist. 

Just my 2 cents..

Geplaatst:
1 uur geleden, Tommie zei:

Topkistje seg!!

Die G81 M3 in de showroom daarnet mag er ook anders wel wezen :inlove:, heb jij die samengesteld @Tommie ?

• Omhelzing 1
Geplaatst:
41 minuten geleden, Greg zei:

Die G81 M3 in de showroom daarnet mag er ook anders wel wezen :inlove:, heb jij die samengesteld @Tommie ?

Yep, alles wat we in showroom en demo hebben stel ik zelf samen. Thanks! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Redfive zei:

Bwa, blijft een veredelde Vectra.

Was dat niet de 900/9-3 ?  Of stond de 9-5 op een verlengd Vectra-platform

2 uren geleden, Redfive zei:

En de bedenker van die mottige chroom randen rond de koplampen, heeft een paar lessen goede smaak gemist. 

Daarin kan ik je volgen.  

Ik zag vorige week nog een goed geconserveerd exemplaar rijden in Antwerpen, en, los van die bril, blijf ik dit toch een knappe verschijning vinden, ook al is het een ontwerp van meer dan 25 jaar oud.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Was dat niet de 900/9-3 ?  Of stond de 9-5 op een verlengd Vectra-platform

Kan wel kloppen hoor van het Vectra platform, model 9-5 na deze had wel het Insignia platform.

Geplaatst:

Deze 9-5 was een echte Saab nog denk ik.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

de 9-5 was veel meer SAAB dan bijvoorbeeld zijn voorganger, de 9000.  66% Saab t.o.v. 44 % Saab. 

Ik vond dit een zalige cruiser en zou dit nog steeds verkiezen boven vele andere auto's (heb een 9-5 2.0t en een 9.5 1.9 tid Hirsch gehad).

Toen ik er mee reed hebben veel 'kenners' mij erop gewezen dat ik met een Vectra reed. Dan kan ik enkel zeggen dat Vectra's verdomd goede auto's waren, maar ik heb het geluk niet gehad ermee gereden te hebben.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Mijn moeder heeft een 9-3 Cabrio 2.0t, 9-5 2.0t van dit model en dan de laatste 9-5 gehad. Ikzelf heb nog 9000 2.3t gereden. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Tommie zei:

Deze 9-5 was een echte Saab nog denk ik.

Is ook al onder GM gebouwd, en ja, hij stond op een doorontwikkeld platform van de 900ng (GM platform). Het is uiteindelijk deels de koppigheid van SAAB die ervoor zorgde dat ze afgestoten werden door GM, wegens te duur. Ze zijn wel degelijk ontwikkeld in Zweden door Zweedse ingenieurs, die zo hun eigen ideeën hadden, waardoor ze voor GM uiteindelijk veel te veel SAAB waren en vele te weinig onderdelen deelden met de andere auto's uit de groep.

1 minuut geleden, Tommie zei:

Mijn moeder heeft een 9-3 Cabrio 2.0t, 9-5 2.0t van dit model en dan de laatste 9-5 gehad. Ikzelf heb nog 9000 2.3t gereden. 

je hebt goede genen!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De 9000 was een samenwerking tussen Saab en de Fiat-groep (Croma, Alfa Romeo 164 en Lancia Thema), dacht ik?  En die hadden heel veel gedeelde onderdelen.

De 9-5 had oa Opel (GM) ecotec-motoren 

Geplaatst:

De motoren waren volgens mij van origine Saab voor de 2.0 en 2.3t (ecopower); GM voor de 2.2 tid,  fiat-alfa voor de 1.9 tid (jtd), isuzu voor de 3.0 tid en zou moeten nagaan welke origine de 3.0 v6 had.

Geplaatst:

Ik krijg stenen kloten van al dat Opelgedoe. Zelfs met niet-Saab motor was Saab toch voldoende onderscheidend om een eigen sfeer en identiteit te creëren. Dat is toch waar het om draait?

En aja, Opel heeft echt wel ferme auto's gebouwd ook.

Vectra B 2.5 V6

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
23 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

De 9000 was een samenwerking tussen Saab en de Fiat-groep (Croma, Alfa Romeo 164 en Lancia Thema), dacht ik?  En die hadden heel veel gedeelde onderdelen.

De 9-5 had oa Opel (GM) ecotec-motoren 

En die samenwerking is uiteindelijk ook snel beëindigd omdat SAAB niet akkoord was met enkele beslissingen van de Italianen. Onder andere over de achterophanging.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ik krijg stenen kloten van al dat Opelgedoe. Zelfs met niet-Saab motor was Saab toch voldoende onderscheidend om een eigen sfeer en identiteit te creëren. Dat is toch waar het om draait?

En aja, Opel heeft echt wel ferme auto's gebouwd ook.

Vectra B 2.5 V6

Het is inderdaad jammer dat er nooit over SAAB gepraat kan worden zonder dat iemand over een Vectra moet beginnen :rolleyes:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
23 uren geleden, saabi zei:

De motoren waren volgens mij van origine Saab voor de 2.0 en 2.3t (ecopower); GM voor de 2.2 tid,  fiat-alfa voor de 1.9 tid (jtd), isuzu voor de 3.0 tid en zou moeten nagaan welke origine de 3.0 v6 had.

Was dat ook geen PRV 3.0 V6? 

Geplaatst:

De 2.2TiD was een Isuzu blok.

Geplaatst:

Die 3.0 V6 was volgens mij de GM-motor uit de Omega waar Saab een 'halve' turbo heeft opgezet (enkel op de eerste bank cil. 1-3).

Dat was brol waar altijd iets aan mankeerde.

Geplaatst:

Is het mogelijk dat ik die vandaag op transitplaten gespot heb op de N42 in Zottegem?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Goesting zei:

Is het mogelijk dat ik die vandaag op transitplaten gespot heb op de N42 in Zottegem?

Welke platen, Hollandse?

Geplaatst:

Nee, ik denk Belgische (rode plaat met witte letters).

Geplaatst:
1 uur terug, Goesting zei:

Nee, ik denk Belgische (rode plaat met witte letters).

Zou straf zijn, zit normaal ergens in Katwijk aan zee in NL. Of een lomperik heeft die daar reeds gekocht voor 5k meer, dat kan ook :inlove:

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid