Ga naar inhoud

VW Passat Alltrack


Martini Racing

Aanbevolen berichten

Motoren:

1.4 TSI (enkel fwd :unknown:)

2.0t TFSI (4wd standaard)

2.0 TDI 140pk (4wd optie)

2.0 TDI 170pk (4wd standaard)

Net goed voor de winter, zo'n verhoogde Passat. Volkswagen toont de Passat Alltrack als "vereniging van SUV en sedan". Daarmee willen ze het gat tussen de Passat en de Tiguan opvullen. De wagen, gebaseerd op de Passat Variant wordt aangeboden in vier motorversies; twee bij de benzines (160 en 210 pk) en twee diesels (140 en 170 pk). De twee krachtigste versies krijgen standaar 4Motion vierwielaandrijving en DSG-versnellingsbak, voor de TDI met 140 pk is 4Motion een optie. Die 140 pk sterke TDI verbruikt 5,7l/100 km (met een CO2-uitstoot van 150 g/km), terwijl zijn 170 pk-broer 5,8l/100 km verbruikt. De Alltrack staat 135 tot 165 mm hoger dan de gewone Passat Variant. Hij krijgt ook het offorad driving programme mee, waarbij rijhulpmiddelen tot een snelheid van 30 km/u worden beïnvloed. Zo wordt de remwerking van het ABS geoptimaliseerd voor een losse ondergrond. Tot nu toe was dit systeem enkel beschikbaar op de Tiguan en Touareg en dus niet te verkrijgen op de Cross-terrein-wannabes van Volkswagen.

De wagen wordt voorgesteld op de Tokio Motor show en zal begin 2012 bij de dealers staan. Vanaf dan kan hij de concurrentie aangaan met de Peugeot 508 RXH en vernieuwde Audi A4 Allroad.

[h=2]

[/h]

Bericht vanop autofans.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Dikke Passat!

Maar gaat zeer exclusief zijn in België.

Ze hebben nu al 90% van de 4Motions afgeschaft in BE wegens te weinig vraag.

In Tsjechië gaat die dan weer erg populair zijn. Ze hebben het nogal voor Passats en voor 4WD's (de sneeuwruimers en strooidiensten zijn nog altijd wat op commi leest geschoeid ;) ).

Wanneer komt er een R versie eigenlijk van de Passat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je die nog moet verwachten eigenlijk. De huidige passat draait al mee van in 2005 als ik me niet vergis. De VR6 is op pensioen wegens emmisienormen (Golf R20 ipv R36). Daarbij komt nog dat zo'n überpassat eigenlijk niet verkoopt. Als het er al zou komen, dan zou ik gokken op de 2.0TFSI die ergens tussen de 250-300 pk zit, maar ik geloof er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid