Ga naar inhoud

BMW M3 touring VS Alpina B3 touring

M3 - B3  

71 leden hebben gestemd

1. 1. M3 - B3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Maxime S zei:

Alleen die fucking neus en draai het of keer het... algemeen overheersende johny-look. 

Ik heb dit niet durven zeggen, zo'n m3 touring is best wel johny geworden idd. Al is dat mss wat sommigen net willen. 

Geplaatst:

Bij een Alpine mis ik de brede heupen, wat de touring net zo speciaal maakt.  (vergelijk met de  rs avant)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, Speedhunter zei:

Ik heb dit niet durven zeggen, zo'n m3 touring is best wel johny geworden idd. Al is dat mss wat sommigen net willen. 

dat is inderdaad het spijtige van de laatste jaren. Is bij een RS6 ook zo geworden. Vroeger was dat echt een sleeper, nu is dat een bombastische machine.

Daarom, zoals hierboven door @Lotuzzz gezegd is het beste wat je kan doen een bompaspec namen. 

Geen modelaanduiding, koetswerkkleurige accenten, etc

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met een Alpina kun je nog ergens discreet toe komen.  Het zal ook niemand de ogen uitsteken.  In de ogen van Jan Modaal is het een 'mooie/dikke BMW'.   Zet die naast die van mij, en Mariette ziet het verschil niet, als ze haar juiste bril niet op heeft.

Met een M3, zelfs in vertegenwoordigers-grijs, is dat al wat moeilijker, die kan zijn aard niet weg steken, noch auditief, noch qua looks (of je die nu mooi of lelijk vindt)

In de branche waar Salokin en zijn madam actief in zijn, is dat misschien ook wel van belang.

Waarom zie je meer M3's dan Alpina's ?  Een M3 is veel meer gekend, veel meer gewild (ook bij een fout publiek), en is bij elke BMW-dealer te krijgen.  Een Alpina is voor connoisseurs.  

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Naar waarde toe kan je met een M3 ook niet veel misdoen. Als je er vroeg genoeg bij was kan je het zowaar als een "investering" zien. Al zijn alpina's de laatste jaren tweedehands ook relatief duur gebleven.

In de juiste spec, moet ik toegeven dat ik een M3 ook niet lelijk vind. En als ik er ene zie rijden ga ik ook wel eenskijken. Maar mooi zal ie imho nooit worden. Een RS4 competition daarentegen vind ik vanuit elke hoek mooi. En toch zie je die amper rijden. Ik blijf erbij dat ik nooit 100k zou kunnen spenderen aan een auto die je in het beste geval ok kan vinden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

dat is het beste punt. Als je niet 100% voor die auto bent en het kost dan reeds klauwen vol geld, waarom zou je het dan kopen.

In mijn geval zou ik nog een 2de hands overwegen en deze lichte vracht maken, maar als je een gezin hebt ligt dat anders.

Geplaatst:
36 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Met een M3, zelfs in vertegenwoordigers-grijs, is dat al wat moeilijker, die kan zijn aard niet weg steken, nog auditief, nog qua looks (of je die nu mooi of lelijk vindt)

Noch (2x).

• Thanks Friendly 2
  • Grappig 1
Geplaatst:
54 minuten geleden, tuscani zei:

Bij een Alpine mis ik de brede heupen, wat de touring net zo speciaal maakt.  (vergelijk met de  rs avant)

Dit is een Alpine:

A110 - sportcoupé - Alpine

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, Tommie zei:

Dit is een Alpine:

A110 - sportcoupé - Alpine

Hij heeft idd de ronde lichten kenmerkend aan BMW. :D

Alpina dus.

Geplaatst:
11 minuten geleden, Goesting zei:

Noch (2x).

og...  dju.  'k ga vlug aanpassen, nu het noch kan

Geplaatst:
3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

og...  dju.  'k ga vlug aanpassen, nu het noch kan

Jommeke Digitaal

• Grappig 3
Geplaatst: (aangepast)
17 uren geleden, Dimitri zei:

Moeilijk. Alpina is mooier en stijlvoller, de M3 leuker en kan wel volledig in RWD gezet worden.

Deze al gezien?

Ik ben ervan overtuigd, dat je met een 340i, mits enkele mods, (bijna) evenveel plezier gaat hebben.

Met het geld dat je uitspaart ga je in een even bijzondere auto rondrijden...

M340i in een dikke spec, nette wielen eronder, ohlin coils, uitlaat, mss M draagarmen oid, mss bak laten herprogrammeren voor scherpere reacties... Betere looks, geld uitgespaard, incognito... Downside is uiteraard dat je mods bij verkoop geen hol waard zijn, integendeel zelfs, en de "liefhebber" wil een échte M.

Komend van een D3 ga je daarmee toch zoiezo meer drama ondervinden?

aangepast door -Fred-
Geplaatst:

Moest ik voor mezelf kiezen, de M3.

Because M3, en ik het meer racy/extravaganter design ervan wel kan appreciëren, het doet me meer dan de Alpina 🙂 

Geplaatst:

Sowieso de Alpina voor mij (met chrome, zonder badges, zonder tints, zonder logo's en stickers). Ook al rijdt de M3 vermoedelijk iets beter/scherper, maar dat gaat niet op tegen het petjesgehalte. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zonder een gram twijfel de Alpina voor mij.
Zo veel meer klasse 😍

Geplaatst:
43 minuten geleden, PieterA zei:

Sowieso de Alpina voor mij (met chrome, zonder badges, zonder tints, zonder logo's en stickers). Ook al rijdt de M3 vermoedelijk iets beter/scherper, maar dat gaat niet op tegen het petjesgehalte. 

100%

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Met een Alpina kun je nog ergens discreet toe komen.  Het zal ook niemand de ogen uitsteken.  In de ogen van Jan Modaal is het een 'mooie/dikke BMW'.   Zet die naast die van mij, en Mariette ziet het verschil niet, als ze haar juiste bril niet op heeft.

Met een M3, zelfs in vertegenwoordigers-grijs, is dat al wat moeilijker, die kan zijn aard niet weg steken, noch auditief, noch qua looks (of je die nu mooi of lelijk vindt)

In de branche waar Salokin en zijn madam actief in zijn, is dat misschien ook wel van belang.

Waarom zie je meer M3's dan Alpina's ?  Een M3 is veel meer gekend, veel meer gewild (ook bij een fout publiek), en is bij elke BMW-dealer te krijgen.  Een Alpina is voor connoisseurs.  

De laatste keer dat ik hem aan zijn werk zag was hij met een Mini, de zaken gingen niet zo goed denk ik 😁 

Ik denk dat dat net in zijn sector weinig uitmaakt.

Geplaatst:

Autoliefhebbers kiezen dus duidelijk voor de Alpina..Op het foorkramersforum haalt de m3 het dan weer😀...

Geplaatst:

Alpina. Je hebt al een weekend-toy en een sportievere daily, dus dan mag de andere wat meer comfy zijn. Zo heb je wat contrast in je wagenpark. M3 blijft ook een lelijk geval, maar dat is subjectief dus in sé geen minpunt als je dat zelf leuk kunt vinden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 uren geleden, tuscani zei:

Op zich vind ik het achteraanzicht van de M3 Touring echt knap met die bredere heupen. 

Maar de Johnny bumper en diffuser maakt hem dan weer te. Zoals ze hier ook al hebben gezegd, net zoals de RS6.
Wat BMW en Audi zo goed kon was een subtiele supper vette auto maken. Beetje breder en bumpers lichtjes aanpassen 😍.  

Moesten ze "braver" zijn geweest met de looks van de M3 Touring dan had ik 100% de M3 genomen. 

Geplaatst:
2 uren geleden, josenjef zei:

De laatste keer dat ik hem aan zijn werk zag was hij met een Mini, de zaken gingen niet zo goed denk ik 😁 

😂

Als je in een dorp zoals Wenduine woont en werkt dan wordt daar door de lokale bevolking zeker over geroddeld. Ik trek me daar nog zeer weinig van aan, al probeer ik toch niet met de Lotussen op klantenbezoek te gaan. Als het moet dan parkeer ik die om de hoek.

Geplaatst:
4 uren geleden, josenjef zei:

In WVL maakt dat heeeel veel uit.

Geplaatst:
1 uur geleden, Salokin zei:

😂

Als je in een dorp zoals Wenduine woont en werkt dan wordt daar door de lokale bevolking zeker over geroddeld. Ik trek me daar nog zeer weinig van aan, al probeer ik toch niet met de Lotussen op klantenbezoek te gaan. Als het moet dan parkeer ik die om de hoek.

Tgoh ja, praten sowieso. Maar je zit natuurlijk in de context dat je geen broden verkoopt natuurlijk. Je klanten, kopers en verkopers, kijken zeer rationeel naar je dienst lijkt mij. Bovendien komen ze vaak van buiten het dorp, waardoor ze waarschijnlijk niet eens weten met welke auto's jullie rijden.

Dat je zeer veel te voet zou kunnen doen geloof ik wel 🙂

Geplaatst:
2 uren geleden, Salokin zei:

😂

Ook al voorbij het punt om daarachter te kijken hoor... 

Met degene die erover klagen kom je toch nergens 😉 

42 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

In WVL maakt dat heeeel veel uit.

Ook relatief. In WVL is een mercedes B-klasse in veel gevallen meer stoef dan een RS6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid